کلاهي که صاحب خود را خلاق مي کند

bita.m

عضو جدید
کاربر ممتاز
پژوهشگران استراليايي کلاه متفکري را ارائه کردند که مي تواند در افرادي که آن را بر روي سر گذاشته اند سبب خلاقيت شود.




دانشمندان مرکز مطالعات مغز دانشگاه سيدني به سرپرستي آلن اسنايدر يک کلاه متفکر متحولانه را ايجاد کردند که قادر است خلاقيت را در کساني که آن را روي سر مي گذارند تحريک کند.
اين کلاه متفکر يک دستگاه الکتريکي است که قادر است از طريق شوک هاي الکتريکي کوچکي که به لُب راست مغز وارد مي کند و با غيرفعال کردن موقتي لب چپ، مغز را تحريک مي کند. لُب راست مغز با تخيل و لب چپ با شناخت عقلاني در ارتباطند.
اين دانشمندان به منظور ارزيابي عملکرد اين کلاه نوآورانه آن را بر روي 60 داوطلب آزمايش کردند. براي اين داوطلبان يک مسئله رياضي طرح شد.
نتايج اين تحقيقات نشان داد 60 درصد از کساني که اين کلاه الکتريکي را روي سر گذاشته بودند موفق شدند مسئله رياضي را به راحتي و در مدت 6 دقيقه حل کنند درحالي که تنها 20 درصد از افراد بدون کلاه توانستند به جواب مسئله برسند.
نتايج اين کشف تائيد مي کند که چرا افرادي که دچار سوانح مغزي در ناحيه لُب چپ مي شوند اغلب سطح خلاقيت آنها افزايش مي يابد.


آلن اسنايدر در اين خصوص توضيح داد:«مي دانيم افرادي که دچار انواع مختلف آسيبهاي لب گيجگاهي چپ مي شوند ناگهان به هنر و يا ساير فعاليتهاي خلاقانه رو مي آورند».
وي افزود:«اين کلاه براي مطالعه بر روي حافظه و يا کمک به آن استفاده نمي شود بلکه تنها زماني کاربرد دارد که بخواهيد به يک مسئله به روش ديگري نگاه کنيد و يا براي اولين بار بخواهيد با آن روبه رو شويد».
اين کشف مي تواند عصر جديدي را در عرصه خلاقيت بگشايد. اين دانشمند اظهار داشت:«روياي ما اين است که يک روز موفق شويم مغز را به روشي تحريک کنيم که براي يک لحظه، چشم اندازي از دنياي بدون ***** را به ما هديه دهد».
منبع
 

#parisa#

عضو جدید
کاربر ممتاز
آره جالب بود
مرسی
یکی بیاد به لب چپ من یه جوری ضربه وارد کنه که خلاقیتم افزایش پیدا کنه
 

Similar threads

بالا