► •*♥*•◄رشد 13 درصدي کاربران اينترنت در ايران ► •*♥*•◄

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
رشد 13 درصدي کاربران اينترنت در ايران ... :gol::smile::gol:


جام جم آنلاين: سايت آمار کاربري جهاني اينترنت در حالي که مسئولان وزارت ارتباطات طبق اعلام مجامع بين‌المللي ضريب نفوذ اينترنت کشور را 9/34 درصد اعلام کرده اند ضريب نفوذ را 43 درصد اعلام کرد که در 10 سال گذشته اين متوسط کاربري با رشد 13 درصدي همراه بوده است.



به گزارش مهر، نرخ ضريب نفوذ اينترنت در کشور موضوع اختلاف نظر ميان مسئولان، نمايندگان مجلس و کارشناسان است که هر يک براساس شاخص‌هاي مختلف دراين باره اظهار نظر مي‌کنند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با احتساب استفاده از اينترنت حتي به دفعات معدود، ضريب نفوذ در اين شبکه را 9/34 درصد اعلام مي کند اما به اعتقاد معاون امور مجلس رئيس جمهوري و برخي نمايندگان مجلس ضريب نفوذ اينترنت در کشور ما تنها 11 درصد است که اين رقم مبني بر استفاده مداوم کاربران از اينترنت عنوان شده و طبق اعلام سازمان جهاني مخابرات حتي 50 درصد کمتر از متوسط جهاني است.

در همين حال برخي کارشناسان فناوري اطلاعات ضريب نفوذ اينترنت در کشور را کمتر از 5 درصد اعلام مي کنند و معتقدند که طبق شاخصهاي جهاني دسترسي به اينترنت پرسرعت ملاک ضريب نفوذ کشورها در مقوله اينترنت است که از اين حيث کشور ما با دارا بودن تنها 500 هزار نفر مشترک اينترنت پرسرعت در جايگاه قابل قبولي قرار ندارد.

اما در تازه ترين بررسي هاي انجام شده از سوي سايت اينترنتي internetworldstats ضريب نفوذ اينترنت ايران 43 درصد اعلام شده و کشور ما از حيث متوسط کاربري اينترنت در خاورميانه بعد از کشور بحرين قرار دارد.

کاربري اينترنت در ايران در حالي که در دسامبر سال 2000 تنها 250 هزار نفر بوده در 10 سال اخير يعني از سال 2000 تا 2010 با رشد 13 درصدي روبرو شده است.

در حاليکه قاره آسيا به عنوان پرجمعيت ترين قاره جهان با 825 ميليون کاربر اينترنت همچنان مقام بزرگترين ميزبان منطقه اي کاربران اينترنت را به خود اختصاص داده است منطقه خاورميانه با اختصاص سه درصدي از سهم جهاني کاربري اينترنت با رشد معادل يکهزار و 825 درصدي از ميزبانان مستعد افزايش ميزان کاربري اينترنت محسوب مي شود.

ايران در منطقه خاورميانه در کاربري اينترنت با ضريب نفوذ 43 درصدي بعد از کشور بحرين قرار گرفته و در حاليکه در دسامبر 2000 تنها 250 هزار کاربر اينترنت داشته توانسته در 10 سال اخير اين ميزان را تا 180/13 درصد رشد دهد.

براساس اين اعلام در قاره آفريقا تنها 110 ميليون کاربر اينترنت وجود دارد و اين اختلاف فاحش قاره آفريقا با آسيا، نرخ متوسط کاربري اينترنت در جهان را روي عدد 28 درصد نگه داشته است.

77 درصد جمعيت آمريکاي شمالي، 61 درصد جمعيت آسيا و اقيانوسيه و 58 درصد جمعيت قاره اروپا با کاربري اينترنت توانسته اند مقامهاي اول تا سوم منطقه اي جهان در ميزان ضريب نفوذ اينترنت را به خود اختصاص دهند.

در طول دهه جاري يعني سالهاي 2000 تا 2010 قاره آفريقا از بيشترين ميزان رشد در کاربري اينترنت يعني معادل 2 هزار و 357 درصد رشد برخوردار بوده است.

 
بالا