یک تمرین مفید برای تقویت زانو

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3][/h] زانو درد یکی از آسیب‌های متداول هم در ورزش و هم در زندگی روزمره است. تمرینات مختلفی برای بهبود بخشیدن به معضل زانو پیشنهاد شده‌ که یکی از آنها حرکت به سمت عقب است.


به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، اخیرا تحقیقاتی بر روی بهبودی آسیب دیدگی‌های زانو در کالج آمریکایی پزشکی ورزشی انجام شده است که نشان می‌دهد کسانی که تمریناتی با حرکت به سمت عقب انجام می‌دهند بهتر از کسانی که به سمت جلو حرکت می‌کنند در بهبودی نتیجه‌ می‌گیرند. این نتیجه‌ با اندازه گیری قدرت ماهیچه‌ها و آمادگی قلبی – عروقی افراد به دست آمده است.

دکتر الماری تربلانش، مدیر این تحقیقات می‌گوید: نتایج بسیار تشویق کننده بود، کسانی که از حرکات به سمت عقب استفاده کردند، در ناحیه عضلات چهار سر ران همسترینگ قدرت بیشتری کسب کردند، همچنین توانایی هوازی این افراد بالاتر از کسانی بود که تمرینات حرکتی به سمت جلو انجام دادند.

این تحقیقات بر روی 39 نفر که به دو گروه تقسیم شدند انجام شد، یک گروه حرکت به سمت جلو و یک گروه حرکت به سمت عقب انجام دادند. این تمرینات برای بالا بردن قدرت، تعادل و انعطاف پذیری انجام شد.

هر دو گروه بعد از 24 جلسه تمرین به تعادل و انعطاف پذیری بیشتری رسیدند، اما آنهایی که حرکاتی به سمت عقب انجام دادند، حدود 9 درصد توانایی هوازی بیشتری کسب کردند. همچنین این افراد قدرت عضلات چهار سر ران و همسترینگ بیشتری پیدا کردند.

تربلانش می‌گوید: بسیاری از مردم از آسیب دیدگی‌ زانو رنج می‌برند، این آسیب دیدگی‌ یا از ورزش یا از فعالیت‌های روزانه ایجاد می‌شود. یافته‌های جدید کمک زیادی به بهبودی افراد بعد از آسیب دیدگی‌ و بالا بردن قدرت عضلات و مفاصل می‌کند.


انتهاي خبر/ قدس آنلاين / کد خبر: 143161
 

Similar threads

بالا