Topboxdesign Persian "ترجمه اخبار اين سايت به زبان فارسي"

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام دوستان
با توجه به پيشنهادي كه يكي از دوستان در فراخوان همكاري براي تشكيل يك گروه مترجمي دادند، بر آن شديم تا ترجمه سايت هاي خبري ساخت و ساز را در اين قسمت قرار دهيم. سايت topboxdesignيكي از سايت هايي است كه خبرهاي كوتاه و به روز از ساخت و ساز در سراسر جهان را ارائه مي دهد.
اميدواريم با همكاري همه دوستان معمار براي ترجمه گروهي بتوانيم در اين زمينه پيشرو باشيم و با تلاش وپشتكار دسته جمعي همه ما، آگاهي هاي بيشتري از فناوريهاي جديد ساختمان سازي كسب كنيم.

لطفا به غير از ترجمه اخبار اين سايت از گذاشتن تايپيك هاي تشكر و سپاس و غيره خودداري كنيد!

:gol::gol::gol:
 
آخرین ویرایش:

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ساختمان مسكوني در Lehrte، آلمان

ساختمان مسكوني در Lehrte، آلمان

Residential-Building-design-by-Nieberg-Architect2-588x392.jpg

اين ساختمان مسكوني در آلمان توسط معمار Nieberg طراحي شده بود. قسمت بالايي اضافه شده كه بصورت يك جعبه معلق است در هر دو طرف ساختمان تقويت شده است. تلفيق عناصري بتني خاكستري تيره مي باشد كه با شيشه در كشش در آمده است. لايه ها در هر دو سمت از نماها تقسيم شده اند و نماي نامطلوب قديمي را بهتر كرده اند. یکی از گاراژهای موجود به عنوان ورودی جديد مورد استفاده مجدد قرار گرفته است. دسترسي به فضاي نشيمن با يك راه پله زمخت مجزا انجام مي شود. اين مكعب جديد به عنوان يك عنصر اضافه شده توسط مفاصل شيشه اي از نقاط ديگر ساختمان جدا شده اند. فضاي داخلي با تعامل با متريال هاي ساده
و اثرات نور شكل گرفته است.

ديدن تصاوير بيشتر:

مشاهده پیوست تصاوير.zip
 

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مرکز پزشکی Ahuja در Beachwood، اوهایو، ایالات متحده آمریکا

مرکز پزشکی Ahuja در Beachwood، اوهایو، ایالات متحده آمریکا




اين مركز پزشكي توسط شركت HKS طراحي شده است. سه فاز محوطه باز اين مركز پزشكي حول يك محور استراتژيك انعطاف پذير براي گسترش يافتن، سازمان دهي شده است كه اجازه مي دهد سرويس هاي عمومي و پشتيباني با توجه به عملكرد و ظرفيت به عنوان نيازها و تأسيسات تكاملي گسترش تدريجي يابند؛ اين مجموعه بگونه اي طراحي شده است كه اختلال كمتري در عمليات ، حفظ زيبايي كلي آن و به طور کلی تابعی از طراحی در توسعه به 600 تخت تسهیلات رخ دهد.

فرم ساختمان و جهت گيري آن پاسخ قوي اي نسبت به سايت اين مجموعه است. در شمال، `پايه ساختمان را حول چشم انداز منطقه پوشانده اند، گذار آن به يكسري از تالاب هاي حفاظت شده است كه ميان مجموعه و بزرگراه مجاور قرار گرفته است. هفت طبقه، برج منحني شكل قسمت بيماران، ديد خارجي بيمارستان از بزرگراه و چشم اندازهاي داخلي به تالاب هاي مجاور را به حداكثر خود رسانده است و حفظ اين چشم اندازها از موفقيت فاز هاي پروژهد به حساب مي آيند. تهويه مناسب در پشت ساختمان، صفحه نمايش باران terra-cotta با روكش فلزي با جداره هاي باريك الكترونيكي تركيب شده و تلاشي است براي تفسير متريال هايي كه همراه با آجرهاي صنعتي قديمي و بومي با عملكردي بالا در پوسته ساختمان بكار رفته است كه بطور آشكار نشان دهنده تحويل مراقبت پزشكي پيشرفته در امكانات موجود است.









منبع: http://www.topboxdesign.com/wp-content/uploads/2011/01/Ahuja-Medical-Center-design-Exterior-Top.jpg
 

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
موزه سلطنتی اونتاریو در تورنتو، کانادا

موزه سلطنتی اونتاریو در تورنتو، کانادا



اين موزه كه واقع در تورنتو كانادا مي باشد، توسط برگمن و معماران هامن كه با استوديو Daniel Libeskind در حال همكاري اند ، طراحي شده است. تنديس كريستال مايكل لي چين از Libeskind علاوه بر تبديل تجربه ROM، ايجاد يك نقطه عطف در ورودي بنا در امتداد خيابان Bloor و ارائه يك فضاي گالري پويا بوده است.
Renaissance ROM ( رام رنسانس ) معماري جديد متهورانه اي را ايجاد مي كند، بازيابي بهتري از معماري تاريخي گذشته داشته، و دسترسي و سيركولاسيون بازديد كنندگان و امكانات عمومي را بهبود مي بخشد. اين موضوع در بيش از 388.000 متر مربع مساحت از اين گالري جديد و بازسازي شده و به طور كلي فضاي عمومي منجر خواهد شد.










منبع: http://www.topboxdesign.com/royal-ontario-museum-in-toronto-canada/
 

DDDIQ

مدیر ارشد
مرکز تجارت جهانی بحرین در منامه - بحرین

مرکز تجارت جهانی بحرین در منامه - بحرین





مرکز تجارت جهانی بحرین که در منامه , بحرین قرار دارد توسط استودیوی طراحی اتکینز ,طراحی شده است .​
این اولین باراست که یک مرکز توسعه تجاری , با توربین های بادی بزرگ طراحی شده در میان خود برای مهار قدرت باد ,همراه شده است .سه توربین بادی عظیم به قطر 29 متر توسط پل های اتصالی بین دو برج نگاه داشته می شوند .بخاطر موقعیت و طراحی آیرودینامیک منحصر به فرد برج ها, بیشتر نسیم ساحلی خلیج فارس در مسیر بادگیر توربین ها, به تولید نیرویی موثر کمک می کند.​
پس از بهره برداری , توربین های بادی در حدود 11 تا 15 % از انرژی مورد نیاز ساختمان را تولید می کنند _ یا به عبارت دیگر 1100 تا 1300 مگاوات در سال_که برای تامین نور 300 خانه به مدت بیش از یک سال کافی است.​


 

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشکده واتسون کلود برای رشته هنر در تورنتو، کانادا

دانشکده واتسون کلود برای رشته هنر در تورنتو، کانادا



اين دانشكده واقع در تورنتو، کانادا ست و توسط معماران Kohn Shnier طراحي شده است. ساختمان در جاده ثانويه اي كه در مجاورت تراكم جمعيتي بالا و ساختمان هاي بلند مسكوني قرار دارد، و بصورت تركيبي كه بطور همزمان شهري و برون شهري را تأمين مي كند.
در پاسخ، اين پروژه یک فرم ساده و روشن با حضور قوي خياباني را ايجاد كرده است، در حاليكه تصويري از عملكرد و در دسترس بودن را ارائه مي دهد. 50،000 فوت مربع، برنامه كاري اين پروژه را تشكيل مي دهد و شامل قسمت كاركنان و امكانات فني ، كلاسهاي معمولي ،اتاق موسیقی، اتاق های درام، اتاق هنر، ورزشگاه و اتاق کوچک چند منظوره مي باشد.
راهرو در پائين ترين سطح واقع شده كه بطور كامل در يك طرف قرار دارد و آزاد بودن بقيه فضاي طبقه اول براي ايجاد فضاهاي بزرگتري به منظور سالن ورزشي و اتاق موسيقي تعيين شده است. اين سطح كمي در زير زمين كار شده، و اجازه مي دهد كه برنامه ريزي براي سطوح بالاتر از سقف آن نسبت حجم ساختمان را نيز حفظ كند.









 

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مرکز علوم و محاسبات در Annandale-on-Hudson ، ایالات متحده آمریکا

مرکز علوم و محاسبات در Annandale-on-Hudson ، ایالات متحده آمریکا



این مرکز توسط معماران رافائل وینوولی طراحی شده که در آناندالی در هادسون، ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این ساختمان در محل پردیس برجسته مرکزی ساخته شده، و ساختمان در اطراف یک ستون فقرات خمیده سازماندهی شده است. طرح این مرکز دارای دیوارهای شیشه ای بیرونی، یک دهلیز بزرگ و یک طبقه همکف اوپن است. فضاهای آزمایشگاهی با نمای یک منطقه پوشیده شده از درخت از طریق پنجره های وسیع داخلی اجرا شده که طول آنها به اندازه طول ساختمان می باشند.
در داخل لابی چهار پوسته محافظ آزاد ایستاده چادری قرار دارد که از مس، فولاد ضد زنگ و روی پوشانده شده است، که شامل سالن اجتماعات ، دو اتاق سخنرانی و فضای تجمع عمومی می باشد. دفاتر دانشکده، واقع در طبقه دوم می باشند، که پایه های آن روی لابی قرار دارند. فاز دوم ساختمان، 20،000 فوت مربع برای توسعه علم شیمی و برای انفصال رسمی و سازماندهی ساختمان رو به جنوب ادامه خواهد یافت .

مشاهده پیوست مرکز علوم.zip
 

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
برج مسکونی داوینچی در مکزیک

برج مسکونی داوینچی در مکزیک



این برج مسکونی توسط Pascal Arquitectos طراحی شده که در مکزیک واقع شده است. این برج با مالکیت مشترک شامل 38 واحد آپارتمانی است. مناطق خدماتی آن شامل اتاق چند منظوره، زمین بازی تنیس، استخر شنا رو باز در باغ پشت بام، حوض آبگرم با دو لاین آبپاش با فشار، جکوزی، سرویس های بهداشتی و اتاق رختکن، و یک بالکن با نمای فوق العاده رو به باغچه ها می باشد. هر آپارتمان دارای 3 اتاق خواب ، همه با حمام و یک اتاق به عنوان پستو (یا رختکن)، ناهار خوری، اتاق نشیمن، اتاق خانواده ، آشپزخانه کامل، اتاق خدماتی؛ که همه منتهی به دو نوع تیپ خاص می شوند: یکی با مساحت 272.61 مترمربع، و دیگری با مساحت 268.99 مترمربع.

تمام آب باقیمانده از استفاده دوباره تصفیه شده و دوباره در گردش آبرسانی برای آبیاری باغچه، شستن ماشین، و توالت ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ساختمان همچنین شامل سیستم های هوشمند در مورد کنترل دسترسی ها ، مدار بسته، صرفه جویی و کنترل در ذخیره انرژی روشنایی و چراغ ها می باشد.

دیدن تصاویر بیشتر:
مشاهده پیوست Residential tower.zip
 

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشکده فناوری اطلاعات (IT) ، معماری مدرن در ال عین، امارات متحده عربی

دانشکده فناوری اطلاعات (IT) ، معماری مدرن در ال عین، امارات متحده عربی



این دانشکده با معماری مدرن که در اَل عین، امارات متحده عربی واقع شده است، توسط مشاوران بین المللی KEO طراحی شده است. بخش مرکزی پروژه ، یک دهلیز با شکوه شفاف است که متصل به پل شیشه ای و نمای مسیرهای پیاده باز است. برش بواسطه تمام سطوح(لِوِل ها) یک بلندی موثر به ارتفاع 22 متر "از دید خیابان" دارد که بطور طبیعی توسط نورگیرهایی روشن شده اند. کلاسهای آموزشی اصلی ،ایستگاه های فناوری اطلاعات، کتابخانه ها ، سالن مطالعه،امکانات کارکنان،ادارات،سالن های غذاخوری و سالن دانش آموزان که شعبه آن خارج از این مجموعه قرار دارد و در دو قسمت جداگانه برای مردان و زنان تقسیم شده است.

طراحی منحصر به فرد سیستم A/C جازه می دهد تا عرضه هوا از طریق طبقات مطرح شده چیزی که همچنین قطعات الکترونیکی را پنهان می سازد. KEO معماری، سازه، عضو پارلمان اروپا( MEP)، طراحی داخلی و طراحی منظر، را ارائه می دهد ، در حالی که بخش PM/CM خدمات نظارتی را ارائه می دهد.

دیدن تصاویر بیشتر:

مشاهده پیوست it college.zip
 

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مجتمع مسکونی Bhakti Park در مومبای، هند

مجتمع مسکونی Bhakti Park در مومبای، هند



این مجتمع توسط پریم نات و همکاران طراحی شده و در مومبای هند واقع شده است. ساختمان های مسکونی، بخشی از توسعه مجتمع مسکونی در مجتمع Bhakti Park هستند که شامل 7 تا 27 طبقه آپارتمان در Wadala در مومبای هستند که مشتمل بر 1500 واحد مسکونی است که گسترش بیش از 90 هکتار از زمین را در برمیگیرد؛
این ساختمان تنها زمانی به اتمام می رسد که بلندی آن از همه ی ساختمان های همجوار بیشتر باشد ، با 27 طبقه ی آن و مجموع ارتفاع آپارتمان های آن با 3 BHK، یک نقطه عطفی که نه تنها در مجموعه برجسته و قابل رؤیت از مومبای است بلکه ناحیه مرکزی هم بحساب می آید.



 

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ایندکس، آسمان خراش جدید چند منظوره در دبی، امارات متحده عربی

ایندکس، آسمان خراش جدید چند منظوره در دبی، امارات متحده عربی



این آسمان خراش چند منظوره توسط فاستر و شرکای تجاری اش طراحی شده ، که در دبی ، امارات متحده عربی واقع شده است. بلندی آن به 328 متر (1،076 فوت) می رسد و دارای 80 طبقه است. از این 80 طبقه، 25 طبقه پائینی دفاتر اداری خواهند بود و 47 طبقه دیگر برای خانه های مسکونی در نظر گرفته شده است، که این آپارتمان ها از جمله بلندترین آپارتمان های جهان برای مدت زمانی که ساخت و ساز در سال 2008 به اتمام رسید، بودند.
برج به گونه ای در جهت شرقی و غربی متمایل شده که هسته بتنی آن پناه طبقات از خورشید صحرایی و اثرات آب و هوایی ناملایم این منطقه است. در نمای جنوبی برای رویارویی با نور شدید خورشید از سایبان هایی استفاده شده که انرژی تابشی کمتری را کسب کند. ارتفاع دوبل لابی آن که دفاتر و آپارتمان ها را از هم جدا می کند توسط؛ امکانات تفریحی مانند استخر شنا، سالن بدنسازی، رستوران که در این لابی واقع شده اند، تفکیک شده است و سبب ارتفاع دوبل آن گردیده اند.





 

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
هنر موبایل Chanel در هنگ کنگ، چین/ معماران زاها حدید

هنر موبایل Chanel در هنگ کنگ، چین/ معماران زاها حدید



این مکان که در در هنگ کنگ، چین، واقع شده است توسط معماران زاها حدید طراحی شده است. سایز غرفه آن45m×29m از مجموع 700 متر مربع مساحت می باشد. ارتفاع کلی 6 متر است، با کف که 1 متر بالاتر از سطح زمین موجود است. هنر معاصر در سراسر شهرهای جهان از جمله هنگ کنگ، توکیو، نیویورک ، مسکو، لندن و پاریس سفر می کند و آثار زیبایی به جا می گذارد. با توجه به گستردگی و توسعه دسترسی های فواصل بین شهری،هر قطعه ساختاری حداکثر 2،25 متر پهنا خواهد داشت و سازه های فلزی را می توان در کمتر از یک هفته ساخت، که برای یک غرفه ای که برای یک مدت زمان اندک ساخته می شود، ضروری است. مصالح انعکاسی بکاررفته ،اجازه می دهد که پوسته بیرونی با رنگهای مختلف شفاف و روشن به نظر آید که می تواند با برنامه های مختلف از رویدادهای ویژه در هر شهری متناسب باشد.





 

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
بیمارستان کودکان ققنوس در Pheonix ایالات متحده

بیمارستان کودکان ققنوس در Pheonix ایالات متحده



این بیمارستان که در Pheonix ایالات متحده واقع شده است توسط معماران HKS طراحی شده و هدف اصلی از توسعه آن تاثیر مثبتی بر زندگی هزاران کودک و خانواده هایشان در این منطقه خواهد گذاشت. پلان شامل 770،000 فوت مربع مساحت برای بخش بیماران و برج برای آمبولانس و امکانات سیار است؛یک بلوار برای ورودی اصلی و فضایی برای رانندگی ؛یک مرکز گیاهی و سه ساختار و فضا برای قسمت پارکینگ.
کانسبت با مفهوم محوریت مراقبت از خانواده در ذهن برنامه ریزی شده و بیمارستان مجموعه ای از تجارب جدید برای کودکان بستری شده در این مکان است و حتی تجربه بهتری برای خانواده ها و بیماران می تواند باشد. در محیط و دانشگاه توماس،علاوه بر تعیین مکانی برای بیمار و برج سیار برای آمبولانس و با همه اتاقهای خصوصی برای افراد بیشتر اجازه می دهد که حریم خصوصی خانواده ها و بیماران در طول مدت زمان بستری حفظ و رعایت شود.
 

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
خانه های دریایی با مناظر گسترده از ویو دریا در Elounda، کرت، یونان

خانه های دریایی با مناظر گسترده از ویو دریا در Elounda، کرت، یونان



این خانه ها توسط معمار دیوید ماچلو طراحی شده اند. شهرت این منطقه بیشتر بخاطر مناظر زیبای ساحلی آن می باشد که در ساحل النودا در کرت یونان مکان شگفت انگیزی را بوجود آورده است که دست معمار و ماکیز لاهاناس معاصر را برای طراحی باز گذاشته است. تنظیم قسمت پشتی خانه ها در روی سواحلی که با آب مواجه اند به عنوان لنگری از قایق طراحی شده اند، در حالی که در زمین کناری آن فضای بیشتر شهری را نمایان می شود.
اخیرا مسیرهایی برای ارائه ویوهای باز رو به دریا ایجاد شده است و یادآور مسیرهای قدیمی در روستاهای ساحلی با پیچ و تاب زمان معاصر است. هندسه قوی خانه های ییلاقی تنها یک چشم انداز روان به سوی دریا را از طریق رشته ای از سطوح گرد و دیوار 45 درجه بوجود آورده است. استفاده از سنگ خاکستری تیره برای روکش دیوارهای خارجی، ساختمان های جدیدی را در هماهنگی با محیط طبیعی استفاده از مواد طبیعی مانند چوب و چرم ایجاد یک فضای گرم داخلی را خلق کرده است.









 

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
طراحی هتل park مدرن و پایدار متأثر از جواهرات تاج Nizam در حیدر آباد،هند

طراحی هتل park مدرن و پایدار متأثر از جواهرات تاج Nizam در حیدر آباد،هند



این بنا توسط اسکیدمور و اُوینگز و سهامی عام مریل طراحی شده و با طرحی پایدار و مدرن و تحت تأثیر از جواهرات تاجی به نام Nizam ساخته شده است. پروژه ای با هدفی مشخص و برای پیاده سازی طرحی عمیق از استراتژیهای سازگار با محیط زیست ، و با توجه ای ویژه به ارتباط ساختمان با سایتی که در آن قرار گرفته است و استفاده از روشنایی روز و ویوهای محیط اطراف آن طراحی شده است.
مطالعات انرژی خورشیدی تحت تأثیر جهت گیری سایت مورد نظر و توده های ساختمانی و با برنامه فضایی متمرکز در نمای شمالی و سیرکولاسیون بخش سرویس ها در غرب بنا با کاهش گرما کاملا رعایت شده است.
ساختمان از سه طرف گرداگرد یک حیاط مرکزی شکل گرفته و می توان از لابی هتل و اطراف بار هتل و رستورانهای آن به سایر قسمتها دسترسی داشت. این فضای باز چند منظوره از بادهای نسبتا قوی منطقه محافظت می شود و به صورت مؤثری درون فضاهای داخلی رستورانها پخش می شود.
استخر طویل آن را می توان از مناطق مجاور و و از زیر کلوپ شبانه دید و با الگوهای حرکتی متشکل از عبور نور درون آب استخر طراحی شده است. ایوان آن در سه طبقه بالای طبقه همکف و بالای یک سکو که متشکل از فضاهای خرده فروشی ، گالری های هنری، و سالن های اوپن ضیافت و میهمانی برای میهمانان و بازدیدکنندگان قرار گرفته است.







 

Nasim_Feiz_A

عضو جدید
خانه ی مسکونی Open Box مادرید ، اسپانیا

خانه ی مسکونی Open Box مادرید ، اسپانیا








خانه ی مسکونی Open Box که در حومه مادرید ، اسپانیا واقع شده است ، توسط A-cero طراحی شده است. این خانه 750متری با توجه به فلسفه ی تندیس وار A - cero طراحی شده است. از کارهای Oteiza، مجسمه ساز معروف اسپانیایی ، الهام گرفته است. با یک نگاه قدرتمند،آنچه در نمای open box قابل توجه است ، استفاده از بتن گرانول در قسمت هایی از نما و brandering در قسمتهای دیگر می باشد .

قطعه زمین این خانه 2.600 متر مربع است. دارای سه طبقه است.زیر زمین شامل گاراژ و امکانات و در طبقه همکف اتاق نشیمن، آشپزخانه واتاق خدمتکار می باشد. در طبقه اول، اتاق های خصوصی (4 اتاق خواب) و یک کتابخانه قرار دارد .طراحی داخلی شامل مبلمان طراحی شده توسط A-cero و شرکت ایتالیایی Fendi می باشد.
 
آخرین ویرایش:

Nasim_Feiz_A

عضو جدید
استادیوم فوتبال، Al-Menaa/Najaf در عراق

استادیوم فوتبال، Al-Menaa/Najaf در عراق











استادیوم فوتبال، Al-Menaa/Najaf توسط معماری 360 طراحی و در عراق واقع شده است . ساخت و ساز تسهیلات ورزشی جدید ، می تواند جوامع را گردهم آورد و برای بازسازی و اصلاح عرصه ی شهری آغازی باشد . در طول چند سال گذشته ، عراق با شروع به احداث مراکز ورزشی جدید در سراسر کشور، مطرح شده است، با سه پروژه بزرگ که در حال حاضر در دست شرکت آمریکایی معماری 360 و شرکت پیمان اصلی Anwar Soura می باشد .
نخستین طرح از این طرح های بزرگ، شهر ورزشی بصره می باشد که در حـــال حــاضـر بـه طـور کــامل تـحت سـاخت و ساز قرار گرفته است و می بایست تا موعد آن که زمانِ میزبانی جام خلیج فارس در 2013 می باشد، کامل شود . یک استادیوم با ظرفیت 65000 و استادیومی با ظرفیت 10000نفر را در خود جای میدهد ، این توسعه ی چند کاربردی تحت فشار است تــا بتـواند بــه پــرده بـرداری چشمگیر از این رویداد معتبر در آینده نزدیک بـه موقع برسد .
 
آخرین ویرایش:

Nasim_Feiz_A

عضو جدید
مرکز طراحی بین المللی شانگهای در یانگپو، چین

مرکز طراحی بین المللی شانگهای در یانگپو، چین


مرکز طراحی بین المللی شانگهای که توسط Lompreta Arquitetos Nolte، Nanda Eskes Arquitetura و Architecture for Humanity طراحی شده ،در Yangpu، چین واقع شده است. این مجموعه ی جدید شامل یک ساختار (سازه ای ) است که به تراس های سبز روی هم قرار گرفته ای ، تقسیم شده است که در میان بقیه ی بناها قرار خواهد گرفت : یک هتل ، موزه و کتابخانه و فضاهای تجاری و اداری .

ساختمان تعیین شده ، توسط ورودی مجللی (درب مارکو پولو) نشان داده شده است و شامل دو برج رو به هم می باشد . این سمبل ، واقع در بخش غربی سایت ، آزادی بین المللی مجموعه جدید را نشان میدهد. طرح باغ و گالری تجاری (گالری ماتئو ریچی) به وسیله ی نقاط تجمع و مناطق میانی ( buffer zones) در بین دانشگاه و بافت شهری طراحی شده است.
 
آخرین ویرایش:

eslim

عضو جدید
تشکر از همتون
اون دکمه تشکر موجود نبود به همین خاطر اینجا ازتون تشکر میکنم
 
بالا