عنوان پروژه : ایستگاه قطار سریع السیر
طراح : زاها حدید
مکان پروژه : ناپلی آفراگولا , ایتالیا
متراژ پروژه : 20000 متر مربع
The New High Speed Station Napoli Afragola is a bridge above the tracks. The key challenge of the architectural scheme is to create a well organized transport interchange that can simultaneously serve as a new landmark to announce the approach to Naples thus a new gateway to the city
The concept of the bridge emerges from the idea of enlarging the overhead concourse, required to access the various platforms, to such a degree that it can become the main passenger concourse itself
ایستگاه جدید قطار پر سرعت لاتزیو آفراگولا پل بالای راه آهن هست. چالش های کلیدی طرح معماری برای ایجاد تبادل حمل و نقل منظم است که در نتیجه به طور همزمان می تواند به عنوان راهنمای جدید به شهر ناپل خدمت کند بنابراین دروازه جدید به ناپل است.کانسپت پل الهام از ایده گسترش محل اجتماع هوایی مورد نیاز برای دسترسی به ساختارهای مختلف است.که می تواند خودش به عنوان محل تجمع اصلی مسافران باشد.
Providing an urbanized public link across the tracks, the task is to give expression to the imposition of a new through-station that can also act as the nucleus of a new proposed business park linking the various surrounding towns. The bridge concept further allows two strips of extended park-land to move openly through the site alongside the tracks opening and connecting the site to the surrounding landscape and business park
قراهم کردن رابط های عمومی شهری در سراسر راه آهن,وظیفه آنها توضیحی برای تحمیل ایستگاه راه آهن جدید که همچنین می تواند به عنوان هسته پارک جدید کسب و کار پیشنهادی برای ارتباط شهرهای مختلف اطراف عمل کند.
The architectural language proposed, geared towards the articulation of movement, is pursued further within the interior of the building, where the trajectory of the travelers determines the geometry of the space
The station will be designed according to the new guidelines introduced by the RFI, Rete Ferroviaria Italiana, for the 13 major stations on the national rail system
زبان معماری پیشنهادی ، افزاری به سمت بیان جنبش است که بیشتر پیگیر در داخل ساختمان است که در آن مسیر مسافران از روی هندسه فضاها قابل تعیین است.
ایستگاه با توجه به دستورالعمل های جدید توسط RFI طراحی خواهد شد ، شبکه Ferroviaria Italiana ، برای 13 ایستگاه اصلی در سیستم راه آهن ملی طراحی شده است.
منبعhttp://www.oam.ir/architectural-magazine/asare-barjaste/out-of-iran/127-1389-08-10-10-10-23.html