مشکل روشن نشدن چراغ DSL مودم

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام
خب من یه 3 ماهی میشه که به منزل جدید نقل مکان کردم، تو تاپیک قبلی توضیح دادم که 3 ماه خط تلفن نداشتم و مجبور بودم و هستم تا با هزینه گراف از اینترنت تلفن همراهم استفاده کنم، لینک تاپیک قبلی هم اینه >>>>>> لطفا کمک کنید

بالاخره با هزینه شخصی کابل تلفن رو تا دم درب منزل خونمون آوردم (فک کن سال 2015 ، خونه ات وسط شهر و نزدیک مخابرات باشه و مجبور باشی واسه خط تلفن خودت هزینه کنی و زمین رو بکنی چون که مخابرات خصوصی شده و پول نیست واسه اینجور کارا مگه اینکه مرکز دستور بده! اینه وضع ما بعد از 35 سال انقلاب برای زندگی برابر و اجتماعی عدالت محور. بگذریم سرتونو درد نیارم بیش از این)

به هر حال الان مشکلم اینه که بعد از اینکه از شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت ، درخواست اینترنت کردم حدود دو هفته ای شد ولی همچنان نمیتونم به اینترنت متصل بشم چرا که چراغ DSL مودمم روشن نمیشه. موارد زیر رو چک کردم و ایراد از هیچکدوم نبود

- پریز تلفن رو عوض کردم (فیشش بصورت لاین هست و نه دو شاخه)
- مودم رو در منزل یکی از دوستان تست کردم
- با شرکت ISP تماس گرفتم و گفتن خططون رانژه شده و اینترنت وصله
- اسپلیتر رو چک کردم و با اسپلیتر و بدون اسپلیتر تست کردم
- تمام وسایل مثه تلفن رو از خط جدا کردم
- کابل داخلی نو هست ( منزل جدید هست)
- صدای مکالمه با تلفن بسیار شفاف هست که نشون میده رو خط نویز نداریم.
- کانفیگ مودم و اینا رو هم چک کردم

دیگه عقلم قد نمیده اشکال از کجاست، شما دوستان کمکم کنین. اگه آموزشی بلدید بگید. و اینکه کلا در صورت مواجه شدن با این مشکل مسئول کیه؟ مخابرات؟ برقکار ساختمان؟ شرکت ISP ؟
 

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما با شرکت تماس گرفتید که ببینید راه اندازی شده یانه؟

اگر چک کردی و مطمئنی که مودم،کانفیگ و... مشکلی نداره
پس نشون میده که اصلا دیتا روی خط شما نیست.
یا مشکل شرکت ارائه دهنده است یا اینکه سیم کشی
که فرمودید انجام دادین اشکال داره.
یعنی شما اگه امکانش رو داری مودم رو ببر و جاهای دیگه ای از کابل تستش کن.مثلا دم در خونه، قبل از ورود کابل تلفن به ساختمون تستش کن،اگه مشکل از سیم کشی داخل ساختمون باشه مشخص میشه

چطوری؟ من که بلد نیستم، اونجا پریزی نیست، یه پست مخابرات هست با کلی سیم، فنی کاری هم وجود نداره این کار رو واسم بکنه
 

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه اونجا منظورم نبود.
ورودی کابل تلفن به ساختمون،همونجا کابل رو قطع کن با یه پریز تستش کن.
بعد این شرکت پشتیبانی نداره؟

پشتیبان داره ولی الان دو هفته هست هر چه تماس میگیرم نیومده ، میگن میاد ولی هنوز نیومده.

کابل رو قطع کنم؟!؟!؟؟ ببخشید تو شکل زیر میشه بگید دقیقا کجا رو میگید؟ در ضمن سیم تلفن باید چند رشته باشه؟ چون سیم تلفن خونه ما 2 رشته سیم هست به رنگ سفید و سیاه ولی خونه قبلیمون 3 یا 4 تا سیم رشته بود. آبی و قرمز و سبز و سفید فک کنم. ممکنه اشکال از این باشه؟

Untitled.jpg
 

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
کابلی که میاد برا ساختمون شما کدومه؟:)
دوتا رشته سیم هست،یه پریز میگیری این دوتا رشته سیم
رو وصل میکنی پشت پریز.
بعد مودم رو ببر تست کن،البته پریز برق هم احتیاج داری

اونجایی که ضربدر زدی یه جعبه هست که سیم آیفون تصویری و تلفن ما اونجاست. جعبه رو که باز کردم کلی سیم هست حدود 10 رشته سیم. دو رشته سیم سیاه و سفید مربوط به تلفن هست که با چسب زرد رنگ متمایز شدند. دو تا رشته سیم هم همینجوری لخت ولو هستن. الان یعنی میگی این دو تا سیم سیاه و سفید رو ببرم بعد وصل کنم به یه پریز بعد مودم رو وصل کنم به پریز؟؟؟ اگه اوکی شد که هیچ، ولی اگه بازم چراغ مودم روشن نشد تکلیف چیه؟!

البته قبل از اینکه این کار رو انجام بدی مطمئن شو
که شرکت سیستم adsl شما رو راه اندازی کرده.
مشاهده پیوست 233727
زنگ زدم میگه اینجا سیستم نشون میده اینترنتتون وصل شده ولی مودمتون کانکت نمیشه.
 

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
دیفلوفناک عزیز ! الان من اون جعبه که با ضربدر مشخص کردی رو باز کردم فهمیدم به هر کدوم از دو رشته سیم سیاه و سفید دوتا سیم متصل شده؛ آیا امکان داره این اتصالات اشتباه بوده باشه؟ آیا امکان داره نصاب مخابرات این سیم ها رو جابجا وصل کرده باشه؟ من دو تا از این سیم ها رو با هم عوض کردم بازم تلفن بوق داشت.
20150301_173208.jpg
 

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب این مهم نیست چون شما می تونی 4شاخه سیم رو هم ببری پشت پریز
حالا مودم رو تست کنید.

دو تا سیم لخت هم ولو هستن رو هوا، اون دو تا چی هستن؟ البته جنسشون فرق میکنه، رشته ای هست مغزیشون.

دارم تست میکنم فایده نداره :|
 

M.A777

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوست عزیز

فکر میکنم VCI مودمتون اشتباه تایپ شده.

وارد قسمت کانفیگ مودم بشید،تماس بگیرید با شرکت و درخواست VCI برای ای دی اس ال بدید (مثلا برای فلان شرکت در شهر آبادان عدد VCI برابر 35 هست) و سپس همین عدد رو درون مودم در قسمت VCI تایپ کنید و ذخیره کنید.پس از 2دقیقه چراغ ADSL روشن خواهد شد.


توضیحات اضافه »
اگر مدل تنظیم مودمتون ازوناس که یوزر پسورد رو درون کامپیوتر تایپ میکنید و سپس کانکت میزنید و وصل میشید،به این روش کلا میگن PPPOE و توی مودم دقیقا همین رو میتونید تنظیم کنید و همونجا پسورد و یوزر رو بزنید و 24ساعته به اینترنت متصل باشید.


موفق باشین :)
:gol:
 

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
مشکلم حل شد. ایراد نه از خط و سیم کشی بود و نه چیز دیگه.

خط من به درستی از طرف شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت رانژه نشده بود. در حالیکه پشتیبان فنی در تماسهای تلفنی تاکید داشت که خط من رانژه شده ولی بعد از تماسهای بسیار و بررسی مجدد معلوم شد مشکل از اونهاست.

من الان به اینترنت متصل هستم
 
بالا