احکام ازدواج موقت

وضعیت
موضوع بسته شده است.

S H i M A

کاربر فعال تالار شیمی
کاربر ممتاز
آیت الله العظمی سیستانی در سایت رسمی خود به پاسخ پرسش های

مقلدین در مورد احکام ازدواج موقت پرداخته اند.

متن استفتائات و فتاوی این فقیه عالیقدر در زیر ارائه می شود:


حدود صيغه محرميت تا چه اندازه می باشد ، و روابط و محدوده حجاب تا

حدی از لحاظ شرعی مجاز می باشد ؟

صيغه محرميت همان عقد موقت است که زن در روابط مثل زوجه است .


آيا دختر و پسر که با هم ارتباط دارند خودشان می توانند صيغه محرميت

بخوانند ؟

با اجازه پدر يا جدّ پدری اشکال ندارد .


ايا ميتوان دختری را که بدليل خطا بکارت خود را از دست داده بدون اذن

پدر صيغه کرد ؟

اذن لازم است.


در ازدواج موقت با زنان اهل کتاب حکم صيغه بايد خوانده شود چون آنها که

اين حکم را نمی دانند؟

و آيا ازدواج موقت با فواحش در صورت عدم دخول جايز است ؟

1 ـ خواندن صيغه و لو به زبان غير عربی بهر حال لازم است و به طرف

مقابل بايد معنای ازدواج موقت تفهيم بشود .

2 ـ اگر از زنانی باشد که مشهور به زنا است به احتياط واجب قبل از توبه

با او ازدواج نکند حتی اگر قصدش عدم دخول باشد .


آيا ميشود صيغه عقد را به زبان فارسی بيان کرد؟ وفقط به عنوان مثال

گفت : من تورا به مدت 1 ساعت ميخواهم به مبلغ فلان مقدار؟

اگر عربی بلد نباشيد اشکال ندارد ودر اينصورت زن به مرد ميگويد : تورا به

ازدواج خود در آوردم برای يک ساعت (مثلا ً) به فلان مبلغ وسپس مرد

ميگويد : قبول کردم.


1 ـ برای فردی که در يک کشور غربی زندگی می کند آيا متعه يک زن غير

مسلمان حلال است ؟

چنانچه وی تمايل به اسلام پيدا کرد :

2 ـ چه نکاتی را در عمل به ازدواج موقت بايد رعايت نمود تا به گناه آلوده

نشود ودر عين حال نياز شرعی خود را نيز بر آورده ساخت ؟

3 ـ آيا با توجه به در دسترس نبودن روحانی برای خواندن صيغه خود فرد

ميتواند اقدام کند .

4 ـ آيا جمله خاصی لازم است گفته شود ؟

5 ـ آيا بايد به زبان عربی باشد يا به زبان ديگر هم کفايت می کند ؟

1ـ اگر همسر دائمی مسلمان نداشته باشد با زن مسيحی ويهودی جايز

است .

2 ـ پس از تشخيص جواز ازدواج با مورد خاص وتعيين مهر ومدت با دقت می

تواند به زن بگويد با توازدواج موقت می کنم به اين مقدار مهر وتا اين مدت

زمان واوبگويد پذيرفتم واگر به زبان عربی نمی تواند به غير عربی بگويند

اشکالی ندارد .

3 و4 و5 ـ جواب روشن شد .


اگر دختر و پسر ندانند که اجازه ی پدر دختر برای عقد موقت لازم است و

بعد از جاری شدن عقد متوجه آن موضوع بشوند عقد آنها چه حکمی دارد ؟

عقد باطل است .


ايا در ازدواج موقت با زن اهل کتاب عده نگه داشتن لازم است؟

بله لازم است.


آيا ازدواج موقت به زبان فارسى نيز قبول است يا نه؟

خير بايد سعى كند به عربى خوانده شود و اگر نتوانست كلمه (قبلت) را

به عربى بگويد.


آيا صحيح است که اگر دختری بالغ باشد از نظر فکری وسنی ، می تواند

بدون اطلاع پدر صيغه پسری شود که بعد ها قصد ازدواج دارند؟

صحّت ندارد واذن پدر لازم است حتی اگر مستقل در شؤون زندگی باشد

بنابر احتياط واجب در اين صورت.


آيا زن و مرد می توانند دو بار صيغه عقد دائم را جاری سازند؟

يک بار خودشان و بعد از مدتی با ثبت و موازين قانوني؟

اشکال ندارد، عقد دومی صوری وظاهری است.


ازدواج با زنان اهل کتاب چه حکمی دارد؟

عقد دائم به احتياط واجب جايز نيست وعقد موقت اشکال ندارد.


من دختری 23 سال هستم که که مدت 6سال است خواستگاری دارم که

24 سال دارد و هر دو نسبت به هم دارای عشق پاکی هستیم و فقط به

ازدواج فکر می کنیم اما چون در حال حاضر سرباز است و نمی توان تا 6 ماه

آتی به صورت رسمی مطرح کرد.

آیا میتوان بدون آگاهی پدر صیغه محرمیت بخوانیم اما شرط شود که باکره

بمانم در ضمن مادرم در جریان میباشد راهنماییم کنید?

بدون رضایت پدر حرام است جایز نیست ، و چیزی به نام صیغه محرمیت

نداریم .


اگر دختر و پسر ندانند که اجازه ی پدر دختر برای عقد موقت لازم است و

بعد از جاری شدن عقد متوجه آن موضوع بشوند عقد آنها چه حکمی دارد؟

عقد با طل است .


آیا زنی را که زنا کرده است را میتوان به عقد غیر دائم خود در اورده یا باید

ان زن عده نگه دارد ؟

آیا زنی که به مدت یک یا دو ساعت به عقد غیر دائم دراید عده دارد یاخیر؟

1-عده لازم نیست ولی اگر زن از زنهای مشهور به زنا است به احتیاط واجب

وی را عقد نکند مگر بعد از توبه کردن.

2-اگر این عمل بعد از عقد شرعی بوده عده دارد .

3-اگر با وی نزدیکی بشود عده دارد .


آیا من میتوانم وقتی که به شهر یا کشور دیگری برای مدت یک هفته

میروم در آنجا خانمی را برای مدت 1 ساعت صیغه کنم؟

حتی اگر به شهر ها یا کشورهای زیارتی بروم؟

اشکال ندارد ولی اگر شما همسر مسلمان دارید نمیتوانید زنی را که از

اهل کتاب است مثلا مسیحی صیغه کنید و اگر همسر شما هم به آن

راضی باشد به احتیاط واجب نباید این کار را بکنید.


با چه شرایطی میتوان زن غیر مسلمان را صیغه کرد؟
در صورتی که مرد زن مسلمان نداشته باشد و بقیه شرایط که در عقد موقت

با زن مسلمان معتبر است در عقد با وی هم لازم است .


آیا صیغه دختره باکره بدون اذن پدر با شرط عدم ودخول ضمن عقد جایز است

یا خیر ؟

جائز نیست حتی اگر دختر مستقل در شوًون زندگی باشد بنابر احتیاط

واجب در این صورت .


در چه صورت و شرایطی اذن والد نیاز نیست در ازدواج موقت؟
دختره باکره اگر در شؤون زندگی مستقل نباشد اذن لازم است و اگر

مستقل باشد هم بنابر احتیاط واجب لازم است .


برای شخصی که مقدمات ازدواج به هیچ وجه برایش فراهم نیست و پیدا

کردن زن عفیفه برای متعه ازدواج موقت کردن هم مقدورنیست آیا متعه با

زنی که مشهور به فساد است جایز است؟

ازدواج با زن مشهور به زنا به احتیاط واجب جایز نیست و میتوانید در این

مساله به اعلم بعد رجوع کنید .


آیا خواندن صیغه توسط مرد و زن کافی است یا بایستی شخص دیگری صیغه

را جاری کند؟

خواندن صیغه چگونه است؟

خود زن و مرد بخوانند کافی است و اگر عربی بلد نیستند میتوانند به زبان

دیگر بخوانند بعد از تعیین مدت و مبلغ مهر به طور دقیق زن میگوید :زوجتک

نفسی فی المده المعلومه علی المهر المعلوم سپس مرد میگوید :قبلت .


نظر حضرت عالی در مورد عده زنان فاحشه را بفرمائید ایا ازدواج موقت با انها

مشکل دارد ؟

ازدواج با انها بنا بر احتیاط واجب جایز نیست ولی زنا عده ندارد .



بازنی که در ازدواج موقت دیگری بوده ازدواج کرده و دخول صورت گرفته

بدون آنکه از همسر داشتن او خبر داشته باشم آیا بعدا ً می توانم با او

ازدواج کنم؟

بنابر احتیاط واجب بر شما حرام ابدی شده است.


آیا می توان با دختری که قبلا به طور رسمی ازدواج نکرده و در جایی ثبت

نشده و اینکه آن دختر باکره نباشد ازدواج موقت کرد ؟

اگر ازدواج سابق شرعی بوده برای عقد دوم اذن پدر لازم نیست .


من با دختری دوستم میتوانم فقط برای گفتن و خندیدن او را عقد کنم

یعنی نه برای قصد جنسی فقط برای اینکه بتوانم با او راحت بگویم و

بخندم .

با اذن پدر یا جدّ پدری اشکال ندارد .


چه نکاتی را در عمل به ازدواج موقت بايد رعايت نمود تا به گناه آلوده نشود

و در عين حال نياز شرعی خود را نيز بر آورده ساخت ؟

پس از تشخيص جواز ازدواج با مورد خاص و تعيين مهر و مدت با دقت می

تواند به زن بگويد با تو ازدواج موقت می کنم به اين مقدار مهر و تا اين مدت

زمان و او بگويد پذيرفتم و اگر به زبان عربی نمی تواند به غير عربی بگويند

اشکالی ندارد .


برای فردی که در يک کشور غربی زندگی می کند آيا متعه يک زن غير

مسلمان حلال است ؟

اگر همسر دائمی مسلمان نداشته باشد معه با زن مسيحی و يهودی

جايز است .


بنده در کشور ژاپن زندگی می‌کنم که اکثر مردم آن يا بودائی هستند يا

دينی‌ ندارند.

من برای‌ اينکه به گناه نيفتم نياز شديد به ازدواج موقت دارم. لذا با عرض

معذرت به سوالات زير پاسخ دهيد:

۱ - آيا لازم است که قبل از ازدواج در مورد دينشان سوال شود؟

۲ - آيا لازم است که سوال شود و جواب دادند که دينی‌ انتخاب نکرده ام چه

بايد کرد؟

۳- اگر گفتند بودائی هستم چه حکمی‌ دارد؟

۴ - آيا در صورت منفی‌ بودن سوالات فوق ميتوان آنها را بعنوان کنيز برای

مدت مشخصی خريد؟ (خود آنها راغب هستند).

۱ - اگر مسيحی يا يهودی بودن وی ثابت نشود - و لو به اعتراف خود - ازدواج

موقت با وی جايز نيست.

۲ - جايز نيست مگر اينکه عرفاٌ مسيحی‌ يا يهودی‌ باشد.

۳ - جايز نيست.

۴ - جايز نيست.


آيا كسى مى تواند با خواهر زن خود به صورت موقت يا دائم ازدواج كند ؟

بعد از طلاق همسر خود و گذشت عدّه وى مى تواند با خواهر او ازدواج دائم

يا موقت بكند و قبل از آن جايز نيست و عقد باطل است .


اگر زن و مرد بخواهند متعه كنند و در متعه شرط نمايند كه هر نوع تلذذ از

همديگر را داشته باشند به استثناء دخول آيا در اين نوع متعه اذن پدر لازم

است ؟

لازم است اگر بکر باشد .


آيا متعه با كسى كه نمى خواهيم با او نزديكى كنيم و فقط براى ايجاد

محرميت متعه مى كنيم به اجازه ولى نياز دارد ؟
اگر بکر باشد اجازه ولی دراینصورت هم لازم است .


در چه صورتى اجازه پدر براى زن در صيغه عقد موقت لازم است ؟

در هر عقدى اجازه پدریا جد پدری در ازدواج زنى كه ازدواج نكرده لازم است

و اين حكم در صورتى كه زن در شئون زندگى مستقل باشد مبنى بر احتياط

است .



آيا اگر زن بگويد كه شوهر ندارد كفايت مى كند يا بايد تحقيق كرد ؟

كفايت مى كند .

آيا زن و مرد خودشان مى توانند صيغه عقد موقت را جارى كنند ؟

مى توانند .

آيا براى صيغه عقد موقت شاهد لازم است؟

لازم نيست .



;)
 

sharif

عضو جدید
age daem bud chera movaghat shod age...

age daem bud chera movaghat shod age...

حالا این یعنی خوبه یا بددددددددددددددددددددددددد؟؟؟؟؟؟
 

sara_hyperactive

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه افتضاحی

حالم به هم خورد

حالا هم که وزیر کشور ترویجش داد دیگه می تونن راحت باشن و...
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا بد

چرا بد

چرا بايد فكر كنيد عقد موقت كار درستي نيست ؟اگر بدون رعايت قواعدي با كسي همبستر شويد كار درستي انجام شده؟نه تنها به عقد موقت به عنوان راهكاري براي ترويج فساد نگاه نكنيد بلكه بر عكس آنرا قاعده اي براي نظم بخشيدن به روابط زن و مرد بدانيد.
حالا چند مثال :
فرض كنيد دختر و پسري واقعا قصد ازدواج دارند آنها يا بايد بدون اطلاع پدر و مادرشان به برقراي روابط مخفي ادامه دهند كه نتيجه آن چندين و جند گرفتاري است كه خود بهتر ميدانيد و يا مثل دو بچه خوب ميرن با اجازه اوليايشان عقد محرميت ميخونند . در اين روش تجربيات بزرگتر ها هم بك كمكشون مياد.
حالت دوم : زني كه به هر علتي همسرش را از دست داده از يكطرف تجربه تلخ گذشته را دوست ندارد تكرار كند و از طرفي از تنها يي تصميم گرفتن و تنهايي خريد كردن و تنهايي خوابيدن و تنهايي فكر كردن در عذاب قرار دارد اين زن يا بايد بدون رعايت قواعدي با مردي نياز هايش را تامين كند و يا رسما به عقد موقت مرد متاهلي درايد و همه فاميل را خير كند و يا بطور مخفي به عقد موقت آن مرد درايد . اغلب حالت سوم را ترجيح ميدهند اما ازدواج موقت با مردان متاهل را به سختي ميپذيرند از طرفي جواني كه بتواند كمبود هاي زندگيش را تامين كند هم كمياب است پس ممكن است با تنهايي هايش تا پايان عمر به جوري كنار بياد كه اينهم يه جور زندان غريضه هاست. و اما زيبا ترين و مشكل ترين حالت اينستكه زني مطلقه يا بيوه و داراي امكانات كامل زندگي به عقد موقت جواني درايد كه از تنهايي و فشارهاي مادي و معنوي زندگي در عذاب است ثوابي كه در چنين ازدواج موقتي نصيب زن ميشود حد و اندازه ندارد چه بسا اينكه اين عقد موقت تبديل به عقد دائم هم بشود .
 
صیغه در نظر شما ؟ و ریشه ی صیغه

صیغه در نظر شما ؟ و ریشه ی صیغه

سلام بچه ها
من امشب تاپیکی از maast رو دیدم که در رابطه با صیغه بود
پرسش او در رابطه با احکام صیغه و .. بود و من هم یه نگاه دیگه کردم و دقیقا پاسخی رو که به او دادم برای شما هم در تاپیکی جدا میذارم
خوشحال میشم نظر بدین
من که خودم قبولش ندارم ولی یاید بهتر نگاه کنیم قضیه رو
نظر شما و دلیلتون؟

این هم پاسخ من به maast که به نوعی میتونه دلیل نکوهیده بودن این امر در نظر شخصیه من باشه؛ به نوعی!

سلام دوست من
احکام که مشخصه
ولی من یه نظری در این مورد داشتم
لطفا بچه هام جبهه نگیرن چون من خودم خیلی با صیغه مخالفم
ولی فکر کردم یه چیزی رو بدونیم جالبه
هرچقدر هم ادیان مختلف به استقلال خود از دیگر آیینها پافشاری کنن
این موضوع دیگه یه جورایی مشخصه که ادیان مختلف به جز موارد نویی که میارن و همون ها سبب تمایل مردم به اونها میشه در بسیاری از آدابشون چه جانبی چه غیر جانبی از ادیان یا آیینها و یا سنن گذشتگان برداشتهایی میکنن و در واقع اصلاح شده ی اونها رو تحویل پیروان خودشون میدن
همونطور که دین مسیحیت شباهتهای محکمی با آیینهای قدیمی مانند میتراییسم ما و پگانیم مصری داره
دین ما هم قطعا اینگونه شباهتهایی خواهد داشت
من در کل مسأله ی صیغه همیشه واسم یک نقطه ی تاریک بوده و مثلا وقتی در حکومت کنونی ما به اون بال و پر میدن-- که به عنوان راه فرار خیلیها مانند همین دکتر مددی(معاون دانشجویی دانشگاه زنجان) استفاده شده -- از این موضوع دل خوشی ندارم
ولی میخوام یه بار از یه زاویه ی دیگه به این موضوع نگاه کنم
از زاویه ای که شاید دید بهتری هم بده
من برای ترم بعد که تاریخ اسلام رو برداشتم عین این بچه خرخونها کتابش الانا تهیه کردم و یه نگاهی انداختم
کتابی تحت عنوان تاریخ تحلیلی صدر اسلام
که توسط نهاد نمایندگی رهبری هم تالیف میشه
و اساسا حاوی نکان جالبی
هرچند برداشت برخی نکات شاید هم کاملا عکس قصد نهاد مولف باشه
در ادامه ی نگاه به این کتاب باید بگم به نکته ی جالبی برخوردم و اون انواع ازدواج در نزد اعراب جاهلیت بود
به شرح زیر : (دقیقا متن کتاب)
1 ازدواج صداق :همان ازدواج رایج در ادیان آسمانی است با زمان نا معین و مهر معین
2 ازدواج متعه (موقت) :این نوع ازدواج در ادیان آسمانی سابق رواج داشت و ملتهای غیر الهی نیز به آن ملتزم بودند ، با مهرو زمان معین
3 ازدواج اماء :به معنای پیوند با کنیزان ، بدون مهر فقط میخریدنشون
4 ازدواج مقت :ازدواج پسر بزرگ خانواده با زن یا زنان پدرش ازدواج مقت نام داشت ، اسلام به شدت این نوع رو مورد نهی قرار داده ( در ادامه یک ایه امده در نهی ، لازم میدونم بگم این نوع ازدواج به گونه ای بوده که بعد وفات پدر، پسر بزرگ پارچه ی سفیدی روی صورت همسر او می انداخته و در واقع مانند ارث برای او بوده ، میتوانسته او را به عقد خود یا دیگران دراورد و از مهر او استفاده کند یا او را از ازدواج نهی کند تا ارث او نیز فقط مال این پسر شود)
5 ازدواج شغار : ازدواج فردی با خواهر یا دختر دیگری و ازدواج او با خواهر یا دختر او
6 ازدواج رهط : نکاح مشارکت یا دسته جمعی(عده ای از مردان با یک زن)
7 ازدواج با اختین : ازدواج با دو خواهر در یک زمان
8 ازدواج مخادنه (دوستانه) : وقتی زنی مردی را یا مردی زنی را به دوستی بگیرد
9 ازدواج استبضاع :شخص همسر خود را در اختیار مردی شجاع یا دارای صفات نیکو قرار میداده تا از او صاحب فرزند شود
10 ازدواج تعویضی : دو مرد زنانشان را با هم عوض میکردند

دوستای من
وقتی اینارو خوندم
به جزء اینکه به اروپایی و روشن فکر بودن اعراب پی بردم(;))
به یه نکته توجه کردم
در اکثر انواع این ازدواجها زنان اختیاری نداشتن
یعنی با معذرت از دخترا ، حکم اموال شخصیه اون مرد رو داشتن
خب بیاین فکر کنیم
محمد(ص)
که ما میگیم پیامبر خدا
و اونهاییم که قبول ندارن ، میگن انسان روشن فکری که هزاران قدم از زمان خودش و مکان خودش جلوتر بوده و بسیار باهوش بوده
در اون شرایط ،محیط و عقاید زندگی میکرده
میخواسته اینگونه ادمهایی رو درست کنه
بین این انواع ازدواج
تنها 2 نوع اون رو مجاز دونسته
شاید بگین 3ومی رو هم انجام دادن
ولی من کامل موافق نیستم
اما من میخوام بگم وقتی میخواست یه امتیازی از اونها بگیره
اونهایی که با دخترانشون اون کارها رو میکردن
برخی رو زنده به گور و برخی رو اینگونه حقوقشون رو نادیده میگرفتن
دادن کمترین امتیاز لازم بوده
ازدواجهایی نه کاملا درست
ولی با میشه گفت رعایت حقوق زن
به این امید که بعد مدتی که عقل اون گروه سر جاش میاد این انواع هم کنار گذاشته میشن
بابا اخه کی میتونست پیش بینی کنه یه احمدی نژادی میشه رییس جمهور ایران در هزار و 400 سال بعد
که وزیرش لایحه ای میده که انقدر تابلو حق زنان رو زیر پا میذاره؟
ما بخوایم یا نخوایم باید بپذیریم که دین اسلام با تمام چیزهای جدیدی که اورد ،ممکن نبود از فرهنگ اعراب جدا باشه
اصلا یه لحظه فکر کنین
اسلام که نمیتونست برای کمترین امور مردم هم حکم بده
پس لزوم پذیرش شباهتها واجب به نظر میاد
 
آخرین ویرایش:

mina_1367

عضو جدید



آيا ميشود صيغه عقد را به زبان فارسی بيان کرد؟ وفقط به عنوان مثال

گفت : من تورا به مدت 1 ساعت ميخواهم به مبلغ فلان مقدار؟

اگر عربی بلد نباشيد اشکال ندارد ودر اينصورت زن به مرد ميگويد : تورا به

ازدواج خود در آوردم برای يک ساعت (مثلا ً) به فلان مبلغ وسپس مرد

ميگويد : قبول کردم.

;)
چرا باید چنین جمله مزخرفی گفته بشه از معنیش خجالتی نیست ؟؟؟
اینو بیشتر آقایون قبول دارند به این می گن کلاه شرعی

 

siminzare

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]هیچ درک نمیکنم چرا ازدواج موقت باید به نظر منطقی برسه!![/FONT]
[FONT=&quot]یه رابطه چند ساعته بر اساس مجموعه ای از کلمات عربی که صرفاً توانایی تلفظشون ملاکه !![/FONT]
[FONT=&quot]این ارتباط از اونجایی غیر اخلاقیه که هیچ تعهد عاطفی رو به دنبال نداره![/FONT]
[FONT=&quot]چند ساعت صیغه میشن و رابطه دارن بعد ما رو به خیر و تو رو به سلامت!![/FONT]
[FONT=&quot]این شکل رابطه به عقیده من توهینیه به عالی ترین شکل رابطه انسانی ( ازدواج) !![/FONT]
[FONT=&quot]برقراری یه رابطه چند ساعته در ازای پرداخت پول ( بخوانید مهریه) :razz: و گروهی عبارات عربی در نفس خودش چه فرقی داره با برقراری این رابطه بدون همون کلمات؟؟؟؟[/FONT]
[FONT=&quot]حرف هایی مثل " ممکن است علاقه بعداً به وجود آید"[/FONT]
[FONT=&quot]" نیاز های مادی و معنوی"[/FONT]
[FONT=&quot]" جلوگیری از فساد و گناه"[/FONT]
[FONT=&quot]" شکل دهی به رابطه زن و مرد"[/FONT]
[FONT=&quot]"..........."[/FONT]
[FONT=&quot]فقط بهانه برای توجیه شکل نازیبای این رابطه است.[/FONT]
[FONT=&quot]رابطه دارای تاریخ انقضا بی حرمتی به مفهوم رابطه زناشویی و مفهوم عشقه!![/FONT]

[FONT=&quot]حالا فرض کنید از این رابطه بچه ای هم به دنیا بیاد !![/FONT]
[FONT=&quot]این بچه چه گناهی کرده که پدر و مادرش بر اساس یک رابطه کوتاه مدت مبتنی بر رد و بدل پول موجب به دنیا اومدنش شدن؟[/FONT]
[FONT=&quot]این شکل خانواده چقدر طبیعی و منطقیه؟[/FONT]
[FONT=&quot]تازه اگه پدره اونقدر انسان باشه که این بچه رو به عنوان فرزند خودش قبول کنه و مخارجش رو هم تقبل کنه خلاء عاطفی ناشی از این فرم نا متعادل خانواده که هیچ پیوند عاطفی بین پدر و مادر وجود نداره فقط به این بچه آسیب میزنه!!![/FONT]
[FONT=&quot]البته برای جلوگیری از در سختی قرار گرفتن آقایان این مشکلات ایرادی نداره![/FONT] [FONT=&quot][/FONT]
:mad:
 

siminzare

عضو جدید
کاربر ممتاز
در ابتدای اسلام عمر صیغه رو ممنوع اعلام کرد!!
البته شیعیان هرگز این ممنوعیت رو قبول نکردند.

ولی دوست دارم به یک نکته اشاره کنم!
حصرت محمد و حضرت علی مادام که حضرت خدیجه و حضرت فاطمه در عقدشون بودن هرگز ازدواج نکردند.
شیعیان این رفتار رو به احترام به همسراشون تعبیر میکنند.
در این صورت آیا ازدواج مجدد چه دایم چه موقت به معنای بی احترامی به همسر نیست؟
مگر طبیعی ترین شکل خانواده زوج نیست؟
کجای قران ازدواج موقت تایید شده؟
مگر در یک جامعه نرمال امکان ازدواج دایم از افراد سلب شده که این نسخه تجویز میشه؟
یعنی کنترل شهوانیات اینقدر سخت و طاقت فرساست که باید برای برطرف کردنش این نسخه پیچیده بشه؟
مگر کم دیدید آدمهایی رو که به هر دلیلی در زندگی ازدواج نمیکنند؟
نمیگم یه عمر خودتون رو کنترل کنید ولی حداقل اینجور راه حل ها رو به اسم اسلام به ملت قالب نکنید!!!
 

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز
در ابتدای اسلام عمر صیغه رو ممنوع اعلام کرد!!
البته شیعیان هرگز این ممنوعیت رو قبول نکردند.

ولی دوست دارم به یک نکته اشاره کنم!
حصرت محمد و حضرت علی مادام که حضرت خدیجه و حضرت فاطمه در عقدشون بودن هرگز ازدواج نکردند.
شیعیان این رفتار رو به احترام به همسراشون تعبیر میکنند.
در این صورت آیا ازدواج مجدد چه دایم چه موقت به معنای بی احترامی به همسر نیست؟
مگر طبیعی ترین شکل خانواده زوج نیست؟
کجای قران ازدواج موقت تایید شده؟
مگر در یک جامعه نرمال امکان ازدواج دایم از افراد سلب شده که این نسخه تجویز میشه؟
یعنی کنترل شهوانیات اینقدر سخت و طاقت فرساست که باید برای برطرف کردنش این نسخه پیچیده بشه؟
مگر کم دیدید آدمهایی رو که به هر دلیلی در زندگی ازدواج نمیکنند؟
نمیگم یه عمر خودتون رو کنترل کنید ولی حداقل اینجور راه حل ها رو به اسم اسلام به ملت قالب نکنید!!!
شما که خودتون اینا رو قبول دارید چرا به عمر و علی و فاطمه و تهمت میزنین؟
جایگاه زنا در اسلام بزرگترین گناه بعد از شرک و قتل هست
اگه تو قرآن نیست این کار یعنی زنا
مطمعنآ اگه وجود داشت حتمآ یه نیم اشاره بهش میشد:huh:
 

siminzare

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما که خودتون اینا رو قبول دارید چرا به عمر و علی و فاطمه و تهمت میزنین؟
جایگاه زنا در اسلام بزرگترین گناه بعد از شرک و قتل هست
اگه تو قرآن نیست این کار یعنی زنا
مطمعنآ اگه وجود داشت حتمآ یه نیم اشاره بهش میشد:huh:

منظورتون منم؟
من به علی و عمر و فاطمه تهمت زدم؟
یا منظورتون فرد و یا تفکر دیگه ایه؟

فکر کنم از نوشته هام معلوم باشه که با صیغه به شدت مخالفم و نه تنها با صیغه که با چندهمسری هم مخالفم!!

البته در صدر اسلام و پیش از ممنوعیت عمر این نوع ازدواج وجود داشته ولی چون جزء فرهنگ حاکم بوده در قرآن بهش اشاره نشده (؟؟؟)
در مورد وجود صیغه از نظر تاریخی هیچ شکی نیست.
 

A.R-KH-A

عضو جدید
کاربر ممتاز
مخالفت عمده با ازدواج موقت در اینه که دارن این ازدواج رو به
پیامبر و امامانی نسبت میدن که ...
میدونم که به شما گفته اند که بله ازدواج موقت رو پیامبر و امامان انجام دادن! ولی حقیقت اینه که اگر کسی کتابهای قضاوت علی (ع) و عمر رو بخونه به راحتی میفهمه که چی راسته و چی دروغ!
به نظر شما خوندان یه جمله ی عربی"قبلت ....قبلت" برا یه عرب دوره ی صدر اسلام راحتر یا کسی که الان زندگی میکنه؟
چرا اینقدر سنگسار در دوران عمر و علی (ع) است؟
آیا نمیتونستن(انجام دهندگان عمل) یه صیغه ناقابل بخونن؟
یکم فکر کنید و کتاب های قضاوت علی(ع) رو بخونید و بعد به کسی نسبت دهید.
من با نسبت دادن این کار به محمد(ص) و علی (ع) و .. مخالفم.
موفق و پیروز باشید
یا حق
 

A.R-KH-A

عضو جدید
کاربر ممتاز
من تو تایپیک عواقب گناهان جنسی
نظرم رو در این باره نوشتم.
دوباره می نویسم.
یکی از دوستان سوالی کرده بود که فکر کنم بهترین سوال در حوزه آمیزش دختر و پسر (از ازدواج موقت گرفته تا زنا) باشه.
----
به نظر من که فرقی با حالت عادی نداره(یعنی اوناییکه بدون صیغه ...) واسه چی؟
واسه اینکه اون رو هر وقت بخوان انجام میدن،اینم هروقت بخوان انجام می دن،فرقشون در چیه؟
اهان
یکی از دلایلی که میگم به مکان و زمان ربط میدم همینه.
وقتی انسان میخواد طبق انسانهای قبل از زمان خودش و مکانی دیگه بحث کنه همیشه این گیر سه پیچ جلو پاشه!
یادمه همین رو با یکی از دوستام مطرح کردم و اون جواب داد:
فرق زنا و ازدواج موقت اینه که ازدواج موقت اسلامیه ولی زنا غیر اسلامیه.
اتفاقا تو ازدواج موقت قبل از ازدواج یه صیغه میخونن و میرن به سمت آمیزش
ولی تو زنا بدون هیچ صیغه میرن به سمت آمیزش.

حالا پیش خودتون فکر کنید مشکل ما سر یه جمله"قبلت .. قبلت " هستش؟!
حال به نظر من باید قضیه رو موشکافی کرد و جامعه رو شناخت و اینکه الان در چه زمانی هستیم و و در چه مکانی.
الان که دیگه از فیض اینترنت همه از سایتهای پورنو گرافی استفاده میکنند و همه هم تکذیب میکنن! باید یه طور دیگه بحث کرد و کمی قبل تر بریم:
روابط بین دختر و پسر!
در اسلام بین روابط دختر و پسر خط کشیده و از اون اجتناب میکنه و اون رو عاملی برای ترویج فساد میدونه و سیاستهای خودشو بر این اساس پی ریزی میکنه.
در سنت و شیعه برخلاف موضع علیه یکدیگه(متعه)،، سر جدا بودن دختر و پسر تاکید میکنن ولی
وقتی که باب صیغه موقت باز بشه باید به خودی خودش هم باب روابط (د-پ)هم باز بشه و از اونجایی که این صیغه رو هم میتونه هر کس و حتی به زبون فارسی بخونه دیگه ....
حالا تو شیعه بین متعه و روابط تناقض پیش اومده و ..(خودتان قضاوت کنید که اگر صیغه ی وقت رایج بشه چی میشه؟)-نگاهی شود به سیاست جداسازی دختر و پسر!
اما بر میگردیم به سمت سنت که ادعا داره ازدواج موقت نباید باشه و فقط طبق موازین پیامبر اوامر رو اجرا کنیم!ولی آیا سنت تونسته کاری برای پیشگیری انجام بده و یا زده به ناکجا آباد (چهار زن و ...)
حالا تکلیف این وسط چیه؟
تو اوایل انقلاب زنده یاد طالقانی حرفای خوبی میزدن.
اگه اشتباه نکنم در باب زنانهایی که تو کاباره ها و ... به پول در اوردن از طریق روابط جنسی می اوردن این طور گفته بود که این خانه ها و ... نبندند و گرنه اگر اینا (کسایی که دنبال این کارا بودن بخصوص زن ها ی پورنو) تو جامعه میان و اونچه که نباید بشه انجام میشه و ...
اینکه تذکر رو گوش گرفتن یا نه کاری ندارم ولی
انسانها چه مرد و زن همه شون به یک اندازه از روابط جنسی خوششون نمیاد!
بعضیا بیشتر و بعضیا کمتر و بعضیا هم سرکوب و بعضیا هم آزاد
غریزه جنسی تنها وسیله ی بقای انسانها (به روش سنتی) هست که اگر جوونا باهاش آشنایی نداشته باشن پیامدهای ناگواری برای جامعه به دنبال داره.
"سرکوب این غریزه تا انجام ازدواج برای هرکسی حتی اونایی که ادعا دارند خیلی سخته و اکثر با کتمان گناه زدن جاده خاکی."
اینکه دختر عامل فساده یا پسر کاری ندارم ولی دخترا زودتر از پسرا با این غریزه آشنا میشن که در صورت ندونم کاری تو جامعه ی الان خانوده ایی رو از هم گسسته میکنن.
البته پسرا هم همین طورن ولی جامعه مرد سالار ایرانی کمتر به پسرا گیر میدن.
در همین رابطه باید دیگه پذیرفت که ارتباط جنسی برای دختر و پسرا تا قبل از ازدواج رو نمیتونیم با سرکوب و ... از بین ببریم.
باید پذیرفت که کسانی در جامعه هستن که در صورت عدم این ارتباط دست به چه کارهایی نزدن!
..
من نمیخوام در رابطه با پسر و دختر در باب روابط جنسی بگم .
فقط الان متخصصان در رشته ی جامعه شناسی ؛ روانشناسی، پزشکی حرفی برای گفتن دارن نه ...
دیگه این مبحث کش نمیدم ولی
هر جامعه ای باید مسائل جنسیتی خودش رو با فرهنگی که داره حل کنه و ما باید از فرهنگ قوی ایرانیمون که ارج نهادن به پسر و دختر هست استفاده کنیم.
-------
کل مطلب رو ببینید که بی ربط به این موضوع نیست.
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?p=666314#post666314
موفق و پیروز باشید
یا حق
 

khorsandi

عضو جدید
لطفا فقط راجع به چيزي كه علم و تسلط كافي داريد صحبت كنيد.
در ابتدای اسلام عمر صیغه رو ممنوع اعلام کرد!!
البته شیعیان هرگز این ممنوعیت رو قبول نکردند.

ولی دوست دارم به یک نکته اشاره کنم!
حصرت محمد و حضرت علی مادام که حضرت خدیجه و حضرت فاطمه در عقدشون بودن هرگز ازدواج نکردند.
شیعیان این رفتار رو به احترام به همسراشون تعبیر میکنند.
در این صورت آیا ازدواج مجدد چه دایم چه موقت به معنای بی احترامی به همسر نیست؟
مگر طبیعی ترین شکل خانواده زوج نیست؟
کجای قران ازدواج موقت تایید شده؟
مگر در یک جامعه نرمال امکان ازدواج دایم از افراد سلب شده که این نسخه تجویز میشه؟
یعنی کنترل شهوانیات اینقدر سخت و طاقت فرساست که باید برای برطرف کردنش این نسخه پیچیده بشه؟
مگر کم دیدید آدمهایی رو که به هر دلیلی در زندگی ازدواج نمیکنند؟
نمیگم یه عمر خودتون رو کنترل کنید ولی حداقل اینجور راه حل ها رو به اسم اسلام به ملت قالب نکنید!!!
 

khorsandi

عضو جدید
لطفا نسبت به احكام الهي بيشتر تحقيق كنيد.
مخالفت عمده با ازدواج موقت در اینه که دارن این ازدواج رو به
پیامبر و امامانی نسبت میدن که ...
میدونم که به شما گفته اند که بله ازدواج موقت رو پیامبر و امامان انجام دادن! ولی حقیقت اینه که اگر کسی کتابهای قضاوت علی (ع) و عمر رو بخونه به راحتی میفهمه که چی راسته و چی دروغ!
به نظر شما خوندان یه جمله ی عربی"قبلت ....قبلت" برا یه عرب دوره ی صدر اسلام راحتر یا کسی که الان زندگی میکنه؟
چرا اینقدر سنگسار در دوران عمر و علی (ع) است؟
آیا نمیتونستن(انجام دهندگان عمل) یه صیغه ناقابل بخونن؟
یکم فکر کنید و کتاب های قضاوت علی(ع) رو بخونید و بعد به کسی نسبت دهید.
من با نسبت دادن این کار به محمد(ص) و علی (ع) و .. مخالفم.
موفق و پیروز باشید
یا حق
 

khorsandi

عضو جدید
لطفا بيشتر مطالعه بفرماييد .در صيغه هر دو طرف اول بايد توجه كنند كه شرايط صيغه وجود دارد يا نه. ولي در زنا فقط يك شرط " رضايت" وجود دارد.
من تو تایپیک عواقب گناهان جنسی
نظرم رو در این باره نوشتم.
دوباره می نویسم.
یکی از دوستان سوالی کرده بود که فکر کنم بهترین سوال در حوزه آمیزش دختر و پسر (از ازدواج موقت گرفته تا زنا) باشه.
----
به نظر من که فرقی با حالت عادی نداره(یعنی اوناییکه بدون صیغه ...) واسه چی؟
واسه اینکه اون رو هر وقت بخوان انجام میدن،اینم هروقت بخوان انجام می دن،فرقشون در چیه؟
اهان
یکی از دلایلی که میگم به مکان و زمان ربط میدم همینه.
وقتی انسان میخواد طبق انسانهای قبل از زمان خودش و مکانی دیگه بحث کنه همیشه این گیر سه پیچ جلو پاشه!
یادمه همین رو با یکی از دوستام مطرح کردم و اون جواب داد:
فرق زنا و ازدواج موقت اینه که ازدواج موقت اسلامیه ولی زنا غیر اسلامیه.
اتفاقا تو ازدواج موقت قبل از ازدواج یه صیغه میخونن و میرن به سمت آمیزش
ولی تو زنا بدون هیچ صیغه میرن به سمت آمیزش.
حالا پیش خودتون فکر کنید مشکل ما سر یه جمله"قبلت .. قبلت " هستش؟!
حال به نظر من باید قضیه رو موشکافی کرد و جامعه رو شناخت و اینکه الان در چه زمانی هستیم و و در چه مکانی.
الان که دیگه از فیض اینترنت همه از سایتهای پورنو گرافی استفاده میکنند و همه هم تکذیب میکنن! باید یه طور دیگه بحث کرد و کمی قبل تر بریم:
روابط بین دختر و پسر!
در اسلام بین روابط دختر و پسر خط کشیده و از اون اجتناب میکنه و اون رو عاملی برای ترویج فساد میدونه و سیاستهای خودشو بر این اساس پی ریزی میکنه.
در سنت و شیعه برخلاف موضع علیه یکدیگه(متعه)،، سر جدا بودن دختر و پسر تاکید میکنن ولی
وقتی که باب صیغه موقت باز بشه باید به خودی خودش هم باب روابط (د-پ)هم باز بشه و از اونجایی که این صیغه رو هم میتونه هر کس و حتی به زبون فارسی بخونه دیگه ....
حالا تو شیعه بین متعه و روابط تناقض پیش اومده و ..(خودتان قضاوت کنید که اگر صیغه ی وقت رایج بشه چی میشه؟)-نگاهی شود به سیاست جداسازی دختر و پسر!
اما بر میگردیم به سمت سنت که ادعا داره ازدواج موقت نباید باشه و فقط طبق موازین پیامبر اوامر رو اجرا کنیم!ولی آیا سنت تونسته کاری برای پیشگیری انجام بده و یا زده به ناکجا آباد (چهار زن و ...)
حالا تکلیف این وسط چیه؟
تو اوایل انقلاب زنده یاد طالقانی حرفای خوبی میزدن.
اگه اشتباه نکنم در باب زنانهایی که تو کاباره ها و ... به پول در اوردن از طریق روابط جنسی می اوردن این طور گفته بود که این خانه ها و ... نبندند و گرنه اگر اینا (کسایی که دنبال این کارا بودن بخصوص زن ها ی پورنو) تو جامعه میان و اونچه که نباید بشه انجام میشه و ...
اینکه تذکر رو گوش گرفتن یا نه کاری ندارم ولی
انسانها چه مرد و زن همه شون به یک اندازه از روابط جنسی خوششون نمیاد!
بعضیا بیشتر و بعضیا کمتر و بعضیا هم سرکوب و بعضیا هم آزاد
غریزه جنسی تنها وسیله ی بقای انسانها (به روش سنتی) هست که اگر جوونا باهاش آشنایی نداشته باشن پیامدهای ناگواری برای جامعه به دنبال داره.
"سرکوب این غریزه تا انجام ازدواج برای هرکسی حتی اونایی که ادعا دارند خیلی سخته و اکثر با کتمان گناه زدن جاده خاکی."
اینکه دختر عامل فساده یا پسر کاری ندارم ولی دخترا زودتر از پسرا با این غریزه آشنا میشن که در صورت ندونم کاری تو جامعه ی الان خانوده ایی رو از هم گسسته میکنن.
البته پسرا هم همین طورن ولی جامعه مرد سالار ایرانی کمتر به پسرا گیر میدن.
در همین رابطه باید دیگه پذیرفت که ارتباط جنسی برای دختر و پسرا تا قبل از ازدواج رو نمیتونیم با سرکوب و ... از بین ببریم.
باید پذیرفت که کسانی در جامعه هستن که در صورت عدم این ارتباط دست به چه کارهایی نزدن!
..
من نمیخوام در رابطه با پسر و دختر در باب روابط جنسی بگم .
فقط الان متخصصان در رشته ی جامعه شناسی ؛ روانشناسی، پزشکی حرفی برای گفتن دارن نه ...
دیگه این مبحث کش نمیدم ولی
هر جامعه ای باید مسائل جنسیتی خودش رو با فرهنگی که داره حل کنه و ما باید از فرهنگ قوی ایرانیمون که ارج نهادن به پسر و دختر هست استفاده کنیم.
-------
کل مطلب رو ببینید که بی ربط به این موضوع نیست.
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?p=666314#post666314
موفق و پیروز باشید
یا حق
 

achool

اخراجی موقت
یکی به من بگه معنی ازدواج چی هست
از زوج میاد
زوج یعنی چی؟
یعنی دوتایی
حالا چه جور این دوتایی میشه چهرتا
یا موقت

این موقت را شیعیان گذاشتند تا کثافتکاریشون رو گناه جلوه ندن

ازدواج موقت چه فرق با دختر آوردن داره؟
به 4 تا کلمه حلال رو از حلال جدا میکنن؟

می خوان این صفویان مجوس اسلام را خراب کنن:cry:
 

siminzare

عضو جدید
کاربر ممتاز
لطفا فقط راجع به چيزي كه علم و تسلط كافي داريد صحبت كنيد.


من در این مورد تسلط و مطالعه کافی دارم
اگر شما مدرکی دارید که ادعای من رو رد میکنه اونو ارائه کنید نه اینکه من رو به گزافه گویی متهم کنید:mad:
ادعای من کاملاً مستدله
و دلیل من هم اینه فقط یک فرد سنی به من نشون بدهید که همسر صیغه ای داشته باشه و یک مفتی سنی که صیغه رو حلال بدونه!!

من به شما مفتی های سنی رو معرفی میکنم که 9 زن عقد دایم رو حلال میدونند ولی صیغه رو نه!!

:mad:

این منبع نظر من :
"
در صحیح ترمذی صفحه 762 همچنین تفسیر قرطبی جلد دوم و نیز صحیحین مسلم و بخاری این روایت از عمر بن حصین و همچنین عبدااله بن مسعود آمده است که عمر بن خطاب گفت:

متعتان کانتا فی عهد رسول الله حلالا و انا احرمهما

دومتعه در زمان رسول اکرم حلال بودند و من انها را حرام می کنم.."

منتظر جوابتون هستم
 

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز
من در این مورد تسلط و مطالعه کافی دارم
اگر شما مدرکی دارید که ادعای من رو رد میکنه اونو ارائه کنید نه اینکه من رو به گزافه گویی متهم کنید:mad:
ادعای من کاملاً مستدله
و دلیل من هم اینه فقط یک فرد سنی به من نشون بدهید که همسر صیغه ای داشته باشه و یک مفتی سنی که صیغه رو حلال بدونه!!

من به شما مفتی های سنی رو معرفی میکنم که 9 زن عقد دایم رو حلال میدونند ولی صیغه رو نه!!

:mad:

این منبع نظر من :
"

در صحیح ترمذی صفحه 762 همچنین تفسیر قرطبی جلد دوم و نیز صحیحین مسلم و بخاری این روایت از عمر بن حصین و همچنین عبدااله بن مسعود آمده است که عمر بن خطاب گفت:



متعتان کانتا فی عهد رسول الله حلالا و انا احرمهما



دومتعه در زمان رسول اکرم حلال بودند و من انها را حرام می کنم.."



منتظر جوابتون هستم

دوست من
تو اهل سنت چیزی به نام مرجع تقلید وجود نداره که ما بخاییم بدون چون و چرا حرفاش رو قبولش کنیم!
یه سنی بوده و یه چیزی از خودش درآورده

نمیدونم چه علاقه ای دارین که کار تقلید و صیغه رو به اهل سنت بچسپونید:surprised:
هیچ مسلمونی نه تقلید رو میپذیره و نه صیغه
 

siminzare

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست من
تو اهل سنت چیزی به نام مرجع تقلید وجود نداره که ما بخاییم بدون چون و چرا حرفاش رو قبولش کنیم!
یه سنی بوده و یه چیزی از خودش درآورده

نمیدونم چه علاقه ای دارین که کار تقلید و صیغه رو به اهل سنت بچسپونید:surprised:
هیچ مسلمونی نه تقلید رو میپذیره و نه صیغه

بله در سنت مرجع تقلید به اون مفهوم خاص در بین شیعه نداریم
ولی عمر مرجع تقلید نبوده و خلیفه مسلمانها بوده

در بین اهل سنت مفتی داریم که دست بر قضا پیروان خودشون رو هم دارن و این مفتی ها هم احکام جدید صادر میکنند و هم احکام قبلی را تفسیر میکنند

باز هم مثل شیعیان هیچ اجباری در داشتن مرجع تقلید نیست

اهل تسنن این همه کتاب در مورد احکام دارند
ضمناً من صیغه رو به اهل سنت نچسبوندم بلکه ازشون جدا کردم
گفتم اهل سنت صیغه رو قبول ندارند!

اتفاقاً خیلی از مسلمونا هم تقلید رو قبول دارن واگر شیعه باشند صیغه رو هم قبول دارند. ( گرچه از نظر من قابل قبول نیست)

شما نگفتید من چه تهمتی به عمر و فاطمه و علی زدم؟
 

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله در سنت مرجع تقلید به اون مفهوم خاص در بین شیعه نداریم
ولی عمر مرجع تقلید نبوده و خلیفه مسلمانها بوده

در بین اهل سنت مفتی داریم که دست بر قضا پیروان خودشون رو هم دارن و این مفتی ها هم احکام جدید صادر میکنند و هم احکام قبلی را تفسیر میکنند

باز هم مثل شیعیان هیچ اجباری در داشتن مرجع تقلید نیست

اهل تسنن این همه کتاب در مورد احکام دارند
ضمناً من صیغه رو به اهل سنت نچسبوندم بلکه ازشون جدا کردم
گفتم اهل سنت صیغه رو قبول ندارند!

اتفاقاً خیلی از مسلمونا هم تقلید رو قبول دارن واگر شیعه باشند صیغه رو هم قبول دارند. ( گرچه از نظر من قابل قبول نیست)

شما نگفتید من چه تهمتی به عمر و فاطمه و علی زدم؟

شما هنوز فرق مفتی و مرجع تقلید و خلیفه رو نمیدونین
اونوقت چه جوری....؟؟؟؟
شما چون خودتون مرجع تقلید دارین و کتاب مرجع تقلید و از این بند و بساط ها فکر میکنین همه اینجوری هستن
کتاب احکام برای آموزش هست نه تقلید

تهمت ازدواج موقت!:huh:
 

siminzare

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما هنوز فرق مفتی و مرجع تقلید و خلیفه رو نمیدونین
اونوقت چه جوری....؟؟؟؟
شما چون خودتون مرجع تقلید دارین و کتاب مرجع تقلید و از این بند و بساط ها فکر میکنین همه اینجوری هستن
کتاب احکام برای آموزش هست نه تقلید

تهمت ازدواج موقت!:huh:


پست من رو با دقت بخونید
تاکید کردم تقلید بین اهل تسنن با اون مفهوم بین شیعیان وجود نداره
فرق مفتی و مرجع تقلید و خلیفه رو میدونم
ذکر کردم کتب اهل تسنن برای تفسیر احکام هست. این به معنی آموزش نیست؟
اهل تسنن هم صدور احکام بر اساس تفسیر هر مفتی را دارن اینو قبول دارید؟

پیروی از مفتی اجباری نیست قبول دارید؟ ( و من نگفتم اجباریه)
پیروی از مرجع تقلید اجباری نیست قبول دارید؟ ( من مرجع تقلید ندارم)
دستور خلیفه لازم الاجرا است قبول دارید؟
تهمت ازدواج موقت؟
چه تهمتی زدم؟
اینکه یه زمانی اهل تسنن ازدواج موقت داشتند ( قبل از عمر)؟
تهمت نیست
شما مدرک بیار ( مستند) که اصلاً نداشتند!!
هنوز به من جواب ندادید چه تهمتی به عمر و فاطمه و علی زدم؟؟؟؟
( توی پست 11 همین تالار در پاسخ به من اینو نوشتید :
"شما که خودتون اینا رو قبول دارید چرا به عمر و علی و فاطمه و تهمت میزنین؟" )


 
آخرین ویرایش:

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز
دستور خلیفه لازم الاجرا است قبول دارید؟

مگه عمر و یا علی پیامبر خدان که دستورشون لازم الاجرا باشه؟!

اینکه یه زمانی اهل تسنن ازدواج موقت داشتند ( قبل از عمر)؟
ما اصلآ میگیم صیغه ای وجود نداشته!
صیغه مال بت پرست ها بوده
میگ اصرار دارین صیغه رو به اهل سنت بچسپونین واسه همینه

شما مدرک بیار ( مستند) که اصلاً نداشتند!!
مدرک چی؟
صیغه؟
والله من عقدشونو نخوندم
شما ادعا دارین عمر صیغه رو منع کردو علی و فاطمه ازدواج موقت کردن
حالا یا شما عقدشون کردین یا بعنوان شاهد اونجا شهادت دادین!:huh:
 

siminzare

عضو جدید
کاربر ممتاز
مگه عمر و یا علی پیامبر خدان که دستورشون لازم الاجرا باشه؟!


ما اصلآ میگیم صیغه ای وجود نداشته!
صیغه مال بت پرست ها بوده
میگ اصرار دارین صیغه رو به اهل سنت بچسپونین واسه همینه


مدرک چی؟
صیغه؟
والله من عقدشونو نخوندم
شما ادعا دارین عمر صیغه رو منع کردو علی و فاطمه ازدواج موقت کردن
حالا یا شما عقدشون کردین یا بعنوان شاهد اونجا شهادت دادین!:huh:

من کی ادعا کردم علی و فاطمه ازدواج موقت داشتن؟؟؟؟:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
لطفا مودبانه برخورد کنید !!!
یعنی چی "یا شما عقدشون کردید و .............."
صیغه زمان بت پرست ها بوده و ولی جزء معدود اشکال ازدواج بوده که تایید شده!!
(مرجع همون کتاب هایی که تو چند تا پست بالاتر معرفی کردم!)
من صیغه رو به اهل سنت نمی چسبونم میگم اونها ردش کردن!!!!
برادر من لازم الاجرا که میگم در حیطه دستورات شرعیه
وگرنه نماز خوندن هم لازمه ولی کسیو مجبور نکردن که!!!

لازم الاجرا یعنی حرام و حلال شرعی
لازم الاجرا از نظر شرع
لازم الجرا از نظر اینکه قانون گذار یک جامعه یک قانون وضع کرده
لازم الجرا یعنی شهروند موظفه به قانون وضع شده از طرف حاکم احترام بذاره
بازم بگم؟
برای انجام ندادنش اعدامتون نمیکنن ولی مجازات شرعی داره!
 
آخرین ویرایش:

siminzare

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینم منابع یافت شده از اهل سنت برای تایید وجود صیغه

[FONT=&quot]اٌیما رجل و امراه توافقا فعشره ما بینهما ثلاث لیال فان احبا[/FONT][FONT=&quot]ان یتزایدا او یتتارکا[/FONT]
[FONT=&quot]یعنی هر مرد و زنی که توافق کردند زندگی موقت آن دو تا سه شب است پس از آن اگر دوست داشتند[/FONT]
[FONT=&quot]بر آن افزوده یا از هم جدا میشوند ([/FONT][FONT=&quot]۱[/FONT][FONT=&quot]).[/FONT]
[FONT=&quot]۲[/FONT][FONT=&quot]ـ عبد الله بن مسعود روایت می کند که[/FONT][FONT=&quot]:[/FONT]
[FONT=&quot]ما در کنار رسول خدا میجنگیدیم و همسر نداشتیم گفتم بهتر نیست خود را **** کنیم ؟رسول خدا ما[/FONT]
[FONT=&quot]را از این کار بازداشت . سپس به ما اجازه داد تا با پرداخت مهریه (جامعه و امثال آن) زنان را به عقد[/FONT]
[FONT=&quot]موقت[/FONT][FONT=&quot]خود در آوریم . عبد الله سپس این آیه را تلاوت کرد که[/FONT][FONT=&quot] :[/FONT]
[FONT=&quot]یا ایها الذین[/FONT][FONT=&quot]آمنوا[/FONT][FONT=&quot]لا تحرموا طیبات ما احل الله ولا تعتدوا ان الله لا یحب المعتدین[/FONT]
[FONT=&quot]یعنی ای اهل ایمان پاکیزه هایتان را که خداوند برای شما حلال کرده حرام نکنیدکه خداوند تعدی کنندگان[/FONT]
[FONT=&quot]را دوست نمیدارند[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]سوره مائده آیه [/FONT][FONT=&quot]۸۷[/FONT][FONT=&quot]([/FONT][FONT=&quot]۲[/FONT][FONT=&quot])[/FONT]
[FONT=&quot] ([/FONT][FONT=&quot]۱[/FONT][FONT=&quot]) [/FONT][FONT=&quot]صحیح بخاری ج[/FONT][FONT=&quot]۳[/FONT][FONT=&quot] ص [/FONT][FONT=&quot]۱۶۴[/FONT]
[FONT=&quot]([/FONT][FONT=&quot]۲[/FONT][FONT=&quot]) [/FONT][FONT=&quot]صحیح بخاری ج [/FONT][FONT=&quot]۳[/FONT][FONT=&quot] ص [/FONT][FONT=&quot]۸۵[/FONT][FONT=&quot] ـــ صحیح مسلم حدیث [/FONT][FONT=&quot]۱۴۰۴ [/FONT][FONT=&quot]ص [/FONT][FONT=&quot]۱۰۲۲[/FONT][FONT=&quot] ـــ سنن بیهقی ج [/FONT][FONT=&quot]۷[/FONT][FONT=&quot] ص [/FONT][FONT=&quot]۲۰۰[/FONT]
[FONT=&quot]مسند احمد ج [/FONT][FONT=&quot]۱[/FONT][FONT=&quot] ص [/FONT][FONT=&quot]۴۲۰[/FONT][FONT=&quot] و در حاشیه آن گوید : ابن مسعود به این حکم عمل میکرد[/FONT][FONT=&quot] .[/FONT]
[FONT=&quot]۱

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


[/FONT]
[FONT=&quot]ـ جابر بن عبدالله روایت میکند که[/FONT][FONT=&quot]:[/FONT]
[FONT=&quot]در همه دوران رسول خدا و ابوبکر مقداری گندم می دادیم و ازدواج موقت میکردیم تا آنکه عمر به خاطر[/FONT]
[FONT=&quot]کاری که عمر بن حریث انجام داده بود آن را[/FONT][FONT=&quot]منع[/FONT][FONT=&quot]کرد .([/FONT][FONT=&quot]۱[/FONT][FONT=&quot])[/FONT]
[FONT=&quot]عطا از جابر بن عبد الله نقل می کند که[/FONT][FONT=&quot] :[/FONT]
[FONT=&quot]ما در زمان رسول خدا و ابوبکر وعمر ازدواج موقت میکردیم تا انکه در اواخر خلافت عمر ـ عمربن حریث ـ[/FONT]
[FONT=&quot]با زنی ازدواج موقت کرد . (راوی میگوید : جابر بن عبدالله نام زن را برد و من فراموش کردم ) آن زن باردار[/FONT]
[FONT=&quot]شد و خبرش به عمر رسید . او را خواست و پرسید چه کسی را شاهد بوده ؟ (عطا گوید : نمیدانم[/FONT]
[FONT=&quot]گفت مادرم یا ولی اش ) عمر که می ترسید فریبی در کار باشد گفت چرا غیر آنها نبودند . ([/FONT][FONT=&quot]۲[/FONT][FONT=&quot])[/FONT]
[FONT=&quot]۲[/FONT][FONT=&quot]ــ عمر بن خطاب گفت[/FONT][FONT=&quot] :[/FONT]
[FONT=&quot]متعتان کانت علی عهد رسول الله و انا انهی عنهما و اعاقب علیهما[/FONT][FONT=&quot] : [/FONT][FONT=&quot]متعه الحج[/FONT]
[FONT=&quot]و متعه النساء[/FONT][FONT=&quot]یعنی :دو متعه در زمان رسول خدا جاری بود و من از آن دو تا نهی می کنم و بر[/FONT]
[FONT=&quot]انجام آن کیفر میکنم : متعه حج و متعه زنان ([/FONT][FONT=&quot]۳[/FONT][FONT=&quot])[/FONT]
[FONT=&quot]۳[/FONT][FONT=&quot]ــ از عبدالله بن عمر بن خطاب مردی شامی پرسید ؟ چه می گویی در متعه نساء گفت : البته[/FONT]
[FONT=&quot]حلال است گفت : خلیفه پدرت آز آن نهی نموده عبد الله گفت : پیغمبر امر فرموده اگر پدرم نهی[/FONT]
[FONT=&quot]نموده قطعا[/FONT][FONT=&quot]امر پیغمبر مقدم[/FONT][FONT=&quot]است بر نهی پدرم و من مطیع امر رسول الله می باشم .([/FONT][FONT=&quot]۴[/FONT][FONT=&quot])[/FONT]
[FONT=&quot]۴[/FONT][FONT=&quot]ــ عمران بن حصین گوید[/FONT][FONT=&quot] :[/FONT]
[FONT=&quot]نزلت آیه المتعه فی کتاب الله ففعلنا مع الرسول الله و لم ینزل القران بحرمته و لم ینه عنها رسول الله[/FONT]
[FONT=&quot]حتی اذا مات قال ما شاء رسول الله (یقال انه عمر ) ([/FONT][FONT=&quot]۵[/FONT][FONT=&quot])[/FONT]
[FONT=&quot]([/FONT][FONT=&quot]۱[/FONT][FONT=&quot]) [/FONT][FONT=&quot]صحیح مسلم حدیث [/FONT][FONT=&quot]۱۴۰۵[/FONT][FONT=&quot] ص [/FONT][FONT=&quot]۱۰۲۳[/FONT][FONT=&quot] ـــ شرح نووی ج [/FONT][FONT=&quot]۹[/FONT][FONT=&quot] ص [/FONT][FONT=&quot]۱۸۳[/FONT][FONT=&quot] ـــ کنز العمال ج [/FONT][FONT=&quot]۸[/FONT][FONT=&quot] ص [/FONT][FONT=&quot]۲۹۳[/FONT]
[FONT=&quot]مصنف عبد الرزاق ج [/FONT][FONT=&quot]۷[/FONT][FONT=&quot] ص [/FONT][FONT=&quot]۵۰۰[/FONT][FONT=&quot] ـــ سنن بیهقی ج [/FONT][FONT=&quot]۷[/FONT][FONT=&quot] ص [/FONT][FONT=&quot]۲۳۷[/FONT][FONT=&quot] ـــ مسند احمد ج [/FONT][FONT=&quot]۳[/FONT][FONT=&quot] ص [/FONT][FONT=&quot]۳۰۴[/FONT]
[FONT=&quot]([/FONT][FONT=&quot]۲[/FONT][FONT=&quot])[/FONT][FONT=&quot]مصنف عبد الرزاق ج [/FONT][FONT=&quot]۷[/FONT][FONT=&quot] ص [/FONT][FONT=&quot]۲۹۶[/FONT]
[FONT=&quot] ([/FONT][FONT=&quot]۳[/FONT][FONT=&quot]) [/FONT][FONT=&quot]تفسیر قر طبی ج [/FONT][FONT=&quot]۲[/FONT][FONT=&quot] ص [/FONT][FONT=&quot]۳۷۰[/FONT][FONT=&quot] ـــ تفسیر فخر رازی ج [/FONT][FONT=&quot]۲[/FONT][FONT=&quot] ص [/FONT][FONT=&quot]۲۰۱[/FONT][FONT=&quot]ـــ کنز العمال ج [/FONT][FONT=&quot]۸[/FONT][FONT=&quot] ص [/FONT][FONT=&quot]۲۹۳[/FONT]
[FONT=&quot]([/FONT][FONT=&quot]۴[/FONT][FONT=&quot]) [/FONT][FONT=&quot]مسند احمد جزء دوم ص [/FONT][FONT=&quot]۹۵[/FONT][FONT=&quot] ـ جامع الاصول[/FONT]
[FONT=&quot]([/FONT][FONT=&quot]۵[/FONT][FONT=&quot]) [/FONT][FONT=&quot]صحیح بخاری ــ صحیح مسلم[/FONT]


خود این منابع رو ندارم بلکه توی یک سایت در اینترنت پیداشون کردم!!
 
آخرین ویرایش:

A.R-KH-A

عضو جدید
کاربر ممتاز
من بیشتر مطالعه میکنم ولی شما بهتر از بیشتر مطالعه و فکر کنید!

من بیشتر مطالعه میکنم ولی شما بهتر از بیشتر مطالعه و فکر کنید!

لطفا بيشتر مطالعه بفرماييد .در صيغه هر دو طرف اول بايد توجه كنند كه شرايط صيغه وجود دارد يا نه. ولي در زنا فقط يك شرط " رضايت" وجود دارد.

با سلام خدمت دوست خوبم
من که مطالعه نکردم ولی این جمله رو همین طور گفتید؟
در صيغه هر دو طرف اول بايد توجه كنند كه شرايط صيغه وجود دارد يا نه. ولي در زنا فقط يك شرط " رضايت" وجود دارد.
خوب من به شما چه بگویم؟
زنا انواع مختلفی دارد:
(در باره مجرد)
1-دو طرف راضی باشند و پولی تعیین نمیکنند و فقط بر مبنای عشق و دوست داشتن با هم به سمت آمیزش میرن
2-دوطرف راضی می باشند ولی زن در ازای کاری که میکند پولی و.. دریافت میکند و شغل او این کار است و
الف-برحسب روحیات و شرایط زندگی این کار رو میکند(این کار را به عنوان یه شغل انتخاب کرده و از آن درامدی دارد و خود از آن راضی است!مانند کشورهای غربی!)
ب- برحسب ناچاری این کار را انجام میدهد(این کار به عنوان شغلش نمی باشد و خود قلبا از آن راضی نمی باشد و به پول آن شدیدا نیاز دارد!مانند کشورهای ...)
3-یک طرف راضی نباشد و طرف دوم(مرد) به زور او را وادار کند و در این کار
الف- اجبار است
ب-طرف(زن) راضی نیست
ج-بعد از آمیزش پولی یا ... در ازای آن دریافت نمیکند!
-----------
خوب صیغه موقت به کدام یک تعلق میگیرد؟
به مورد 1 نزدیک است ولی مورد 1 نیست!
چون در مورد 1 پولی و .. یا اصلا شرط اذن پدری موجود نمی باشد!
دو طرف دارند عمل زنا انجام میدهند
خوب آیا در اسلام با این زنا موافق است و با آن مشکلی ندارد؟ چرا با آن مخالف است!روایت های زیادی در این باره است بهتر است مطالعه کنید دو طرف مجازاتشان چیست؟(خواهشا بخوانید و دیگر تصوراتی نگویید!)
حال به مورد دوم می رسیم که تقریبا شبیه ازدواج موقت است! اما کدام مورد است؟
الف یا ب؟
چه بسا (که بسیار است) زنهایی نه تنها ناچارند بلکه از طرف مقابل در صیغه موقت نیز خوششان نمی آید فقط برای پول و ... تن به این کار دهند!
--------------
چون آن دوست خوبی که در تایپیک عواقب گناهان جنسی
منظورش زنا از نوع اول بود(من این زنا منظورم است که دو طرف راضی و بر مبنای دوستی و... این عمل را انجام میدند)
در موارد بعدی زنای نوع اول مورد نظر است و با متعه آن را قیاس میکنم!
آیا زنای نوع اول در اسلام هیچ مجازاتی ندارد؟اگر ندارد من را آگاه کنید!!!
 
آخرین ویرایش:

A.R-KH-A

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصلا شرایط را بگذارم:
سایت مقام معظم رهبری(این سایت را که دیگر قبول دارید؟)
http://www.leader.ir/tree/view.php?parent=n1050&catid=5&b=1
شرايط ازدواج موقت
س: ازدواج موقت چه شرايطى دارد و آيا در ازدواج موقت اطلاع و رضايت پدر نيز لازم است؟
ج) عقد ازدواج موقت همچون ازدواج دائم نياز به خواندن صيغه ايجاب (از طرف زن يا وكيل او) و قبول (از طرف مرد يا وكيل او) دارد و
جز در پاره اى موارد (مانند: عدم وجوب پرداخت نفقه از طرف مرد، لزوم تعيين مدت، ارث نبردن زن و مرد از يكديگر و نبودن طلاق در ازدواج موقت و...) در بقيه احكام مانند ازدواج دائم است و فرقى ندارد.
در ازدواج (موقت يا دائم) شرط است كه زن، شوهر نداشته باشد
و در عدّه كسى ديگر هم نباشد
و اگر دختر باكره است بايد بنابر احتیاط واجب از ولى (پدر يا جد پدرى) وى اذن گرفته شود.
----
خوب امیدوارم قبول داشته باشید و فکر کنید من بدون مطالعه این چنین می نویسم!
بهتر است موارد نفی ازدواج موقت رو برای شما از طریق اهل سنت میارم!
باز هم امیدوارم که ..
>>>
1-زن در نکاح موقت مستاءجره می باشد(اجاره شده که فکر کنم شاءن زن را ...
2-زن در این ازدواج مستاجره است ارث نمی برد.
3-برای مرد متعه کننده جمع بین چهار زن. صیغه ای یا بیشتر حتی اگر تعداد زیاد زن باشد.
4-جدایی زن در متعه نیازی به طلاق ندارد.(یعنی با اتمام زمان تمام میشود)
...
(برگرفته از کتاب تحریم ازدواج موقت از دیدگاه قران وسنت)
اینکه چرا از این منبع اوردم به این دلیل هست که علمای سنی و شیعه ای از کتب معتبر یکدیگر برای اثبات حرف خودشون دلیل میارن.
اینکه میخواهید بپذیرید یا نه
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا