گوگل هرکاری می کند، فقط سرطان را شفا نمی دهد!

HOSSEINSAFAEI

کاربر بیش فعال
از: مجله شبکه
استیوبالمر، مدیرعامل مایکروسافت طی گفتگوی مفصلی با دو تحلیلگر شرکت تحقیقاتی گارتنر به سوالات مربوط به چالش های پیش روی مایکروسافت پاسخ داد . استیو بالمر در این گفتگو که در حضور شرکت کنندگان گردهمایی ITxpo 2005 انجام می شد پیرامون دلایل تاخیر در ارائه ویندوز ویستا به بازار، رقابت با گوگل و چالش راهبردی این شرکت با صنعت لینوکس سخن گفت .
گردهمایی ITxpo 2005 که از سوی شرکت تحقیقاتی معتبر گارتنر برگزار می شود، میزبان شخصیت های عالی رتبه صنعت فناوری اطلاعات است . این گردهمایی به بررسی مهمترین مسائل روز در این صنعت اختصاص دارد .
در این گفتگو ابتدا تام بیت من، یکی از تحلیلگران گارتنر با اشاره به چالش های ناشی از تغییرات به وجود آمده پس از ظهور اینترنت یادآوری کرد که به مرور کاربران PC ها هرچه بیشتر دسکتاپ ویندوز را دور می زنند و برای دسترسی به اینترنت از راه های دیگری استفاده می کنند . بیت من گفت: در دهه 1980 API ویندوز (اینترفیس برنامه نویسی ویندوز) بازار را کنترل می کرد و در احاطه خود داشت . در عصر اینترنت، راهبردها حول و حوش فناوری Web Service و معماری Interoperability دور می زند . او از بالمر پرسید: شما در دوران جدید چگونه می توانید کنترل و قدرت خود را دوباره بدست آورید و استراتژی شما چیست؟
مدیرعامل مایکروسافت در پاسخ به این تحلیل گفت: این واژه "کنترل" واژه شماست، نه من، آنچه که من به آن فکر می کنم، یک فرمول است . به نظر من فرمول ایجاد ارزش افزوده در این عرصه، آنهم در مقیاس گسترده فقط حول و حوش فناوری هایی دور می زند که بتوانند گروه وسیعی از تامین کنندگان کالاها و خدمات را به گروه وسیعی از مصرف کنندگان پیوند بزنند . من فکر می کنم اینترنت فرصت ویژه ای است که در اختیار ما قرارگرفته تا ارزش های جدیدی برای مصرف کنندگان ایجاد کنیم . این ارزش ها فقط توسط مایکروسافت خلق نمی شود بلکه توسط دیگران نیز پدید می آیند . مایکروسافت در واکنش به این تحول، برنامه نویسان را تشویق کرده که به سمت توسعه نرم افزارهای مبتنی بر اینترنت بروند . مایکروسافت همچنین به دنبال توسعه هرچه بیشتر ابزارهایی است که میان محیط دسکتاپ و اینترنت پل بزنند .
چالش با گوگل
مدیرعامل مایکروسافت در رابطه با رقابت این شرکت با غول جستجو در اینترنت، گوگل، با تکرار شعار همیشگی مایکروسافت، "تقدم نوآوری" ، اظهار اطمینان کرد که ده سال دیگر قابلیت های جستجو در اینترنت بسیار فراتر از وضعیت کنونی خواهد بود ولی از بیان جزئیات طرح و برنامه مایکروسافت در این زمینه خودداری کرد و تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که این شرکت دنبال راهی است که بدون نقض حریم خصوصی کاربران، راهی برای شخصی سازی (personalizing) جستجو و ابزارهای آن بیابد .
استیو بالمر با اشاره به فرصت های بیشماری که قابلیت جستجو در اینترنت پدیدآورده گفت: ما فرصت های فراوانی در زمینه هایی که گوگل ممکن است انجام داده باشد یا نداده باشد، می بینم .
مدیرعامل مایکروسافت به کنایه افزود: اگر شما اکنون به روزنامه ها نگاه کنید می بیند گوگل دست به هرکاری می زند و خواهد زد، الا شفا دادن سرطان !
ویندوز ویستا
بالمر در این گفتگو درباره علت تغییر استراتژی مایکوسافت برای نحوه و زمان عرضه ویندوز ویستا گفت: ابتدا قراربود همه تغییرات وعده داده شده در سیستم عامل جدید به صورت یکجا ارائه شود . اما بعدا متوجه شدیم با چالش بزرگی روبرو هستیم و یکپارچه کردن قسمت های اصلی سیستم عاملی که قرار بود اینترفیس بصری جدید، فایل سیستم جدید و مکانیزم ارتباطی جدید داشته باشد در مهلت مقرر شده برای پروژه امکان پذیر نیست، لذا در زمان بندی و نحوه ارائه سیستم عامل جدید تغییراتی دادیم . در این برنامه ریزی جدید کل چرخه زمانی درنظرگرفته شده برای ارائه ویندوز ویستا دو سال طول خواهد کشید و ما قسمت های جدید این سیستم عامل را به تدریج ارائه خواهیم کرد .
بالمر توضیح داد که برای اجرای این تغییرات، شرکت مایکروسافت حدود دو ماه وقت صرف آرایش مجدد تیم توسعه ویستا نمود .
مدیرعامل مایکروسافت تاکید کرد: در طول این بازه زمانی دوساله، که من فکر می کنم هنوز هم برای انتشار نسخه جدیدی از یک سیستم عامل به اندازه کافی سریع است، ما مهمترین رویداد را از زمان عرضه ویندوز 95 تجربه خواهیم کرد . ما این سیستم را از نو مهندسی کرده ایم . ما معماری ویندوز را ماژولار کردیم و به عناصر مختلف تقسیم بندی کردیم تا برای مراحل بعدی ارتقاء که سریع اتفاق خواهد افتاد، به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد

منبع :شبکه فن آوری اطلاعات ایران
 
بالا