به نظرم اگر هنگام دور زدن بخوای ترکشن کنترل رو روشن کنی اتفاقا ماشین بیشتر سر میخوره!
زمانی که ماشین سر میخوره تا اونجا که میتونی باید سرعت برایند رو به سمت سرعت مماسی ببری یعنی زمانی که سرعت مماسی حرکت بیشتر از سرعت عمودی حرکت باشه
زمانی که سر میخوری اگه ترکشن رو فعال کنی اولا ممکنه طبق حالت کنترلی قبول نکنه! و اگر هم قبول کنه باز بسته به سیستم کنترلی اون داره
اگه ترکشن های قدیمی باشه به خاطر کاهش گشتاور وارده و کم شدن شتاب ماشین به سرعت عمودی تمایل بیشتری پیدا میکنه یعنی سر خودردن
اما الانا فکر کنم این اتفاق کمتر بیافته چون انتقال نیروهایی علیالخصوص AWD اومده
فقط یه نکته من اضافه کنم.
سرعت در جهت عمود بر مسیر حرکت معنی نداره، چون هیمشه سرعت مماس بر مسیر حرکت است بلکه سرعت عمود بر راستای طولی خودرو معنی دار است یعنی همون سر خوردگی.
من نفهمیدم شما چرا فکر می کنید که اگه traction control رو در حین دریفت روشن کنی، بیشتر سر خواهد خورد؟