کلوب خودروهای خارجی

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز

با اجازه جناب مدیر قرار شد از این به بعد این تاپیک برای این باشه که مهندسان گرامی آخرین اطلاعات خودشون رو در مورد خودروهای روز دنیا در اختیار بقیه بذارند تا همه استفاده کنند فقط لطفا اطلاعات درباره خودروهای 2008 به بعد باشه :cool:

خب شروع کنیم دیگه.....
 
آخرین ویرایش:

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
رنو لاگونا کوپه

رنو لاگونا کوپه



رنو اینبار موتور شو فرانکفورت را فناوری پیشرفته ژاپنی ها را با هنر فرانسوی به خوبی در هم آمیخت تا با لاگونای کوپه خود تحسین همگان را برانگیزد. غزال تیزپای رنو توانسته کارایی بالا ، لذت رانندگی و اقتصادی بودن را یکجا در خود جمع کند.

موتور جدید DCI که محصول جدید رنو نیسان است توسط شاسی که با لاگونا سدان مشترک است در بر گرفته می­شود اطمینان شما را خیلی سریع جلب می­کند . از نقطه نظر طراحی نیز این کوپه شایسته از آزمون بیرون می­آید . خطوط هماهنگ و لبه های تیز که از هود جلو شروع می­شود و از کنار بدنه ادامه پیدا می­کند علاوه بر نشان دادن ظاهر آئرودینامیک خودرو طرحی عضلانی را نیز در ذهن بیننده القا می­کند که اوج آن در نمای عقب و در محل تلاقی این خطوط نشان داده می­شود.




نحوه قرار گیری چراغ ها هم در جلو و هم در عقب به گونه ای است که کاملا می­توانند گستره وسیعی از محدوده پیش رو و پشت سر خودرو را روشن کنند که در این زمینه بازتاب دهنده های کریستالی نیز تا حد زیادی کمک کرده اند همچنین مه­شکن های جلو با وجود داشتن LED های پرنور خود به تنهایی قادر به روشن کردن فضای جلویی خودرو هستند. دستگیره درها کاملا در بدنه جذب شده اند و اندک فشاری به آنها کافی است تا درب خودرو باز شود و شما به فضای داخلی آن دسترسی داشته باشید.


درون کابین لاگونا همه چیز رویایی است درست همانطور که در یک کوپه باید باشد و شما را تا مدتی مبهوت خواهد کرد از فرمان و دسته دنده منحصر به فرد گرفته تا LCD جالبی که کاملا در کنسول خودرو جذب شده و به صوت لمسی عمل می­کند . ترکیب زیبای رنگ­ها و جنس به کار رفته در داخل کابین به همراه خطوطی که همان فرم بدنه را پیروی کرده اند شما را کاملا برای یک رانندگی هیجان انگیز آماده می­­کند. و در این زمینه سیستم صوتی قدرتمند به همراه ده بلندگو با ایجاد صدایی واضح و شفاف مطمئنا بی تاثیر نیست.

و اما تمامی قسمت های فوق تنها با وجود یک پیشرانه قوی کامل می­شوند ، پیشرانه ای که بیشتر حاصل تلاش محققان نیسان است و حجم دقیق آن 2993 سی سی می­باشد. توان این موتور 265 اسب بخار و گشتاوری معادل 406 پوند فوت دارد که حاصل آن شتاب 0 تا 100 هفت ثانیه ای است. توان این موتور کاملا در اختیار راننده قرار دارد و در هر دوری بیشتر توان با فشردن پدال گاز در دسترس خواهد بود. این قدرت با گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال داده می­شود و سیستم مدیریت مصرف سوخت علاوه بر کاهش مصرف خودرو در کاهش میزان آلایندگی ان نیز کاملا موثر بوده است.

رینگهای تیره ولی زیبای لاگونا 20 اینچی بوده و با فرم پیچشی خود هوا را به خوبی به کالیپرهای ترمز رسانده و آنها را خنک می­کنند. ضمن اینکه تایرهای این خودرو نیز ساخت میشلن بوده و قادرند خودرو را در هر شرایطی و با هر سرعتی به سطح جاده بچسبانند.

لاگونای کوپه هر چیزی را که برای موفقیت یک خودرو لازم است در خود گرد آورده و می­تواند برگ برنده ای برای رنو محسوب شود و این چیزی است که در اینده مشخص خواهد شد.







 

Amirofff

عضو جدید
لامبورگینی ریونتون

لامبورگینی ریونتون

لامبورگینی رونتون Reventon





قیمت این خودروی فضایی چقدر است ؟
اگر از مسئولین لامبورگینی بپرسید آنها به شما خواهند گفت: 1.4 میلیون دلار یعنی تقریبا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان ... البته این قیمت جدا از مالیات و عوارض میباشد !



بهتر است بیشتر در مورد این خودرو بدانیم و این که اصلا این چه موجودیست ؟!

سازنده ایتالیایی خودروهای مجلل اسپرت ( luxury sports car ) یعنی شرکت لامبورگینی، در نمایشگاه بین المللی خودرو در فرانکفورت آلمان از یک خودروی جدید این شرکت پرده برداری کرد، یک خودروی منحصر به فرد که بیشتر از یک وسیله روی چهار چرخ هست
با برچسب قیمت 1.4 میلیون دلاری (بدون احتساب مالیات) ، این گرانترین خودرویی است که ساخته شده و قرار است در سال 2008 روانه بازار شود.اما در مورد قیمت نهایی آن باید چند ماهی صبر کرد تا در سال 2008 به صورت رسمی روانه بازار شود و به گفته مسئولین شرکت خودروسازی لامبورگینی این خودرو گرانترین خودروی جهان خواهد شد.
البته شرکت لامبورگینی تاکنون 20 عدد از این خودرو را پیش از تولید پیش فروش کرده و همگی را تاکنون فروخته است.
رونتون در زادگاه اصلی لامبورگینی یعنی Sant'Agata در بولونیای ایتالیا متولد شده و طراحی منحصر به فرد و خشن این خودرو آن را بی رقیب ساخته است

"استفان وینکلمن" مدیر اجرایی شرکت لامبورگینی میگوید: به همین راحتی که این حرف رو به زبان میاورم ما تاکنون و تنها طی چهار روز، بیست عدد از این خودرو را فروخته ایم و به راحتی میتوانیم 20 خودروی دیگر را هم پیش از اینکه تولید کنیم پیش فروش کنیم.
وینکلمن اضافه میکند که مشتریهای ما از ستارگان سینما و ورزشی نیز هستند اما بیشتر مشتریان ما تجار هستند. افرادی که عاشق محصولات ویژه و اشرافی لامبورگینی هستند



اما خودرویی که در تصویر میبینید نامش Reventon میباشد. با چهره ای خشن که اینگونه طراحی تبدیل به عادتی برای سازندگان این کمپانی شده است.
علت انتخاب این نام برای خودرو مانند انتخاب نام کمپانی، برای خود داستانی دارد. Reventon یک گاو نر وحشی(مخصوص مسابقات گاوبازی) بود که به علت کشتن فلیکس گزمن (گاو باز معروف در آن زمان) در سال 1943 معروف شد
این خودرو از روی مدل مورسیه لاگو LP640 الگو برداری شده است. همچنین طراحی موتورهای لامبورگینی از جت های جنگنده الهام گرفته شده اند.



موتور این خودرو مانند مدل LP640 ، دوازده سیلندر میباشد که این امر باعث شده صفر تا صد این خودرو 3.4 ثانیه باشد. همچنین حداکثر سرعت ثبت شده در این خودرو نیز به 340 کیلومتر در ساعت رسیده است. پس با این سرعت بسیار، از فکر گشت زنی در خیابان باید گذشت چون هیجانش به این است که تا میتوانید گاز بدهید ... ولی سعی کنید که زیاده روی نکنید !
این خودروی 12 سیلندری با حجم موتوری برابر 6.5 لیتر (6496 cc) قدرتی برابر با 650 اسب بخار در 8000 دور در دقیقه و نیروی گشتاوری معادل 660 نیوتن متر در 6000 دور در دقیقه تولید میکند. بخش بیرونی تماما از جنس كربن خالص دولایه و شاسی تمام فولادی ساخته شده است.
این خودروی با شکوه با شاسی پایین، چهره ای خشن دارد تا جایی که بعضی افراد به آن لقب قاتل، کشنده و مهلک داده اند و به نظر بنده همین چهره باعث ابهت بیشتر این خودرو شده است

ترمزها در جلو دیسک های سوراخ دار خنک شونده با گیره های 6 پیستونه و مجهز به ABS می باشد و در عقب نیز دیسک های سوراخ دار میباشند

طول ، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 185.04 و 81.02 و 44.69 اینچ که با مقیاس میلیمتر به ترتیب برابر با 4700 و 2058 و 1135 میلیمتر خواهد بود، همچنین وزن آن 1665 کیلوگرم میباشد

مصرف سوخت:
در حالت شهری ..................... 32.3 لیتر در 100 کیلومتر
در حالت خارج شهری .............. 15 لیتر در 100 کیلومتر
میانگین شهری و برون شهری .... 21.3 لیتر در 100 کیلومتر
تولید دی اکسید کربن .............. 495 گرم در هر کیلومتر

ویژگی های این خودرو

خودروهای لامبورگینی بی همتا
لامیورگینی Reventon خودرویی ویژه برای جاده ها میباشد با خصوصیات و ویژگی های بسیار. خودرویی چسبیده به زمین ، بدنه ای با خطوط لبه دار که مقاومت هوا را بسیار کم کرده است که همین موضوع باعث افزایش سرعت این خودرو میشود.

اگر چه این خودرو از مدل مورسیه لاگو LP640 الگو برداری شده است اما طراحی بدنه و بیرونی خودرو کاملا جدید است . بدنه این خودرو از CFC یعنی از کامپوزیت فیبر کربن ساخته شده که مقاومت و استحکام آن کاملا مشخص است . اجزای بیرونی خودرو با این نوع کامپوزیت و همینطور فولاد کار شده، کاملا با یکدیگر مقاوم شده است.
جلوی این خودرو نیز با جلوبندی بسیار محکم و همینطور طرح بیرونی بسیار قدرتمند به شیوه ای طراحی شده است که در وسط به صورت یک پیکانی میباشد که ضمن کاهش مقاومت هوا ، آنرا (هوا) برای خنک کردن سیستم ترمز و همینطور سیلندرهای خودرو هدایت میکند.

هر دو در این خودرو به سمت بالا باز میشوند
در زیر درها کانال های هوایی وجود دارد که باعث چسبندگی بیشتر این خودرو به زمین میشود که این امر باعث میشود این خودرو به این راحتی ها چپ نکند
در سمت راننده این کانال برای افزایش جریان روغن در رادیاتور میباشد و در سمت دیگر خودرو این کانال برای تضمین گردش هوا در زیر خودرو میباشد(لازم به ذکر است که در این شیوه نوین چسبندگی خودرو را به کف جاده بیشتر میکند) که همین ابتکار امنیت این خودرو را در سرعت 340 کیلومتر در ساعت تضمین میکند
Reventon تنها از مشخصات و امکانات مورسیه لاگو LP640 بهره نگرفته ،بلکه امکانات و بهینه سازی های بیشتری را به کار برده است مانند: اصلاحات در آیرودینامیک ، سیستم خنک کننده موتور که بسیار با اهمیت است، سیستم مکش هوا (کانال هوا) و همینطور ترمزها،جریان هوا در خودرو و همینطور قسمت هندسی کانال هوایی موتور


کامل و عالی در جزئیات نهایی
کاپوت خودرو (برخلاف بیشتر خودروهای معمولی، در عقب خودرو و در پشت صندلی مسافرین قرار دارد) از چند لایه شیشه با درز تهویه قابل باز شدن ساخته شده است. به طوری که به راحتی میتوان قلب تپنده این خودرو را مشاهده کرد



در کل میتوان گفت که طراحان لامبورگینی عاشقانه اجزای مختلف این خودرو را طراحی کرده اند تا جایی که طراحی درپوش باک نیز از همین هنرمندی بهره برده به طوری که قطعه کوچکی از آلومینیوم با زیبایی کامل در این بخش کار شده است.



چراغ ها
جلوی خودرو ، مردنترین چراغ های دیودی که از نوع زنون (Bi_Xenon) میباشد کار شده است. همچنین هفت ال ای دی (LED) نور مداوم (نوری که هنگام روشن بودن خودرو همیشه در عقب خودرو روشن است) در عقب خودرو به همراه بیش از نه LED دیگر برای چراغ راهنما و خطر قرار دارد.
به دلیل دمای بالا در قسمت پایین و عقب خودرو ، LED های ویژه و نسوزی قرار داده شده است که وظیفه روشنایی چراغ راهنما، خطر و ترمز دارد

رنگ جدید خودرو
طراحان این خودرو رنگی جدید برای این خودرو انتخاب کرده اند، رنگ مات، مابین خاکستری و سبز.



این ویژگی مات بودن علاوه بر رنگ بدنه، در چرخ ها و رینگ ها هم مشاهده میشود که به طور ویژه برای Reventon اجرا شده است.
پره هایی از جنس کربن مات با پره های آلومینیومی مشکی رنگ که در هم آمیخته شده است. البته این کار تنها برای زیبایی رینگ ها نبوده و علتی دیگری نیز داشته و آن اینکه این کار باعث کاهش دمای دیسکهای ترمز میباشد که از جنس سرامیک مستحکم و تقویت شده ساخته شده است.



پنل نمایشگر سرعت همانند نمایشگرهای هواپیما
طراحی و ساختار داخل خودرو به طور کامل با نمای بیرونی همخوانی دارد. برای نمای داخلی خودرو از ترکیب آلکانترا ، آلومینیوم ، کربن و چرم استفاده شده است که این امر باعث بوجود آمدن یک استاندارد با کیفیت برای تزئینات داخلی خودرو شده است.
داخل خودرو مانند یک هواپیمای مدرن شده است. پنل نمایشگر خودرو از 3 بخش کریستال مایع با مد نمایش جدید ساخته شده که با لمس کردن یک دکمه به راحتی میتوان حالت نمایش اطلاعات را تغییر داد.
این بخش با پوششی از آلومینیوم مقاوم و با روکشی از کربن احاطه شده است.
در نمایشگر این خودرو ما بخش جدیدی رو میبینیم که تاکنون در هیچ خودرویی به کار نرفته است و تنها در هواپیماها و همینطور برای استفاده تیم های مسابقات فرمول یک برای آنالیز میتوان مشاهده کرد. و آن نمایش نیرو و فشار ثقل خودرو میباشد که اهمیت خود را در پیچ ها بیشتر نشان میدهد


تجهیزات قابل تنظیم
تجهیزاتی که در سمت چپ سرعت سنج به صورت ستونی وجود دارد، نمایش دهنده شماره دنده انتخاب شده میباشد. هر Reventon با دنده های خودکاری که اهرم آن در زیر فرمان وجود دارد هدایت میشود.

شاخص سرعت سنج . نمایشگر دور موتور
در واقع سرعت سنج و نمایشگر دور موتور از حالت کلاسیک که به صورت عقربه ای بود به طور کامل تغییر کرده و به صورت یک صفحه نمایش درخشان و رنگی تبدیل شده است. همچنین نمایشگر ثقل خودرو در مرکز این نمایشگر قرار گرفته است

سیستم الکترونیکی کاملا ساخت لامبورگینی
تمام سیستم های الکترونیکی لامبورگینی و نیز تمام سیستم های کنترلی ، به طور کامل ساخت طراحان و متخصصان لامبورگینی میباشد.


این خودرو با رنگ خاکستری-سبز مات و 3 سال گارانتی در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت 2008 معرفی و به نمایش در آمد.




جزئیات خودرو :


Frame
High strength tubular steel structure with carbon fibre components.

Bodywork
(In carbon fibre, except roof and door external panels (steel

Steering
Type Mechanical (rack and pinion) power-assisted
(Right-hand turning circle 12.55 m (41.17 ft


Wheels and tyres
Front 245/35 ZR 18
Rear 335/30 ZR 18
Engine
Type 12 cylinders at 60°
(Bore and stroke 88 mm x 89 mm (3.46 in x 3.50 in
(Displacement 6496 cc (396.41 in3
Compression ratio (11  0.2):1
Maximum power 650 HP (478 kW) at 8000 rpm (guaranteed through the engine selection)
Maximum torque 660 Nm (487 lb-ft) at 6000 rpm
Engine position in vehicle Longitudinal central-rear
Cylinder heads and engine block Aluminium
Intake system Variable geometry with 3 operating modes

Timing
4 valves per cylinder, 4 overhead camshafts
Timing gear transmission 2 chains
Continuous timing variator (int. and ex.) Electronically controlled

Ignition system
(Static type ignition system with individual coils (one for each spark plug
Firing sequence 1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11


Fuel system/injection
Lamborghini LIE electronic engine control unit, multipoint, sequential timed, DRIVE BY WIRE

Lubrication system
Type Dry sump
Recovery pumps 2 gear pumps
Delivery pump (high pressure) 1 gear pump


Cooling system
Type Liquid cooled, with pressurized circuit

Transmission
Type of transmission Permanent all-wheel drive with Viscous Traction system
Gearbox 6-speed mechanical gearbox
Clutch Dry single disc
(Clutch disc diameter 272 mm (10.7 in

Transmission ratios
Gearbox:
Ist 1:3.091
IInd 1:2.105
IIIrd 1:1.565
IVth 1:1.241
Vth 1:1.065
VIth 1:0.939
Reverse 1:2.692

Brakes
4 self-ventilated rotors with pedal control, hydraulic transmission with dual independent circuits, one for each axle with vacuum servo.
ABS antilock device + DRP function.

Steel brake lines
(Front rotor Ø 380 x 34 mm (14.96 in x 1.34 in
(Front calliper cylinders N. 8 (32-28 mm/32-28 mm
(1.26 in-1.10 in/1.26 in-1.10 in )
(Rear rotor Ø 355 x 32 mm (13.98 in x 1.26 in
(Rear calliper cylinders N. 4 (40-44 mm
(1.57 in-1.73 in)
(Ceramic rotors system (Optional
(Front rotor Ø 380 x 38 mm (Ø 14.96 in x 1.5 in
(Front calliper cylinders N. 6 (32-36-38 mm) (1.26 in-1.42 in-1.5in
(Rear rotor Ø 380 x 38 mm (Ø 14.96 in x 1.5 in
(Rear calliper cylinders N. 6 (32-36-38 mm) (1.26 in-1.42 in-1.5in
Handbrake Mechanical, acting on rear wheels

Suspension
4-wheel independent articulated quadrilateral system. Hydraulic shock absorbers and coaxial coil springs. Suspension with dual front and rear struts, antiroll, antidive and antisquat bar.

Performance data
(Top speed 340 km/h (211.3 mph
(Acceleration 0-100 km/h (0-62 mph) 3.4 s (before: 3.8 s

Dimensions
(Wheelbase 2665 mm (104.92 in
(Total length 4700 mm (185.04 in
(Total width 2058 mm (81.02 in
(Total height 1135 mm (44.69 in
(Dry weight (no fuel and no liquids) 1665 kg (3670.7 lb
(Front trackwidth 1635 mm (64.37 in
(Rear trackwidth 1695 mm (66.73 in
(Front overhang 1080 mm (42.52 in
(Rear overhang 955 mm (37.60 in
(Maximum overall width with external rear-view mirrors 2215 mm (87.20 in

(Liquid capacities (litres
(Engine oil 12 litres (3.17 gal
(Gearbox oil 3.5 litres (0.92 gal
(Front differential oil 1 litre (0.26 gal
(Rear differential oil 2.5 litres (0.66 gal
(Cooling circuit 15 litres (3.96 gal

(Consumption (according to DIR 1999/100/CE
Urban 32,3 l/100km
Extra-urban 15,0 l/100 km
Combined 21,3 l/100 km
CO2 emissions 495 g/km​

 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
مزدا 6 مدل 2009

مزدا 6 مدل 2009



ارائه یک محصول زیبا یک عیب را نیز به همراه دارد و آن اینکه انتظار مشتری برای نسل بعدی آن بالا می­رود و سازنده مجبور است تا یک زیباتر را جایگزین آن کند و این کاری است که انصافا خودروساز هیروشیما به خوبی از عهده آن برآمده است.
نسل جدید مزدا 6 که قرار است ابتدا در آمریکای شمالی به بازار عرضه شود خودرویی است که تمام ویژگی های مثبت نسل اول آن از جمله رانندگی اسپرتی و دینامیک بالای یک خودروی خانوادگی را به همراه دارد. مزدای جدید که به طور کامل از نو طراحی شده است از بدنه و اتاق بزرگتری نسبت به نسل اول برخوردار است تا بتواند جایگاه خود را در بازار داغ و پر رقابت آمریکای شمالی حفظ کند.


به گفته مدیران ارشد مزدا این خودرو بعد از مدلهای CX7 و CX9 سومین محصولی است که مشخصا منطبق بر نیازهای بازار خودروی امریکای شمالی طراحی و ساخته شده تا با قرار گرفتن در گروه سدانهای متوسط حریفان را به چالش بکشد.



مزدا 6 مدل 2009 از دو موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر و 3.7 لیتری V6 که از محصولات تازه واحد مهندسی مزدا به شمار می­آیند بهره می­برد. در این میان موتور چهار سیلندر در بازار اروپا و آسیا نیز استفاده خواهد شد و موتور V6 نیز همان موتوری است باعث انتخاب CX9 به عنوان بهترین SUV سال 2008 آمریکا شد. برای مدل چهار سیلندر دو سیستم انتقال قدرت ، یکی 6 دنده دستی و دیگری پنج دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی ارائه خواهد شد ولی برای مدل شش سیلندر تنها یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی موجود است. تولید این خودرو در تاسیسات مزدا واقع در میشیگان آغاز می­شود و 18550 دلار قیمت گذاری شده است


مزدا 6 با اتکا به اعتباری که نسل گذشته آن به دست آورد و مشتری مداری و ارائه خدمات پس از فروش گسترده در سراسر آمریکای شمالی امیدوار است که بتواند موفقیت برند مزدا را ادامه دهد و هویت جدیدی به شعار ZOOM ZOOM مزدا ببخشد.


 

Amirofff

عضو جدید
جدال نفس گیر ریونتون و تورنادو

جدال نفس گیر ریونتون و تورنادو

جدال نفس گیر ریونتون و تورنادو





تا کنون چند ابر خودرو هوس سر به سر گذاشتن با هواپیماهای شکاری به سرشان زده که از جمله آن میتوان به خودروی فرمول یک فراری به رانندگی شوماخر ، خودروی اسپایکر و از همه جالب تر بوگاتی ویرون اشاره کرد.

این ابر نوبت به هیولای زیبا و تماشایی لامبورگینی یعنی رونتون است که با یک جنگنده فوق سریع زور آزمایی کند. رونتون در باند فرودگاه مرکز گدی در ایتالیا با جنگنده پاناویا تورنادو مسابقه داد و نتیجه هم شبیه به ادوار گذشته بود.

فرودگاه نظامی برشیا آموزش نظامی، هفته گذشته شاهد مسابقه ای کم نظیر و باور نکردنی بود. مسابقه ای میان یک ابر خودرو و یک جنگنده !

در این مسابقه عجیب ، شتاب و سرعت یک جنگنده تورنادو، که توسط خلبان کارآزموده نیروی هوایی ایتالیا هدایت میشد؛ در برابر یک لامبورگینی ریونتون، با رانندگی یکی از رانندگان حرفه ای شرکت، به معرض آزمون گذاشته شد.





در شتاب گیری اولیه لامبورگینی بهتر عمل کرد و ظرف 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسید اما پس از طی شدن یک کیلومتر از مسیر سه کیلومتری نوبت به تورنادو رسید که با موتور های جت از رقیب کوچک ترش سبقت بگیرد.


مسابقه شتاب لامبورگینی و تورنادو در مسافتی حدود 3000 متر و بر روی باند مخصوص پرواز این جنگنده ها صورت گرفت.در ابتدای مسابقه این لامبورگینی بود که در برابر چشمان حیرت زده ناظران موفق شد به راحتی جنگنده تورنادو را پشت سر بگذارد و تقریبا تا آخرین مترهای مسیر مسابقه پیشتاز باقی بماند. تورنادو تنها در مترهای پایانی بود که توانست بالاخره از فراز سر لامبورگینی که با سرعت بیش از 340 کیلومتر در ساعت پیش میرفت، عبور کرده و با فاصله ای واقعا اندک از خط پایان بگذرد.

مسابقه میان دو ساخته فوق سریع بشر که در پایگاه نظامی برگزار شد ، بخش از برنامه های معرفی و تبلیغ توانایی های حیرت آور آخرین ساخته لامبورگینی یا همان ریونتون بود. در این مسابقه جذاب و کم نظیر که از انبوه شبکه های خبری و ورزشی اروپا و حتی برخی شبکه های ماهواره ای به صورت مستقیم پخش شد، هرچند تورنادو توانست با فاصله اندکی رقیب خود را پشت سر بگذارد، اما در واقع این لامبورگینی بود که کیفیت بی نظیر و حیرت آور ساخته جدید خود را به رخ تماشاگران بکشد.

انتخاب این فرودگاه ، گذشته از امکانات فنی باند آن برای برگزاری چنین مسابقه ای، در واقع اشاره ای به ویژگی های خاص طراحی ریونتون بود. این خودرو به باور کارشناسان ، حداعلای طراحی و رعایت اصول آیرودینامیک را به نمایش گذاشت. هماهنگی های لازم برای چنین مسابقه ای از سوی مسولان نیروی هوایی وزارت دفاع ایتالیا صورت گرفته بود.




طراحی ریونتون ، که محصول کار مرکز طراحی لامبورگینی است، با بهره گیری از انبوه تحقیقات گسترده و دامنه داری که از چندین سال پیش در مرکز تحقیقات و توسعه شرکت با هدف ساخت یک ابرخودرو سریع صورت گرفته، میسر شده است. مدیران این بخش میگویند هدف آنها ساخت سریع ترین خودرو ممکن بود و به همین دلیل از جنگنده های سریع الهام گرفته و سعی کرده اند تا با تکمیل تحقیقات صورت گرفته، دستاوردهای این صنعت را در عرصه خودروسازی عملی کنند. ظاهر متفاوت ریونتون با خطوط تیز و سطوح کاملا صیقلی و هموار در کنار ظاهری که بی شباهت به موشکی رها شده نیست ، نشان می دهد که تا چه حد طراحان لامبورگینی متاثر از طراحی جنگنده ها بوده اند. آنچه که هفته گذشته در باند فرودگاه برشیا به نمایش درآمد هم نشان میدهد که گذشته از این الهام، مجموعه تیم سازنده ریونتون موفق شده اند خودرویی بسازند که از لحاظ شتاب و سرعت توان به چاش کشیدن پیشرفته ترین جنگنده های فوق سریع جهان را داشته باشد. لامبورگینی نشان داده است رقابت با وسایل نقلیه هوایی و حتی هواپیماهای جنگی، که زمانی رویایی مضحک تلقی میشد، با پیشرفت های حیرت آور صنعت خودرو سازی تبدیل به هدفی قابل تحقق است.


ربنتون گذشته از این توانایی فنی، از جهات دیگر هم در میان ساخته های لامبورگینی یک استثنا است. این ابر خودرو قرار است به صورت کاملا محدود و صرفا در تیراژ 20 دستگاه ساخته شود. به این ترتیب حتی اگر توان پرداخت بهای 1.5 میلیون دلاری آن را دارید، بازهم قادر نخواهید بود لذت تصاحب و رانندگی با آن را درک کنید، لامبورگینی در حال حاضر تمامی 20 دستگاه ریونتون مورد نظر را پیش فروش کرده و قرار است تا ماه های نخست سال 2008 ، این خودروها را به صاحبان خوش شانس تحویل دهد. شنیده ها در این میان حاکی از آن است که تنها برخی اشخاص با نفوذ و خاص که قاعدتا باید سیاستمداران ارشد و میلیاردرهای سرشناس باشند فرصت خرید این خودرو کم نظیر را یافته اند!

وینتون که نخستین بار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ( که سپتامبر سال جاری - شهریور ماه برگزار شد ) به معرض نمایش عمومی در آمد ، به باور بسیاری از هم اکنون میتواند جدی ترین تهدید برای بوگاتی ویرون، دیگر ابر خودروی فوق سریع جهان محصوب شود . ویرون که با بهایی معادل 1.4 میلیون دلار ، سریع ترین و پرشتاب ترین خودرو جهان و تنها خودرو با توان بیش از 1000 اسب بخار محصوب میشد، اکنون پس از سالها ترک تازی گرمای نفس های رقیب تازه نفس و جدی را پشت سر خود حس میکند.

هنوز بهای نهایی عرضه ریونتون به صورت رسمی ارایه نشده است، در صورت گمانه زنی ها و قطعیت یافتن گفته های برخی مسولان شرکت در همان یورش نخست عنوان گران قیمت ترین خوردو جهان را از آن خود خواهد کرد، اما آیا ابرخودرو لامبورگینی میتواند سایر عناوین برتر را هم از ویرون، دیگر ابر خودرو ایتالیایی ، بگیرد ؟ ایتالیایی ها حتی در صورت عدم تحقق این امر باز هم میتوانند به خود ببالند. قرار گرفتن دو ابر خودروی ایتالیایی در راس برترین ساخته ای بشر در این صنعت و رقابت شانه به شانه آنها برای مردمان این سرزمین که در سال های اخیر اخبار ناخوشایندی را از صنعت خودروسازی کشور خود شنیده اند، میتواند نوید بخش روزهای بهتری باشد.
 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
پونتیاک سولستایس GX-P

پونتیاک سولستایس GX-P




نمایشگاه خودروی آمریکا در سال 2002 شاهد ارائه یک کانسپت زیبا از پونتیاک بود که خطوط طراحی آن نمایش چشم نوازی از یک فست بک را ارائه می کرد تولید این محصول با نام سولستایس نقطه عطفی در تاریخ پونتیاک به حساب می امد اما تلاش مجدد پونتیاک برای ارائه یک کوپه اسپرت کلاسیک منجر به تولد دوباره Solstice شد و هنگامی که در نمایشگاه نیویورک 2008مدل GXP از خانواده این کوپه به نمایش گذاشته شد نوید ورود نسلی نو برای این کوپه پرطرفدار بود که خصوصیات نسل قبلی یعنی دینامیک رانندگی خوب در کنار قابلیت اطمینان بالا و استفاده روزمره را به همراه داشت.


مدیران جنرال موتورز باید تلاش زیادی به خرج میدادند تا بتوانند توفیق نسل گذشته را که پرفروش ترین رودستر آمریکا در سال 2008 بود تکرار کنند. به همین دلیل تمام تلاش خود را برای طراحی و تولید یک رودستر اصیل به کار گرفتند که مهمترین بخش آن را شاید بتوان سقف جداشونده Solstice نامید که لذت برخورد نسیم به صورت راننده را برای او در هنگام رانندگی به ارمغان می آورد.
مهندسان جنرال موتورز سعی کردند تا با حداقل تغیرات در ساختار کلی Solstice و بهسازی این کوپه چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ ظاهری مجموعه ای هماهنگ تر از گذسته را به دست مشتری برسانند که از جمله این تغییرات در ظاهر می توان به فرم جدید منحنی سقف خودرو اشاره کرد . سقف این کوپه به سادگی به وسیله دو نفر قابل برداشتن بوده و در محل بار خودرو قرار میگیرد که این کار تقریبا تمام فضای مفید صندوق را اشغال خواهد کرد.

علی رغم اینکه تغییرات در نمای ظاهری باعث افزایش جزیی در وزن شده بود اما لزومی به تغییر در سیستم تعلیق خودرو احساس نمیشد و تست های انجام شده نیز تایید می کرد که سولستایس کوپه از لحاظ دینامیک رانندگی ، شتاب ، هندلینگ ، توان ترمزگیری و مصرف سوخت چیزی از مدل کانورتیبل کم ندارد. مدل کوپه به موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر اکوتک با توان 173 اسب مجهز است اما پیشرانه مدل GXP چهار سیلندر 2 لیتری اکوتک است که با بهره گیری از توربوشارژر می تواند 260 اسب قدرت تولید کند.


نمای داخلی مدل کوپه تفاوت چندانی با نوع کانورتیبل ندارد اما فضای پشت سرنشینان به طور کامل از نو طراحی شده تا بتواند سقف را در خود جای دهد. فرم داخل صندوق نیز طوری طراحی شده که با فرم سقف هماهمنگ باشد و استفاده از گیره های نگهدارنده نیز باعث شده سقف در هر شرایطی در جای خود ثابت بماند.
در حالی که بازار خودروهای SUV و VAN آمریکا به شدت از سوی خودروسازان آسیایی تهدید میشود کمپانی های امریکایی و از جمله آنها جنرال موتورز استراتژی خود را بر پایه تولید محصولات کوچکتر و کم مصرف قرار داده اند و در این میان SOLSTICE میتواند به عنوان یک برگ برنده برای بزرگ ترین خودروساز امریکا ایفای نقش کند هرچند باید با حریفان سرسختی دست و پنجه نرم کند.

 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
نیسان GT-R

نیسان GT-R



نیسان GT-R 2009 خودرویی متفاوت خواهد بود که شبیه هیچیک از محصولات اسپرتی که نیسان تا به حال تولید کرده نیست. شاید ویژگی مهم این اسپرت این باشد که اولین GT-R خواهد بود که در آمریکا عرضه خواهد شد و هر چند به عنوان مدل 2009 به بازار معرفی شد اما اولین مشتری آمریکایی اسکای لاین خود را در جولای 2008 تحویل گرفت تا داستان اسپرت های فریبنده ژاپنی وارد عصر جدیدی شود.
مرکز خودروهای خاص نیسان اینبار نهایت یک اسپرت را برای همه کس ، همه جا و همه وقت خلق کرده است که با طراحی جذاب خود گویی نیروهای طبیعت را تحت کنترل خود درآورده است. نیسان نام فلسفه طراحی این مدل را رابط انسان – ماشین (HUMAN-MACHINE INTERFACE) قرار داده که بر سه پایه استوار است : سرعت و کارایی ، توانایی و دوستدار طبیعت و قدرت و امنیت . برای دستیابی به این فاکتورها نیسان GT-R جدید را از نو طراحی کرده تا یک رانندگی سریع ،امن ، هیجان انگیز و با حداقل آلایندگی را به ارمغان بیاورد . رانندگانی که این خودرو را در پیست نوربرگ رینگ در شرایط برفی ، بارانی و شهری آزمایش کرده اند این ویژگی ها را تایید میکنند.


نیسان اسکای لاین GT-R کاراکتر خاصی دارد که نه فقط از طریق طراحی منحصر به فردش بلکه به خاطر پروسه پیچیده تولید به آن دست یافته است. فیبر کربن ، آلمینیوم و فولاد با ظرافت خاصی روی هم مونتاژ شده اند. در تمام مراحل مونتاژ موتور و گیربکس یک متخصص ماهر روی تک تک خودروها نظارت دقیق دارد و بعد از همه اینها این خودروها باید از مراحل تست فنی سربلند بیرون بیایند. این فرآیند به نیسان این اطمینان را داده که GT-R را سه سال گارانتی سپر تا سپر بکند که البته این با سرویس های رایگانی که هر سال روی این خودرو انجام میشود هیچ منافاتی ندارد.


نیسان جدید از سیستم انتقال قدرت 4WD مدرنی بهره میگیرد که در آن قدرت به صورت مستقل به هر چرخ منتقل میشود و این قدرت توسط موتور V6 تویین توربوی 3.8 لیتری کاملا جدید نیسان تامین خواهد شد. همچنین یک مجموعه اگزوز ویژه به همراه سیستم تنظیم فعال گشتاور باعث افزایش بازده این کوپه اسپرت خواهند شد. این موتور قادر به تولید 480 اسب بخار قدرت و 588 نیوتن متر گشتاور خواهد بود که به وسیله گیربکس دو کلاچه و شش سرعته که از روی فرمان کنترل میشود به چرخها انتقال پیدا خواهد کرد. فنربندی نیسان با دریافت اطلاعات جاده از سنسورهای خود ، خود را با شرایط طوری وفق میدهد که بتواند از پس ناهمواریهای مسیر ، ترمزهای ناگهانی و پیچ های تند بر بیاید. بهترین سازنده سیستمهای ترمز یعنی برمبو وظیفه نگهداشتن این گلوله آتش را برعهده گرفته که این کار به وسیله دیسکهای یک تکه که شش کالیپر در جلو و چهار کالیپر در عقب دارند اجرا میشود. همچنین تایرهای پنچرروی GT-R میتوانند 80 کیلومتر را با حداکثر سرعت 80 کیلومتر در ساعت در حالت پنچر طی کنند.
طراحی اسکای لاین نه تنها زیبا بلکه بسیار حساب شده صورت گرفته است تا حالت آئرودینامیک خود به ضریب درگ عالی 0.27 دست پیدا کند و بدین ترتیب در مصرف سوخت هم صرفه جویی قابل ملاحظه ای صورت میگیرد. طراحی خوب ستون C به همراه اسپویلر عقب هم باعث شده جریان هوا با کمترین مقدار اعوجاج از عقب خودرو بگذرد.


از امکانات رفاهی داخل GT-R نیز باید به سیستم ناوبری ، صفحه نمایش لمسی و قابلیت پخش CD وDVD به همراه 30 گیگابایت حافظه و گیرنده بلوتوث و البته سیستم صوتی BOSE با کیفیت صدای عالی اشاره کرد.
 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
نسل جدید بنز E کلاس

نسل جدید بنز E کلاس

انتشار تصاویر رسمی از نسل جدید بنز E کلاس که در مارس 2009 در نمایندگی های مرسدس در سراسر جهان در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت بازار نقد و بررسی به خصوص در زمینه طراحی خارجی و داخلی آن را داغ کرده است.







نسل جدید کلاس E با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های کاهش مصرف سوخت در کنار ضریب درگ بسیار کم آن که تنها 0.25 است باعث شده این محصول مرسدس نیز یک خودروی دوستدار محیط زیست لقب بگیرد.
در سال 1995 مرسدس با معرفی نسل جدید کلاس E در واقع اولین محصول خود را با چراغهای جلوی دوگانه عرضه کرد. سنتی که سالها در مدلهای مختلف بنز رعایت میشد اما نسل جدید کلاس ای در حالی هنوز با چراغ دوگانه عرضه میشود که در حال حاضر تمام مدلهای جدید بنز از چراغ جلوی یکپارچه استفاده میکنند. البته این چراغها خیلی بیشتر از اینکه شبیه نسل قبل خود باشند از الگوی فعلی مرسدس در طراحی پیروی میکنند.






خطوط جلوپنجره و سپر در تقابل با چراغهای خشن و خطوط کلی بدنه همانند یک سرنیزه تیز و برنده نشان میدهند. این خطوط به شکل کاملا هوشمندانه ای به عقب امتداد پیدا کرده و با سبک خاص مرسدس در روی آرم بنز در عقب خودرو گرد هم جمع شده اند .





این خودور از پیشرانه های چهار ، شش و هشت سیلندر استفاده میکند که گستره توانی از 136 تا 525 اسب بخار را در اختیار میگذارد. همچنین این موتورها همگی از انواع مشابه خود در نسل قبل مصرف سوخت کمتری دارند. پیشرانه این خودرو در حال حاضر استاندارد یورو 5 را تامین میکند و با مجهز شدن به سیستم بلوتک توانایی پاس کردن استاندارد یورو 6 را که تا سال 2014 اجباری میشود را نیز داراست









برای دیدن تصاویر بزرگتر و اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو به آدرس زیر مراجعه کنید
کد:
http://www.carbodydesign.com/archive/2009/01/21-mercedes-benz-e-class/
 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
کادیلاک World Thorium Fuel concept

کادیلاک World Thorium Fuel concept



کادیلاک World Thorium سمبل خودروهایی است که در آینده ای احتمالا در حدود سی یا چهل سال آینده به بازار عرضه خواهند شد. یعنی در دوره ای که سوخت فسیلی جای خود را کاملا به انواع دگیر داده . در این میان کادیلاک با انتخاب سوخت هسته ای به عنوان منبع بی پایانی برای خودرو این محصول مفهومی خود را قطعا در آینده ای نزدیک به تولید نخواهد رسید به نمایش در آورده است. این کادیلاک با استفاده از عنصر توریم در یک راکتور کوچک میتواند انرژی مورد نیاز خود را برای 100 سال تامین کند و این بدان معنا خواهد بود که شما صد سال نه تنها نیازی به سوخت گیری ندارید بلکه از بسیاری از تعمیرات دیگر موتور که مخصوص پیشرانه های درونسوز است نیز خلاص میشوید .





تایرهای این خودرو نیز عادی نبوده و هر تایر در واقع از 6 بخش جدا تشکیل شده که هرکدام به طور مجزا نیرو را از راکتور دریافت میکنند و بدین ترتیب علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت ( البته در این مورد خاص نیازی به صرفه جویی در مصرف سوخت احساس نمیشود!) از بهترین شکل ثبات و پایداری نیز بهره مند خواهد بود.



البته نباید این تصور برای شما پیش بیاید که با عدم نیاز به سوخت گیری این خودرو باید ارزان و به صوفه باشد چرا که تجهیزات و حتی سوخت به کار رفته در این خودرو قیمت آن را فعلا به مراتب از انواع دیگر بالاتر خواهد برد

منبع :
کد:
http://www.carbodydesign.com/archive/2009/01/20-cadillac-world-thorium-fuel-concept/
 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
Cadillac cts-v

Cadillac cts-v

CTS-V به عنوان نسل جدید خودرویی روانه بازار خواهد شد که در دوران حضورش در گروه سدانهای اسپرت توانست به خوبی از پس حریفانی همچون بنز ، بی ام و ، جاگوار و هوندا بر بیاید و قرار است تعریف جدیدی از یک سدان اسپرت لوکس ارائه دهد.
در سه ماهه آخر سال 2008 کادیلاک مدل CTS-V را به عنوان مدل 2009 به بازار معرفی کرد تا . خودرویی که آمده تا قابلیتهای اسپرت خود را به همراه رفاه و آسایش که ویژگی برند کادیلاک است در اختیار مشتری بگذارد. پیشرانه V8 این خودرو قادر است 550 اسب را در اختیار راننده قرار دهد اما این همه داستان نیست زیرا انبوهی از سیستمهای کنترل پایداری و مدیریت مصرف سوخت و همینطور گیربکس اتوماتیک جدید 6 سرعته که قابلیت تعویض دستی از روی فرمان را نیز دارد از مشخصات این کادیلاک خواهد بود.​
به کار گیری سیستم تعلیق جدیدی که کادیلاک نام MRC (Magnetic Ride Control) را بر آن نهاده کمک زیادی به حفظ پایداری خودرو و رفاه سرنشینان میکند . به طور خلاصه عملکرد این سیستم بدین صورت است که سنسورها سطح جدید را به صورت مداوم بررسی کرده و اطلاعات را به رایانه خودرو ارسال میکنند و رایانه نیز با بررسی این اطلاعات و تطبیق آنها با وضعیت اتاق میزان سختی هریک از فنرها را که از نوع فنرهای الکترومغناطیسی هستند به طور جداگانه تنظیم میکند. این ویژگی امتیاز بزرگی برای CTS-V محسوب میشود که هم لرزش اتاق را به حداقل میرساند و هم تعادل خودرو را در سر پیچ ها و هنگام شتاب گیری یا ترمز ناگهانی حفظ میکند. سیستم مدیریت کشش نیز وظیفه تنظیم گشتاور خروجی از موتور را بر عهده دارد که این کار بر اساس میزان شتاب خودرو انجام میشود تا هم کشش خودرو در هر شرایطی مناسب باشد و هم مصرف سوخت کاهش یابد.​



و البته پیشرانه CTS-V با وجود افزایش 35 درصدی قدرت نسبت به نسل قبل هیچ چیز کم ندارد . موتور این خودرو از نوع V8 و با حجم 6.2 لیتر انتخاب شده که با داشتن سوپرشارژرهای هوشمند که به طور خودکار دمای هوای ورودی را کنترل میکنند بهترین کارایی را از خود بروز میدهد . علاوه بر گیربکس اتوماتیکی که به ان اشاره شد یک گیربکس 6 سرعته دستی نیز برای این خودرو قابل سفارش است.​
در طراحی این خودرو از زبان جدید کادیلاک در طراحی استفاده شده که این شیوه هم در داخل و هم در خارج مشهود است. استفاده از صندلی های ریکارو که به خوبی از سرنشین خود در هر حالتی حمایت میکنند به همراه 14 حافظه برای حالتهای مختلف آن علاوه بر راحتی سرنشینان بر لذت رانندگی نیز افزوده است. استفاده از میکروفیبر در جنس کنسول و فرمان علاوه بر تاکید روی لوکس بودن خودرو حس خوبی را هنگام لمس آنها به شما منتقل میکند. صفحه نمایش بزرگ به همراه 40 گیگابایت حافظه برای ضبط اطلاعات ، سیستم صوتی پیشرفته با صدای فراگیر و سیستم ناوبری مدرن از دیگر امکانات کادیلاک CTS-V خواهد بود.​
 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
نسل جدید بی ام و سری 6

نسل جدید بی ام و سری 6



کمپانی BMW تصاویر مفهومی از نسل آینده سری 6 را که با الهام از نسل اول این سری (E24) طراحی شده است را با کد RZ-M6 منتشر کرده است. در این مدل ترکیب کلی بیشتر به مدلهای دهه هشتاد بی ام و شباهت دارد تا کارهای اخیر این خودروساز هرچند که باز هم اثری هماهنگ ، هنرمندانه و خشن از آب درآمده است .




گفتنی است BMW قصد دارد تا با مجهز کردن این مدل به تجهیزات مسابقه ای خصوصا در مسابقات سرعت خوش بدرخشد. این خودرو هم در نمای جلو و هم در نمای عقب با نگاهی به گذشته و ترکیب آن با خصوصیات یک کوپه اسپرت مدرن و البته یک بی ام و اصیل احتمالا با استقبال خوبی مواجه خواهد شد . هنوز BMW اطلاعاتی در مورد قوای فنی و حرکتی و همچنین زمان رونمایی این محصول جدید بیان نکرده است











اطلاعات بیشتر و تصاویر بزرگتر در مورد این تازه وارد را از سایت زیر دریافت کنید
کد:
http://www.carbodydesign.com/archive/2009/01/23-racer-x-design-bmw-rz-m6/
 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
آئودی ‏R8 5.2 FSI‎‏

آئودی ‏R8 5.2 FSI‎‏



آئودی R8 5.2 FSI به تازگی در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد . البته اطلاعاتی که تا این لحظه در مورد این خودرو منتشر شده بود چندان زیاد نبود ولی به تازگی اطلاعات کامل تری از این سوپراسپرت جذاب به خبرگزاری های خودرویی راه پیدا کرده که بد نیست آن ها را مرور کنیم .



پس از موفیت قابل توجه R8 شرکت آئودی دست به کار شد تا گونه ی قدرتمندتری از این ابر اتومبیل را روانه ی بازار کند . اولین و مهم ترین تغییر صورت گرفته در نظر گرفتن یک موتور 2/5 لیتری 10 سیلندر با قدرت 525 اسب بخار می باشد . این پیشرانه که توانایی تولید 530 نیوتون متر ( 390 پوند فوت ) را داراست از سیستم تزریق مستقیم سوخت به سیلندرها سود می برد .
برای افزایش قدرت ضریب تراکم موتور به 1 : 5/12 افزایش پیدا کرده است . چرا که با زیاد شدن این ضریب مخلوط هوا و سوخت فشرده تر شده که می توان قدرت بیشتری از آن گرفت . البته این کار نیاز به استفاده از بنزین با اکتان بالا دارد و مطمئنا R8 5.2 با بنزین ایران ناسازگار است .
سیستم روغن کاری خشک که در خودروهای مسابقه ای مرسوم است برای روانکاری اجزای مکانیکی R8 5.2 FSI در نظر گرفته شده است تا در تمامی شرایط و تحت فشارهای گوناگون ( حتی در فشار 2/1 جی ! ) عملکرد خود را حفظ نماید .



میانگین مصرف سوخت R8 5.2 FSI با این موتور غول پیکر تنها 7/13 لیتر در صد کیلومتر است !
از لحاظ توانایی های حرکتی این خودرو می تواند ظرف مدت 9/3 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد . حداکثر سرعت 316 کیلومتر در ساعت نیز برای این سوپراسپرت چندان دور از دسترس نیست . جالب است بدانید که حداکثر دور موتور مجاز این خودرو 8700 دور بر دقیقه است !! که در دور 8000 حداکثر قدرت و در دور موتور 6500 بیشینه ی گشتاور به دست می آید .
برای این خودرو دو نوع گیربکس شش سرعته ی دستی و R tronic در نظر گرفته شده است که در گونه ی دوم می توان دنده ها را از روی دکمه های قرار گرفته بر روی فرمان نیز تعویض کرد .
سیستم چهار چرخ متحرک " کواترو " در R8 5.2 FSI نیز به چشم می خورد . این سیستم توانایی انتقال قدرت به هر چرخ را داراست ولی به طور کلی تمایل آن انتقال نیرو به چرخ های عقب است .



تقسیم وزن 44 به 56 برای یک سوپراسپرت موتور وسط رقم مناسبی است . ضمن این که فنربندی بازنگری شده ی این خودرو نیز می تواند به وسیله ی کمک فنرهای مغناطیسی خود سواری جذابی را ارایه کند .
آئودی برای کاهش وزن از ماده ی AFS و آلومینیوم در ساخت بدنه استفاده کرده است به همین دلیل است که R8 با گیربکس شش سرعته ی دستی تنها 1620 کیلوگرم وزن دارد .
از لحاظ طراحی اگرچه تغییرات خاصی روی نداده است ولی استفاده از چراغ های تماماً LED در بخش جلو و در نظر گرفتن رینگ های 19 اینچی ابهت خاصی را به R8 ارزانی داشته است .
آئودی R8 5.2 FSI در سه ماهه ی دوم امسال با قیمت پایه ی 142400 یورو وارد بازار کشور آلمان می شود .



 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
BMW سری 1 کابریو

BMW سری 1 کابریو






برای آنها که به دنبال لذت بردن از یک رانندگی متفاوت و ناب هستند بی ام و سری یک کابریو لبخند شما را پس از رانندگی تضمین خواهد کرد . مجموعه موتورهای شش سیلندر بی ام و ودیفرانسیل عقب این اتومبیل متضمن این موضوع می باشد .

128i کابریو مدل جدید سری یک بی ام و می باشد که از بهار ۲۰۰۸ به بازار عرضه خواهد شد . این اتومبیل قدرت خود را از موتوری به حجم سه لیتر و قدرت ۲۳۰ اسب می گیرد . این موتور شش سیلندر توانایی تولید ۲۰۰ پاوند گشتاور را نیز دارد .128i از سیستم مدیریت سوپاپها والو ترونیک و بلوک سیلندر آلمینیوم / منیزیم سود می برد .

135i کابریو که مدتی بعد از 128i به بازار عرضه خواهدشد از موتور جدید توین توربو سه لیتری بی ام و سود می برد . این موتور می تواند ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ پاوند گشتاور در دور موتور عالی و پائین ۱۴۰۰ دور در اختیار راننده بگذارد . این موتور از سیستم تزریق مستقیم سوخت و دو توربو شارژ با حجم پایین و خنک میانی (اینتر کولر) استفاده می کند . این موتور به همراه موتور دو لیتری TFSI فولکس واگن که توانایی تولید ۲۴۵ اسب بخار نیرو را دارد جزو بهترین موتور های بنزینی حال حاضر جهان هستند که بارها توسط مراکز مختلف به عنوان موتور برتر شناخته شده اند .




135i با این موتور می تواند ظرف مدت ۵.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد . حداکثر سرعت آن در ۲۵۰ کیلومتر به صورت الکترونیکی محدود شده است .

سقف این اتومبیل در مدت فقط ۲۲ ثانیه در صورتیکه سرعت شما کمتر از ۴۰ کیلومتر در ساعت باشد می تواند از حالت کاملا بسته به صورت کاملا باز در بیاید ( یا بالعکس ) .

این اتومبیل شباهت زیادی به بی ام و های ۲۰۰۲ دهه هفتاد میلادی دارد که در ایران وبین جوانهای آن دوران به بچه پررو معروف بود و خیلی ها خاطرات بسیار لذت بخشی با آن اتومبیلهای فراموش نشدنی دارند .



 
آخرین ویرایش:

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
هیولای سالین ، CHELLENGER 2009

هیولای سالین ، CHELLENGER 2009



به نظر میرسد جنگ خودروهای عظلانی که از چندین دهه قبل در آمریکا آغاز شده ، پایانی ندارد . با معرفی نسل جدید فورد موستانگ شلبی 500 ، نسل جدید شورلت کامارو و نسل جدید دوج چلنجر ، مثلث قدرتی شکل گرفته است که هر یک درصدد نامتقارن کردن اضلاع دیگر برآمده اند . بعد از 35 سال از معرفی اولین نسل دوج چلنجر ، در سال 2008 نسل جدید چلنجر با الهام گیری از مدلهای دهه ی 70 رونمایی شد . خودرویی عظلانی با تجهیزات پیشرفته و سبکی خاص از طراحی که یاد آور مدلهای اولیه چلنجر است . از اولین روز معرفی این نسل ، تیونرهای معتبر همواره دید ویژه ای به آن داشته اند . آما آنچه به تازگی توسط استیو سالین در کلوپ تنتیشن واقع در اورنج کانتی رونمایی شد ، اعجوبه ای است جاودان …



این زیبا روی خشن که نام " اس ام اس 570 " بر شناسنامه اش حک شده است ، از یک مجوعه کیت بدنه کاملا عضلانی و آیرودینامیک بهره می برد . بدنه چلنجر تا حدود زیادی متحول شده است . اسپویلر عظیم الجسه جلو بیشترین میزان هوا را به سوی اینتر کولر روانه می کند . همچنین فرم آیرودینامیکی آن ، حداکثر نیروی رو به پایین را به ارمغان می آورد که در چسبندگی و حفظ تعادل خودرو نقش اساسی دارد .


در قسمت عقب سپر عظیم الجسه به همراه هواکش های یک تکه در هماهنگی کاملی با طرح کشیده چراغ عقب هستند . طرح اگزوز آلومینیمی چلنجر نیز دسخوش تغییر شده است .



استایل و رنگ بندی چراغ عقب نیز مورد بهینه سازی قرار گرفته است و بر خلاف نمونه های استاندارد که کاملا قرمز رنگ هستند ، در این مجموعه ، یک تکه پلاستیک سفید رنگ در مرکز و چراغ های ال ای دی قرمز رنگ در حاشیه آن خود نمایی می کند که طراوت خاصی به نمای عقب بخشیده است . چرخ های 20 اینچی مولتی به همراه رینگ های آلومینیمی 5 پره شکاف دار، و ظیفه چسبندگی این کوپه دو در 5 نفره را بر عهده دارد .


در زیر کاپوت کشیده جلو نیروگاه 8 سیلندر همی با حجم 7/5 لیتر قرار دارد که در دو نوع الگو و تیونینگ مختلف 500 و 700 اسب بخار قدرت را به کمک گیربکس شش سرعته ی دستی به چرخ های عقب منتقل می کند . سالین به کمک نصب سوپر شارژ قدرتمند توانسته 450 و 670 پوند فوت گشتاور را در اختیار راننده که فرمان تمام هیدرولیک راک اند پینیون را در دست دارد ، بگذارد . از حداکثر سرعت و شتاب اولیه این محصول استثنایی اطلاعی در دست نیست اما رسیدن به سرعت های بیش از 285 و شتاب زیر 5 ثانیه به مدد حذف محدود کننده سرعت ، برای این اعجوبه قابل پیش بینی است .

یک مجموعه ترمز قدرتمند مجهز به الگاریتم ای بی اس ساخت کمپانی برمبو از دیگر بهینه سازی های صورت گرفه است . دیسک ترمز 14 اینچی با شش کالیبر در جلو و 12 اینچی با کالیبر نا مشخص در عقب بر روی چلنجر نصب شده اند .

فضای داخلی بسیار زیبا و از دوج چلنجرهای اولیه الهام گرفته شده است . فضای راحت و جادار این کوپه حتی در قسمت عقب یکی از مزیت های آن است . این راحتی و بالانس را باید مدیون سیستم تعلیق متحول شده سالین دانست که توسط سرنشین قابلیت تنظیم ارتفاع و سطح سفنی و نرمی فنرها از داخل اتاق را دارا می باشد .

استفاده از صندلی های چرمی آلکانترا با مارک شورن ، نوید بخش یک رانندگی لذت بخش است . کیسه های هوای جانبی و داشبود به کمک سیستم پایداری الکترونیکی ، ایمنی سرنشینان را تضمین می کند .

برخی دیگر از تجهیزان فنی رفاهی و ایمنی چلنجر اس ام اس 570 به شرح زیر است :

- سیستم مولتی مدیای بسیار قدرتمند " مای گیگ " که شامل سیستم ناوبری ، سیستم بخش کننده انواع دیسک های فشرده و رادیوی ماهواره ای سیریوس می شود .

- کیسه های هوای جلو و پرده ای جانبی برای کلیه سرنشینان .

- استارت از راه دور بوسیله ی سوئیچ خودرو .

- سیستم ضد بلوکه ، پایداری الکترونیکی و کنترل کشش .

- سیستم کنترل شیب خودکار .

- سیستم نمایش فشا رباد لاستیک .

-چراغ های زنون و ال ای دی با کمک سیستم روشنایی هوشمند .

و .....

این نمونه از چلنجر که توسط استیو سالین مورد بهینه سازی یا همان تیونینگ قرار گرفته است ، در نمونه پایه 64 هزار و 870 دلار قیمت گذاری شده است .

 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
Lamborghini Gallardo 2008 Hamann

Lamborghini Gallardo 2008 Hamann






موتور همان مدل 10 سیلندر V شکل به حجم 5000 سی سی می باشد که قدرتی معادل 520 اسب بخار را تولید می کند و نیروی تورک آن معادل 376 پوند در دور 4250 می باشد.
قدرت آن به تنهایی برای این سوپر اسپرت کافی بوده و از لحاظ فنی در موتور آن دستی برده نشده و به همان حالت استاندارد باقی مانده است بیشتر از همه در قسمت خارج و در ظاهر آن کار شده اضافه کردن اسپویلر عقب و کیت فلاپها در قسمت های کناری و همچنین رینگهای معروف HAMANN (Edition Race ) در سایز 20 اینچ که نمای زیباتر و خشن تر را به آن ارائه کرده اند.
اضافه کردن سیستم جدید ترمزهای اسپرت برای هدایت بهتر آن که اسپرتی تر از قبل بشمار آید.
و همچنین تلفیق رنگ نارنجی و مشکی در داخل و خارج که گیرایی آن را صد چندان بیشتر نموده است.







منبع : CARX1.COM
 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
Bentley Continental Supersports

Bentley Continental Supersports



خبر تولید سوپر اسپرت جدید بنتلی در سال 2010 از اوایل ماه فوریه منتشر شده است تا اینکه در اواخر این ماه سرانجام بنتلی این خبر را تایید و تصاویر این سوپراسپرت دو نفره 621 اسب بخاری خود را منتشر کرد. البته در نگاه اول شاید تفاوقت چندانی بین مدلهای گذشته کانتینانتال و این مدل نبینید اما در صورتی که این دو را در کنار هم مقایسه کنید متوجه تفاوت های آنها خواهید شد. این کوپه دو نفره کماکان از موتور W12 فولکس واگن استفاده میکند اما بسیاری از قطعات آن برای Continental دوباره طراحی شده تا حداکثر بازدهی را داشته باشد. سیستم AWD نیز در افزایش کیفیت رانندگی آن نقش موثری داشته ، این سیستم 40 درصد گشتاور را به چرخهای جلو و 60 درصد را به چرخهای عقب ارسال میکند و در سر پیچها نیز با فعال کردن قفل دیفرانسیل از لغزش خودرو جلوگیری خواهد کرد.گیربکس این سوپر اسپرت 6 دنده اتوماتیک و ساخت ZF آلمان است. بنتلی Continental علاوه بر بنزین میتواند از سوخت بیواتانول یا مخلوطی از این دو نیز استفاده کند.
طبق اعلام کارخانه شتاب صفر تا صد این بنتلی 3.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن 329 کیلومتر در ساعت است. این خودرو علی رغم ظاهر عضلانی تر خود 100 کیلوگرم نسبت به نسل پیشین خود سبک تر است. در واقع باید گفت خودرویی که پیش رو دارید سریع ترین و قدرتمند ترین بنتلی ساخته شده تا به امروز است.
 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
Alfa Romeo MiTo GTA

Alfa Romeo MiTo GTA






آلفا رومئو در نمایشگاه ژنف 2009 مدل GTA هاچ بک کوچک و تازه وارد خود یعنی MiTo GTA را معرفی کرد که از موتور 1.7 لیتری توربوشارژر دار به قدرت 242 اسب بخار سود میبرد و این قدرت برای وزن 1080 کیلویی این ایتالیایی دوست داشتنی کاملا کافی به نظر میرسد.در نمای ظاهری نیز از سپرهای جلو و عقب متفاوت با مدل اصلی و همچنین گلگیر های برامده تر بهره برده شده است. به هر حال این خبر برای هواداران هاچ بک های سریع ایتالیایی حتما مسرت بخش خواهد بود. اما برای رقبا یک زنگ خطر جدی است و باید اشاره کرد که رقبای اصلی این خودرو مینی کوپر S ، رنو کلیو و سئات لئون خواهد بود
 
بالا