چگونگی انتخاب جنسیت کودک از طریق مواد غذایی

Miss doctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
در این بخش شما را با انتخاب جنسیت کودک ( دختر یا پسر بودن ) از طریق غذاها و مواد غذایی آشنا می کنیم. با مجله پزشکی دکتر سلام همراه باشید.






بررسیهای انجام شده در مدلهای حیوانی نشان داده که اگر لارو کرمهای دریایی در آبی که به آن پتاسیم افزوده شده قرار گیرند، بیشتر نوزادان نر میشوند، در حالیکه اگر آب قلیایی و به ویژه غنی از کلسیم باشد، اغلب نوزادان ماده میشوند. ولی در آب دارای تعادل یونی در دو جنس تعادل وجود دارد. به نظر میرسد که نسبت پتاسیم به کلسیم و منیزیم اهمیت دارد به طوری که با افزایش پتاسیم و سدیم اکثر نوزادان نر، و با افزایش کلسیم و منیزیم اکثر آنها ماده میشوند.
مطالعات روی گاوهایی که در محیط آکنده از دود پتاسیم بودند و غذای غنی از کلسیم مصرف میکردند نشان داد که ۹۰% گاوهای به دنیا آمده، نر بودند.
مشابه همین نتایج در مطالعات انجام شده روی زنان کانادایی به دست آمده است.

به نظر میرسد که تغییر یونها موجب تغییر تمایل غشای اوول (تخمک) میشود. برای موفقیت در این امر لازم است حداقل در پریود ماهانه قبل از بارداری رژیم پر سدیم و پتاسیم برای پسرزایی و رژیم پرکلسیم مثل لبنیات و فقیر از سدیم و پتاسیم برای دخترزایی شروع شود. در مواردی از قبیل فشار خون بالا، ناراحتیهای قلبی و نارسایی کلیه مصرف رژیم پسرزایی (به دلیل سدیم بالا) ممنوع است.

در عوض به هنگام وجود اختلالات عصبی، بالا بودن کلسیم خون و نارسایی کلیوی هم رژیم دخترزایی نباید تجویز شود. برای موفقیت، رژیم موردنظر باید با جدیت پیگیری شود. ذکر این نکته ضروری است که مطالعات انجام شده روی خوکها این نظریه را تائید کرده است و قرار دادن آنها در محیط پتاسیم و مصرف غذای پر کلسیم نتوانسته نسبت جنسی را در متولدین تغییر دهد.
ـ کلسیم ؛ مصرف لبنیات، سبزی و میوه کافی نیاز معمول بدن به این ماده را تأمین میکند. در صورتی که تمایل دارید میزان کلسیم دریافتی خود را افزایش دهید (رژیم دخترزایی) کافی است مقدار بیشتری از این گونه مواد به خصوص شیر و لبنیات مصرف نمائید.

توجه داشته باشید که مصرف نانهای تخمیر نشده به علت وجود اسید فیتیک، جذب کلسیم را کاهش میدهد.
ـ منیزیم ؛ این عنصر در کلروفیل گیاهان وجود دارد و بنابراین گیاهان سبز غنی از منیزیم هستند.

حبوبات و مغزها نیز منابع خوبی از این ماده میباشند. اگر چه در بسیاری از مواد غذایی این عنصر وجود دارد ولی لبنیات منبع غذایی عمدهای محسوب نمیشوند.
ـ سدیم ؛ بسیاری از غذاهای آماده دارای مقدار زیادی سدیم هستند. کنسروها، کالباس و سوسیس، بیسکویت شور، زیتون شور، خیارشور، پنیرهای شور، سسهای تجارتی و ماهیهای نمک سود منابع خوبی از این عنصر میباشند. در عوض شیر و لبنیات، میوههای تازه و همین طور سبزیهای تازه از نظر سدیم نسبتاً فقیر هستند.

ـ پتاسیم ؛ مواد غذایی غنی از پتاسیم شامل گوشتها و میوهها، غلات به ویژه برنج، سبزیها و صیفیها، میوه های تازه و خشک و آشامیدنیها هستند.
 

Similar threads

بالا