Heat Exchanger design in PVElite

mohandesishop

عضو جدید
Heat Exchanger design in PVElite

PVElite performs the mechanical design of heat exchangers in accordance with the following Codes:​

  • ASME Section VIII Division 1 (part UHX, formerly App. AA) code
  • TEMA standard
  • PD 5500 (formerly BS5500, British standard)

Fixed Tubesheet Capabilities

  • Fixed Tubesheet can be designed per ASME, PD5500 and TEMA codes.
  • Plain Shells, and Shell with Expansion joints or Bellows can be modeled.
  • Stress due to differential thermal expansion of tubes and shell is computed.
  • Flanged and Flued (thick) Expansion Joint can be designed per TEMA and ASME.

U-tube Tubesheet Capabilities


  • U-Tube exchangers can be designed per ASME, PD5500 and TEMA codes.

Floating Tubesheet Capabilities


  • Floating Exchangers can be designed per ASME, PD5500 and TEMA codes. e.g. packed, sealed etc.
  • Floating head covers can also be designed per ASME and PD5500.
  • Stress due to differential thermal expansion of tubes and shell is computed.

General Tubesheet Capabilities
Moment from bolting of the Tubesheets to the shell/channel flanges is considered in the design. Tube-Tubesheet joint is checked per ASME App-A and part UHX, and PD5500. Tube-Tubesheet weld can also checked per ASME.
PVElite computes the stress at the actual tubesheet thickness and the required tubesheet thickness for given loading. Where required it calculates the shell/channel stresses. If an expansion joint is specified (for a fixed tubesheet) then its spring rate and stresses are also computed and the spring rate is considered .
There is an option to specify up to 8 different load cases at one time. These load cases can have different design temperatures, mean metal temperatures, pressures etc. User can also override the material properties such as coefficient of thermal expansion and Young's modulus.
با ورود به سایت اختصاصی من می‌‌توانید از این مجموعه بهرمند شوید.
www.mohandesishop.com
 

em.khalili.ramin

عضو جدید
استاندارد های مرتبط

استاندارد های مرتبط



· TEMA که توسط انجمن توليد کنندگان مبدل های لوله ای (امريکا) تدوين شده است. برای طراحی و ساخت مبدل های پوسته لوله ای مورد استفاده قرار می گيرد.
· API 660 که توسط انجمن نفت امريکا تدوين شده است و برای طراحای و ساخت مبدل های پوسته لوله ای استفاده می گردند.
· API 661 که توسط انجمن نفت امريکا تدوين شده است و برای طراحای و ساخت مبدل های هوا خنک استفاده می گردند.
· ASME Sec VIII كه براي طراحي مكانيكي مبدل ها حرارتي فشار بالا استفاده مي گردد.
 

em.khalili.ramin

عضو جدید
مقدمه

مقدمه

در طبیعت و زندگی روزمره به طور معمول نیاز به سرد یا گرم کردن مواد وجود دارد . به عنوان مثال گرم کردن غذا ، جوشاندن آب یا در تابستان برای خنک کردن هوا استفاده می شود . این گرمایش و سرمایش را در اصطلاح علمی انتقال حرارت می گویند . تعریف کلاسیک انتقال حرارت عبارت است از انتقال گرما از جسم گرم به جسم سرد­تر.به عبارتی حرارت از جسم با دمای بالاتر به جسم با دمای پایین­تر می­رسد. انتقال حرارت به سه صورت:هدایت ،جابجایی یا تشعشعی است.انتقال حرارت هدایتی توسط یون­ها یا اتم­ها صورت می گیرد .
انتقال حرارت جابجایی فقط در سیالات صورت می گیرد و هنگامی که وسیله ای عمل جابجایی را تسهیل می­بخشد مانند فن ،پنکه و ... آن را جابجایی اجباری می­نامند . انتقال حررات تشعشعی زمانی رخ می­دهد که دمای یکی از سطوح خیلی بالا باشد به طور.معمول این مکانیزم در دمای بالای 1000 درجه سلسیوس رخ می­دهد. در یک کارخانه شیمیایی برای انجام واکنش­ها یا سرد کردن و گرم کردن مواد فرایندی نیاز به استفاده از یک ماده واسطه است که وظیفه آن انتقال حرارت و رساندن شرایط مواد فرایندی به دمای مطلوب است.به همین منظور از مبدل استفاده می­شود.
مبدل­ها یا برای انتقال حرارت قبل از ورود به فرایند یا پس از فرایند استفاده می­شود. به طور معمول برای ثبات شرایط فرایندی دمای یک فرایند را باید بر روی یک مقدار معین تثبیت نمود. در یک کارخانه گاهی لازم است که دمای یک سیال را کاهش دادو گاه افزایش. برای کاهش دمای سیال فرایندی از ماده واسطه مانند:
1-آب خنک کننده 2-آب 3-مبرد 4- هوا
استفاده می­شود .اگر سیال واسطه سرمایش هوا باشد از مبدل­های هوایی استفاده می­شود .در غیر این صورت سیال گرم یا سرد در داخل یک مبدل بصورت غیر مستقیم با هم تبادل حرارت می­کنند آب خنک­کننده معمولا در مناطق گرم دارای دمای 25 درجه به بالا است اما باید توجه داشت که با در نظر گرفتن شرایط محیطی دمای آب خنک کننده نیز تغییر می­کند به عبارتی در مناطق سردسیر دمای هوا پایین­تر بوده بنابراین دمای آب برج خنک کننده نیز پایین­تر است.
برای تامین دمای حدود 1 تا 5 درجه از آبchild استفاده می­شود که خود با یک مبرد به این دما رسیده است .برای تامین دماهای زیر صفر از خود مبرد­ها همانندR-11 پروپلین ودیگر موارداستفاده می­شود برای گرم کردن یک سیال نیز باید ماده فرایندی راتحت گرمایش مستقیم قرار داد مانندFired heat exchangers که سیال فرآیندی دریک کوره تحت گرمایش قرار می­گیرد و یا با بخارعمل گرمایش را انجام می­دهیم همچنین می­توان از انرژی برق در هیترهای الکتریکی برای گرمایش استفاده نمود . مبدل­ها یا برای انتقال حرارت قبل از ورود به فرآیند یا پس از فرایند استفاده می شود .
برای سرمایش به طور معمول از آب خنک و مبرد­هایی مانند R-11 ، پروپیلن ،پروپان یا هوا استفاده می­شود . برای گرمایش نیز معمولا از بخار آب با فشار­های مختلف استفاده می شود .

برای کاهش مصرف انرژی در واحدهای صنعتی می توان از گرما یا سرمای خود جریان فرایندی بجای منابعutility استفاده کرد. انتقال انرژی حرارتی از یک سیال به سیالی دیگر در صنعت توسط دستگاهی بنام مبدل حرارتی (Heat exchanger) صورت می گیرد.
هر چند در صنعت این اصطلاح به کلیه دستگاه­های تبادل حرارتی اطلاق می شود.نام مبدل حرارتی در مفاهیم اکادمیک به همین مورد اطلاق می­شود . در مبدل­ها و دستگاه­های تبادل حرارتی که در آنها از سیال واسطه گرمایش یا سرمایش استفاده می­شود. در مبدل­های حرارتی دو سیال با دمای متفاوت وجود دارد که این دستگاه شرایطی را فراهم می­آورد تا تبادل گرما میان دو سیال بر قرار شود. به طور معمول مبدل­های حرارتی به منظور خنک کردن سیال گرم و یا گرم کردن سیال با دمای پایین­تر و یا هر دو ، مورد استفاده قرار می­گیرند.
مبدل حرارتی از طریق یک سطح واسط موجب انتقال انرژی میان دو سیال می­شود . مبدل­ها از نظر میزان سطح انتقال حرارت ( سطح واسط ) به دو نوع معمولی و فشرده تقسیم­بندی می­شوند . در صورتی که سطح انتقال حرارت بیشتر از 700 متر مربع بر متر مکعب باشد مبدل را فشرده می­گویند .مبدل­های حرارتی در صنایع مختلف از جمله نیروگاه­های برق ، پالایشگاه­ها ، صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی و دارویی ، صنایع ذوب فلز و... بصورت گسترده به کار می­روند مبدل­های حرارتی در دستگاه­های مختلف نظیر دیگ بخار ، مولد بخار ، کندانسور ، اواپراتور ، تبخیر کننده­ها ، برج خنک­کن ، پیش گرم کن فن کویل ، خنک­کن و گرم­کن روغن ، رادیاتور­ها ، کوره­ها و ... کاربرد فراوان دارد .
منابع حرارتی :
منابع حرارتی عبارتند از جریان­های سرد وگرمی که برای سرمایش و گرمایش جریان­های فرایندی در واحد بکار گرفته می­شوند . جریان­هایی که باید با از دست دادن انرژی از دمای بالا به دمای پایین­تر برسند ، جریان­های گرم نامیده می­شوند . جریان­هایی که باید با دریافت و کسب انرژی از دمای پایین تا دمای بالاتر گرم شوند جریان­های سرد نامیده می شود .
کاربرد مبدل­های حرارتی :
به طورکلی هریک ازمبدل­های حرارتی یا برای گرمایش یا سرمایش جریان استفاده می­شوند . سیال فرایندی و سیال واسطه توسط سطحی نفوذ­ ناپذیر و معمولا فلزی از یکدیگر جدا شد­ه­اند.انتقال حرارت در سیال از نوع جابجایی و در هنگام عبور از سطح نفوذ ناپذیر بصورت هدایتی است.
 

em.khalili.ramin

عضو جدید
نرم افزارهای شبیه سازی مبدلهای حرارتی :

نرم افزارهای شبیه سازی مبدلهای حرارتی :



شبیه سازی و طراحی مبدلهای حرارتی (HTFS)

نرم افزارهای مجموعه
HTFS عمدتاً برای طراحی انواع تجهیزات انتقال حرارت به كار می روند . این مجموعه از تعدادی نرم افزار قدرتمند كه زمینه های فنی زیر را پوشش می دهند تشكیل شده است :
· مبدلهای حرارتی پوسته و لوله
· خنك كننده های هوایی
· مبدلهای حرارتی صفحه ای
· مبدلهای حرارتی صفحه ای پره دار
· مبدلهای حرارتی برای تهویه مطبوع و بازیافت حرارت
· مبدلهای حرارتی نیروگاهی
· كوره ها

نرم افزارهای HTFS به صورت پیوسته بر طبق نیاز كاربر و آخرین نتایج تحقیقاتی تكمیل و به روز می شوند.
نرم افزارهایی كه در این مجموعه قرار می گیرند عبارتند از :
TASC
طراحی حرارتی، بررسی عملكرد و شبیه سازی مبدلهای پوسته و لوله
نرم افزار توانمند و جامع برای محاسبات مهندسی در خصوص كاربردهای مختلف مبدلهای پوسته و لوله است
، از جمله در گرمایش و سرمایش بدون تغییر فاز ، میعان در كندانسور های ساده یا همراه با خشكی زدایی (desuperheating) فرا سرد سازی ( subcooling)، كندانسورهای چند جزئی و پاره ای ، جوش آورها ، تبخیركننده های از نوع( falling-film) و مبدلهای پشت سر هم چند پوسته و چند فازی برای تبادل حرارت میان خوراك و محصولات كاربرد دارد.
اتصال این نرم افزار به برنامه شبیه ساز
HYSYS و تبادل دوطرفه اطلاعات به صورت زنده و فعال ، از ویژگی های برجسته آن است.

FIHR
شبیه سازی كوره ها با سوخت گاز و مایع
ابزاری توانا برای شبیه سازی انتقال حرارت و افت فشار در كوره هایی است كه با سوخت مایع یا گاز كار می كنند. از لحاظ هندسی حالت های متنوعی شامل محفظه های استوانه ای یا جعبه ای، تكی یا دوقلو و حاوی لوله های عمودی
، افقی یا مركزی و مجهز به سیستم باز یا گردشی گازهای حاصل از احتراق ، همگی قابل شبیه سازی است . از نظر فرایندی نیز جریانهای ورودی تك فاز یا دو فازی با چند بار گذر قابل قبول هستند. در قسمت كنوكسیونی كوره، امكان نصب 9 دسته لوله به صورت مجزا با لوله های ساده یا پره دار یا شمع دار وجود دارد.این برنامه به شبیه سازها و بانك های اطلاعاتی خواص فیزیكی متصل می شود. خروجی FIHR در قالب استاندارد API و همراه با نقشه كوره ها است.

MUSE
شبیه سازی مبدلهای صفحه
پره (plate-fin)
این نرم افزار می تواند انواع مبدلهای صفحه
پره كه در جداسازی اجزای هوا و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به كار می روند را شبیه سازی كند. MUSE می تواند تا 15 جریان فرایندی تك فاز و در حال جوشش یا میعان را بررسی كند . از لحاظ هندسی نیز هر نوع پیچیدگی نقاط ورودی و خروجی مانند جوش آورهای ترموسیفون و مبدلهای با جریان متقاطع در آن قابل قبول است.

PIPE
طراحی، پیش بینی و بررسی عملكرد خطوط لوله
با بهره گیری از این نرم افزار، می توان عملكرد سیستم خطوط لوله حاوی سیالات تك فاز یا دو فازی را در حالت یكنواخت شبیه سازی كرد. افزون بر لوله ها، انواع اتصالات مانند زانویی ، كاهش یا افزایش ناگهانی قطر، شیرهای توپی، پروانه ای، كروی و دروازه ای، اریفیس و روزنه ها و هر نوع عامل نامشخص افت فشار را می توان در نرم افزار
PIPE مدلسازی كرد.

TICP
محاسبه عایقكاری حرارتی
از این نرم افزار در شبیه سازی انواع عایق بندی استفاده می شود. این نرم افزار جامع مجموعه ای از استانداردها و خصوصیات عایقهای مختلف متعارف است و می تواند انواع محاسبات مانند تعیین ضخامت بهینه عایق، محاسبه پروفیل دما، ارزیابی خواص حرارتی و برآورد هزینه ها را انجام دهد.

ACOL
شبیه سازی و طراحی مبدلهای حرارتی هواخنك
از این نرم افزار می توان برای شبیه سازی مبدلهای حرارتی هواخنك، واحدهای بازیافت حرارت، تاسیسات و تهویه مطبوع
، سرماسازی و تبرید و خنك كننده های میان مرحله ای استفاده كرد. حالت های مختلفی مانند جریان اجباری، القایی و آزاد (بدون پنكه) جریان هوا یا هر نوع گاز در حالت گرمایش یا سرمایش در قسمت متقاطع با لوله ها و حالت های مختلفی مانند تك فاز، جوشش یا میعان در طرف لوله ها قابل بررسی است.روش اختصاصی HTFS در طراحی مبدلهای فرآیندی هواخنك به صورت تصویری و محاوره ای در ACOL گنجانده شده است. نوع گذر لوله ها را میتوان ساده یا پیچیده در نظر گرفت و لوله ها را نیز میتوان از نوع ساده یا پرده دار انتخاب كرد. این برنامه به نرم افزارهای انتخاب پنكه ها،شبیه سازها و بانك های داده های خواص فیزیكی متصل می شود و در خروجی برگه های اطلاعاتی نوع API را ارائه می كند.

FRAN
بررسی و شبیه سازی مبدلهای نیروگاهی
از این نرم افزار برای شبیه سازی عملكرد مبدل
های پوسته و لوله كه برای گرم كردن آب تغذیه دیگ بخار به كار می روند استفاده می شود. جریانهای گرم كننده بخار مراحل مختلف توربین ها با فشارهای مختلف و بخار چگالیده هستند . در حالت ، بررسی ، سطح حرارتی مورد نیاز به ازای شرایط مشخص در هر قسمت مبدل محاسبه میشود.در این نرم افزار امكان بررسی و شبیه سازی با جزئیاتی مانند تعداد مناطق درون گرمكن ها، نوع قسمت خنك كن آب خروجی ، عمودی یا افقی بودن مبدل، تعداد گذر لوله ها، نوع كلگی، جزئیات قسمت خشكی زدائی (desuper heating ) ، الگوی چیدن لوله ها و بسیاری جزئیات دیگر فراهم آمده و بدین ترتیب نرم افزاری حرفه ای برای این كار محسوب می شود. توانایی ارزیابی ارتعاش از دیگر توانایی های این نرم افزار است. خصوصیات آب و بخار به طور كامل در درون نرم افزار محاسبه می شود.
 

em.khalili.ramin

عضو جدید
تعاریف و اصطلاحات

تعاریف و اصطلاحات


2-1 گرمای محسوس


به میزان انرژی گرمای که برای افزایش دمای ماده در یک فلز معین مصرف می شود گرمای محسوس می گویند . این میزان انرژی معمولاً به اندازه تییر آنتالپی ماده در حالت تک فازی است .
2-2 گرمای نهان
به میزان انرژی گرمایی مورد نیاز برای تغییر فاز یک ماده گرمای نهان گفته می شود .
2-3 تبخیر
به تغییر فاز بخار که در اثر دریافت انرژی حرارتی صورت می گیرد ، تبخیرگویند .
2-4 میعان
تبدیل فاز ماده از بخار به مایع که در اثر گرفتن انرژی حرارتی از آن صورت می گیرد ، میعان نامیده می شود .
2-5 حالت اشباع


حالت اشباع به حالتی اطلاق می شود که طی آن دو فاز مایع و بخار در دما و فشار ثابت در حال تعادل با یکدیگر باشند . دما و فشار در این حالت ، دما و فشار اشباع نامیده می شود .
اگر فقط بخار داشته باشیم که در لحظه تشکیل اولین قطره مایع قرار دارد ، بخار اشباع داریم و اگر مایع آماده ایجاد اولین حباب گاز باشد مایع ، اشباع نامیده می شود .

2-6 منابع حرارتی
منابع حرارتی عبارتند از جریانهای سرد وگرمی که برای سرمایش و گرمایش جریانهای فرایندی در واحد بکار گرفته می شوند . جریانهایی که باید با از دست دادن انرژی از دمای بالا به دمای پایین تر برسند ، جریانهای گرم نامیده می شوند .
جریانهایی که بتاید با دریافت و کسب انرژی از دمای پایین تا دمای بالاتر گرم شوند ، جریانهای سرد نامیده می شود .
2-7 انتقال حرارت
انتقال انرژی حرارتی از یک نقطه با دمای بالاتر به نقطه دیگر با دمای پایین تر را انتقال حرارت گویند که از طریق سه مکانیزم هدایتی یا conduction جابجائی یا convection و تشعشعی یا radiation صورت می گیرد .
2-7-1 انتقال حرارت هدایتی
--اگر انتقال انرژی در ماده از طریق برخورد بین اتمهای مجاور صورت گیرد مکانیزم ، هدایتی نامیده می شود .
2-7-2 انتقال حراتی جابجائی
مکانیزم جابجائی یعنی انتقال حرارت در سیالات بین دو بخش سرد و گرم در آن از طریق اختلاط .
2-7-3 انتقال حرارت تشعشعی
انتقال انرژی از طریق امواج الکترومغناطیسی از یک منبع گرم به ماده دریافت کننده را انتقال حرارت تشعشعی می نامند . این مکانیزم در اثر دماهای بسیار بالا روی می دهد.


2-7-4 ضریب هدایت حرارتی :
یک خاصیت ترموفیزیکی است که به ترکیب شیمیایی ، ساختمان فیزیکی و حالت مواد وابسته است و عبارت است از معکوس مقاومت ماده در برابر انتقال حرارت . این ضریب معمولاً وابسته به دماست .
2-7-5 ضریب انتقال حرارت جابجایی
نسبت میزان انرژی حرارتی مبادله شده به اختلاف دمای دو نقطه تبادل کننده حرارت می باشد . این ضریب تابعی پیچیده از شرایط جریان سیالات ، خواص فیزیکی ، شکل هندسی و ابعاد سطح تبادل حرارت می باشد .
2-7-6 ضریب کلی انتقال حرارت
عبارت است از نسبت معکوس مجموع تمام مقاومتهای حرارتی که بین دو سطح تبادل کننده انرژی گرمایی قرار دارند بر واحد سطح تبادل کننده ، این ضریب یکی از پارامترهای مهم است که بازده مبدل را مشخص می کند .
 

em.khalili.ramin

عضو جدید
از نظر استاندارد TEMA

از نظر استاندارد TEMA


3-5-1 Stationary head
هد قسمت جلویی مبدل راstationary head گویند که سیال ورودی به لوله وارد این هد می شود. برای اتصال هد ها به مبدل یا از اتصالات پیچ و فلنج استفاده می شود و یا آنها را به بدنه جوش می دهد.





اتصالات پیچی هزینه را افزایش می دهند ولی در عوض در هنگام تعمیر خارج کردن قطعات را ممکن می سازند. اتصالات جوشی ارزانتر بوده و برای کار در فشارهای بالا استفاده می شوند ولی با استفاده از این اتصال خارج کردن قطعات داخلی ممکن نمی باشد . stationary head ها به عنوان زیر تقسیم بندی می شوند:
نوعA : در این هد تمام اتصالات بصورت فلنجی می با شد و امکان باز کردن و دسترسی به لوله ها راحت تر است. وقتی سیال ورودی به واحد رسوب زا باشد از این نوع هد استفاده می شود . در این نوع هد، Cover بر روی هد، هدبر روی tube sheet و tube sheet به shell (پوسته) پیچ شده است.
نوعB : این نوع هد فاقد COVER است و در آن هد به tube sheet و tube sheet به پوسته پیچ شده است. این نوع هد در مواردی که سیال تمیز است کاربرد دارد .
نوعC :در این نوع ، Cover به هد پیچ شده و tube sheet به هد جوش خورده و به پوسته پیچ شده است . اگر سیال ورودی به سیستم رسوب زا نباشد و یا در وقتی که فشار سیستم زیاد باشد از این نوع هد استفاده می کنیم .در این نوع هد،دسته لوله را نمی توان خارج کرد.
نوعN:در این نوع هد Cover به هدپیچ شده ولی tube sheet ،به هد و هد به پوسته جوش خورده اند.
کاربرد این نوع هد مانند هد نوعC می باشد . در این نوع هد دسته لوله را نمی توان خارج کرد.
نوعD :در این هد تمام اتصالات جوشی می باشد و برای کار در فشارهای بالا طراحی شده است.

3-5-2 Shell
به بدنه مبدل که بین دو هد قرار گرفته shell( پوسته ) می گویند تیوبهای مبدل درون shell قرار گرفته اند . روی پوسته تعدادی نازل وجود دارد که مسیر ورود و خروج سیال سمت پوسته هستند . تعداد و نحوه قرارگیری نازلها روی پوسته ، یکی از پارامترهایی است که میتوان با استفاده از این نوع shell را براساس استاندارد TEMA مشخص کرد.
Shellها براساس آرایش نازلها به انواع زیر تقسیم بندی می شود :
نوع E : رایج ترین نوع پوسته می باشد و معمولاً پوسته های دیگر را با این نوع مقایسه می کنند .
نوع F : این پوسته دارای دارای یک بفل طول یودر نتیجه دو گذر می باشد .
نوع I : این پوسته تعداد نازل هایش با پوسته نوع E متفاوت است و همچنین سیال ورودی به دو بخش تقسیم می شود که نیمی از آن نصف طول مبدل و نیم دیگر ، نصف دیگر طول مبدل را طی می کند در نتیجه افت فشار نسبت به پوسه نوع E کمتر است . وقتی نیاز به میعان داشته باشیم از این نوع پوسته استفاده می شود دراین نوع پوسته از Cross type baft h استفاده می شود .
نوع x در این نوع پوسته ، سیال سمت پوسته فقط یکبار از روی دسته لوله می گذرد . افت فشار در این نوع E,J کمتر است . بعد از نازل ورودی یک توزیع کننده وجود دارد . بفلهای این پوسه از نوع Support type baffle می باشند .
نوع G : صفحه داحل این نوع پوسته ، مشابه یفل طولی است وکار ان تقسیم جریان است .در مورد پوسته نوع G در مقایسه با پوسته نوع E به ازای دماهای یکسان ، درپوسته نوع G اختلاف دماهای متوسط بیشتری حاصل می شود .
بفلهای پوسته G ا زنوع CROSS TYPE BAFFLE می باشند .
نوع H : این نوع پوسته درای دو صفحه داخلی جداکننده ، جریان می باشد و
نوع K : این نوع پوسته در KENLE REBOILER ها کاربرد دارد .

3-5-3 Rear head
هد قسمت انتهایی مبدل را rear head گویند که در هر مبدل بسته به کاربرد آن ، شکل متفاوتی دارد .
rear head ها دارای انواع زیر می باشد :
نوع s : این نوع هد درمبدلهای شناور مجهز به backing device بکار می رود .
نوع l : اتصالات این هد بصورت فلنجی می باشد وبرای سیالات رسوب زا بکار می رود . امکان بازکردن و دسترسی به لوله ها راحت تر است .
نوع M : این نوع هد فاقد : cover است ودر موادی که سیال تمیز است از آن استفاده می شود .
نوع N : دراین نوع هد ، cover به هد پیچ شده و بقیه اتصالات به همجوش خورده اند . وقتی سیال سیستم رسوب زا نباشد و یا وفتی که فشار سیستم زیاد باشد از این نوع هد اسفاده می کنیم .
نوع P : این نوع هد درمبدل out side packed floating head بکار می رود .
نوع T : این نوع هد در مبدلPull through floating heat بکار می رود .
نوعU:این نوع هد در مبدلهایی که دسته لوله آنها U شکل است بکار می رود .
نوع W: این هد در مبدل Externally sealed floating head بکار می رود .
 

Similar threads

بالا