شکارچی پیر ناسا بازنشسته شد!!!!

سروین

عضو جدید
خداحافظی با استارداست؛
شکارچی پیر ناسا بازنشسته شد/ پایان تعقیب 12 ساله ستاره‌های دنباله‌دار
عمر فعالیت شکارچی پیر ستاره های دنباله دار سازمان ناسا، استارداست- نکست، به صورت رسمی به پایان رسید، فضاپیمایی که طی دوران فعالیت خود بیش از پنج میلیارد کیلومتر را پشت سر گذاشت.
به گزارش خبرگزاری مهر، استارداست که آخرین مخابره خود را به زمین در 24 مارچ 2011 انجام داده است، طی 12 سال سفر فضایی به منظور تعقیب و شکار ستاره های دنباله دار، پنج میلیارد و 69 میلیون کیلومتر را پشت سر گذاشته و از این رو به کهنه کارترین شکارچی ستاره های دنباله دار ناسا شهرت یافته است.

"لیندلی جانسون" مدیر اجرایی برنامه استارداست-نکست و دیسکاوری در دفتر مرکزی ناسا در واشنگتن می گوید این انتهای عملیات استارداست است اما در واقع آغاز دوران تکامل علمی است که به واسطه اطلاعات جمع آوری شده توسط این فضاپیما به خود شکل گرفته است. گنجینه داده های علمی که از این فضاپیما به دست آمده است برای برنامه ریزی سفرهای آینده به اعماق فضا و به دیگر سیاره ها بسیار گرانبها است.


:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:
 

Neptune

عضو جدید
کاربر ممتاز
حق داری ناراحت باشی سروین جون.

من هم روزی که ایستگاه فضایی میر رو بازنشسته و سرنگون کردن و یا روزی که مریخ نورد sprit از کار افتاد خیلی ناراحت شدم :cry:
 

Neptune

عضو جدید
کاربر ممتاز
پروژه های نجومی خیلی وقت گیر و زمانبر هستن و مخارجشون هم خیلی زیاده و اگر اتفاق بدی بیفته واقعا یه فاجعست .

مثلا متاسفانه بخشی از اطلاعاتی که هویگنس ( سفینه ای که روی تیتان قمر زحل فرود اومد) فرستاد از دست رفت و دریافت نشد :cry:

جالبه بدونید هویگنس برای رسیدن از زمین به زحل بیش از 10 سال تو راه بود:surprised:.
 
بالا