► •*♥*•◄ مدير عامل گوگل: فكر و ذهن شما را مي خوانيم !! ► •*♥*•◄

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خبرگزاري فارس: مديرعامل گوگل در مصاحبه‌اي با "آتلانتيك " تأكيد كرد كه " نياز نيست كه شما اطلاعات مربوط به خود را تايپ كنيد ،ما مي‌‌دانيم كه مخاطبان گوگل كجا هستند و يا كجا بوده‌اند، حتي مي‌دانيم كه در چه موردي فكر مي‌كنند و گوگل ذهن‌ شما را مي‌خواند. "


به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي خبرگزاري فارس، "شين ريچموند " (Shane Richmond) دبير سرويس تكنولوژي نشريه ديلي تلگراف در مقاله‌اي و به نقل از "اريك اشميت " (Eric Schmidt) مديرعامل گوگل سياست‌هاي اين شركت را تشريح كرد.

ريچموند مقاله خود را با اين جملات آغاز كرده كه "اريك اشميت، مديرعامل گوگل تأكيد كرده كه "سياست گوگل بايد تا مرز خطرناك پيش رود ولي از آن عبور نكند. "
اشميت در مصاحبه‌اي با پايگاه خبري "آتلانتيك " در رابطه با احتمال گسترش گوگل گفت: با كسب اين اطلاعات، شما را به مسيري هدايت مي‌كنيم كه دسترسي به شبكه نيز برايتان آسان‌تر شود.

گوگل مي‌داند كه مخاطبان حتي در چه موردي فكر مي‌كنند

مديرعامل گوگل تأكيد كرد: "با اجازه خودتان، اطلاعاتي راجع به خود و يا دوستانتان را در اختيار ما قرار مي‌دهيد، تا بتوانيم از اين طريق، كيفيت جستجوها را بالا ببريم. اصلاً نيازي به اين نيست كه شما اطلاعات مربوط به خود را تايپ كنيد. ما مي‌‌دانيم كجا هستيد يا كجا بوده‌ايد. حتي كم و بيش مي‌دانيم كه در چه موردي فكر مي‌كنيد. "

وي افزود: شايد برخي از افراد اين‌گونه استدلال كنند كه اين مسايل فراتر از مرز قانوني است اما گوگل تنها "با اجازه شما "ذهن‌تان را مي‌خواند، بنابراين آرامش خاطري را در ذهن شما به‌وجود مي‌آورد.

گوگل قابليت دسترسي به اطلاعات گذشته مخاطبان را نيز دارد

دبير سرويس تكنولوژي نشريه ديلي تلگراف در بخش ديگري از مقاله خود نوشته است: اشميت سابقه‌اي در جلب ‌توجه و نقل اظهارات قابل‌ ذكر در مورد افزايش اشتباهات گوگل دارد كه به زندگي ما نيز نفوذ كرده ‌است.

اين اتفاق زماني رخ داد كه وي گفت: "اگر شما اطلاعاتي داريد كه نمي‌خواهيد كس ديگري از آن مطلع شود، لزومي ندارد كه آن‌را در اولين فرصت بازگو كنيد. " وي به تازگي اعلام كرد كه شايد افراد جوان در آينده نام‌هاي خود را تغيير دهند تا از قابليت گوگل در كشف گذشته آن‌ها فرار كنند.

ريچموند در ادامه مقاله خود آورده است: ماه گذشته، اشميت به‌طور ابهام‌آميزي در مورد امكان دستيابي به "راه‌هاي ديگر " براي كسب اطلاعات در فيس‌بوك، گفت كه با توجه به كاهش كاربران، اين وب‌سايت اجتماعي بايد اجازه فهرست ‌كردن آن را به گوگل بدهد.

وي مي‌افزايد: نظرات اشميت مانند فردي است كه زياد صحبت مي‌كند و حرفهايش تكراري است. من مدت زماني را در اوايل امسال با اشميت گذراندم و پس از آن از وي شنيدم كه در مصاحبه‌هاي ديگر- تقريباً كلمه به كلمه- جواب‌هايي را كه به من داد تكرار كرد. به عقيده من اشميت در مورد اين مسايل بسيار دقيق فكر كرده و در انتقال پيام بسيار شفاف عمل مي‌كند.

نگراني از نفوذ گوگل به اطلاعات خصوصي كاربران

ريچموند با تأكيد بر اينكه گوگل امكانات شگفت‌انگيزي همچون "جي‌ميل " (Gmail) و "گوگل ‌ريدر " (Google Reader)‏ ايجاد كرده‌ است، تصريح كرد: با اين حال نگرش آن‌ها به اطلاعات خصوصي ما نگران كننده است، به‌ويژه به اين دليل كه گوگل تمايل دارد خدمات خود را ارائه ندهد، به اين معني كه اجازه‌اي كه اشميت در مورد آن صحبت مي‌كند بي‌قيد و شرط خواهد ‌بود.

با توجه به اينكه مديرعامل گوگل به طور صادقانه نزديك شدن به مرز خطرناك را بازگو كرده است، و با توجه به امكانات جديدي كه اين شركت ايجاد كرده، مشخص مي‌شود كه گوگل همچنان به دنبال آن است كه خود را به وضع مساعدتري برساند.

دبير سرويس تكنولوژي نشريه ديلي تلگراف در پايان افزود: اظهارات اشميت نقش كوچكي را در كمك به اين روند ايفا مي‌كند. شرط مي‌بندم كه در يك دهه آينده وضع اين شركت از اين بهتر شود، هر چند، در اين ميان چالش‌هاي قانوني و مخالفت‌هاي زيادي وجود خواهد داشت تا گوگل نتواند به آرامي راه خود را ادامه دهد.

اين موضوع بسيار وسوسه‌ انگيز است كه اريك اشميت به جاي اينكه آرامش خود را حفظ كند هر از گاهي مردم را تحريك كند. اما وي به خوبي مي‌داند كه چه كاري انجام مي‌دهد.
 
بالا