کاربردهای معاوضه و انواع معاوضه

behi16

عضو جدید
کاربردهای معاوضه
معاوضه به معنای تبادل یک نوع دارایی، جریان نقدی، سرمایه گذاری یا پرداخت برای گرفتن چیزی همانند و هم ارزش خودش می‌باشد. انواع متفاوتی از معاوضه وجود دارد مانند: معاوضه زمین کشاورزی با زمین دامداری، معاوضه زمین با آپارتمان و معاوضه آپارتمان با خودرو، که ما قصد داریم در این مقاله، معاوضه زمین با آپارتمان را برایتان ارائه دهیم. پیشنهاد ما اینست با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.


معاوضه مغازه با آپارتمان


معاوضه زمین با آپارتمان
در واقع معاوضه زمین با آپارتمان یک توافق، بین دو طرفین معامله می باشد، که هر کدام بر اساس ارزش ملک خود، تصمیم به تبادل دو طرفه می‌گیرند. در این زمینه هم مبادله های گوناگونی وجود دارد، به عنوان مثال شخصی دارای 2000 متر زمین کشاورزی می‌باشد و می خواهد زمین خود را با یک دستگاه خودرو که هم تراز با ارزش زمین است، مبادله کند و یا شخصی هزاران متر زمین دامداری خود را با دو واحد آپارتمان معامله می کند، به همین دلیل جدا از ارزیابی و تحلیل ملک و دارایی افراد، معاوضه به توافق هر دو مالک بستگی دارد، گاها هم پیش می‌آید که فردی در ازای چیزی که معاوضه نموده بایستی ما به التفاوتش را هم پرداخت کند، به اینصورت معامله درست و اصولی انجام خواهد شد.





نکات مهم در معاوضه
معاوضه هم همانند دیگر معامله‌های مهم مانند خرید خودرو، آپارتمان، زمین و انتقال سند، مستلزم رعایت یک سری نکات مهم و اساسی می باشد تا بتوانید یک تبادل قانونی انجام دهید و خیالتان از هر جهت آسوده باشد.


یادتان باشد در هنگام معاوضه حتما از هویت شخصی فرد مقابل مطلع شوید و بدون هیچ تعارفی مدارکش را بررسی نمایید، همچنین اگر در حال معاوضه یک آپارتمان هستید، حتی الامکان، مدارک گواهی شهرداری، پروانه پایان ساخت را چک کنید، البته زمانیکه یک واحد، سند داشته باشد به مراتب از همه‌ی پیچ و خم‌های این مراحل گذشته، منتها سعی کنید تا جایی که می‌توانید از خرید ملک‌هایی که فاقد سند هستند اجتناب ورزید تا درگیر دردسرهای شهرداری و عوارض و سند نشوید.





جمع بندی
همانطور که ملاحظه نمودید، معاوضه از جمله فعالیت‌های متفاوت در خرید و فروش دارایی های شماست که در انواع مختلفی هم وجود دارد که بسته به نیاز و عدم نیاز شما، صورت می گیرد، سعی کنید حتما در هنگام معاوضه به نکاتی گفته شد دقت نمایید، و تمام معامله‌های خود را در یک بنگاه معاملاتی معتبر انجام دهید. از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.
 
Similar threads

Similar threads

بالا