7 روش براي کاهش وزن بدون گرسنگي

Hell.boy

عضو جدید
کم کردن وزن با 2 روش زير امکان پذير است:
1- سوزاندن کالري ‏ها با تمرين ورزشي
2- با انتخاب هوشمندانه ي غذا و کنترل واحدهاي غذايي.


در تئوري، شما مي‏ توانيد با گذراندن ساعت‏ ها در سالن ‏هاي ورزشي مقداري از کالري را از بين ببريد اما اين کار در عمل، اتفاقي واقعي و يا خوشايند نيست، از طرفي چه کسي مي‏ خواهد که فقط با برگ‏ هاي کاهو زندگي کند؟
در عوض اين 7 روش اگر هر روزه به کار گرفته شوند بدون تلاش زيادي به کاهش وزن کمک مي‏ کنند.

1- حرکت دائمي
جيمزلوين پزشک کلينيک مايو در روچستر يک دهه را صرف مطالعه نقش حرکت روزانه يا NEAT (فعاليت ‏هاي غيرورزشي گرما‏زا در بدن) در سوخت و ساز بدن کرده است. کشف او اين است که افرادي که پاهاي شان را مرتب تکان مي دهند و يا ايستادن را به نشستن ترجيح مي ‏دهند و به طور کلي خيلي به اطراف حرکت مي ‏کنند روزانه تا 350 کالري بيشتر از کساني که مدام در حالت نشسته هستند، مي ‏سوزانند که اين مقدار چيزي در حدود 17 کيلوگرم در سال مي شود.

2- اغلب وعده‏هاي غذايي را زير 400 کالري نگه داريد.
مطالعات بسياري پيشنهاد مي ‏دهند که بين وعده‏هاي غذايي خود فاصله‏ هاي مشخصي قرار دهيد و حتي‏المقدر همگي را در يک اندازه تنظيم کنيد. غذا خوردن در فواصل زماني مشخص با:
سوزاندن ميزان کالري بيشتري بعد از غذا خوردن،
واکنش بهتر به انسولين
و کمتر بالا رفتن سطح کلسترول خون
همراه است.
وقتي شما وعده‏ هاي غذايي منظمي در طول روز مي ‏خوريد کمتر احتمال دارد که دچار گرسنگي مفرط و يا پُرخوري شويد.

3- روزانه 8 ليوان آب بخوريد.
آب تنها يک برطرف کننده عطش نيست، بلکه ممکن است سرعت متابولسيم بدن را هم زياد کند. محققان آلماني دريافته ‏اند که نوشيدن 2 ليوان آب سرد ميزان سوخت و ساز بدن را تا 30 درصد افزايش داده و اثر آن تا 90 دقيقه باقي مي ماند؛ يک سوم اين افزايش سوخت و ساز ناشي از تلاش بدن براي گرم کردن آب مي باشد و بقيه آن ناشي از تلاش بدن براي جذب آب است. موقع آب خوردن هيچ کالري دريافت نمي ‏شود اما کالري‏ ها سوزانده مي ‏شوند دُرست برخلاف زماني که ديگر نوشيدني هاي شيرين را مي‏ نوشيم و کالري اضافي دريافت و حتي ذخيره مي ‏گردد.
افزايش مصرف روزانه آب تا 8 ليوان به شما کمک مي ‏کند تا در طول سال حدود 5/3 کيلوگرم کم کنيد.
بنابراين سعي کنيد قبل از وعده‏هاي غذايي، ميان وعده‏ها و قبل از نوشيدن آب ميوه‏ها و مايعات شيرين، يک ليوان آب بنوشيد.

4- بالا و پايين رفتن از پله‏ ها
بالا رفتن از پله‏ ها، يک عمل براي تقويت کردن پاها است. چرا که شما داريد وزن بدن تان را ضد جاذبه زمين به بالا حرکت مي ‏دهيد. به اين ترتيب از هر فرصتي براي اين کار استفاده نماييد؛ البته اگر مشکل خاصي مانند کمردرد و زانودرد و ... داريد، قبل از آن با پزشک تان مشورت نماييد.

5- سرعت حرکات تان را کنترل کنيد.
قدرت و شدت کارهاي روزانه ‏تان را افزايش دهيد. از جارو زدن گرفته تا به گردش بردن کودک تان. به عبارتي بهتر است همه کارهاي تان را با جنب و جوش بيشتري انجام دهيد.

6- از کيسه خريد خود، به جاي دمبل استفاده کنيد.
اين که از کس ديگري بخواهيد که کيسه خريد و يا چمدان شما را حمل کند، فرصت سوزاندن کالري و قوي ‏تر شدن بدن تان را مي گيريد. کيسه‏ هاي خريد خود را به صورت متوازن و يک بسته در هر دست حمل کنيد. حتي اگر مجبوريد چندين بار طي مسير کنيد؛ 2 کيسه‏ ي کوچک تر را به جاي يک کيسه‏ ي بزرگ حمل کنيد؛ در اين صورت خودتان مي‏ توانيد بارتان را جا به جا کنيد.

7- در هر وعده غذايي 4 گرم فيبر بخوريد.
يک رژيم غذايي با فيبر بالا مي‏ تواند دريافت کالري شما را بدون اين که احساس کمبود کنيد کاهش دهد. در يک مطالعه مشخص شده زناني که روزانه 13 گرم يا کمتر فيبر دريافت مي ‏کنند ممکن است 5 برابر بيشتر از زناني که فيبر بيشتري مي خورند، دچار افزايش وزن شوند.

فيبر از طريق مکانيزم هاي زير موجب کاهش وزن مي شود:
1- سرعت غذا خوردن را کاهش مي دهد چون به جويدن بيشتري احتياج دارد.
2- سرعت حرکت غذا در طول مدت گوارش را افزايش مي ‏دهد.
3- هورمون ‏هاي سيري را بالا مي ‏برد.
براي دريافت 25 گرم فيبر در روز مطمئن شويد که 6 وعده يا ميان وعده ميل مي ‏کنيد که هر کدام از آن ها حدود 4 گرم فيبر را شامل مي‏ شود.
در ميان وعده هاي تان از ميوه استفاده کنيد و آن ها را در دسترس تان قرار دهيد. به اين ترتيب به سادگي فيبر دريافتي شما بالا مي ‏رود.

 

Similar threads

بالا