برنج قد بلند!

mmasoumi

عضو جدید
انسان ایرانی در طول تاریخ همواره اسیر اشتباهات فراتاریخی بوده است. ‌اشتباهاتی که گاه منجر به انحرافات تاریخی عدیده‌ای نیز شده است. ‌یکی از این اشتباهات انسان ایرانی، ‌این بوده که تصور می‌کرده غذا باید خوشمزه، ‌خوشبو، ‌خوش‌ آب و رنگ و خوش‌پخت باشد. ‌در حالی که به تازگی و توسط فلاسفه و کشاورزان تمدن بزرگ هندِ مادر، ‌از این اشتباه تاریخی بیرون آمده و فهمیده است که غذا تنها و تنها باید «قد دراز» باشد. ‌
مناظره
برنج قدکوتاه: ‌نخستین بار گفتش کز کجایی
برنج قددراز: ‌بگفت از هند و پاکستان، ‌بابایی!
برنج قدکوتاه: ‌بگفت آنجا به صنعت در چه کوشند؟
برنج قددراز: ‌بگفتا زن خرند و خر فروشند
برنج قدکوتاه: ‌بگفتا خرفروشی در ادب نیست
برنج قددراز: ‌بگفت از گاوبندان این عجب نیست
برنج قدکوتاه: ‌بگفتا هی چرا قدت دراز است؟
برنج قددراز: ‌بگفتا چون که (...)
ادامه مناظره به علت فحاشی دو طرف قابل چاپ نیست. ‌
 

mmasoumi

عضو جدید
پدرم روضه رضوان به دو گندم بفروخت
ناخلف باشم اگر من به برنج هندی نفروشم
 

mmasoumi

عضو جدید
هيات 10 نفره تجاري و اقتصادي هند براي مذاكره درباره مشكلات ايجاد شده بر سر واردات برنجهاي مشكوك به آلودگي به سم آرسنيك و برخي فلزات سنگين به ايران سفر مي كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اينترنتي آي اي ان اس ، هيات 10 نفره تجاري و اقتصادي هند قصد دارد به منظور گسترش و توسعه روابط و همكاري هاي اقتصادي و بازرگاني با ايران طي سفري سه روزه همزمان با برگزاري نمايشگاه بين المللي تهران از اين كشور ديدار كند .
ويجي كرلوسكار رييس شركت كرلوسكار الكتريك هند رياست اين هيات هندي را بر عهده خواهد داشت . گسترش همكاري هاي اقتصادي ، تجاري و سرمايه گذاري ايران و هند در اولويت اهداف اين سفر قرار دارد . كنفدراسيون صنايع هند طي بيانيه اي اعلام كرد ، روابط تجاري ايران و هند به شدت تحت تاثير واردات نفت هند از ايران قرار گرفته است و بايد روابط تجاري دو كشور بيش از پيش گسترش و توسعه يابد .
بر اين اساس ، ايران و هند مي توانند در بخشهاي پتروشيمي ، خودروسازي ، توليد كود شيميايي ، داروسازي ، معدن ، فولاد و آهن ، انرژي ، بانكداري و خدمات مالي ، بيو تكنولوژي و فناوئري اطلاعات همكاري داشته باشند .
حجم مبادلات تجاري دو كشور طي آرويل 2008 تا فوريه 2009 به بيش از 12.59 ميليارد دلار رسيده است . اين رقم در مدت مشابه سال قبل به 11.77 ميليارد دلار رسيده بود .
برخي از اعضاي اين هيات تجاري هندي نيز به شدت نگران محدوديت واردات برنج باسماتي اين كشور از سوي ايران هستند . ايران در حال حاضر بزرگترين وارد كننده برنج معطر از هند به شمار مي رود.
 

mmasoumi

عضو جدید
تمام برنج هاي وارداتي مجاز سالم هستند
ستاد ملي بررسي سلامت برنج با صدور بيانيه اي اعلام کرد: تمامي برنج هاي وارداتي مجاز سالم هستند.

به گزارش ايرنا وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي امروز با اعلام اين خبر افزود: 13نوع برنج وارداتي که پيش تر از اين به عنوان برنج هاي آلوده معرفي شده بودند در آزمايشگاههاي معتبر و يا نظارت کارشناسان وزارت بهداشت و موسسه استاندارد و ساير مراکز تحقيقاتي مورد بررسي مجدد قرار گرفتند.

بر اساس گزارش ستاد ملي بررسي سلامت برنج : نتايج بدست آمده مشخص مي کند که تمامي برنج هاي وارداتي داراي مجوز، فاقد هر گونه آْودگي بوده و از نظر رعايت معيارهاي بهداشتي و استانداردهاي لازم مورد تاييد هستند.

اين بيانيه مي افزايد: در اين بررسي تمامي نمونه ها از نظر آلودگي به فلزات سنگين مانند سرب ، کادميوم و آرسنيک مورد آزمايش قرار گرفتند که نتيجه آزمايشات ميزان فلزات سنگين در اين نمونه ها را بسيار کمتر از حد مجاز نشان مي دهد.

در اين بيانيه تاکيد شده است : اين آزمايشات با رعايت کامل آخرين روش هاي علمي آزمايشگاهي توسط متخصصان و سم شناسان دانشگاهي و با نظارت مديران حراست وزارت بهداشت و موسسه استاندارد انجام شده است .

بر اساس اين گزارش ، در آخرين جلسه ستاد ملي بررسي سلامت برنج مقرر شد به منظور اگاهي افکار عمومي در اين زمينه نشستهاي خبري و کارشناسي با حضور نمايندگان سازمانها و دستگاههاي ذيربط از جمله وزارتخانه هاي بهداشت ، بازرگاني ، جهاد کشاورزي و موسسه استاندارد در اسرع وقت برگزار شود.

اداره کل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران پيش تر اعلام کرده بود: بر اساس نمونه برداري از چند نوع برنج خارجي وارداتي، آزمايشات نشان داده بود 13نوع از برنج هاي خارجي داراي ميزان بالاي موادي همچون سرب ، آرسنيک و کادميوم هستند.

در اين راستا وزارت بهداشت ، درمان و‌آموزش پزشکي طي دو مرحله برنج هاي ياد شده را بر اساس نمونه برداري از برنج ها که آزمايشگاه کنترل غذا و داروي اين وزارتخانه انجام داده بود ، آزمايش کرد .

به گزارش خبرنگار ايرنا به نقل از مدير کل اداره آزمايشگاه هاي کنترل غذا و داروي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي بر اساس نتايجي که طي دو مرحله آزمايش در هفته گذشته و توسط کارشناسان وزارت بهداشت، بدست آمد ، هيچ انحرافي از ضوابط و معيارهاي بهداشتي در اين برنج ها مشاهده نشد.

براساس اين گزارش قرار شد که اين اداره کل ارزيابي هايي خود در خصوص نتايج آخرين مرحله (سومين مرحله) در مورد نمونه برداري از اين برنج ها را به کارگروه مشترک که متشکل از نمايندگان موسسه استاندارد، وزارتخانه هاي بهداشت، بازرگاني و جهاد کشاورزي است، تا آخر هفته گذشته اعلام کند که به گفته دکتر پير علي آخرين فرايند هاي آزمايش تا ساعت 10 شب چهارشنبه گذشته انجام شد و نتايج به کميته مشترک اعلام شد .

به گزارش ايرنا در آخرين مرحله ارزيابي که امروز نتايج آن اعلام شد ، بررسي سلامت نمونه هاي مشترک از 13برند (علامت تجاري) مربوط به برنج هاي موسوم به آلوده با موافقت اعضاي کميته مشترک به اداره کل آزمايشگاههاي غذا و داروي وزارت بهداشت محول شد تا نتايج با نمونه هاي جديد تحت بازبيني مجدد قرار بگيرد که نتايج آن حاکي از سلامت بودن تمامي اين برنج ها بود.
 

mmasoumi

عضو جدید
برنج محسن "سيما" را دور زد
بنا براین گزارش شعار های "به خاطر یک مشت باقالی " و برنج محسن نه به خاطر این که دانه بلنده بلکه محسن آدم خوبیه" از جمله جملات طراحی شده ایی است که در سطح شهر به چشم می خورد .
جوان: پس از قائله برنج هندی که سرانجام آن معلوم نشد وتنها نتیجه اش حذف تبلیغات تلویزیونی برنج "محسن" بود ،این شرکت هزینه کلان حضور در صدا وسیما را صرف تبلیغات شهری ،تبلیغات در ورزشگاه ها ومترو کرده است .

تبلیغات پرهزینه این شرکت درحالی مجوز هدف گیری مصرف کنندگان در مترو ،ورزشگاه ها وبیلبوردهای شهری را دارند که چندی پیش پخش آگهی این شرکت در صدا وسیما ممنوع شده بود.

در تبلیغات خلاقانه ای که این شرکت انجام داده نه تنها با حضور در ورزشگاه ها تبلیغات خود را بر صدا وسیما تحمیل کرده وصدا وسیما را مجبور به پخش تبلیغاتش کرده است بلکه شعارهای انتخابی اش نیز با زیرکی ونوعی متلک به مخالفان خود طراحی کرده ونیز در برخی از شعار هایش مظلومیت وخوب بودن را به طور غیر مستقیم انتقال داده است .

بنا براین گزارش شعار های "به خاطر یک مشت باقالی " و برنج محسن نه به خاطر این که دانه بلنده بلکه محسن آدم خوبیه" از جمله جملات طراحی شده ایی است که در سطح شهر به چشم می خورد .

با این حال انچه مورد سوال است ممنوع بودن تبلیغات این نوع برنج است که برخورد دوگانه مسئولان عرصه تبلیغات مردم راهمچنان سرگردان کرده وسوال بزرگی را در اذهان ایجاد کرده است که :آیا ممنوع بودن تبلیغات این برنج نتیجه دعوا و یا خدای ناکرده اختلاف ونا موفق بودن زدو بند ها بوده ویا به خاطر کیفیت برنج مذکور
منبع : فردانيوز
 

Similar threads

بالا