۱۲ دشمن زيبايي

scorpion_tur

عضو جدید
کاربر ممتاز
خيلي ها، مخصوصا خيلي از خانم ها دل شان مي خواهد که پوستي زيبا و شاداب داشته باشند؛ با اين حال کم نيستند خانم ها و آقاياني که با عادت هاي غلطي که دارند به پوست شان آسيب مي رسانند. ۱۲ مورد از اين عادت هاي غلط را با هم مرور مي کنيم...

خيلي ها، مخصوصا خيلي از خانم ها دل شان مي خواهد که پوستي زيبا و شاداب داشته باشند؛ با اين حال کم نيستند خانم ها و آقاياني که با عادت هاي غلطي که دارند به پوست شان آسيب مي رسانند. ۱۲ مورد از اين عادت هاي غلط را با هم مرور مي کنيم:

۱) استفاده نادرست از محصولات آرايشي: يکي از مهم ترين مواردي که باعث تخريب پوست مي شود، استفاده نادرست و نا به جا از محصولات آرايشي است. شما بايد براي رهايي از اين کار ابتدا نوع پوست تان را بشناسيد و سپس اقدام به تهيه لوازم آرايشي نماييد. اگر پوست تان چرب است، محصولات بدون روغن را تهيه کنيد. اگر پوست حساسي داريد، محصولات بر پايه شير بهترين گزينه براي تان هستند و پوست خشک تان را بايد با محصولات بر پايه روغن و آب، چرب و مرطوب نگه داريد. استفاده از کرم هاي ضدچروک هم بعد از ۳۰ سالگي به همه افراد توصيه مي شود.

۲) استفاده از پدها و برس هاي آرايشي کثيف: تجمع باکتري و انواع آلودگي ها در پدها و برس هاي آرايشي کثيف و تماس مستمر آنها با پوست، سبب بروز حساسيت و جوش هاي التهابي روي پوست مي شود. براي جلوگيري از اين مشکل مي توانيد هر سه هفته يک بار لوازم جانبي محصولات آرايشي تان را با آب ولرم و شامپو بشوييد و براي خشک شدن، زير نورخورشيد قرارشان دهيد.

۳) تماس گوشي تلفن همراه با پوست صورت: شايد باورتان نشود که يکي از دلايل جوش زدن گونه ها يا چانه، تماس تلفن همراه تان با پوست اين ناحيه از صورت تان باشد. چه تلفن همراه تان تميز باشد، چه آلوده. تنها چاره براي فرار از اين مشکل هم استفاده کمتر از تلفن همراه يا حداقل استفاده از هندزفري هنگام مکالمه است.

۴) بيدار ماندن تا ديروقت: به گفته کارين گراسمن، متخصص پوست و مو، کمبود خواب باعث استرس مي شود و استرس هم زمينه ساز بسياري از بيماري هاي پوستي از جمله اگزما، آکنه و پسوريازيس است. وي همچنين مي گويد: «زمان خواب بهترين فرصت براي ترميم سلول هاي آسيب ديده بدن در طول روز است و هرچه قدر که طول مدت خواب تان بيشتر باشد، فرصت بيشتري هم براي بازسازي سلول هاي پوستي تان وجود خواهد داشت.» به عبارت ديگر، هرچه قدر که بيدار ماندن طولاني مدت و در نتيجه کمبود خواب باعث صدمه ديدن پوست مي شود، در عوض خواب کافي سبب بازسازي سلول هاي قديمي و جايگزين شدن سلول هاي جديد و شاداب پوست مي شود.
 

scorpion_tur

عضو جدید
کاربر ممتاز
۵) پاک نکردن صورت قبل از خواب: باقي ماندن محصولات آرايشي به مدت طولاني روي پوست سبب ايجاد جوش هاي التهابي و ايجاد چروک هاي عميق به مرور زمان مي شود، مخصوصا اگر يک لايه دود هم روي کرم صورت تان بنشيند!به همين دليل شما بايد قبل از خواب، صورت تان را با آب ولرم و يک صابون ملايم بشوييد و پس از خشک کردن، مقداري کرم ويتامينه شب روي آن بماليد و اجازه دهيد که اين کرم تا صبح جذب پوست تان شود. تاثير شگفت انگيز اين کار را بعد از دو ماه حتما مشاهده خواهيد کرد.

۶) رژيم غذايي نامناسب: نتايج تازه ترين تحقيقاتي که در مجله تازه هاي پوست آمريکا به چاپ رسيده نشان مي دهد که جايگزين کردن پروتئين و غلات سبوس دار به جاي غذاهاي فرآوري شده اي مثل سوسيس و کالباس يا غذاهاي حاضري نقش به سزايي در کاهش جوش و تخريب سلول هاي پوستي دارد. خوردن غذاهاي فرآوري شده و سرشار از نمک و قند و چربي باعث افزايش قند و چربي خون و در نتيجه اختلال در کارکرد بدن مي شود که اين اختلال روي تخريب پوست هم بي تاثير نيست. از طرفي، مصرف مواد و خوراکي هاي طبيعي مثل مغزها، کره بادام زميني، آووکادو و ساير خوراکي هاي سالم، کمک شاياني به رشد و سلامت مو، ناخن و شادابي پوست مي کنند.

۷) سيگار کشيدن: اگر هيچ انگيزه اي براي ترک سيگار نداريد، بهتر است بدانيد که چروک هاي عميقي که در اثر سيگار کشيدن روي پوست به وجود مي آيند باعث مي شوند که شما ۵/۲ سال پيرتر از آنچه که هستيد به نظر برسيد، بنابراين شما مي توانيد با ترک سيگار علاوه بر حفظ سلامتي خود به شادابي پوست تان هم کمک کنيد.

۸) ضدآفتاب نزدن: بهترين و مطمئن ترين راه براي محافظت از پوست در برابر چروکيدگي و افتادگي استفاده از ضدآفتاب مناسب حتي در روزهاي ابري و باراني است. شما مي توانيد هنگام خارج شدن از منزل مقداري کرم ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰ به صورت و دست هاي خود بماليد و در روزهاي معمولي هر ۴ ساعت و در روزهاي آفتابي هر دو ساعت يک بار آن را تجديد کنيد. براي انتخاب درجه SFP نسبت به محل زندگي تان هم بد نيست که با يک متخصص پوست مشورت کنيد.

۹) ناديده گرفتن چشم ها: نه تنها نازک بودن پوست اطراف چشم نسبت به ساير نقاط بدن باعث آسيب پذيرتر بودن اش است، بلکه ناديده گرفتن و نداشتن رفتاري مناسب با آن به چروکيده و تيره تر شدن اش هم کمک مي کند. براي جلوگيري از چروکيدگي و سياه شدن اطراف چشم تان نبايد اجازه بدهيد که پوست اين ناحيه خشک شود. براي اين کار مي توانيد از يک کرم ضدچروک مخصوص دور چشم هر ۶ ساعت يک بار استفاده کنيد و آرايش چشم تان را هم با شير پاک کن هاي مخصوص چشم پاک کنيد. ماساژ دادن پوست اطراف چشم، دو بار در روز و از بيرون به سمت داخل هم مي تواند به روان تر شدن جريان خون و جلوگيري از چروکيدگي منجر شود.
 

scorpion_tur

عضو جدید
کاربر ممتاز
۱۰) استفاده از محصولات غيراستاندارد: پوست يکي از حساس ترين، بزرگ ترين و مهم ترين اجزاي بدن است و چون رابطه مستقيمي با زيبايي دارد نبايد از خريد محصولات استاندارد و مناسب براي محافظت از آن خودداري کنيد. حتي اگر مجبور به پرداخت هزينه هاي سنگين در اين زمينه شويد، بنابراين دور فروشگاه ها و محصولات غيراستاندارد و غيرمعتبر را خط بکشيد و اگر زيبايي پوست تان برايتان اهميت دارد، فکر خريد لوازم آرايش از دست فروش هاي کنار خيابان را از سرتان بيرون کنيد.

۱۱) استفاده از لوازم آرايش مشترک: يکي از عمده دلايلي که سبب بروز جوش هاي التهابي و چرکي روي پوست صورت مي شود، استفاده از لوازم آرايش مشترک است، بنابراين اگر از جوش و جوش زدن متنفريد، از لوازم آرايش کسي استفاده نکنيد و به ديگران هم اجازه استفاده از لوازم آرايش تان را ندهيد. هنگام مراجعه به آرايشگاه هم پدها و برس هاي لوازمي مثل رژگونه يا پنکيک تان را همراه خود ببريد و از آرايشگرتان بخواهيد که از آنها استفاده کند.

۱۲) ناديده گرفتن ماسک هاي ميوه اي: ميوه ها اثر خوبي روي شادابي پوست از خود بر جاي مي گذارند و استفاده از ماسک ميوه ها مي تواند به جوان شدن پوست تان کمک کند. اگر دوست داريد که اين اثر خودش را بهتر نشان بدهد، مي توانيد از ماسک طبيعي ميوه ها به جاي ماسک هاي شيميايي استفاده کنيد. براي اين کار کافي است که يک عدد از ميوه مورد نظرتان را کمي له کنيد و عصاره آن را به مدت نيم ساعت روي پوست خود قرار دهيد.
 

elahe66

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیر شی جوون:redface:
حالا می گم من پوستم خوبه زیادم بیرون نمی رم نمی دونم میشه کرم ضد آفتاب و دور چشم و اینا نزنم!؟؟ طبیعی که بهتره هیچی نباشه رو پوست !نیس؟؟ یعنی ممکنه زود چروک بشه؟؟
 

scorpion_tur

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیر شی جوون:redface:
حالا می گم من پوستم خوبه زیادم بیرون نمی رم نمی دونم میشه کرم ضد آفتاب و دور چشم و اینا نزنم!؟؟ طبیعی که بهتره هیچی نباشه رو پوست !نیس؟؟ یعنی ممکنه زود چروک بشه؟؟
نه به نظرم چیزی نزنی جووونتر میمونه
 

tifoid

عضو جدید
مرسی جالب بود. اما تقریبا همه خانم ها مخصوصا کسایی که آرایش می کنن اینارو می دونن اما متاسفانه رعایت نمی کنند. مثلا من خودم به شخصه چون تا لحظه آخر که صبح ها باید برم از خونه بیرون که برم کار می خوابم کرم ضد آفتاب نمی رسم بزنم و یا ..........
حال ندارم بخونم ببینم جمله بندیم درسته یا نه. معذرت
 

avayestan

کاربر بیش فعال
اوووووو تی قوربان جانه جوون ... مطلبات عالین... پیر شی جوون...
 

parna pahlavani

عضو جدید
parna

parna

salam.man pustam pust nist dustesh nadalam.jush sar siya mizanam harkari mikonam nemiran o dobare miyan.che konam? vaghti ham tamizesh mikonam vase ye rooz tamize halamo gerefte :cry:
 

scorpion_tur

عضو جدید
کاربر ممتاز
salam.man pustam pust nist dustesh nadalam.jush sar siya mizanam harkari mikonam nemiran o dobare miyan.che konam? vaghti ham tamizesh mikonam vase ye rooz tamize halamo gerefte :cry:

ماسک جوشهای سر سیاه: ابتدا گل ریواس را با گل بابونه و گل بنفشه می جوشانیم وقتی بخار آن بلند شد
صورت را بخور می دهیم و یک قاشق روغن زیتون و زرده تخم مرغ را که قبلا مخلوط کردیم به صورت ماسک روی
صورت می گذاریم و بعد از شستن ماسک پنبه الکل زده را به صورت می مالیم تا ضدعفونی شود.
 

Similar threads

بالا