هفت بلايي که خانمها سر موهايشان مي‌آورند

ARASH AZ

عضو جدید
کاربر ممتاز
سشوارکشيدن به موهايي که هنوز از آنها آب مي‌چکد:

با اين کار، نه تنها حالت دادن به موها دشوار مي‌شود بلکه آسيب حرارتي زيادي به موهايتان وارد مي‌کنيد، زيرا موهاي شما بايد مدت زيادي زير سشوار بمانند تا خشک شوند. روش درست اين است که سشوار را روي موهاي مرطوب، نه موهاي خيس، استفاده کنيد. بنابراين توصيه مي‌شود وقتي از حمام خارج شديد، موهايتان را به مدت پنج دقيقه در حوله بپيچيد و بعد از آن پنج دقيقه ديگر هم اجازه دهيد تا در هواي آزاد خشک شود. پس از آن مي‌توانيد از سشوار استفاده کنيد.


شانه کشيدن موهاي خيس، از فرق سر تا نوک مو:


درست است که براي موهاي خيس، استفاده از شانه راحت‌تر از برس است و خيلي از خانم‌ها در حين استحمام يا پس از آن از شانه‌هاي دانه درشت استفاده مي‌کنند اما اگر شانه را از پوست سر تا نوک مو با فشار بکشيد، موهايتان دچار شکستگي مي‌شود. بنابراين ابتدا گره‌هاي مو را تا حد امکان باز کنيد و سپس از قسمت‌هاي انتهايي موها شروع به شانه کشيدن کنيد و کم‌کم به قسمت‌هاي بالاتر (نزديک به پوست سر) برويد.


استفاده از برس نامناسب:

استفاده از برس نامناسب، نه تنها باعث مي‌شود که نتوانيد مدل موي مطلوبتان را درست کنيد بلکه ممکن است مدام در موهاي شما گير بيفتد و آزارتان دهد. به‌طور کلي توصيه مي‌شود هرچه موهاي شما بلندتر است، از برس‌هايي استفاده کنيد که قطر بيشتري دارند. همچنين براي حجم دادن به موهايتان‌، از برس گرد کمک بگيريد و براي صاف کردن موها از برس پارويي شکل استفاده کنيد.


برس کشيدن مداوم براي درخشش بيشتر مو:

دکتر آمي مک مايکل، استاديار بيماري‌هاي پوست و مو در دانشگاه ويک فارست آمريکا مي‌گويد: «تنها چيزي که شما براي درخشان‌تر شدن موهايتان نياز داريد، چند بار برس‌کشيدن براي حالت دادن به مو و سپس استفاده از روغن‌هاي طبيعي است. هر چيزي بيشتر از اين غير ضروري است و مي‌‌تواند به شکنندگي موها منجر شود.»


بستن نادرست موها:


به طور معمول خانم‌ها عادت دارند موهاي‌شان را از يک نقطه جمع کنند و ببندند و همين مساله، خطر آسيب ‌موها و شکنندگي آنها را در اين ناحيه افزايش مي‌دهد. بهتر است محل بستن موهايتان را هر روز تغيير دهيد و يا يک سانتي‌متر بالا و پايين کنيد. در ضمن استفاده از کش سر‌هاي يک‌پارچه (بدون درز) آسيب کمتري به موهايتان وارد مي‌کند.

فراموش کردن پوست سر:

براي رشد موهاي سالم، پوست سر شما نياز به تغذيه مناسب دارد. نبايد فراموش شود که يکي از آسان‌ترين کارهايي که مي‌توانيد انجام دهيد، اين است که پوست سرتان را با نوک انگشتانتان ماساژ دهيد. اين کار باعث بهبود جريان خون در پوست سر شما مي‌شود و در نتيجه مواد مغذي بيشتري به پوست سر مي‌رسد.


پنهان کردن شوره‌هاي سر:

تلاش براي پنهان‌کردن شوره‌هاي سر با کمک کرم‌هاي آرايشي مرطو‌ب‌کننده، روغن يا پماد فقط يک اقدام موقتي است، در حالي که شوره در واقع نوعي بيماري پوست سر است و بايد درمان شود ..



اه اه... کفرم در می آید وقتی می بینم که این همه بلا سر
موهاشون میارن ,با این حال کک شونم نمی گزه اُنوقت
پسرهای بد شانس هیچ یک از این کارها رو نمی کنن
ولی خود به خود موهاشون میریزه
البنه من که تا حالا خوش شانس بودم :D
http://www.funpatogh.comhttp://www.iran-eng.com/www.funpatugh.com


 

laleh_a

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک بلای دیگه یادت رفته:

استفاده از هزار جور تافت و چسب مو برای این که موهاشون به بلندی یک برج وایسته!!!!!:surprised:
 

**mobarak**

عضو جدید
اتفاقا بلاهای که سره موی صاف میاد خیلی بیشتره.
ااااااااااا نمیدونستم فکر میکردم اگه موهاشون صاف باشه دیگه نیازی نیست از سشوار و مو صاف کن استفاده کنند کمتر آسیب میبینه
خوب موهای صافم دلشون میخواد موهاشونو فر کنند از وسیله فر کن (ببخشید اسمش یادم رفته) استفاده میکنند موهاشون خراب میشه
نظر شما چیه؟
 

saraaa

عضو جدید
کاربر ممتاز
ااااااااااا نمیدونستم فکر میکردم اگه موهاشون صاف باشه دیگه نیازی نیست از سشوار و مو صاف کن استفاده کنند کمتر آسیب میبینه
خوب موهای صافم دلشون میخواد موهاشونو فر کنند از وسیله فر کن (ببخشید اسمش یادم رفته) استفاده میکنند موهاشون خراب میشه
نظر شما چیه؟
موافقم.
کسایی که موهاشون صافه، میخوان فر کنن.اونایی که موهاشون فره، می خوان صاف کنن!!!
بیچاره موهای ما!!!!!!!!!!!!!
 

Hengameh IT

عضو جدید
من دقيقا بلاي اول رو سر موهام ميارم:cry:
بيچاره موهام :(خوب چه كار كنم حوصله ندارم خوشك بشه:redface:
 

Similar threads

بالا