واقعا حیرت انگیز......!!!!!!

financialmanager

عضو جدید
کتابخانه های زیبای دنیا -

این کتابخانه با نام Abbey library of Saint Gall در کشور سوییس واقع شده است. مجموعه ی کتابخانه قدیمی ترین در سوییس است و یکی از اولین و مهم ترین کتابخانه های رهبانیت(یا ترک دنیا شیوه ایی است که راهبان در پیش میگیرند) در دنیاست. شامل ۲۱۰۰ کتاب خطی است که تاریخشان به قرون ۸ تا ۱۵ میلادی باز می گردد و ۱۶۵۰ کتاب قدیمی را در خود جای داده است.
ا


کتابخانه ی Joanina کتابخانه ایی به سبک معماری خاص قرن هجدهم میلادی است که در قرن هجدهم طی سلطنت John V بر پرتغال، ساخته شده است. این کتابخانه در شهر کویمبرای پرتغال واقع شده است و قسمتی از کتابخانه ی عمومی دانشگاه کویمبرا است.


این تصویر متعلق به کتابخانه ی ملی ِ فرانسه با نام Bibliothèque nationale de France است که در سال ۱۳۶۸ میلادی در شهر پاریس ساخته شده است. بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از این کتابخانه استفاده می کنند. بودجه ایی ۲۵۴ میلیون یورویی دارد و ۲۷۰۰ نفر نیز در آن مشغول به کار هستند!


این کتابخانه که در اسپانیا واقع شده است، El Escorial نام دارد. El Escorial در واقع محل اقامت پادشاه اسپانیا بوده است که یکی از میراث های جهانی یونسکو نیز می باشد. El Escorial در ۴۵ کیلومتری ِ شمال غربی مادرید، پایتخت اسپانیا، واقع شده است.


کتابخانه ی جورج پی بادی(George Peabody) کتابخانه ایی تاریخی از بنیاد پی بادی است که در بزرگترین شهر ایالت مریلند، بالتیمور، ایالات متحده واقع شده است.


کتابخانه ی ملی کنگره ی ایالات متحده بزرگترین کتابخانه ی دنیاست که در پایتخت ایالات متحده، واشنگتن دی سی، واقع شده است. ۳۰ میلیون کتاب را در خود جای داده است و اسناد چاپ شده در آن به ۴۷۰ زبان مختلف می باشد. این کتابخانه بیش از ۶۱۳ میلیون دلار بودجه دارد و ۳۶۳۷ نفر نیز در آنجا کار میکنند.


کتابخانه ی Real Gabinete Portugues De Leitura در ریو دوژانیروی برزیل قرار دارد. بنیاد در سال ۱۸۳۷ توسط گروهی ۴۳ نفره از پناهنده های سیاسی پرتغالی برای ارتقا فرهنگ در بین اجتماع پرتغالی ساخته شد. شعبه ی اصلی ساختمان کنونی توسط معمار پرتغالی Rafael da Silva e Castro بین ۱۸۸۰ تا ۱۸۸۷ ساخته شد.


کتابخانه ی Suzzallo کتابخانه ی مرکزی دانشگاه واشنگتن در شهر سیاتل ایالات متحده است. نام این کتابخانه از نام رییس دانشگاه واشنگتن که از سال ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۶ عهده دار این منصب بود، برگرفته شده است.


کتابخانه ی دانشگاه Trinity واقع در شهر دوبلین ایرلند و بزرگترین کتابخانه ی این کشور است. ۱۸۰ نفر در این کتابخانه مشغول به کار هستند
 

maryam_bah

عضو جدید
کاربر ممتاز
چقدر آشناست اینجاهاااااااااااااااااااااااااا
آهان حالا گرفتم ؛پریروز رفتیم ازش کتاب گرفتیم ،برا یونی خودمونه دیگه نههههههههههههههههههههههههه
 

Similar threads

بالا