ali 254
اخراجی موقت
اکرم منفرد آریا در سال ۱۹۴۶ میلادی در تهران متولد شد.
او اولین خلبان زن ایرانی است. در سال ۱۳۵۳ (۱۹۷۴) و در حالی که ازدواج کرده بود آموزشهای خود را در زمینه پرواز ادامه داد که منجر به تغییر زندگی اش از یک زن خانهدار به اولین زن خلبان ایرانی شد. این به خودی خود قابل توجه بود چرا که منفرد آریا در آن زمان مادر پنج فرزند دو تا یازده ساله بود.
وی آموزش خلبانی خود را در هواپیماهای گلادیاتور (Engineless) آغاز کرد و پس از دریافت مدرک خود از مدرسه خلبانی دوشانتپه کار خود را در مدرسه خلبانی قلعه مرغی در جهت شروع پرواز انواع مختلف هواپیماهای تک و دو موتوره ادامه داد. بعد از این که آموزشهای خود را به طور کامل با موفقیت به اتمام رسانید، او دومین مدرک خود را دریافت کرد و تا قبل از شروع انقلاب ۱۳۵۷ به پرواز خود ادامه داد. به استثنای شاهزاده فاطمه پهلوی او اولین زنی بود که برای دریافت مجوز خلبانی در ایران تلاش کرده است.
در سال ۱۹۷۴ در حالی که متاهل و دارای ۵ فرزند بود، شروع به آموزش خلبانی در باشگاه سلطنتی حمل ونقل هوایی کرد. او در پایگاه دوشانتپه به دانش آموزانی که مایل به یادگیری رشتهٔ خلبانی بودند تدریس میداد.
پس از دریافت مجوز راندن هواپیماهای گلایدر او در اکتبر همان سال به پایگاه پرواز قلعه مرغی به منظور یادگیری دروس مربوط به هواپیماهای تک و دو موتوره، رفت. او آموزش خود را با سسنا۱۷۲ شروع و تنها با ۱۴ ساعت پرواز موفق شد که اولین پرواز انفرادی خود را انجام دهد.
مراحل بعدی آموزش او شامل پرواز در شب و پرواز برای مسافتهای طولانی به تعدادی از شهرها مانند تبریز، کرمانشاه، اهواز، اصفهان، و رشت بود. او در طی ۴ سال پرواز خود، ۵۰ ساعت به صورت انفرادی و ۱۵۰ ساعت به همراه مربی اش در شب و روز پرواز کرد.
ادامه مطلب در:
http://fa.wikipedia.org/wiki/اکرم_منفرد_آریا
او اولین خلبان زن ایرانی است. در سال ۱۳۵۳ (۱۹۷۴) و در حالی که ازدواج کرده بود آموزشهای خود را در زمینه پرواز ادامه داد که منجر به تغییر زندگی اش از یک زن خانهدار به اولین زن خلبان ایرانی شد. این به خودی خود قابل توجه بود چرا که منفرد آریا در آن زمان مادر پنج فرزند دو تا یازده ساله بود.
وی آموزش خلبانی خود را در هواپیماهای گلادیاتور (Engineless) آغاز کرد و پس از دریافت مدرک خود از مدرسه خلبانی دوشانتپه کار خود را در مدرسه خلبانی قلعه مرغی در جهت شروع پرواز انواع مختلف هواپیماهای تک و دو موتوره ادامه داد. بعد از این که آموزشهای خود را به طور کامل با موفقیت به اتمام رسانید، او دومین مدرک خود را دریافت کرد و تا قبل از شروع انقلاب ۱۳۵۷ به پرواز خود ادامه داد. به استثنای شاهزاده فاطمه پهلوی او اولین زنی بود که برای دریافت مجوز خلبانی در ایران تلاش کرده است.
در سال ۱۹۷۴ در حالی که متاهل و دارای ۵ فرزند بود، شروع به آموزش خلبانی در باشگاه سلطنتی حمل ونقل هوایی کرد. او در پایگاه دوشانتپه به دانش آموزانی که مایل به یادگیری رشتهٔ خلبانی بودند تدریس میداد.
پس از دریافت مجوز راندن هواپیماهای گلایدر او در اکتبر همان سال به پایگاه پرواز قلعه مرغی به منظور یادگیری دروس مربوط به هواپیماهای تک و دو موتوره، رفت. او آموزش خود را با سسنا۱۷۲ شروع و تنها با ۱۴ ساعت پرواز موفق شد که اولین پرواز انفرادی خود را انجام دهد.
مراحل بعدی آموزش او شامل پرواز در شب و پرواز برای مسافتهای طولانی به تعدادی از شهرها مانند تبریز، کرمانشاه، اهواز، اصفهان، و رشت بود. او در طی ۴ سال پرواز خود، ۵۰ ساعت به صورت انفرادی و ۱۵۰ ساعت به همراه مربی اش در شب و روز پرواز کرد.
ادامه مطلب در:
http://fa.wikipedia.org/wiki/اکرم_منفرد_آریا