10 خطايي كه چهره شما را در محيط كار مخدوش مي‌كند

shima_glk

عضو جدید
چطور مي‌توانيد نشان دهيد كه شما توان مديريت و رهبري گروهي را داريد؟

اين پرسشي است كه «سيلويا آن ئولت» اقتصاددان و رئيس مركز CTI در نيويورك مطرح مي‌كند. او خود پاسخ اين پرسش را نيز در جيب دارد: «شما هيچ بختي براي به‌دست آوردن راهبري يك مجموعه را نداريد مگر اينكه چهره‌اي مناسب از خود به نمايش بگذاريد.» CTI يك مركز استعداديابي شغلي است كه در طول سال بيش از 4 هزار نفر را براي شغل‌هاي رده پايين و 268 نفر را براي مشاغل سطوح بالاتر كشف و تربيت مي‌كند. يكي از مواردي كه همواره به استعدادهاي كشف‌شده در اين مركز گفته مي‌شود اين است كه «شما بايد هميشه خودتان را در موقعيتي ببينيد كه هدفتان به‌دست آوردن ارتقاي شغلي و رسيدن به سطوح بالاي مديريتي است.» با اين همه براي رسيدن به چنين جايگاهي وجود شرايطي لازم است: قابليت‌هاي فوق‌العاده در برقراري ارتباط با ديگران، رعايت ادب، توان انجام وظايف محوله و... از جمله مهم‌ترين اين شرايط است. اما نبايد از ياد برد كه اشتباهات رفتاري شما ممكن است به قيمت خدشه‌دار شدن چهره‌تان تمام شود. به تازگي تحقيقي بين كارمندان ادارات انجام شده است كه همين اشتباهات موضوع آن بوده است. «فوربس» 10 اشتباهي را رديف كرده است كه مي‌تواند روياي رسيدن به جايگاه‌هاي بالاي كاري را براي هميشه ويران كند. اگر مي‌خواهيد در زمينه كاري پيشرفت كنيد كافي است اين 10 اشتباه را مرتكب نشويد.


پيش‌داوري‌هاي نژادي
از بين كارمنداني كه موردپرسش قرارگرفته‌اند، 72 درصد اعلام كرده‌اند كه بيان پيش‌داوري‌هاي نژادپرستانه را به عنوان عيبي اساسي براي مردان دانسته‌اند. 70 درصد از پاسخ‌دهندگان نيز براي زنان همين نظر را دارند. چنين درصد بالايي نشان مي‌دهد كه پيش داوري‌‌هاي نژادي چه تاثير بدي روي كارمندان مي‌گذارد. چنين قضاوت‌هايي ممكن است به دعواهاي لفظي نيز بينجامد و منعكس‌كننده عدم تفكر درست و ضعف هوش احساسي شماست. وقتي شهر يا قوميت كسي را موردتمسخر قرارمي‌دهيد، جوي را ايجاد مي‌كنيد كه مهم‌ترين نتيجه‌اش تغيير نگاه به شما و شخصيت‌تان است.

شوخي‌هاي سبك و بي‌مورد

عواقب اين مورد نيز همچون اشتباه شماره اول است. تعريف كردن لطيفه‌هاي نامناسب موجب مي‌شود فضايي ناخوشايند شكل بگيرد كه كاركنان احساس راحتي نكنندو جو سنگين شود. 61 درصد از كساني كه در اين نظرسنجي شركت كرده‌اند معتقدند براي برقراري فضاي خنده و شوخي در محيط كار، لحن و محتواي شوخي‌ها يكي از اساسي‌ترين مواردي است كه بايد موردتوجه قرار گيرد. در عين حال شوخي‌هاي زننده از جمله مواردي است كه به شدت مي‌تواند تصورها درمورد شخصيت شما را تغيير دهد. همچنين شوخي نابجا از ديگر مواردي است كه دربرخي موارد باعث تنش هم خواهد شد.

ادامه مطالب در سایت میهن کار
 
Similar threads

Similar threads

بالا