راز بی اخلاقی مسلمانان

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب یک طرف قضیه که قاتل باشه مسلمانه ...پس حکم قصاص باید باشه..حالا دیه به طرف کافر تعلق نگیره..!

مگه نمیبینی که توی غرب به حکم اعدام اعتراض میشه و اون رو ضد انسانی میدانند ؟انها قوانین مختلفی دارند بعضی جاها حکمش حبس ابده بعضی جاها اعدام و...
به زور که نمیشه ادمها رو مجبور کرد.

میدونید من میگم مشکل داره این نظریه
جاییکه عشقشون میکشه میگن اره مساوات نیست.
جایی هم که خوششون نمیاد از حکم میگن چرا مجبورمون میکنید.
 

devil may cry

عضو جدید
هنوز دو ماه نگذشته
مرد متاهل رو تو خونه یه نفر دیگه گرفتند
با زن خونه

شوهر زن چون استطاعت مالی برای پرداخت پول نداشت ، طرف رو اعدام نکردند
ما شنیده بودیم زنای محسنه حکمش مرگه !!

هم زن و هم مرد الان آزادانه دارند میگردند

زنای محسنه خیلی سخت اثبات میشه به این خاطر که نیاز به 4 بار اقرار در دادگاه یا 4 شاهد مرد داره;در شرایطی که فردی داخل دادگاه هم 4 بار اقرار کنه باز هم تصمیم گیری با قاضی هست; کلا یکی از مواردی هست که به ندرت به جایی میرسه

هر گاه در یک دادگاه صالحه اسلامی این زن یا مرد بدون کوچکترین اجبار و الزامی و با زبان خود چهار بار اقرار کردند که این عمل منافی عفت را مرتکب شده اند قاضی و حاکم اسلامی می تواند آنان را مجازات کند و می تواند نکند و ببخشد. و هرگاه چهار شاهد عادل و با حس و چشم خود عمل منافی عفت و زنا را به طور مشهود مشاهده کردند باز حکم الهی در مورد این مرد و زن که محصنه هستند (و محصنه بودن آنان هم اثبات شده باشد و این که مانعی برای تمتع جنسی با همسر در کار نبوده است) اجرا می شود به شرط این که هیچ کدام از این شهود از قول و شهادت خود عدول نکنند و اگر احیاناً یکی از آنان عدول کرد و گفت مثلاً من دقیق ندیدم که عمل زنا صورت گرفته باشد سه نفر دیگر شلاق خواهند خورد که چرا به یک انسان نسبت زنا داده اند.
http://www.hawzah.net/Hawzah/Questi...geID=1&QuestionID=11435&SearchText=زنای محصنه
رسول خدا به ابوبکر گفت: اگر مردی را با همسرت در خانه ات [تنها] یافتی، با آن مرد چه می کنی؟ ابوبکر گفت: او را می کشم. همین سؤال را از عمر پرسید و او هم مانند ابوبکر جواب داد. آنگاه از سُهیل بن بیضاء پرسید و او در جواب گفت: [همسرم و آن مرد را لعن می کنم و [به همسرم می گویم: ای خبیث! خدا تو را لعنت کند و به آن مرد هم همین سخن را می گویم.
بنا به روایتی دیگر یاران پیامبر(ص) به سعد بن عباده گفتند: ای سعد، اگر مردی را با همسرت، در حال زنا ببینی، با او چه می کنی؟ سعد گفت: او را با شمشیر می زنم. رسول خدا که این گفتگو را می شنید، از سعد پرسید: جریان چه بود؟ سعد پرسش اصحاب و جواب خودش را برای پیامبر بازگو کرد و وقتی با سؤال رسول خدا روبه رو شد که: پس حکم چهار شاهد چه می شود؟ با تعجب پرسید: پس از اینکه با چشم خود می بینم و خداوند هم به عمل خلاف او علم دارد [نیازی به شهود است]؟ رسول خدا فرمود: آری، زیرا خداوند برای هر چیزی حدّی قرار داده، برای متجاوز از آن هم حدی قرار داده است.
http://www.hawzah.net/Hawzah/Magazines/MagArt.aspx?LanguageID=1&id=47793&SearchText=زنای محصنه
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
من چندتا از پست ها رو خوندم و لازم دیدم اول یه توضیحی درباره ی مطلب بدم و موضع خودم رو مشخص کنم و بعد جواب نظرات دوستان......

ببینین این مطالب رو یه فردی زده که خودش مسلمون هست،کافر که نبوده.....
دین دیگه ای هم نداشته......
خواجه نصیر هم مسلمون بوده.....
اما انتقادی که میکنه به دین اسلام نیست،به مبلغان بی سواد یا گمراه دین هست که باعث میشن اما و اگرهایی به اصول دین نسبت بدن و به قولی تبصره هایی که ما رو از دین اصلی دور میکنه......
به نظرم دوستان مطلب رو بد برداشت کردن......
ببینین طبق نظر خواجه نصیر در اسلام تو را می گویند:

دروغ نگو ...
غیبت مکن ...
قتل مکن ...
تجاوز مکن ...

اما دروغ به دشمنان اسلام را باکی نیست
اما غیبت انسان بدکار را باکی نیست
اما قتل نامسلمان را باکی نیست .
اما تجاوز به نامسلمان را باکی نیست .

این اماها و اگرهای اشتباه و نابخردانه از طرف بعضی از مبلغان و مفسران دینی هست که ما رو از اسلام واقعی دور میکنه......

من خودم یه موقع داشتمن یه برنامه رادیویی گوش میکردم،طرف پرسید"پشت سر رجال سیاسی حرف زدن غیبت محسوب میشه؟" اون آخوندی که مثلا پاسخگوی سوالات بود کفت " خیر،پشت سر رجال سیاسی حرف زدن غیبت محسوب نمیشه"
خب بابا تکلیف مسخص کنین.....
یعنی چی؟؟؟؟چرا اینقد به دین شاخ و برگهای اضافی میدین.....
غیبت یا حرام هست یا نیست.....
دیگه این تبصره ها چیه میبندین به دین؟

از این نمونه ها توی اسلام امروزی ما زیاده......
اینکه میگن با ظهور حجت (غج) اسلام واقعی شناسونده میشه و مردم متحیر که شایذ ذین جدیدی اومده همینه......

خواهشی هم که از دوستان دارم مطلب رو با تامل بخونن،اینقد زوذ قضاوت نکنن.....

امیدوارم مطلب روشن شده باشه....
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
شاید جدید اومده!!

تازه غیبت هم، مسلمان و کافر نداره، از هر دو منع شده ایم، اولی چون خودیه بیشتر!!

دروغ نگو ... اما دروغ به دشمنان اسلام را باکی نیست

اینم جدیده!!! دروغ حرامه، مگر در شرایط خیلی خاص. که البته شرایطش ربطی به دین و ایمان طرف مقابل نداره!!

اگه کسی واقعاً فکر میکنه که اینا مال اسلامه، من بهش پیشنهاد میکنم بره دنبال یه دین دیگه!!

راستی به شعور خودتون توهین نمیشه وقتی میگین اینا تو دینیه که من بهش معتقدم؟!!(با توجه به امضاتون گفتم)
توضیح دادم خدمتتون.....
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
اینها در اصل دین مجاز نیست. ولی متاسفانه تبصره های است که برخی دست اندر کاران دینی جهت پیشبرد اهداف سیاسی و یا اقتصادی خود از دیر باز بدعت مینهادند و امروزه نیز از این گمراهی دینی در امان نیستیم.
کاملا موافقم.....
 

anjam.vazife

عضو جدید
عزیز دل برادر یه نگا به تاریخ همه چیو بر ملا میکنه این فلسفه بافی ها چین دیگه
شما خودتون مگه چقدر مسلمونین 1 درصد 20% 30% 70% 99% چند بگو خب
یکی رو نام ببر که 99.99% مسلمون باشه و پایبند الان نام ببرید تا معما رو براتون حل کنم
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
در حال حاضر هر کشوری طبق قوانین خودش عمل میکنه نه دین قاتل یا مقتول!!!

اینکه باید چه کار کرد من مسلمون فکر میکنم باید به حکم دین اسلام عمل کرد.
چون اسلام را اخرین و کاملترین دین میدانم و فکر میکنم حکم خدا درسته نه اون قانونی که ادمها از خودشون وضع میکنند.

چکیده ی مطلب همین بود که دوستان خوشبختانه بهش رسیدن.....
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
عزیز دل برادر یه نگا به تاریخ همه چیو بر ملا میکنه این فلسفه بافی ها چین دیگه
شما خودتون مگه چقدر مسلمونین 1 درصد 20% 30% 70% 99% چند بگو خب
یکی رو نام ببر که 99.99% مسلمون باشه و پایبند الان نام ببرید تا معما رو براتون حل کنم
عزیز دل برادر ما هم بحثمون سر بعضی از انحرافات و تفسیرهای غلط از دین هست که باعث شده این درصدها بیاد پایین......
 

anjam.vazife

عضو جدید
عزیز دل برادر ما هم بحثمون سر بعضی از انحرافات و تفسیرهای غلط از دین هست که باعث شده این درصدها بیاد پایین......
آخه دوست عزیز اگها انحرافات و تفسیر غلط باعث این درصد بشه پس بنازم به قدرت روشن کردن مردم عادی اسلام که یکی یه نفر معرفی نکرد که 99.99% مسلمون باشه نخواستیم 80% هم باشه بگید
 

s_aa

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
دروغ نگو ... اما دروغ به دشمنان اسلام را باکی نیست
غیبت مکن ... اما غیبت انسان بدکار را باکی نیست
قتل مکن ... اما قتل نامسلمان را باکی نیست .
تجاوز مکن ... اما تجاوز به نامسلمان را باکی نیست .
و این ' اماها ' مسلمانان را گمراه کرده و هر مسلمانی به گمان خود دیگری را نابکار و نامسلمان می داند و اجازه هر پستی را به خود می دهد و خدا را نیز از خود راضی و شادمان می بیند ..
و راز نابخردی و پستی مسلمانان در همین است ای شیخ .
سلام
مرسی
فکر کنم اگه به همه اینها اخلاق شناسی و شناخت خود روهم با همین درصد اهمیت قرار بدیم بتونیم کمی ازاون رو درست کنیم...
درسته؟
مرسی
 

Sarp

مدیر بازنشسته
ببخشید متوجه نشدم منظورتون رو توضیح بدید.
بابا برو یک سرچ بکن بعد بیا نظر بده.
این حکم واقعیت داره کافر دیه نداره قصاص هم نداره.منطقی هم هست.
بازم میگم چون اون که اسلام رو قبول نداره.
پس این قانون رو هم که مال اسلامه قبول نداره.

البته حکم اسلام رو دارم میگم.

اما قانون کشور ممکنه مطابق اسلام نباشه.
من قانون شرع رو میگم با کشور کاری ندارم.
دئستان توضیح دادند

منظور اینه که مگه از نظر اسلام بین آدم و آدم تفاوتی هست ؟
این دیه نابرابر بین مسلمان و غیرمسلمان برای تبلیغ اسلامه ؟
زنای محسنه خیلی سخت اثبات میشه به این خاطر که نیاز به 4 بار اقرار در دادگاه یا 4 شاهد مرد داره;در شرایطی که فردی داخل دادگاه هم 4 بار اقرار کنه باز هم تصمیم گیری با قاضی هست; کلا یکی از مواردی هست که به ندرت به جایی میرسه

هر گاه در یک دادگاه صالحه اسلامی این زن یا مرد بدون کوچکترین اجبار و الزامی و با زبان خود چهار بار اقرار کردند که این عمل منافی عفت را مرتکب شده اند قاضی و حاکم اسلامی می تواند آنان را مجازات کند و می تواند نکند و ببخشد. و هرگاه چهار شاهد عادل و با حس و چشم خود عمل منافی عفت و زنا را به طور مشهود مشاهده کردند باز حکم الهی در مورد این مرد و زن که محصنه هستند (و محصنه بودن آنان هم اثبات شده باشد و این که مانعی برای تمتع جنسی با همسر در کار نبوده است) اجرا می شود به شرط این که هیچ کدام از این شهود از قول و شهادت خود عدول نکنند و اگر احیاناً یکی از آنان عدول کرد و گفت مثلاً من دقیق ندیدم که عمل زنا صورت گرفته باشد سه نفر دیگر شلاق خواهند خورد که چرا به یک انسان نسبت زنا داده اند.
http://www.hawzah.net/Hawzah/Questi...geID=1&QuestionID=11435&SearchText=زنای محصنه
رسول خدا به ابوبکر گفت: اگر مردی را با همسرت در خانه ات [تنها] یافتی، با آن مرد چه می کنی؟ ابوبکر گفت: او را می کشم. همین سؤال را از عمر پرسید و او هم مانند ابوبکر جواب داد. آنگاه از سُهیل بن بیضاء پرسید و او در جواب گفت: [همسرم و آن مرد را لعن می کنم و [به همسرم می گویم: ای خبیث! خدا تو را لعنت کند و به آن مرد هم همین سخن را می گویم.
بنا به روایتی دیگر یاران پیامبر(ص) به سعد بن عباده گفتند: ای سعد، اگر مردی را با همسرت، در حال زنا ببینی، با او چه می کنی؟ سعد گفت: او را با شمشیر می زنم. رسول خدا که این گفتگو را می شنید، از سعد پرسید: جریان چه بود؟ سعد پرسش اصحاب و جواب خودش را برای پیامبر بازگو کرد و وقتی با سؤال رسول خدا روبه رو شد که: پس حکم چهار شاهد چه می شود؟ با تعجب پرسید: پس از اینکه با چشم خود می بینم و خداوند هم به عمل خلاف او علم دارد [نیازی به شهود است]؟ رسول خدا فرمود: آری، زیرا خداوند برای هر چیزی حدّی قرار داده، برای متجاوز از آن هم حدی قرار داده است.
http://www.hawzah.net/Hawzah/Magazines/MagArt.aspx?LanguageID=1&id=47793&SearchText=زنای محصنه
یه روستا آدم ، هردوتاشونو گرفته بودند
با بیشتر از 10 تا شاهد
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
آخه دوست عزیز اگها انحرافات و تفسیر غلط باعث این درصد بشه پس بنازم به قدرت روشن کردن مردم عادی اسلام که یکی یه نفر معرفی نکرد که 99.99% مسلمون باشه نخواستیم 80% هم باشه بگید
ببینین من دارم کلی صحبت میکنم کاری به جزء ندارم......
کاری ندارم کی چند درصد مسلمونه؟
هرکس مسئول کار و رفتار خودشه.....
من میگم اسلام واقعی رو بشناسیم.....
با شناخت اسلام واقعی این درصدهایی که شما ازش صحبت کردی افزایش پیدا میکنه......
 

anjam.vazife

عضو جدید
ببینین من دارم کلی صحبت میکنم کاری به جزء ندارم......
کاری ندارم کی چند درصد مسلمونه؟
هرکس مسئول کار و رفتار خودشه.....
من میگم اسلام واقعی رو بشناسیم.....
با شناخت اسلام واقعی این درصدهایی که شما ازش صحبت کردی افزایش پیدا میکنه......
من هم کل منطورم اینه کسی رو سراغ دارید که اسلام واقعی رو شناخته باشه در این عصر؟؟؟؟؟
 

sami1984

عضو جدید
کاربر ممتاز
زنای محسنه خیلی سخت اثبات میشه به این خاطر که نیاز به 4 بار اقرار در دادگاه یا 4 شاهد مرد داره;در شرایطی که فردی داخل دادگاه هم 4 بار اقرار کنه باز هم تصمیم گیری با قاضی هست; کلا یکی از مواردی هست که به ندرت به جایی میرسه
اصلا زناي محصنه در اكثر مواقع اثبات نميشه.......
متاسفانه همين باعث شده آمار خيانت و اين جور روابط اين قدر در جامعه افزايش يايد
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب یک طرف قضیه که قاتل باشه مسلمانه ...پس حکم قصاص باید باشه..حالا دیه به طرف کافر تعلق نگیره..!

یک نکته مهم کافر حربی با کافر ذمی فرق داره.
کافر ذمی که در صلحه اگر توسط مسلمون کشته بشه باید دیه اش پرداخت بشه اما مسلونه قصاص نمیشه.

اما اگر مسلمونه عادت به کشتن پیدا کرده باشه بعضی فقها میگن حکمش فرق میکنه .
خلاصه داستان خیلی پیچیده تراز اون حرفهای ابتداییمون بود.اگر دوست دارین بیشتر بدونید میتونید یک نگاهی باینجا بیندازید.

http://lib.hadith.ac.ir/Default.aspx?page=showarticle&articleid=4750
http://www.ghavanin.ir/PaperDetail.asp?id=1143
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا ترکوندی
مثل صانعی توجیه می کنی:w15:
که در کشور اسلامی همه باید طبق یک قانون باشند و باید عدالت برقرار شود
با این قانون جان یک غیر مسلمان از یک گوسفند کمتره؟
این است عدل الهی:w15:
نه بحث مسلمون و کافره حربیه. این دو مساوی نیستند اما درباره سایر کفار احکام جزییات دارند.شرایط دارند
 

بردوک بزرگ

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه
کلا از این خبرا نیست
یکی از کارکنان بود
مال یکی از دهات
تو روستاها هم که همه همدیگه رو میشناسن

حالا یه غریبه بیاد تو روستا بره تو یه خونه بی مرد تابلو میشه دیگه

من گفتم یکی را میشناسم .نگفتم که همونی بود که توگفتی.
 

archi girl

عضو جدید
اسلام كامل ترين و بهترين دين دنيا هست و خواهد بود به شرطي كه مسلماني باشد

اسلام كامل ترين و بهترين دين دنيا هست و خواهد بود به شرطي كه مسلماني باشد

اين صحبت بين اسلام و غير اسلام نيست . در اينكه مسلمانان اهل افراط و تفريط بيشتري هستند هم به عنوان يك مسلمان بايد بگم هستيم ما اهل افراط و تفريط هستيم چون آموزه هاي مارو اينطور كردند تمام مكاتب برگرفته از اسلام مثل انجمن حجتيه - علي الله ها و ... نشون ميده كه ما داريم به دست خودمون دين رو نابود مي كنيم به همين دليل هست كه ميگن زماني كه امام مصلح ظهور ميكنه مجريان و واعظان ديني اولين مخالفانش خواهند بود و دين همچون پوستين وارونه اي كه از سمت خشن و آزاد دهنده اش بر تن افتاده بر روي جامعه سايه انداخته .
بهتر سعي كنيم با چند تا نقل قول از عرفا و علما فكر نكينيم كه منظور اونها رو كامل فهميديم
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
اين صحبت بين اسلام و غير اسلام نيست . در اينكه مسلمانان اهل افراط و تفريط بيشتري هستند هم به عنوان يك مسلمان بايد بگم هستيم ما اهل افراط و تفريط هستيم چون آموزه هاي مارو اينطور كردند تمام مكاتب برگرفته از اسلام مثل انجمن حجتيه - علي الله ها و ... نشون ميده كه ما داريم به دست خودمون دين رو نابود مي كنيم به همين دليل هست كه ميگن زماني كه امام مصلح ظهور ميكنه مجريان و واعظان ديني اولين مخالفانش خواهند بود و دين همچون پوستين وارونه اي كه از سمت خشن و آزاد دهنده اش بر تن افتاده بر روي جامعه سايه انداخته .
بهتر سعي كنيم با چند تا نقل قول از عرفا و علما فكر نكينيم كه منظور اونها رو كامل فهميديم
کاملا با صحبتاتون موافقم......
ممنون که اینقدر خوب و روشن توضیح دادین......
البته به نظر من نقل قول از عرفا و علما اشکالی نداره اگر یاد بگیریم تامل کنیم.....
چرا که این سخنان خیلی هم راهگشا و موثر میتونه باشه.....
ما هستیم که باید با تامل بیشتر،درک بهتری از مطلب داشته باشیم.....
 

anjam.vazife

عضو جدید
ببخشیدا ولی چرا این همه فساد بین 1 میلیاد جمعیت مسلمان با فساد بین 6 میلیارد غیر مسلمان برابری میکنه؟؟
 

هستت

عضو جدید
حالا چاره چیه؟
به نظر بنده چاره ، تحلیل کردنه، که متأسفانه ،آموزش و پرورش ما از همون ابتدا این رو از ما گرفته ، دینداران سنتی ما هم این رو از مردم میگرفتن. یعنی قدرت تحلیل بین مسلمونها کم کم پایین لومد و همه چیز به تقلید واگذار شد ، این در حالیه که منظور از تقلید اصلا این نیست که خیلی از ماها فکر میکنیم. تقلید هیچ وقت جای تحلیل رو نمیگیره ،متخصص یه سری قانون رو میگه اما این با خود فرد هستش که بیاد تحلیل کنه الآن مصداق فلان قانون و حکم هست یا نه (توی مسائل فردی) ولی در طی گذر زمان عکس این قضیه رخ داده ، تا جایی که نو اندیشان دینی ما مثل دکتر شریعتی و مهندس بازرگان با یک نوع زدودن گرد و غبارهای تکرار مسائل ، سعی درنمایش دوباره بطن دین کردن.ا
چاره اینه که قدرت تحلیل در مسائل فردی به مسلمونها بازگردونده بشه، در مسائل جمعی هم ، نهایتا شخص میتونه با تحلیلی که داره ، به کاری که اجتماع انجام میده بپیونده یا حتی اون رو اشتباه بدونه ، مثل چند صد نفر در واقعه کربلا که با تحلیل ، به درستی و راه راستی رسیدند و اگرچه در مقابل اکثریت نایستادند اما راه خودشون رو رفتند و با خلیفه بیعت نکردند.
یا مثلا قضیه تقیه ای که دکتر شریعتی تشریح میکنه ، میاد میگه تقیه برای حفظ دینه نه فرد! مصلحت اجتماع باید در نظر گرفته بشه نه خودخواهی.
یا مثلا دروغ مصلحتی!!! اصلا مگه میشه دروغ به خاطر مصلحت نباشه ؟ چیزیه که نمیدونم از کجا سر در آورده ، همین دروغ مصلحتی خودش یه دروغه.
به نظر شما چاره چیه؟
 
آخرین ویرایش:

A N A H I T A

عضو جدید
کاربر ممتاز
آتش
آتش بس
نقطه سر خط
روزنامه نوشت
رئیس جمهورمان
با وزیر جنگشان
سر جنگ داشت
درست ولی چرا ؟
برادر من کشته شد؟
جواب
سر جوخه
اعدام
آتش
 
و 'خواجه نصیر الدین ' دانشمند یگانه ی روزگار در بغداد مرا درسی آموخت که همه ی درس بزرگان در همه ی زندگانیم برابر آن حقیر می نماید و آن این است :
در بغداد هرروز بسیار خبرها می رسید از دزدی , قتل و تجاوز به زنان در بلاد مسلمانان که همه از جانب مسلمانان بود . روزی خواجه نصیر الدین مرا گفت می دانی از بهر چیست که جماعت مسلمان از هر جماعت دیگر بیشتر گنه می کنند با آنکه دین خود را بسیار اخلاقی و بزرگمنش می دانند ؟
من بدو گفتم : بزرگوارا همانا من شاگرد توام و بسیار شادمان خواهم شد اگر ندانسته ای را بدانم .
خواجه نصیر الدین فرمود :
ای شیخ تو کوششها در دین مبین کرده ای و اصول اخلاق محمد که سلام خدا بر او باد را می دانی . و همانا محمد و جانشینانش بسیار از اخلاق گفته اند و از بامداد که مومن از خواب بر می خیزد تا شبانگاه , راه بر او شناسانده شده است
اما چه سری است که هیچ کدام از ایشان ذره ای بر اخلاق نیستند و بی اخلاق ترین مردمانند وآنکه اخلاق دارد نه از مسلمانی اش که از وجدان بیدار او است..
من بسیار سفرها کرده ام و از شرق تا غرب عالم و دینها و آیینها دیده ام . از 'غوتمه ( بودا ) 'در خاورزمین تا 'مانی ایرانی' در باختر زمین که همانا پیروانشان چه نیکو می زیند و هرگز بر دشمنی و عداوت نیستند
آنها هرگز چون مسلمانان در اخلاقشان فرع و اصل نیست و تنها بنیان اخلاق را خودشناسی می دانند و معتقدند آنکه خود بشناسد وجدان خود را بیدار کرده و نیازی به جزئیات اخلاقی همچون مسلمانان ندارد
اما عیب اخلاق مسلمانی چیست ای شیخ ؟
در اخلاق مسلمانی هر گاه به تو فرمانی می دهند , آن فرمان ' اما ' و ' اگر ' دارد .
در اسلام تو را می گویند :
دروغ نگو ... اما دروغ به دشمنان اسلام را باکی نیست
غیبت مکن ... اما غیبت انسان بدکار را باکی نیست
قتل مکن ... اما قتل نامسلمان را باکی نیست .
تجاوز مکن ... اما تجاوز به نامسلمان را باکی نیست .
و این ' اماها ' مسلمانان را گمراه کرده و هر مسلمانی به گمان خود دیگری را نابکار و نامسلمان می داند و اجازه هر پستی را به خود می دهد و خدا را نیز از خود راضی و شادمان می بیند ..
و راز نابخردی و پستی مسلمانان در همین است ای شیخ .

از اسرار اللطیفه و الکسیله

متن جالبی بود اما 2 تا سوال:
1- منبعی که نوشتین رو تا حالا اسمش رو نشنیدم. میشه در موردش توضیح بدید که نویسنده اش کیه و کجا چاپ شده و در چه سالی؟
2- من جایی نشنیدم که گفته بشه تجاوز به نامسلمان مشکلی نداره یا اینکه دروغ به نامسلمان درسته و ایرادی نداره یا بقیه مطالب که فرمودید. میشه از یه منبع موثق اینها رو بیارید؟!
در هر حال ممنون
 
آخرین ویرایش:

JavadMessi

مدیر بازنشسته
متن جالبی بود اما 2 تا سوال:
1- منبعی که نوشتین رو تا حالا اسمش رو نشنیدم. میشه در موردش توضیح بدید که نویسنده اش کیه و کجا چاپ شده و در چه سالی؟
2- من جایی نشنیدم که گفته بشه تجاوز به نامسلمان مشکلی نداره یا اینکه دروغ به نامسلمان درسته و ایرادی نداره یا بقیه مطالب که فرمودید. میشه از یه منبع موثق اینها رو بیارید؟!
در هر حال ممنون

صاحب منبع شیخ ابوالحسن کسلانی می باشد نه خواجه نصیر و محتوای این کتاب هم طنز می باشد
 
صاحب منبع شیخ ابوالحسن کسلانی می باشد نه خواجه نصیر و محتوای این کتاب هم طنز می باشد

بنابراین فرمایش شما این مطلب درست نقل نشده و باید در ابتدای نقل مطلب به این موارد اشاره می شد.
به نظر من که این نوع نقل مطالب بی تعهدی راوی رو می رسونه که ضررهای زیادی هم داره
 

mahsamah110

عضو جدید
حالا چاره چیه؟
به نظر بنده چاره ، تحلیل کردنه، که متأسفانه ،آموزش و پرورش ما از همون ابتدا این رو از ما گرفته ، دینداران سنتی ما هم این رو از مردم میگرفتن. یعنی قدرت تحلیل بین مسلمونها کم کم پایین لومد و همه چیز به تقلید واگذار شد ، این در حالیه که منظور از تقلید اصلا این نیست که خیلی از ماها فکر میکنیم. تقلید هیچ وقت جای تحلیل رو نمیگیره ،متخصص یه سری قانون رو میگه اما این با خود فرد هستش که بیاد تحلیل کنه الآن مصداق فلان قانون و حکم هست یا نه (توی مسائل فردی) ولی در طی گذر زمان عکس این قضیه رخ داده ، تا جایی که نو اندیشان دینی ما مثل دکتر شریعتی و مهندس بازرگان با یک نوع زدودن گرد و غبارهای تکرار مسائل ، سعی درنمایش دوباره بطن دین کردن.ا
چاره اینه که قدرت تحلیل در مسائل فردی به مسلمونها بازگردونده بشه، در مسائل جمعی هم ، نهایتا شخص میتونه با تحلیلی که داره ، به کاری که اجتماع انجام میده بپیونده یا حتی اون رو اشتباه بدونه ، مثل چند صد نفر در واقعه کربلا که با تحلیل ، به درستی و راه راستی رسیدند و اگرچه در مقابل اکثریت نایستادند اما راه خودشون رو رفتند و با خلیفه بیعت نکردند.
یا مثلا قضیه تقیه ای که دکتر شریعتی تشریح میکنه ، میاد میگه تقیه برای حفظ دینه نه فرد! مصلحت اجتماع باید در نظر گرفته بشه نه خودخواهی.
یا مثلا دروغ مصلحتی!!! اصلا مگه میشه دروغ به خاطر مصلحت نباشه ؟ چیزیه که نمیدونم از کجا سر در آورده ، همین دروغ مصلحتی خودش یه دروغه.
به نظر شما چاره چیه؟

آره دروغ مصلحتی، اما نه مصلحت خودت که!!! خب همه به خاطر همین دروغ میگن!!!

مصلحت دیگران منظوره. مصلحت دینت و...
 

Similar threads

بالا