خلاقيت يك كارگر روستايي ايراني كه ميلياردر شد!!!

shiva.vahed

عضو جدید
کاربر ممتاز
9 سال پيش در يك شب باراني دو گردشگر موتور سوار آلماني در راه ماندند و براي اينكه بتوانند در يك جاي امن شب را به صبح برسانند به خانه يك روستايي پناه بردند. عباس يك كارگر ساده روستايي همراه خانواده اش تلاش كرد تا به شيوه خودش از مهمانان خارجي به خوبي پذيرايي كند… كلبه آنها محقر بود و به جز چاي آتشي و غذاي روستايي چيز ديگري نداشتند. مهمانان عباس خارجي بودند و امكانات او براي پذيرايي اندك. سادگي پذيرايي خانواده عباس و زندگي يكروزه در روستاي خوش آب و هوا رضايت حداكثري دو مهمان آلماني را جلب كرد آنقدر كه سه ماه بعد يك گروه هفت نفره آلماني به پيشنهاد دوستانشان به خانه عباس رفتند. آنها خواستند تا با همان دم پختك و چاي آتشي كه دوستانشان تعريف كرده بودند در خانه روستايي عباس پذيرايي شوند. صبح عباس راهنماي آنها شد تا بتوانند مناطق ديدني و طبيعي روستاي بزم شهر بوانات فارس را ببينند.
موقع برگشت مهمانان آلماني 200 هزار تومان به عباس هديه دادند. اين پول در آن زمان براي عباس زياد بود و او را به اين فكر انداخت كه بهترين راه براي كسب و كار مي تواند پذيرايي از گردشگران در يك روستاي با صفا باشد. بنابراين شروع به كار كرد. طوري كه از نه سال پيش تا امروز 18 هزار گردشگر خارجي به روستاي بزم در منطقه بوانات فارس آمده اند و عباس هم به عنوان كارآفرين برتر در صنعت گردشگري توانسته 126 لوح سپاس بگيرد و درآمد روزانه اش از روزي سه هزار تومان به 6 ميليون تومان برسد. عباس 35 ساله به 28 كشور دنيا سفر كرد و خانه 80 متري او الان به 120 هزار متر رسيده است!
زهرا و نيلوفر دو دختر كوچك او كوچكترين راهنمايان ايراني معرفي شده اند و تا كنون هم شبكه هاي تلويزيوني آلمان، روسيه، تايلند، شبكه 2 و 4 ايران فيلمهاي مستندي با موضوع رونق گردشگري در روستاي بزم بوانات پخش كرده اند.
او تعريف مي كند كه روزهاي اول به آژانسهاي مسافرتي شيراز و اصفهان سر زدم و گفتم كه مي توانم از گردشگران شما در روستا پذيرايي كنم. آنها هم گفتند بايد مجاني بيايند روستا تا ببينند آيا اوضاع براي پذيرايي مناسب هست. آرام آرام مهمانان من از هفت نفر به چند هزار گردشگر خارجي رسيد و به يك حمام خانه ام 12 حمام ديگر اضافه شد تا جايي كه مي توانم الان تا چند هزار گردشگر را در روستا اسكان بدهم و براي پنج هزار نفر در منطقه بوانات اشتغالزايي كنم.
عباس برزگر قصد دارد تا يك هتل عشايري در ارتفاعات روستا بنا كند. او مي گويد: اين هتل يكي از گرانترين مراكز اقامتي ايران خواهد شد. اين كار را با كمك ايل عشايري انجام مي دهم. برزگر معتقد است كه در ايران مسئولان فقط شعار مي دهند گردشگري صنعت درآمدزايي است. اما من يكي از كساني بودم كه توانستم هم براي خودم و هم اهالي روستاي بزم بوانات درآمدزايي كنم. هر روز از يك مغازه خريد مي كنم تا همه مغازه داران از اين كار سود ببرند.
او فهميده كه اصالت و نوع غذا و چارچوب خانواده روستايي بسيار با ارزش است و مي توان از راه معرفي آن به ديگران هم ارزشها را حفظ و هم براي خود و ديگرن درآمدزايي و اشتغال زايي كرد.
برزگر از گردشگران خارجي در روستا با محصولات كشاورزي خود پذيرايي مي كند. خانواده و اهالي روستاي بوانات همگي در امر كشاورزي موفق هستند و صبحها با عسل طبيعي و گردوي زمينهاي خودشان از مسافران پذيرايي مي كنند.
برزگر ادعا مي كند كه در موفقيتش هيچ سازمان و مركزي دخالت نداشته است.” سازمان ميراث فرهنگي پروانه گردشگري به من نمي داد و مي گفت كه بايد تحصيلات عاليه داشته باشي. اما زماني كه كارم رونق گرفت پروانه افتخاري گردشگري دادند و در همايش هايشان از من و دخترانم تقدير كردند.”
او مي گويد كه همه تجربياتش را در برخورد با گردشگران به دست آورده است.” به عنوان يك گردشگر به كشورهاي اروپايي سفر كردم تا ببينم يك توريست به چه چيزهايي نياز دارد و آنها براي گردشگران چه كاري انجام مي دهند. اين موضوع كمك زيادي به من كرد. من متوجه شدم كه بهترين راه پذيرايي از مهمان خارجي رفتار درست با اوست. نبايد مصنوعي به آنها خوشامد بگوييد. درست است كه زبان شما را متوجه نمي شود اما مي فهمد كه از او براي چه منظوري پذيرايي كرده ايد. گردشگر خارجي فقط مي خواهد به او توجه شود، همه چيز بهداشتي باشد، دروغ نشنود و احساس نكند كه مي خواهيد جيب او را خالي كنيد. اين سادگي در رفتار و گفتار باعث شده تا آنها از زندگي روستايي لذت ببرند. ما مسافران را به خانه مان راه مي دهيم نه براي چاپلوسي بلكه مي دانم آنها مي خواهند يك زندگي واقعي روستايي را ببينند و با همان آدمها زندگي كنند. هر كدام از ما كه از مسافر خارجي پذيرايي مي كنيم مانند يك سفير ايراني هستيم كه ايران را به كشورهاي ديگر معرفي مي كنند. بنابراين بايد بهترين رفتارها را با گردشگر خارجي داشته باشيم. برزگر در زمينه طبيعت گردي هم فعاليت مي كند و با اينكه در 80 كيلومتري پاسارگاد قرار دارد مي تواند با استفاده از دو آژانس مسافرتي خود تورهاي طبيعت گردي، پرنده نگري، عشاير و بازديد از جاذبه هاي تاريخي را راه اندازي كند.

http://karyab57.com/2011/09/01/خلاقيت-يك-كارگر-روستايي-ايراني-كه-ميلي/
 

shiva.vahed

عضو جدید
کاربر ممتاز
ما كه شانس نداريم!! يكي به تور ما ميخورد كه فقط دفترچه قسط داره و بايد كمكش كنيم قسطاشو بده!!!!
هههههههههههههههههههههه
آره - راست میگی
احتمالا یکی پیدا میشه سرمون کلاه میذاره تازه هرچی داریم میگره :twisted: :w09:
 

nastaran-20

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا من روستا از کجا بیارم هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 

زيگورات

عضو جدید
حالا من روستا از کجا بیارم هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
نياز نيست روستا داشته باشي بلكه كمي فكر مي‌خواهد و قدري ريسك اگر داشته باشي مي‌شي عباس آقا و بيل گيتس
هميشه اين شعار را فراموش نكنيد اگر عمل كني پولدار ميشي

اديسون سعي نكرد عملكرد شمع را بهبود بخشد ، او لامپ را اختراع كرد.
 

Similar threads

بالا