«كلمهها بسيار اهميت دارند چراكه نه تنها شخصيت شما را به ديگران نشان ميدهند بلكه طرز فكر ديگران درمورد
شما را شكل ميدهند.» اين جملهاي است كه «كارن فرايدمن» نويسنده كتاب «خفه شو و چيزي بگو!» مينويسد.
اين كتاب به بررسي استراتژي برقراري ارتباط در محل كار ميپردازد. «اگر شما چهرهاي مثبت به خود بگيريد قطعا
توجه ديگران را جلب خواهيد كرد.»«تفاوت ميان جمله «تقريبا درست است» با «درست است» آنقدر بزرگ است كه به تفاوت ميان كرمشبتاب و رعد
و برق ميماند.» معناي اين جمله «مارك تواين» را وقتي بهتر درك ميكنيم كه بدانيم گفتن بعضي جملهها در كار
چقدر ميتواند ويرانگر باشد. فرقي نميكند شما كارمند باشيد يا مشتري يا جزو مقامات بلندپايه؛ اين كلمات
شما هستند كه به شما و شخصيت كاريتان رنگ و رو ميدهند.
«كلمهها بسيار اهميت دارند چراكه نه تنها شخصيت شما را به ديگران نشان ميدهند بلكه طرز فكر ديگران درمورد
شما را شكل ميدهند.» اين جملهاي است كه «كارن فرايدمن» نويسنده كتاب «خفه شو و چيزي بگو!»
مينويسد. اين كتاب به بررسي استراتژي برقراري ارتباط در محل كار ميپردازد. «اگر شما چهرهاي مثبت به خود
بگيريد قطعا توجه ديگران را جلب خواهيد كرد. در اين صورت شما در بهترين شرايط قرار ميگيريد تا آنها به حرفهايتان
گوش دهند.»
با اين حال اغلب اوقات وقتي در محيط كاري شروع به صحبت ميكنيم اغلب از كلماتي مبهم و ترديدآميز استفاده
ميكنيم كه تنها فايدهاش مخدوش كردن پيامي است كه قصد انتقال آن را داريم. كاربرد كلمههايي همچون «به نوعي،
در اغلب موارد» باعث كاهش قدرت كلام ميشود يا استفاده از جملههاي منفي مثل «نميتوان، امكان ندارد و هرگز»
كه باعث نااميدي و منفعل شدن ميشود. براساس تحقيقي كه به تازگي انجام شده و طبق توصيه كارشناسان،
۱۰ جمله زير را فيگارو به عنوان بدترين چيزهايي انتخاب كرده كه ميتوان در محيط كار به زبان آورد.
شما را شكل ميدهند.» اين جملهاي است كه «كارن فرايدمن» نويسنده كتاب «خفه شو و چيزي بگو!» مينويسد.
اين كتاب به بررسي استراتژي برقراري ارتباط در محل كار ميپردازد. «اگر شما چهرهاي مثبت به خود بگيريد قطعا
توجه ديگران را جلب خواهيد كرد.»«تفاوت ميان جمله «تقريبا درست است» با «درست است» آنقدر بزرگ است كه به تفاوت ميان كرمشبتاب و رعد
و برق ميماند.» معناي اين جمله «مارك تواين» را وقتي بهتر درك ميكنيم كه بدانيم گفتن بعضي جملهها در كار
چقدر ميتواند ويرانگر باشد. فرقي نميكند شما كارمند باشيد يا مشتري يا جزو مقامات بلندپايه؛ اين كلمات
شما هستند كه به شما و شخصيت كاريتان رنگ و رو ميدهند.
«كلمهها بسيار اهميت دارند چراكه نه تنها شخصيت شما را به ديگران نشان ميدهند بلكه طرز فكر ديگران درمورد
شما را شكل ميدهند.» اين جملهاي است كه «كارن فرايدمن» نويسنده كتاب «خفه شو و چيزي بگو!»
مينويسد. اين كتاب به بررسي استراتژي برقراري ارتباط در محل كار ميپردازد. «اگر شما چهرهاي مثبت به خود
بگيريد قطعا توجه ديگران را جلب خواهيد كرد. در اين صورت شما در بهترين شرايط قرار ميگيريد تا آنها به حرفهايتان
گوش دهند.»
با اين حال اغلب اوقات وقتي در محيط كاري شروع به صحبت ميكنيم اغلب از كلماتي مبهم و ترديدآميز استفاده
ميكنيم كه تنها فايدهاش مخدوش كردن پيامي است كه قصد انتقال آن را داريم. كاربرد كلمههايي همچون «به نوعي،
در اغلب موارد» باعث كاهش قدرت كلام ميشود يا استفاده از جملههاي منفي مثل «نميتوان، امكان ندارد و هرگز»
كه باعث نااميدي و منفعل شدن ميشود. براساس تحقيقي كه به تازگي انجام شده و طبق توصيه كارشناسان،
۱۰ جمله زير را فيگارو به عنوان بدترين چيزهايي انتخاب كرده كه ميتوان در محيط كار به زبان آورد.