خصوصی سازی بهداشت و سلامت، یک فاجعه انسانی

IranianWay

عضو جدید
جنبش عدالتخواه دانشجویی ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ زمزمه ها و خبرهای بدی از اجرای خصوصی سازی در بخش سلامت به گوش می رسد، وزیر بهداشت سخن از ضرورت این مسئله می نماید و برخي خبرها از بعضی بیمارستان ها نظیر بخش هایی از بیمارستان سینای تهران نشان از بعضی حرکت ها، در جهت پايمال كردن اين حق اوليه محرومين و مستضعفین به نام عدالت دارد.
سرگرم شدن نخبگان علمی و سیاسی به بقایای فتنه 88 موجب شده تا بعضی از مسائل اصلي و بنیادی نظام مورد غفلت قرار گیرد؛ و امکان تکرار تجربه تلخ 8 سال تعطیلی مسائل اساسی و ایجابی کشور به خاطر مبارزه انفعالی با موج تهاجم فرهنگی بعد از دوم خرداد، زنگ خطری برای عدالتخواهان به وجود اورده است.

حال مدام جمله امام را باید به یاد آورد که «اگر بر کشورى نواى دلنشین تفکر بسیجى طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد گردید والّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.» و «همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید كه اگر آرام گذارید، لحظه ای آرامتان نمی‌گذارند.» و تا وقتی این مسئله اساسی اصلاح نشود و نگاه های منفعلانه و محافظه کارانه و مصلحت اندیشی های خیالی کنار نرود؛ و مسائل ایجابی انقلاب اسلامی مانند پی گیری حقوق محرومین و مستضعفین در داخل کشور و سراسر گیتی و جنگ فقر و غنا، استضعاف و استکبار و پابرهنه ها و مرفهین بی درد و اسلام ناب و اسلام آمریکایی پی گرفته نشود، پیشرفت و تعالی نظام هر روز با توطئه ای به تاخیر خواهد افتاد.

حال که مردم با حماسه 9 دی 88 به فتنه پایان داده اند، باید مطالبات و حقوق فقرا و متدينين بي‌بضاعت كه به حق گردانندگان و برپادارندگان واقعي انقلاب و حماسه 9 دی هستند؛ باید سر لوحه امور قرار گیرد.

در این بین زمزمه ها و خبرهای بدی از اجرای خصوصی سازی در بخش سلامت به گوش می رسد، وزیر بهداشت سخن از ضرورت این مسئله می نماید و برخي خبرها از بعضی بیمارستان ها نظیر بخش هایی از بیمارستان سینای تهران نشان از بعضی حرکت ها، در جهت پايمال كردن اين حق اوليه محرومين و مستضعفین به نام عدالت دارد.

اهمیت و عمومی بودن امر بهداشت و سلامت موجب شده است؛ که در دنیا به آن به مثابه یک امر حاکمیتی نگاه شده و از سپردن آن به بازار و تعادل عرصه و تقاضا خودداری می شود؛ حال چگونه است که در کشور ما عده ای جرات می کنند در سی و یکمین سالروز پیروزی انقلابي كه با هدف حمايت از محرومين و مسضعفان و فراهم كردن مقدمات وعده الهي كه همانا حاكميت مستضعفان و پابرهنگان بر زمين است؛ با وجود امار فقر و شکاف طبقاتی موجود، امر سلامت و بهداشت را که جزو دستاوردهای مهم نظام اسلامی در خدمت به مردم است، به دست عده اي سرمايه‌دار بسپارند. مگر نه این است که تجربه پولی شدن بخشی از سلامت، در حال حاضر تفاوت های فاحش و گسترده در کیفیت‌های خدمات مربوط ایجاد کرده است و تبعیض در این حوزه سلامت و بهداشت مستضعفین را با معضل رو به رو ساخته است؟ با استفاده از نسخه های نظام سرمایه داری - آن هم با شعار عدالت- می خواهیم چه هدیه ای به مردم بدهیم؟ در زمانی که مردم به جرم مستضعف بودن و محدود شدن حضور سیاسی آنان به وسیله اغتشاش‌گران و مترفین تحقیر شده و مال و جان و عرض و ناموس انان در یک فتنه عظیم مورد خطر قرار می گیرد، چرا باید بعض سخنان و تصمیمات نسنجیده كه حاصل 16 سال رسوب غرب گرایی بر اقتصاد و سیاست و فرهنگ کشور ماست؛ بر مصائب و رنج های محرومین بیفزاید.

چه منافعی با خصوصی کردن بهداشت و سلامت گره خورده است که باید یک گام نیز پا را فراتر از نسخه های اقتصاددانان نئوکلاسیک فراتر گذاشته و به بهانه افزایش کارایی معضلات مهم در نظام سلامت ایجاد کرد؟ آن هم در زمانی که بحث های بسیاری در مورد روندهای موجود در نسخه دهی‌ها و درمان های بی مورد و مافیای دارو موجود است.

جنبش عدالتخواه دانشجویی به عنوان یکی از معدود بلندگوهای مستضعفین و محرومین، این صاحبان اصلی انقلاب اعلام می دارد؛ همانطور كه در بيانيه هاي تخصصي قبلي همچون مسكن و طرح هدفمندسازي يارنه‌ها نيز متذكر شده است: در حوزه هايي كه نقش مهم در تحقق عدالت ايفا مي‌كنند و زندگي مردم مستضعف را به چالش بكشاند، ساكت نخواهد نشست و به وظيفه هميشگي خود كه همانا دفاع از حقوق قشر محروم و مستضعف جامعه كه به حق ياوران واقعي انقلاب و ولايت هستند؛ دفاع خواهد كرد. از اينرو از مسئولين امر مي‌خواهد:

1- بازی با سلامت میلیون ها ایرانی در قالب خصوصی سازی بهداشت و سلامت که به صورت خزنده و در قالب های شیک و روتوش شده نظیر خودگردانی و بالابردن کارایی در حال پی گیری است، شدیدا محکوم است و مسئولان بهداشت و سلامت نباید با تلخ کردن کام مردم محروم و ایجاد معضل برای سلامت صاحبان اصلی انقلاب در آستانه ی سالگرد پیروزی انقلاب در راه دشمنان انقلاب گام بردارند.

2- مسئولین نظام اسلامی در دهه پیشرفت و عدالت باید تحقق توسعه و تعالی را از دل نسخه های دینی و براساس حمایت از محرومین و مستضعفین و کاستن شکاف طبقاتی جستجو کنند؛ نه از دل نسخه های نظام سلطه و استكباري جهاني.

3- در پايان اعلام مي داريم: پيچيده شدن طومار فتنه گران در 9 دي كه توسط مردم رقم زده شد بايد آغاز خدمت به محرومین و مستضعفین و حركت بي‌وقفه به سمت رشد و پيشرفت و تعالی کشور باشد.
 

siminzare

عضو جدید
کاربر ممتاز
1 سال پیش بعد از قطعنامه اخری که من توی اوج پروژه ام بودم برای خرید یک ماده به یک شرکت وارداتی مواد شیمیایی رفتم!

بهم گفت خانوم چرا اومدی دنبال جنس اصل و با کیفیت؟ کار شما با جنس چینی و هندی هم راه میوفته از نظر مالی به نفعتون هم هست!

به خاطر تحریم ها جنس اصل (المانی) خیلی گرون شده و حتی شرکتهایی مثل دارو سازی رازی هم دست به عصا خرید میکنند! الان مساله سلامت مردم وسطه که معلوم نیست خرید این شرکتها به کجا بکشه! ولی شما میتونی پروژه ات رو با جنس هندی هم راه بندازی!

دنبال جنس اصل نرو که صرف نداره!

دوست عزیز مدتهاست که بهداشتمون در خطره! حرف و مشکل این اواخر نیست!
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
جناب جنبش عدالتخواهي دانشجوئي : همين نظامي كه شما از ان حمايت ميكنيد داره با خصوصي سازي بيمارستانها اين فاجعه رو ايجاد ميكنه

مقامات اين حكومت وقتي خودشون به بيماري دچار ميشند بهترين امكانات بيمارستاني و درماني كشور فورا در اختيار اونها قرار ميگيره و از خرج هر هزينه اي ولو هنگفت براي درمان انها مضايقه نميشه ولي مردم عادي مدتهاي طولاني تو بيمارستانها سرگردان هستند و عمدتا قادر به پرداخت هزينه هاي بالاي درماني نيستند .

تازه اين اولشه . در اينده با اجراي طرح يارانه ها و گران شدن هر چه بيشتر خدمات درماني و بيمارستاني همين امكانات كم فعلي هم از بيشتر مردم گرفته خواهد شد .

خدا به اين مردم بينوا و بي پناه رحم كند .
 
بالا