یلی وقته که از تبلیغات به عنوان یک هنر یاد میکنن. خلاقیت در آگهیهای تبلیغاتی باعث میشه که بین میلیونها حجم تبلیغات، بهترینشون در ذهنمون ماندگار بشن. چه بسا بعضی از آگهیهای موفق، خود محصول رو تحت تأثیر قرار دادن. آگهیهای تعاملی آگهیهایی هستند که بیننده اونها میتونن روش تأثیر بذارند. اما وقتی قرار باشه تعامل روی یک صفحه کاغذ در مجله انجام بشه، ابتکار طراح آگهی هم باید بیشتر باشه.
1- چاقوهای WMF
یک چاقوی تیز خوب میبرد. یک چاقوی آشپزخانه شرکت WMF ظاهراً باید بهتر ببرد. طوری که نتیجه کارش را بتونید با باز کردن این دو برگ از هم ببینید.
2- مبلمان NHA Xinh
مشخصه یک مبلمان که سبک باشه و بشه به راحتی و هر جا برپاش کرد چیه؟ پاسخ رو شاید بشه با باز کردن این دو برگ از هم پیدا کرد.
3- کمد کشویی آیکیآ
آیکیآ یا اون طور که توی ایران معروفه به ایکیا، انواع و اقسام کمدهای خانگی رو هم تولید میکنه به راحتی روی هم سوار میشن. این آگهی، یک مدل کمد کشویی ایکیآ رو تبلیغ میکنه که خودتون میتونید به طور کشویی روی مجله بازش کنید.
4- بیمه درمانی SulAmerica: جر دادن
این آگهی میگه که این شرکت بیمه همون کاری رو با هزینههای شما میکنه که اگهیش میکنه. با باز کردن این دو برگ، اسکناس یک دلاری که بین دو برگ چسبانده شده، جر میخوره. این یعنی هزینههاتون نصف میشه.
5- نوار چسب موبَر: Epildou
موهای پا با جدا کردن دو برگ از هم، از پا جا میشوند. به همین سادگی
6- Arcor: آدامس بادکنکی
وقتی دو برگ مجله رو از هم باز میکنید، مجموعهای از کاغذهای به هم چسباندهشده تبیدل به یک نیمکره صورتی میشه که تصویر باد شدن یه آدامس رو روی صورت تداعی میکنه.
7- شرکت پستی DHL
شاید بهتر باشه بگیم این آگهی چهار برگی هست. هر چند دو برگ وسطی شفاف هست و به نظر میاد که دو برگیه. به هر حال حرکت برگ وسط با یک حرکت، نشاندهنده رساندن سریع بسته شما از فرستنده به گیرنده هست. سریع و امن از یک نقطه دنیا به نقطه دیگر.
8- Crush: کلاس درس
این یکی آگهی برخلاف قبلی که چهار صفحهای بود، یک صفحهای هست (این به اون در). کافیه نقطه A و B پاین صفحه رو به هم برسونید. اون وقت کل این آگهی و محتوا و جملاتش عوض میشه.
9- پاکیزگی: بدون شوره
شما میتونید روی شونه این خانوم و روی لباسهاش دانه های سفیدی رو ببینید که مثلاً شورههای سر این خانوم هستند. کافیه گوشه صفحه رو بکشید و جدا کنید و شورهها از زیر پوشش پلاستیکی روی شونه این خانوم خارج بشه.
10- سئات ایبیزا کبرا: فرمان
وقتی قرار باشه قبل از خرید یک خودرو فرمونش رو توی دستتون حس کنید، چه راهی بهتر از این که با باز کردن دو صفحه فرمان ماشین رو در دستتون ببینید؟
11- شرکت نفتی پتروبراس برزیل: پیروزی
صفحه شترنجی رو بارها به چپ و راست ورق بزنید. حالا حس رانندههایی رو که برنده شدن و از خط پایان رد میشن متوجه میشید.
12- انجمن ملی نابینایان
شما اول عکس یه دختر بانمک رو میبینید که میخنده بعد که ورق میزنید، متوجه میشید که چشمهای دختر در واقع چشمهای یک خانم مسن بوده که در صفحه بعد چاپ شده. در واقع جای چشمهای دختر سوراخ بوده. در صفحه دوم پیامی هم با مضمون کمک به این انجمن مشاهده میکنید.
13- خودتراش بیک Bic Soleil Clic: دست
در نگاه اول این آگهی دوصفحهای چیز سادهای به نظر میاد. اما اگه دقت کنید متوجه میشید که دستی داره سطح نارنجی دو صفحه رو می تراشه. بخش تراشیده شده از صفحه سمت چپ شروع شده و به صفحه سمت راست رسیده. نوار سفید رنگ لای دو صفحه هم رفته. این آگهی میخواد بگه که این خودتراش با همه قسمتهای بدن و تمام برجستگیها و فرورفتگیها هماهنگ میشه.
14- سوزوکی مدل گراند ویتارا
چه چیزی پشت انسانهای موفق بوده؟ روی جلد مجله معروف رولینگ استون همیشه تصویر آدمهای معروف و موفق منتشر میشه. در این شماره اگه جلد رو ورق بزنین واقعاً متوجه میشید که چیزی پشت و عامل موفقیتشون بوده. دقیقاً عکسی از پشت این آدمها میبینید و تصویری از این مدل خودروی سوزوکی و این جمله که میگه: پشت هر مرد موفقی یک سوزوکی گراند ویتارا هست.
15- Conto Barriers: بالابر
زندگی شما میتونه در یک آن عوض بشه. با ورق زدن یک صفحه شفاف، میبینید که تلهاسکی تبدیل میشه به ویلچر. این یعنی در یک لحظه فعالیتهای عادی و لذات زندگی شما میتونه تبدیل بشه به معلولیت.
16- آدیداس: همیشه ورزش
وقتی قرار باشه شما ورق بزنید و با هر بار ورق زدن آدمی که تصویرش رو میبینید مثلا دراز نشست بره یا دمبل بزنه، منظور آگهی کاملاً نشون داده میشه.
17- مکدونالدز: یک فجان خیلی بزرگ قهوه
فنجان قهوهای که مکدونالدز به شما میدهد این قدر بزرگه که دایره قهوهای رنگ ته لیوان از این دو صفحه مجله هم بیرون میزنه و فقط گوشه هاش رو میتونید ببینید. هر چند اغراقآمیز اما دیدنی.