چگونه متوجه شوید که برای ازدواج آماده‌اید

Sarp

مدیر بازنشسته
آیا ازدواج کردن برای شما مناسب است؟ قبل از اینکه به قول معروف قاطی مرغ‌ها شوید چه چیزهایی را باید بدانید؟ توصیه می‌کنیم قبل از اینکه آستین‌هایتان را بالا بزنید، نگاه دقیقتری به خودتان و رابطه‌تان بیندازید. این سوالات را از خودتان بپرسید.


چرا می‌خواهید ازدواج کنید؟
صادق باشید و دلایلتان را بررسی کنید. لیستی از مزایا و معایب طرف مقابل و رابطه‌تان تهیه کنید. اگر می‌خواهید خودتان را برای ازدواج کردن راضی کنید، به هیچ وجه اینکار را نکنید. اگر می خواهید طرفتان را به اینکار راضی کنید، باز هم اینکار را نکنید. مطمئن شوید که برای فرار کردن یا جلوگیری از بروز چیزی نیست که می‌خواهید ازدواج کنید. آیا همیشه دوست داشتید که ازدواج کنید؟ این هم اصلاً دلیل خوبی نیست.



آیا به گذشته طرف مقابلتان اطمینان دارید؟
بهترین پیش‌گوی رفتارهای آینده، رفتارهای گذشته طرف مقابلتان است. باید از آن درس بگیرید. طرفتان در روابط قبلی خود چطور رفتار کرده است؟ با شما چطور رفتار کرده است؟ از والدین خود درمورد ازدواج چه چیزهایی یاد گرفته است؟ به دقت والدین طرف مقابلتان را بررسی کنید-بچه‌ها تا حد زیادی تحت ‌تاثیر والدین خود هستند.


فقط می‌خواهید ازدواج کنید یا برنامه یک مراسم عروسی مفصل دارید؟
کیک، گل و غذاهای عالی همه هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند اما چیزهای مهمتری هم وجود دارد. عروسی یک شب است و ازدواج یک عمر. نباید فقط بخواهید که ازدواج کنید باید بخواهید که با خوشبختی کنار هم زندگی کنید. به 50 سال آینده فکر کنید. حداقل همان مقدار زمان و انرژی که برای برنامه‌ریزی روز عروسیتان صرف می‌کنید را صرف برنامه‌ریزی برای زندگی زناشوییتان کنید. قبل از ازدواج با طرفتان درمورد نحوه بزرگ کردن بچه‌ها، نظم، رابطه‌ جنسی، مسائل مالی، کار، مذهب، بازنشستگی، مادر/پدر همسر، و از این قبیل تصمیم بگیرید. اگر در مورد این موضوعات قبل از ازدواج با هم حرف نزنید نمی‌توانید با هم به خوبی زندگی کنید.


آیا بیشتر از آنچه برای از دست دادن در توانتان است، سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟
به قیمت رابطه تان نگاه کنید. مثلاً اگر مجبور خواهید بود قید دوستان، کار یا خانواده‌تان را بزنید، یعنی قیمت این ازدواج برایتان خیلی بالا است. ببینید اگر این ازدواج شکست بخورد، از نظر احساسی ورشکسته خواهید شد؟ بهتر است تنها ولی سالم باشید تا با هم ولی بیمار.


آیا درمورد نیازها و انتظاراتتان باهم حرف زده‌اید؟
خودتان را بشناسید. اگر با نیازهای خودتان آشنا نباشید نمی‌توانید تعیین کنید که فردی برای شما خوب است یا نه. اصلاً خودخواهانه نیست که در یک رابطه برای خودتان هدف داشته باشید. نیازها و انتظارات خود را مطرح کنید، البته قبل از ازدواج نه بعد از آن!



کد:
http://www.mardoman.net/
 

Sarp

مدیر بازنشسته
نظرات :

قزافی بچه ها قبل از ازدواج حتما به جیب خودتون نگاه کنید و به سطح توقع دختر. مطمئن بشید که این دو تا هماهنگی دارن. اینکه پول ازدواج رو خدا جور میکنه شایعه ست. دوم: حتما برای دوره آشنایی شخصیت قائل باشید. خیلییییی لازمه. باور کنید. البته بعضیا این دوره رو با دوره خوشگذرونی اشتباه میگیرن. من این دوره رو پشت سر گذاشتم و فهمیدم که ما مناسب هم نیستیم. ازدواج خیلی زیباست. ولی مناسب و به موقعش. دروووود


قاسم
فکر کنم منظور نویسنده محترم از ازدواج تشکیل خانواده هست و باید به عرض ایشان برسانم که ازدواج به دلایل گوناگونی صورت می گیرد که آرمانی ترین آنها تشکیل خانواده است و از میان آن دلایل می توان به : ارضای میل جنسی، وجود یک همدم، داشتن فرزند (تکثیر نسل )با یا بدون خانواده ، محرمیت با یا بدون شرایط،تامین مالی در یک طرف و برای زمانهای مشخص و .. می توان نام برد که برای هرکدام از آنها می توان برنامه های عقلانی جداگانه ای را برقرار نمود.


س_مهتاب
سلام. میشه گفت هم مقاله خوبی بود هم نبود یعنی نصف نصف خوب و بد بود/درسته که باید چیزهایی در مورد گذشته طرف دونست ولی دلیل نمیشه که طرف هر جور در گذشته بوده در آینده هم همونطوری باشه!/صحبت کردن قبل از ازدواج در هر موردی(بچه،کار،خانواده و..) اگه انجام نشه دلیل نمیشه که بعدا باهم زندگی خوبی نداشته باشن... چیزیه که دیدم!/باید آدم خودشو بشناسه تا ببینه رو چه هدفی میخواد ازدواج کنه؟ یا چقد حاضره تو زندگی آیندش بخشش داشته باشه تا بتونه دریافت کنه!/ بعضی وقتا آدم ازدواج میکنه تا از شرایط فعلی خلاص شه و به شرایط به اصطلاح بهتر برسه... که اغلب هم نمیرسه/ ازدواج خیلی سخته. من خودم به شخصه تا واسم خواستگار نیومده، خدا خدا میکنم بیاد تا ازدواج کنم؛ همین که واسم خواستگار میاد، میخوام بمیرم! نمیدونم چرا اینجوری ام. واسم شده معضل! میدونم که فاتحه آیندمو میخونم با این کارم... 22 سالم شده و نگرانم...


violon
من اهل انتقاد نیستم اما اقای قزافی یعنی گه که شایعس؟ خدا خودش گفته که نگران نباشید خدا کمک میکنه... اما این در صورتیه که شما هم معقول فکر کنید نه اینکه برید سراغ کسی که توقعات عجیبی داره یا اینکه خود شما تو خونه بشینید و منتظر باشید از اسمون پول بیوفته!!! البته منظورم شخص شما نیست.. در کل ادمها رو میگم!! من به عینه دیدم خدا برکت داده به زندگی هایی که بی الایش هستن.. خدا که یه گونی پول از اسمون پایین نمیندازه!! خدا میگه برای ازدواج سخت نگیرید و از ازدواج نترسید که خدا کمک میکنه به بنده هاش.. اینکه خونواده عروس بگن به اندازه تاریخ تولد مهر میخوام تقصیر خدا نیست.. یا فلان تالار رو بگیرید یا فلان ماشین رو داشته باشید.. مطمئئن باشید حرف خدا حرف ادما نیست که خطا داشته باشه.


یک زخم خورده در ازدواج
ازدواج اول بدبختی واسه آقایون و اول خوشبختی واسه خانوماست. آقایون استقال و آزادی های فردیشون رو از دست میدهند و خانوم ها استقال و آزادیهای فردی که پیش از ازدواج در خانه پدرشون نداشتند، را تازه به دست میاورند. آقایون به منظور احترام به زنشون به خواستهای آنها عمل کرده و موجبات خوشحالی آنها را فراهم کرده، خانوم ها از این علاقه و حسن نیت آقایون سو استفاده کرده، و آن را به حساب ضعف یا به قول معروف زن ذلیلی آقایون میگذراند.


مجتبی
سلام بنده دوسال پیش به شدت از ازدواج می ترسیدم شاید دلیلش تغییر در زندگی بود از طرفی هم دوست نداشتم پیش خونواده ام باشم بنابراین توی بلاتکلیفی مونده بودم تازه جیبم هم خالی بود.الان فهمیدم که ازدواج خیلی مفید تر از اونیکه قبلا بهش فکر میکردم و الان تصمیم به ازدواج گرفتم.اما نه میدونم انتظاراتم چیه از طرفم و نه میدونم دوست دارم طرفم چه جوری باشه.کلهم اینبار بلاتکلیف موندم که طرفم کیه؟اگه کسی کیتونه راهنمایی کنه ممنون میشم.


احسان
آقا مجتبی با جمله ی "الان فهمیدم که..."ت مشکل دارم، کلاً آقایون فکر می کنن فهمیدن؛ بعدن می فهمن که اشتباه فهمیدن! (بنده خودم آقا هستم) به صحبتهای یک زخم خورده توجه کنید! اما شخصاً نکته ای که تو این مقاله فوق العاده برام جالب بود اینه که روی صحبت به آقایونه، یعنی یه جورایی می خواد بگه برای خانوما ازدواج نیاز به آمادگی خاصی نداره، خانوما هرجوری که هستن، همینن که هستن؛ در واقع میگه این آقایون هستند که باید به بهترین نحو خودشون رو برای سرویس دهی آماده کنن. - پول برای اداره ی معاش خانواده- هوش برای پی بردن به منظور اصلی ادا و اصول های ظاهری خانوما- اخلاق برای اینکه خانومها آزرده خاطر نشوند- پرستیژ برای اینکه خانومها باهاش کلاس بذارن- صداقت برای اینکه خانومها احساس امنیت کنند- خلاقیت در نحوه ی رفتار برای اینکه خانومها ختسه نشوند- جذبه برای اینکه خانومها احساس نکنند دارن با یک بچه زندگی می کنند- عاطفه و محبت برای اینکه روح لطیف خانومها خدشه دار نشه- گذشت برای اینکه از سر تقصیرات خانومها بگذرن- ملاحظه برای اینکه خدای نکرده تو وضعیت روحی نامناسب به خانوم چیزی نگن که ناراحت شه- حافظه ی قوی برای اینکه همیشه مناسبتهایی که به خانوم مربوط میشه(تولدو...) رو فراموش نکنن و ... و تازه اگه همه ی اینها در یک مرد پیدا نشه خانوم بعد از ازدواج میگه ازدواج موفقی تداشته و باید بیشتر فکر می کرده یا اینکه اگه صبر می کرد یکی بهتر نصیبش می شد و از این قبیل و یا نه، خونه پرش می گن "مردا همینن، بیشتر از این نمیشه ازشون انتظار داشت". خدا صبرت بده زخم خورده ی عزیز
 

Sarp

مدیر بازنشسته
باقلوا سلام به عقیده ی من نظرهای دوستان فقط تجربه ی شخصی خودشونه و دلیل نمیشه چون مثلا هفت نفر در ازدواجشون شکست خوردن بقیه هم شکست بخورن کلا در حال حاضر دید اکثر ماها به ازدواج منفی شده و کاریش نمیشه کرد یک ازدواج زمانی میتونه موفق باشه که هر دو طرف با شناخت کافی از خودشون و طرف مقابلشون به این نتیجه رسیده باشن که میتونن با هم یک زندگی رو اداره کنن نه اینکه فقط مرد یا زن بخواد بیش از حد فداکار بشه!!! تا میتونید باید سوال های مهم و اساسی از طرفتون بپرسید و واقعا بدونید چی می خواید از زندگی و ازدواج رو امری سطحی و ساده نگیرید خیلی دقت و ظرافت و همچنین ذکاوت لازمه که یک ازدواج صحیح انجام بشه و به خوشبختی ختم بشه برای ازدواج هیچوقت عجله نکنید چون مهمترین انتخابی که باید داشته باشید و باید خوشبخت بشید : ) شاد باشید و عاااشق


مسعود
من 2 سال نیم پیش عاشق دختری شدم و به قصد ازدواج باهاش دوست شدم ، اما بنا به خیلی شرایط هنوز نمی تونستم خودم مستقل باشم ، حدود یه سالی رابطه مون دوام داشت و توی اون مدت رابطه ی بدی نبود و من خیلی ایشونو دوست داشتم ، اما ایشون منو رها کردن و نمی خواست که با ازدواج کردن درگیر مسائلش بشه ، و حالا بعد یه سال و خورده ای دوباره برگشته. و من نمی دونم چیکار باید بکنم که درسته. آیا اون رابطه رو ادامه بدم؟ خودم خیلی دوست دارم که ادامه بدم ، اما زمان جدا شدنممون به همین راحتی نبود. و خیلی سختی کشیدم. الان دو دل هستم. نمی دونم چه کاری کنم ، نظر شما چیه دوستان


ایناز
خطاب به اقا مسعود. شاید اونی که شما دوست دارید رفته و برگشته دلیلش اینه که بهتر از شما رو پیدا نکرده شاید رفته کسای دیگه رو دیده الان قدر شما رو می دونه حتما شما رو دوست داره که برگشته.اما اگه قبولش کردین دوباره حتما روزای سختی که بخاطر رفتنش کشیدید رو کاملا فراموش کنید و خودتونو خالی کنید ببخشیدش بعد قبول کنید چون ممکنه توی رابطتوت اثر بد بذاره.


احسان به مسعود
نمی خوام بد بین بشی اما به این بعد قضیه فکر کن که شاید از ارتباط با تو اون چیزی که می خواسته(حالا هرچی، س.ک.س، ازدواج، تفریح پر خرج...) دستگیرش نمی شده و با اومدن کس دیگه ای به زندگیش تورو رها کرده باشه و حالا دوباره تنها شده و چون کسی دورو ورش نیست سراغت اومده که اگه اینطور باشه اصلن صحیح نیست چون به خاطر خودت تو رو نخواسته و نباید به رابطه برگردی.


سعید م
مسعود جون زیاد خوشبین نباش تو ک نمیدونی این مدت اون چکار میکرده و الان چرا باز اومده شاید شکست خورده.مطمعن شو میخادت اونم بخاطر خودت نه این ک سرش به سنگ خورده راهی نداشته اومده سراغت بد قبول کن.موفق باشی


مسعودارباب
سلام والدین طرفین ورفتارشان بایکدیگرراشناسائی کنید. رفتارپسرهای دیگرخانواده بازنانشان ودختران دیگرخانواده باشوهرانشان رامطالعه کنید. مطمئن شویدوقصدکنیدوقتی که ازدواج کردید دیگرچشمتان ودلتان دنبال دختردیگری نرود. سلامت جسمی ، روحی ، روحیهءسعی وتلاش وآمادگی مردبرای زحمتکشی ... واز همه مهم تر"مومن "بودن رااکیداً مدّنظر قراردهید. اگرمشورتی خواستیدبامن تماس بگیرید.


yavar
سلام به همه هرچه زودترازدواج کنید! باورکنیدبعدش پشیمون میشین که چرادیرکردید. این وقت وانرژی وپول و... که برای دیگران میگذاریداگربرای همسرخودتون صرف کنین خیلی بیشترنتیجه میگیرین !!! بعضی هامیگن حالازوده ، وقت داریم ، یه کم دیگه مجردباشیم وآزادباشیم !!! نمیدونن که ته اینهاپشیمونیه حتی اگه هیچ خلافی هم رخ نده ! پشیمونی ازعقب افتادن ازتکامل ... موفق باشین



باقلوا
سلام آقا مسعود من فکر میکنم مهمترین مسئله ای که باید بدونید اینه که اون دختر خانم چرا رفت؟و چرا دوباره برگشت؟جواب واقعی این سوال ها خیلی مهمه که بدونید ازش غافل نشید چون دوباره ممکنه در آینده این کارو بکنه پس دنبال دلیلش باشید و سعی کنید جوابی بگیرید که واقعا قانع بشید. موفق باشید و شاد


برای مسعود
آقا مسعود به حرف بعضی آدما که زخم خورده های عشق هستن و همه رو بد میبینن گوش نده . شما خودت میگی که اوضاع مناسبی برا ازدواج نداشتی خب وقتی اون خانم میبینه که با وارد شدن به زندگی همدیگه تو اون شرایط جز سختی چیزی عایدتون نمیشه و بی شک مشکلات زیادی پیش میاد ، مجبوره که ناخواسته پا روی احساسش بذاره . این 1 حرکت عقلانیه . بدبین نشو .اول خیلی قاطع و محکم باهم حرف بزنین (نه احساسی) و مسایلتونو حل کنین و ببینید میتونید از مسایل گذشته بگذرید و همو ببخشید بعد ارتباط جدید رو شروع کنید . بدبین و دهن بین نباشید . متاسفانه اکثر کسانی که تو 1 ارتباط زیان میبینن بدی رو به همه تعمیم میدن .شما اینطور نباشین . یادتون نره که این فرد همونی هست که دوسش داشتی ولی اوضاع و شرایط اجتماعی نامناسب شما رو از هم دور کرده (نه بی وفایی)



س_مهتاب به اولین پیام احسان
سلام. به نظر شما همچین مردی که خصوصیاتش رو نام بردین رو کره زمین وجود داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فک کنم همراه با دایناسورا منقرض شده! / مطمئن باشید اگر اگر گذشت و چشم پوشیه خانوما از رفتار مزخرف آقایون نبود الان باید 99.9 درصد خانواده های دنیا از هم جدا میشدن... بهتره یکم از خانومای فامیلتون تحقیق کنید یا بهتره تو رفتار زن و مردهایی که در کنار شما وجود دارند یکم دقت کنید... اونوقت میبینید که خانوما آزادی ای که در خونه پدر داشتن رو به طور مطلق از دست دادن و باید با یک آدم ------ سر میکنن!/ البته همه مردا هم اینطوری نیستن. قصد بی احترامی به هیچ کسی رو نداشتم/ ببخشید


M@RY@M
احسان نظرات جالبی داشت که خیلی از آقایون هم با ایشون موافقن.من هم با فکر کردن روی همین مسایلی که ایشون گفتن و دقیقا بخاط همون دلایل معتقدم که خانومها هم نیاز دارن تا با کسب آگاهیهای لازم آمادگی ازدواج رو پیدا کنن و برخورد بهتری با آقایون داشته باشن.'گناه دارن بخدا


احسان به س_مهتاب
بنده گردنم از مو باریکتر منظورم این بود که خانوما کمی واقعیات رو منفی می بینن و ترجیحی فکر می کنن. فراموش نکنید چه بسا آقایون هم تحت شرایط سخت قرار می گیرن و تو رفتارشون تاثیر میذاره که خانومها این موقع ها بیشتر از زاویه ی دید خودشون به مسائل نگاه می کنن. خود من قبول دارم که لا اقل تو عصر حاضر ظرفیت و آمادگی عاطفی آقایون برای ازدواج بسیار کمتر از خانوماس(فقط به دلیل فقر ارتباطی و اطلاعاتی محیطی که توش بزرگ می شن). اما خداییش خانوما اگه به اندازه ی یه نقطه ی کوچولو از کسی آزرده بشن تا قیام قیامت یادشون می مونه و همیشه به ظاهر طرفشون رو می بخشن، اونم به این خاطر که خودشون رو فهمیده تر و با گذشت و بزرگوار جلوه بدن، اما آقایون اگه کسی رو ببخشن واقعن خطاشو فراموش می کنن و نمیذارن تو رابطشون تاثیر بذاره، بدون اینکه پرستیژ بزرگواری بیان. در نهایت از نظر من با ازدواج، آقایون(البته آقایون نرمال، یعنی نه زیاد ایده عال و نه زیاد غیر قابل تحمل) مسئولیت سنگینتری رو عهده دار می شن-و انرژی بیشتری صرف زندگی مشترک می کنن- در حالی که عمومان خانوما فقط لازمه که خودشون رو با شرایط جدید وفق بدن.


س_مهتاب به احسان
آره فقط لازمه خانوما خودشونو با شرایط جدید وفق بدن یعنی باید ببینن شوهر جان چه مدل غذایی میخوره؟{شور نباشه،شیرین نباشه،تلخ نباشه،ترش نباشه و....}/ موقع اخبار ، فیلم ، روزنامه خوندن خانوم به هیچ عنوان حرف نزنه!/ تو مسایل رابطه ای حتما باید آقا رو درک کنه . یعنی از غیب بفهمه آقا چه جوری دوست داره!/ باور کنید زنها خیلی وظیفشون سخت و زیاده!/ تا خانوم یه حرف خلاف فکر و عقیده آقا میزنه، فورا آقا میگه شما نمیفهمی یا بچه ای این چیزا حالیت نیست و خیلی حرفای دیگه! چیزیه که خیلی دیدم تو همه نوع خانواده ای باسواد، بی سواد، پولدار، بی پول، هم سن، با فاصله سنی و...// نمیتونم کامل و خوب منظوری که دارمو برسونم ولی خب.... بیخیال.


احسان به س_مهتاب
من له شدم، ببخشید، نوکر همه ی خانومام هستیم؛ بنده اصلن نظری ندارم. هر چی بگین قبول
 

Sarp

مدیر بازنشسته
دیوانه از پیش عاقل فکر میکردم اینکه شب تنها بخوابم خیلی داره آزارم میده اینکه نیاز داشتم کسی رو دوست داشته باشم و بهش عشق بورزم دوست داشتم بیشتر در کنار همسرم باشم تا یه مشته جوون مجرد و ... همه اینا باعث شد فکر کنم که عاشق شدم به زور به خودم قبولوندم که عاشق شدم ولی کاش وقتی در کنار همسرم هستم حسرت لحظه هایی که با دوستانم بودم شب هایی که راحت تا لنگ ظهر جمعه میخوابیدم و .... نمیخوردم میشه کسی در کنار همسرش حسرت اون لحظه ها رو نخورده باشه ؟؟؟


سحر
احسان جان این خانوم ها هستند که تو سرویس دهیشون به آقایون باید دو غاز و نیم بالا بدن!تازه بازم شوهرشون طلب کاره و دنبال بهانه تا بره دنبال تنوع!البته این شامل همه نیست مرد های خوب و نجیب و مهربون هم هستن گمان نکنم نسلشون منقرض شده باشه اما به هر حال مرد هر چی باشه زن بیشتر باید سرویسسس! بده


برات
به نظر من اگه تو زندگی پول نباشه عشق دو طرف نسبت به کم میشه پس قیل از ازدواج آقایون حتماً یه کار خوب برا خودتون جور کنید نه اینکه از جیب بابا بخورید !!



EHSAN
ازدواج یعنی یکی به تو و حرفات امید بسته.خیلی نامردی اگه نا امیدش کنی.


احسان
این جمله ی آخر مشکوک به نظر می رسه!
 

زر خانیم

عضو جدید
تو این زمونه که پسرا اکثرا استقلال مالی ندارن،خصوصیات اخلاقی شونم که به سمت دحتر بودن پیش میره(یعنی زیادی نازپرورده و نازگ نارنجی هستن) و ازدواج هم جز یکی از سرگرمی هاشونه که چند ماه بعد براشون جذابیتشو از ذست میده .............ازدواج خیلی سخت شده.ریسکش از نمودارهای بازار بورس که هی بالا پایین میرن هم بیشتر شده.
 

sami1984

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی وقته فهمیدیم برای ازدواج آماده ایم.بعدش چیکار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
 

Coraline

مدیر تالار پزشکی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
بعدش زیاد سخت نگیر و یه دختر همسطح خودت پیدا بکن

;)دارمت!

مشکل آقا پسرهای ما اینه که بعضی هاشون عادت دارن لقمه بزرگتر از دهن برمیدارن
بعد هم که اون لقمه تو دهنشون گیر کرد تازه میفهمن که چه کار کردن!!!
ولی خب پشیمانی سودی نداره...
 

ماریا جمشیدی

عضو جدید
;)دارمت!

مشکل آقا پسرهای ما اینه که بعضی هاشون عادت دارن لقمه بزرگتر از دهن برمیدارن
بعد هم که اون لقمه تو دهنشون گیر کرد تازه میفهمن که چه کار کردن!!!
ولی خب پشیمانی سودی نداره...
منم تورو دارم;)
عاشق امضاتم
 

sami1984

عضو جدید
کاربر ممتاز
;)دارمت!

مشکل آقا پسرهای ما اینه که بعضی هاشون عادت دارن لقمه بزرگتر از دهن برمیدارن
بعد هم که اون لقمه تو دهنشون گیر کرد تازه میفهمن که چه کار کردن!!!
ولی خب پشیمانی سودی نداره...
منظورت من هستم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من هنوز لقمه ای نگرفتم که ببینم بزرگتر از دهنمه یا کوچکتر.......................................
بعد لقمه بزرگتر به جای یه گاز 2 تا گاز می زنم تا گیر نکنه:):):)
 
  • Like
واکنش ها: Sarp

Similar threads

بالا