[ حمل و نقل عمومی ]فرودگاه Lablin ، لهستان

shani.

عضو جدید

فرودگاه Lablin ، لهستان

یک کنسرسیوم اسپانیایی اخیرا” برنده ی رقابتی شده است که برای بازسازی و توسعه ی فرودگاه بین المللی Lablin واقع در لهستان برگزار شده بود. این مسابقه برای احیای بافت قدیم این فرودگاه غول پیکر و توسعه ی آن برگزار شد که شامل طراحی ساختمان های مدیریتی و برج کنترل و ترمینال هایی بود که روی هم رفته ۱۷٫۳۴۵ متر مربع وسعت دارند.
در این طرح ، طبقه ی اول ساختمان اصلی فرودگاه، در طول خط پرواز قرار دارد . بر روی محوری که بر ساختمان اصلی عمود است، مجموعه ای از ساختمان ها با عملکرد های گوناگون قرار گرفته. ایستگاه راه آهن که ترمینال را به خارج شهر متصل می کند هم در خارج از فرودگاه و به موازات این محور قرار دارد.

شکل کلی این فرودگاه به طور طبیعی تقسیم بندی منطقی ای را در ذهن تداعی می کند؛ قسمتی از انحنای این قیمت برای بخش مسافرینی است که قصد عزیمت دارند و انحنای دیگر برای مسافرینی است که هواپیمایشان در این فرودگاه به زمین نشسته است و در محور تقارن این دو قسمت قسمت مربوط به تحویل بار مسافرین قرار گرفته.
بزرگترین ساختمان این مجموعه ساختمان اصلی ترمینال است که به شامل ۳ سالن اصلی است و در آن ۲ بخش مجزا از هم قرار دارد : یکی بخش عمومی شامل سالن های انتظار عمومی و بخش های تحویل چمدان و … و دیگری بخش امنیتی است.
انداره ها و ظرفیت این فرودگاه طبق استاندارد IATA ، برای ۱ میلیون مسافر در حالت عادی و ۲ الی ۳ میلیون مسافر در شلوغ ترین حالت در نظر گرفته شده است.


منبع:1memar.net
 
بالا