درخواست های مرتبط با:معرفی کتاب و مقاله و موضوع تحقیق

DDDIQ

مدیر ارشد
دوست عزیزم لطفا قبل از ارسال پست قوانین را مطالعه کنید
تمامی سوالات و درخواست های خودتون رو در قسمت سوالات و درخواست ها پس از جستجو و نیافتن پاسخ با عنوان مناسب که نشان دهنده درخواست و مضمون کلی آن میباشد ارسال کنید

این فایل رو براتون تازه قرار دادم
[h=1]تاپیک: مصالح ساختمانی[/h]

ولی با کمی جستجو در قسمت
[h=2]مباحث فنی ساختمان[/h]
تاپیک ها و مطالب خیلی زیادی در این رابطه پیدا خواهید کرد !
[h=1]تاپیک: مدیریت اجراء[/h]و ...
که مشخصا شاخه مصالح و دیتیل های ساختمان در رابطه با مصالح مختلف ساختمان هست
 

moein.s

عضو جدید
معرفی و درخواست کمک

معرفی و درخواست کمک

سلام دوستان من تازه عضو سایت مهندسان شدم و درباره درس طرسیم فنی مخصوصا سقف های اسپیس فرم مشکل دارم میشه کمکم کنید راستی من معینم از بندرعباس:)
 

helensj

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام دوستان من تازه عضو سایت مهندسان شدم و درباره درس طرسیم فنی مخصوصا سقف های اسپیس فرم مشکل دارم میشه کمکم کنید راستی من معینم از بندرعباس:)
تالار مباحث فنی ساختمان رو ببین باز مشکلی داشتی بگو
http://www.www.www.iran-eng.ir/forumdisplay.php/179-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%AD%D8%AB-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86
[h=1]
سازه‌های فضاکار مصرف مصالح ساختمانی را کاهش داد
[/h]
[h=1]سازه های فضایی ( فضاکار)[/h]
[h=1]استفاده از سازه‏های فضاکار در ساخت و ساز رونق گرفت[/h]
 

hossein_t

عضو جدید
من پروژه تحقیق مقاله .... در باره موزه هنرهای اسلامی میخوام نیاز فوری دارم

من پروژه تحقیق مقاله .... در باره موزه هنرهای اسلامی میخوام نیاز فوری دارم

من پروژه تحقیق مقاله .... در باره موزه هنرهای اسلامی میخوام نیاز فوری دارم
 

helensj

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
من پروژه تحقیق مقاله .... در باره موزه هنرهای اسلامی میخوام نیاز فوری دارم
[h=2]موزه هنرهای اسلامی دوحه[/h]



http://worldarchitectur.blogfa.com/post-436.aspx

http://www.dezeen.com/2008/12/02/museum-of-islamic-art-by-im-pei/
http://www.daneshju.ir/forum/f622/t133270.html

http://memari-modern.blogfa.com/post-158.aspx
موزه هنرهای اسلامی مالزی

http://www.ir-my.com/fa/tourism/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B7%D9%82-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%B2%DB%8C/islamic-arts-museum.html

اگه خودت تو گوگل سرچ کنی islamic art museum خیلی نتایج بهتری میگیری;)
 

hossein_t

عضو جدید
مرسی از اینکه جواب دادین
من پروژه پایان نامه درباره موزه هنرهای معاصر میخوام.لطفا کمک کنید مرسی
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
محوطه سازی

محوطه سازی

سلام دوستان کسی‌ می‌تونه یک کتاب کاربردی ترجیحا با دیتیل در رابطه با محوطه سازیی و طراحی فضای سبز ساختمانهای مسکونی برام اینجا بذاره یا اینکه معرفی‌ کنه بهم
مرسی‌
 

helensj

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اصول طراحی فضای سبز در محیط های مسکونی
امیر عشیری، پروانه رستم خانی، حسنعلی لقایی




قیمت پشت جلد:10000 ریال


مشخصات کتاب

  • تعداد صفحه: 168
  • نشر: وزارت مسکن و شهرسازی، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن (1383)
  • شابک: 964-7404-55-7
  • وزن: 500 گرم



http://www.adinebook.com/gp/product/9647404557


مرسی‌ هلن جان اما هنوز تو بازار نیست


:(
 
آخرین ویرایش:

Z40674

عضو جدید
درخواست: مجله معمار شماره 54 و 12

درخواست: مجله معمار شماره 54 و 12

:)شماره های 54 و 12 مجله های معمارو کسی میتونه واسه دانلود در اختیار من بذاره؟
خواهش:cry: کمکم کنید خب.......................واسه طرحم خیلی وقت ندارم
مرسییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
:)شماره های 54 و 12 مجله های معمارو کسی میتونه واسه دانلود در اختیار من بذاره؟
خواهش:cry: کمکم کنید خب.......................واسه طرحم خیلی وقت ندارم
مرسییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

دانلود
حجم: 33.7 مگابايت
پسورد: www.naghsh-negar.ir
منبع: نقش نگار

شماره 54
 
آخرین ویرایش:

vampiresasan

عضو جدید
درخواست مقاله درباره اثرات نور در فضاي معماري

درخواست مقاله درباره اثرات نور در فضاي معماري

سلام و خسته نباشيد لطفا ميشه 1 مقاله معروف درباره اثرات نور در فضاي معماري برام پيدا كنيد همه سايتها رو كشتم به چيز جالبي بر نخوردم چون منبع خوبي نداشت ممنون ميشم
 

yes we can

عضو جدید
درخواست فیلم مستند موزه بیلباو

درخواست فیلم مستند موزه بیلباو

سلا.من دنبال مستند موزه بیلباو هستم
 

niloofar28

عضو جدید
درخواست راهنمایی- ترسیم و ساخت چندوجهی

درخواست راهنمایی- ترسیم و ساخت چندوجهی

bacheha man bayad 20 vajhi o 12 vajhi montazam dorost konam ki mitone rahnamim kone lotfan???????
 

DDDIQ

مدیر ارشد
سلام دوست عزیزم به باشگاه مهندسان و به جمع معماران خوش آمدید
لطفا فارسی تایپ کنید و تنها در قسمت سوالات و درخواست ها درخواستتون رو ارسال کنید, سپاسگزارم

برای درس هندسه میتوانید کتاب هندازش تالیف علیرضا رضوانی رو تهیه بفرمائید

 

mandana-n

عضو جدید
کسانی که آرشیو مجله های معماری و فرهنگ و آبادی رو دارن لطفا کمک کنن

کسانی که آرشیو مجله های معماری و فرهنگ و آبادی رو دارن لطفا کمک کنن

سلام بچه ها. من برای جمع آوری مطلب برا پایان نامه ام به مشکل برخوردم خواهش میکنم اگه این شماره های معماری و فرهنگ و آبادی رو دارید یا بهشون دسترسی دارید برام عکس چند صفحه ای که نیاز دارم رو بذارید. اگه این کار رو بکنید یه دنیا ممنونتون میشم;)

معماری و فرهنگ شماره 4 بهار 79 مطلب: «کتابخانه رصدخانه مراغه»
معماری و فرهنگ شماره 7 زمستان 79 مطلب: « سفر نجومی مرکز رز برای زمین و فضا» و «پارک نیاوران»
معماری و فرهنگ شماره 9 تابستان 80 مطلب: «مطالعات فرافضا» و «آندو فضا را چگونه می نویسد»
معماری و فرهنگ شماره 14 تابستان 82 مطلب: «پارک رنگها»
معماری و فرهنگ شماره 22 تابستان 84 مطلب: «پارک آرامش در توربیه خا-2002» و «پارکهای فناوری»
آبادی شماره 6 پاییز 71 مطلب: «پارکهای علمی»
آبادی شماره 17 تابستان 74 مطلب: «پارک جمشیدیه»

خواهش میکنم هر کدوم رو که دارید برام بذارید تو پندتا کتابخانه دنبالشون گشتم پیدا نکردم:(.
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
من تو كتابخونه يوني به همشون دسترسي دارم اگه تونستن ردا برات اسكن ميكنم
به تابيك سر بزن:gol:
 

mandana-n

عضو جدید
خیلی خیلی ممنون میشم ازتون اگه این کار رو بکنید.:gol::gol::gol:
کتابخونه یونی ما که چند تا جلد مجله بیشتر نداره:(
 

soheil368

عضو جدید
مقاله در مورد نگرش سمبلیک معماری؟(راهنمایی)

مقاله در مورد نگرش سمبلیک معماری؟(راهنمایی)

یه سری مقاله در مورد معماری سمبلیک و نشانه گرا میخوام و کنارش بررسی یه سری از آثار این نوع معماری چه در معماری اسلامی معماری معاصر ایران مثل کارهای نمادین میرمیران و معماران خارجی.(اثاری که نمادین هستن چندتاییشون بررسی بشن)
کتاب مرجع فصل اخر مبانی نظری دکتر معماریان هست ولی خوب به غیر از اون هم اطلاعاتی لازم دارم(اونجا از دید اسلامی و عرفان و اشراق بحث شده)یه سری اطلاعات تو زمینه ی معماری معاصر ایرانی و غربی و کارهای انجام شده میخوام.هر کی میتونه کمک کنه.ممنون.
 

samar_eng

عضو جدید
سلام و خسته نباشيد لطفا ميشه 1 مقاله معروف درباره اثرات نور در فضاي معماري برام پيدا كنيد همه سايتها رو كشتم به چيز جالبي بر نخوردم چون منبع خوبي نداشت ممنون ميشم

دوست عزیز من خودم اینا رو نخوندم اما فکر کنم تا حدی بتونه کمکت کنه.
 

پیوست ها

  • 08_tasire_nourdoc.pdf
    143.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 72813874604.pdf
    189.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

samar_eng

عضو جدید
نور در فضای آموزشی
 

پیوست ها

  • andishehaye karbordi noor.pdf
    119.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

S H i M A

کاربر فعال تالار شیمی
کاربر ممتاز




اگر از نور کامل و طبیعی خورشید که گستردگی و کیفیت آن قابل مقایسه با نورهای دیگر نیست صرف نظر کنیم، استفاده از نور آبی مصنوعی و چراغ های روشنایی، به نیازی ضروری و همیشگی تبدیل شده است. به خصوص نقش نورپردازی در معماری داخلی بسیار مهم و جذاب می نماید.


با افزایش کارایی های صنعت برق و امکانات تکنولوژیک مربوط به آن، استفاده از محصولات وابسته به آن نیز رشد چشمگیری داشته است، چنان که باید اذعان داشت روشنایی راه را برای یک تحول در شناخت و طراحی معماری باز کرده است.


این محصولات که مشتمل بر انواع چراغ ها و سیستم های روشنایی هستند، ابزار اصلی نورپردازی را تشکیل می دهند. با تنوع این ابزار، طراحان با مساله ای مواجه می شوند و آن انتخاب صحیح وسیله نوری و تعیین محل مناسب برای آن است. چنین مشکلی پیچیده تر از تامین کمی نور است.



اگرچه لامپ های عریان قادرند نیازهای کمی نور را به آسانی مرتفع کنند، واضح است جنبه های دقیق تامین آسایش و نکات ظریف زیبایی شناسی از عهده این وسایل ساده برنمی آید. در حقیقت گره کار در تهیه و تامین نور نیست بلکه تنظیم منابع نوری برای خلق محیط مناسب بصری، مساله اصلی است.


در بررسی های انجام شده پیرامون استفاده افراد از نور و چگونگی نورپردازی منازل مسکونی خود، اطلاعاتی راهگشا به دست آمده است که راه را برای راهنمایی تولیدکنندگان، طراحان و نهایتاً استفاده کنندگان باز می کند یا باعث سوق دادن آنان به سمت استفاده از منابع نوری مطلوب و راهنمایی عموم به استفاده درست از منابع در اختیار می شود.


ابتدا این نکات را مرور کرده و در ادامه، نکاتی را درباره روشنایی عمومی از نظر می گذرانیم. افراد مورد مطالعه در این مبحث در پاسخ به سوالی در زمینه استفاده از نور عمومی و موضعی در محل زندگی خود اکثراً اذعان می دارند که نور عمومی را بیشتر از نور موضعی در محل زندگی خود استفاده می کنند. ۷۵ درصد افراد، نور عمومی و ۲۵ درصد نیز نور موضعی را مورد استفاده قرار می دهند.

در مورد استفاده از انواع مختلف چراغ های روشنایی، بازار خرید و استفاده به ترتیب با۵۰ درصد و ۳۵ درصد و ۱۰ درصد در اختیار چراغ های سقفی، دیواری و پایه دار زمینی قرار می گیرد که این خود می تواند موید استفاده بیشتر مردم از نورهای عمومی در محل زندگی خود باشد.


رنگ غالب نورهای مورد استفاده نیز حکایت از این دارد که نورهای با رنگ سرد، بیشتر از رنگ های گرم در بین مردم طرفدار دارد. اکثر مصرف کنندگان و خریداران چراغ های روشنایی هنگام خرید محصول مورد نظر، اولویت هایی را برای آن مدنظر دارند که زیبایی منبع نوردهنده، کیفیت نوردهی آن، قیمت و نصب و نگهداری آن، به ترتیب از عوامل دخیل در خرید و جذب مشتریان به محصولات است.
در اینجا به بررسی عواملی می پردازیم که عوامل اصلی در روشنایی محیط هستند. قابلیت دید در ناحیه تامین روشنایی، مهم ترین نیاز استفاده کننده در محیط است. این قابلیت به عواملی بستگی دارد که به بعضی از آنها اشاره می کنیم.


● شدت روشنایی

برای هر ناحیه تامین روشنایی خاص باید میزان منابعی از شدت روشنایی ایجاد شود.
شدت روشنایی در سراسر ناحیه ای که تامین روشنایی آن مد نظر است باید به طور معقولی یکنواخت باشد. این به آن معنی است که سرتاسر اتاق باید به میزان مناسبی روشن شود. این امر به منظور اجتناب از ایجاد نواحی تاریک با وسعت زیاد است که ممکن است در حالتی که شخص باید از ناحیه تامین روشنایی مربوط به خود به اطراف نگاه کند بر تطابق چشم اثر بگذارد. شدت روشنایی باید با استانداردهای مربوطه انتخاب شود.


● سطوح مجاور

از تفاوت زیاد در شدت روشنایی سطوح مجاور باید اجتناب شود. تفاوت بین شدت روشنایی سطوح مجاور نباید از نسبت ۱۰ به یک تجاوز کند. از این رو درخشندگی اطراف ناحیه تامین روشنایی باید کمتر از درخشندگی خود ناحیه تامین روشنایی باشد، در غیر این صورت، قابلیت دید در این ناحیه مختل می شود.
همچنین ممکن است باعث خستگی چشم شود زیرا در این حال باید خود را دو برابر با شرایط جدید تطبیق دهد. (مثل هر بار که چشم از صفحه تلویزیون به اطراف منحرف می شود و دوباره به صفحه برمی گردد.) در صورت تداوم این کار، چشم خسته شده و منجر به ناراحتی هایی از قبیل سردرد، خستگی مفرط و... می شود.


● حفظ شدت روشنایی

به منظور اطمینان از اینکه شدت روشنایی مورد نظر همواره تامین می شود، باید تدابیری برای حفظ شدت روشنایی، تعمیر و نگهداری و تمیز کردن چراغ ها اتخاذ شود. شدت روشنایی نباید هرگز به کمتر از ۸۰ درصد مقدار توصیه شده افت کند. در طراحی های خوب روشنایی، برای جبران تقلیل نوردهی در نتیجه کهنگی لامپ و تجمع آلودگی روی چراغ ها، شدت روشنایی اولیه بیشتر از مقدار لازم در نظر گرفته می شود.

● کنترل خیرگی چشم
به منظور پیشگیری از ایجاد خیرگی ناراحت کننده چشم ناشی از منابع نوری، درخشندگی آنها در زاویه های دید معمولی باید محدود شود.

لامپ های بدون پوشش، باعث ایجاد خیرگی ناراحت کننده چشم می شوند زیرا درخشندگی آنها معمولاً خیلی زیاد است. این امر در مورد لامپ های فلورسنت بدون پوشش در حالتی که کار مداوم در زیر نور این لامپ ها مورد نیاز است نیز صادق است.

چراغ هایی همانند لامپ فلورسنت از نوع بلند با پایه های باریک، بدون استفاده از وسایل کنترل چشم از قبیل پخش کننده های منشوری یا شبکه ای به کار می روند. با این حال، در حالی که مدت زمان قرارگیری در زیر نور لامپ های فلورسنت بدون پوشش برای مثال در راهروهای اتاق استراحت و... کم باشد، استفاده از آنها قابل قبول است.


● انعکاس های ناخواسته

برخی از انعکاس ها ممکن است در کارایی یا راحتی اشخاص، اختلال ایجاد کنند، مثلاً انعکاس نور از روی سطوح براقی که روی آنها مطالبی نوشته شده است. معمولاً این امر خارج از کنترل طراح روشنایی است زیرا به وضعیت قرارگیری در ناحیه تامین روشنایی نسبت به منبع نوری بستگی دارد. توزیع روشنی سطوح داخلی اصلی: علاوه بر کنترل درخشندگی منابع نوری، روشنی سطوح داخلی اصلی از قبیل دیوارها، سقف ها و... از طرق زیر حاصل می شود.
۱ درنظرگرفتن ضرایب انعکاسی مناسب برای سطوح

۲ تامین روشنایی مناسب برای سطوح

هدف از اتخاذ این تدابیر، اجتناب از تفاوت های بیش از حد روشنی سطوح وسیع است که در میدان دید قرار دارند. تفاوت های خیلی زیاد در روشنی سطوح همانند و درخشندگی بیش از حد منابع نوری باعث خستگی مفرط چشم ها می شود. از طرفی در صورتی که روشنی خیلی یکنواخت باشد، تاثیر آن ایجاد محیط خسته کننده یا افسرده کننده است.


با اینکه توزیع روشنایی عمومی عامل اصلی است ولی شدت سایه ها نیز در محیط تاثیر می گذارد. شدت سایه ها به وسیله نوع توزیع نور تعیین می شود. مثلاً نوردهی با زاویه بسته باعث ایجاد سایه هایی با شدت زیاد می شود، در حالی که لامپ های فلورسنت سایه هایی ملایم ایجاد می کنند.
سایه های با شدت زیاد، معمولاً مناسب نیستند، به جز مواردی که هدف، ایجاد جلوه های ویژه باشد.


● انتخاب مستقیم روشنایی

سیستم های روشنایی باید به گونه ای انتخاب شوند که توزیع روشنی مورد نیاز را ایجاد کنند. این به این معنی است که در مورد آویز یا چراغ هایی که روی سطوح نصب می شوند، در دفاتر کار و اماکن، حداقل ۳۰ درصد نور منتشره باید به طرف بدن باشد. در این صورت می توان از کافی بودن روشنی سقف اطمینان حاصل کرد.


● روشنایی غیرمستقیم



نحوه عمل این نوع روشنایی به صورت توکار است. در این روش همه نورها به طرف سقف هدایت می شود و سایر سطوح در اتاق به وسیله انعکاس متقابل روشن می شود. نتیجه این امر خسته کننده است زیرا توزیع روشنی بیش از حد یکنواخت است. همچنین این نوع روشنایی کارایی خوبی ندارد و فقط در موارد خاص باید از آن استفاده کرد.


● محل قرارگیری چراغ ها

ترتیب قرارگیری چراغ ها به منظور نیل به توزیع روشنی دلخواه لازم است به گونه ای باشد که نور کافی به قسمت های بالایی دیوارها و سقف برسد.
این امر عموماً نیاز به یک طرح قرارگیری چراغ ها در فواصل یکنواخت دارد تا به این ترتیب شدت روشنایی مورد نیاز در صفحه مربوط به ناحیه تامین روشنایی حاصل شود. در حالی که ترتیب قرارگیری به صورتی است که فواصل بین چراغ ها از مقدار حداکثر نسبت به فاصله به ارتفاع نصب تجاوز نمی کند و فاصله از دیوارها نصف این فاصله است.


● در مورد توزیع با زاویه بسته

به منظور حصول اطمینان از اینکه روشنی دیوار کافی است لازم است چراغ ها را حتی نزدیک تر به دیوارها قرار داد. در مورد چراغ های با نوردهی به طرف بالا لازم است آنها را در فاصله حداقل ۱۵۰ سانتی متر از نصف و حتی بیشتر از آن قرار داد به طوری که نور به طرف بالا به خوبی روی سقف توزیع شود.




● انتخاب رنگ نور منبع نور به عوامل زیر بستگی دارد



۱) کاری که در ناحیه تامین روشنایی انجام می شود.

۲) شرایط داخل اماکن


۳) سازگاری با سایر منابع نوری موجود مثل لامپ های نور زرد

برخی از کارهایی که در ناحیه تامین روشنایی انجام می گیرند، نیاز به منابع نوری با بازده رنگ بسیار خوب دارند. مشخصه های منابع نوری در هر دو مورد بازده رنگ و دمای رنگ برای این کاربردها معمولاً در استانداردهای مربوطه تعیین می شوند.

انتخاب دمای رنگ به شدت روشنایی بستگی دارد. در شدت روشنایی کم، نیاز به دمای رنگ پایین است و در شدت روشنایی زیاد، نیاز به دمای رنگ بالا. این انتخاب احتمالاً پیرو این مساله است که نور روز معادل دمای رنگ بالا با شدت روشنایی زیاد پنداشته می شود، در حالی که دمای رنگ پایین که بشر هنگام شب در اطراف آن می نشست، برابر با شدت روشنایی کم تصور می شد. انتخاب صحیح منابع نوری و ترتیب رنگ ها یک امر تجربی است، زیرا در مورد اینکه رنگ های مختلف در زیر نور منابع نوری مختلف و در محیط های مختلف چگونه به نظر خواهند رسید، جز با تجربه شخصی نمی توان نظر داد.


منبع: designhome












 

S H i M A

کاربر فعال تالار شیمی
کاربر ممتاز
بالا