کارگاه‌های حرفه‌ای مجازی نیاز مدیران جامعه امروز

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
[h=1]کارگاه‌های حرفه‌ای مجازی نیاز مدیران جامعه امروز[/h]

دانشگاه صنعتی شریف
واحد توسعه الکترونیکی
برای لحظاتی تصور کنید تمام پدیده‌های اطراف شما به صورت یک جریان، خود را به شما نشان می‌دهند. مانند جریان هوا. در نتیجه یک چنین دیدی به دنیای اطراف، جریان‌های مختلفی را می‌توان شناسایی کرد که می‌توان از آنها به جریان اصوات، جریان انسان‌ها، جریان اجرام آسمانی، جریان نقدینگی و... اشاره کرد.
این جریان‌ها توسط گیرنده‌هایی به عنوان ورودی در مغز انسان پردازش می‌شوند که حجم این جریان‌های ورودی در اعصار و دوره‌های مختلف زندگی بشری متفاوت بوده و سیر افزایشی آن مشهود بوده است. ذهن انسان پس از دریافت و پردازش این جریان‌ها، آنها را تبدیل به دانش کرده و با تبدیل دانش‌ها به عمل، جریان‌های جدیدی را در هستی به راه می‌اندازد.
امروزه با گسترش زمینه‌ها و امکانات ارتباطات انسانی، حجم گسترده‌ای از دانش در زمان کمی تولید و انتشار می‌یابد که در نتیجه آن می‌توان عصر حاضر را عصر دانش نامید.
همانگونه که در نمودار نشان داده شده است، نرخ رشد حجم دانش بشری در سال‌ها و دهه‌های اخیر، به طرز فزاینده‌ای رو به رشد است که این امر برای یک مدیر
(به عنوان یک موج‌سوار در فضای کسب‌و‌کار) از دو منظر قابل تامل است:
1- می‌تواند با استفاده از انرژی این امواج، با سرعت به پیش برود.
2- در اثر نیروی سهمگین این امواج و جریان‌های پرتلاطم، فرو ریزد.
زمانی که از سطح انسان فراتر رفته و سیستم پیچیده‌تری همچون یک سازمان را در نظر می‌گیریم، این مساله شکل پیچیده‌تری به خود می‌گیرد و مهارت و قدرت بیشتری را برای کنترل و استفاده از این نیروهای مفید و سرکش می‌طلبد. از این‌رو سازمان‌ها در عصر دانش برای بقا و پیشرفت، نیازمند رهبران، مدیران و کارکنان یا به عبارت دیگر، موج‌سوارانی قهار هستند. در این میان رهبران و مدیران به عنوان نقش‌های کلیدی هر سازمانی، نقشی اساسی و حساس دارند.
یک موج‌ سوار کار کشته، توانایی دریافت اطلاعات صحیح از محیط اطراف را دارد و می‌تواند در زمان کوتاهی آنها را پردازش کرده و تصمیم صحیح را به گونه‌ای بگیرد که سازمان خود را سوار بر موج به اهداف خود برساند. او همچنین از توانایی‌‌های خود آگاهی داشته و توانایی تشخیص موقعیت‌‌های حساس و بحرانی و همچنین فرصت‌ها و بهره‌گیری از آنها را به خوبی دارد.
پس می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که در عصر دانش، مدیران و رهبران سازمانی، نیازمند ابزارها و مهارت‌هایی هستند که به آنها قدرت و امکان مدیریت سازمان را از جنبه‌های گوناگون بدهد. علاوه بر این موضوع، این مدیران باید مهارت به‌کارگیری به موقع و کارآی این ابزارها را داشته باشند.
استقرار مکانيزم‌هاي کارآ در خصوص ارزيابي، تصميم‌گيري، انتخاب، اجرا، کنترل، توسعه و بهبود در سيستم‌ها و فرآيندهاي موجود در محيط داخلي و خارجي، همواره به عنوان دغدغه‌ براي رهبران سازمان‌ها مطرح بوده است.
در فضاي رقابتي امروز دنياي کسب‌و‌کار، بهره‌برداري از دانش و تفکر مديران هوشمند، بيش از هر دارايي‌ ديگري اهميت دارد.
مجموعه جامع مهارت‌هاي کاربردي مدير عصر دانش، با هدف انتقال مهارت‌هاي کاربردي به کارشناسان و مديران ايراني، بر اساس تجربيات سازمان‌هاي موفق مانند
BP، Shell، World Bank، Ford، Toyota، Siemens، GE، Microsoft و...، توسط واحد توسعه الکترونيکي دانش دانشگاه صنعتي شريف طراحي و توليد شده است. از جمله ويژگي‌هاي اين مجموعه جامع مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:
 محتواي آموزشي کاربردي و بهره‌گيري از تجربيات عملي شرکت‌هاي موفق
 برگزاري دوره به صورت ماژول‌هاي مستقل در بازه‌هاي زماني دو هفته‌اي
 دسترسي نامحدود در حين برگزاري ماژول‌ها در تمامي ساعات شبانه‌روز
در همین راستا، واحد توسعه الکترونیکی دانش دانشگاه صنعتی شریف، برای مهرماه 92 از تعداد محدودی از متقاضیان برای شرکت در «کارگاه حرفه‌ای مجازی مجموعه جامع مهارت‌های کاربردی مدیر عصر دانش» از طریق بررسی مدارک، ثبت‌نام به عمل می‌آورد. متقاضیان سراسر کشور می‌توانند رزومه کاری و تحصیلی خود را برای بررسی و اعلام نتایج، به آدرس
info@eknow.ir ارسال كنند. کلیه کارگاه‌های آموزشی این مجموعه از طریق اینترنت و به صورت مجازی برگزار می‌شود و نیازی به حضور شرکت‌کنندگان در محل دانشگاه نمی‌باشد. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.eknow.ir مراجعه كرده یا با شماره تلفن‌های 66009075- 66165185 تماس حاصل كنند.
 

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
نمودار مطلب «کارگاه‌های حرفه‌ای مجازی، نیاز مدیران جامعه امروز» از دانشگاه صنعتی شریف- دفتر ارزیابی و هدایت سازمان‌های دانشی کشور، واحد توسعه الکترونیکی دانش، اشتباه بوده و نمودار صحیح آن در زیر آمده است
 

Similar threads

بالا