گوگل برای کشف حفره های امنیتی بروزر گوگل کروم پاداش می دهد

mehdi.chem

مدیر تالار شیمی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
گوگل برای کشف حفره های امنیتی بروزر گوگل کروم پاداش می دهد
نسبت به سایر بروزر ها ، گوگل کروم تنها بروزری است که این روز ها بیشترین حفره های امنیتی آن شناخته شده و رفع باگ شده است و به همین سبب ، از سایر رقبای خود فاصله بسیاری گرفته است.
اگر چه شرکت گوگل ، خود دارای پیشرفته ترین سامانه کشف حفره های امنیتی می باشد و با تکیه بر تکنولوژی خود، قبل از افشا و سوء استفاده از این حفره های امنیتی ، دائم نسخه های جدیدی را ارائه می دهد؛ اما در این بین به خوبی به هوش و استعداد محققان بیرون از کمپانی خود واقف است و لذا برای شتاب دار کردن فرایند امن سازی بروز اختصاصی خود، اقدام به اعطای پاداش در برابر گزارش حفره امنیتی کرده است. و در نتیجه آن، بخشی از توسعه گوگل کروم ، مدیون همین پاداش های روز به روز در حال افزایش کمپانی گوگل می باشد.
جالب اینجاست که هر چقدر میزان پاداش های کمپانی گوگل افزایش می یابد، میزان کشف و گزارش باگ ها و حفره های امنیتی گوگل کروم نیز افزایش می یابد!
گوگل از طریق ساز و کاری که برای این منظور اختصاص داده است، محققان علوم کامپیوتر را تشویق می کند تا آسیب پذیری های کشف شده را اطلاع داده و پاداش خود را تا ۳۰،۰۰۰ دلار دریافت نمایند و اگر بتوانند پچ مناسب آن را بنویسند،در ازای آن دستمزد خوبی دریافت می نمایند.
این پاداش به همین میزان نخواهد ماند و گوگل برای احترام به حقوق افرادی که در این توسعه نقش داشته اند، صفحه ای نیز به همین منظور برای درج نام متخصصانی که این حفره های امنیتی را پیدا می نمایند اختصاص داده تا به عنوان رزومه ای برای این افراد ، علاوه برای پاداشی که کسب می کنند محسوب شود. افرادی که تا به حال موفق به کسب پاداش های گوگل شده اند را در این لینک ببینید

آدرس صفحه امنیت گوگل https://www.google.com/about/appsecurity/


آدرس صفحه برای گزارش باگ در گوگل کروم https://code.google.com/p/chromium/issues/entry?template=Security Bug


قاعده و سازوکار و شیوه گزارش باگ و حفره امنیتی به گوگل http://www.google.com/about/appsecurity/chrome-rewards/

منبع
 
بالا