*mandana*
عضو جدید
-چگونه كسب و كارم را به سمت بهتر شدن تغییر دادم 
اگر می خواهید كسب و كارتان را هوشمندانه تر، شادتر یا سودآورتر نمایید، در اینجا به شما می گوییم که چگونه این كار را انجام دهید. نمونه هایی از بهترین مطالعات موردی در اختیار شما قرار گرفته است. هر یك این نمونه ها را مالك یا مدیر یك كسب و كار ارایه کرده و به زبان خاص خود، بهترین اقدامات و چگونگی جامه عمل پوشاندن به اهدافش را برای شما بیان كرده است .
*چگونه هزینه های عرضه را كاهش دادم
رزلی مدیرمؤسسه انتشارات مك میلان-اسكات است. وقتی او به این شركت پیوست، یكی از نخستین چالشهایش نحوه مدیریت هزینه های عرضه بود. یك ارزیابی جامع همراه با تجزیه و تحلیل هزینه ها، او را به سوی یك سیاست جدید خرید و صرفه جویی های عمده در هزینه ها سوق داد.
آنچه انجام دادم
بررسی آمار و ارقام
وقتی ما ارزیابی خود رادر مورد عرضه آغاز كردیم، شركت فاقد یك سیاست رسمی خرید بود. همانند بسیاری از كسب و كارها، ما رشد قابل توجهی كرده بوده ایم اما نظام خرید مشخصی نداشتیم وکارکنان هر طور كه می خواستند دست به خرید می زدند. اولین كاری كه انجام دادیم این بود كه همه مراحل عرضه محصولاتمان را به صورت یك فهرست تهیه كردیم و تمام هزینه ها از خودروهای شركت گرفته تا هزینه لوازم التحریر را محاسبه نمودیم. وقتی همه این اطلاعات را در یك بانك اطلاعاتی جامع قرار دادیم، توانستیم حوزه هایی را مشخص كنیم كه نیازمند پیشرفت بودند. كاملاً مشخص بود كه برای كاهش هزینه ها باید بر تمامی فعالیتهای خرید تمركز می كردیم و در مورد معاملا تمان و دستیابی به بهترین قیمتها، به مذاكره با عرضه كنندگان اصلی می پرداختیم.
برقراری ارتباط با كاركنان و عرضه كنندگان
گام بعدی مشورت با عرضه كنندگان فعلی و بحث در مورد جایگزینهای مختلف بود. حتی اگر گزینه های ارزان تری داشتیم، سعی نمی كردیم تا عرضه كنندگان موجود را از دست بدهیم. ما با آنها وارد مذاكره مستقیم شدیم و سیاست جدید خریدمان را برای آنها توضیح دادیم. ما می خواستیم این فرصت را به آنها بدهیم تا با دیگر عرضه كنندگان وارد رقابت شوند. ما كاری كردیم كه عرضه كنندگان جدید، نیازها و نحوه فعالیت ما را به خوبی درك كنند. توسعه روابط خوب از همان مرحله اول، اهمیت بسزایی دارد. اگر شما به عرضه كنندگان كمك كنید، آنها نیز تمایل بیشتری برای كمك به شما خواهند داشت. باید به خریدهای بی برنامه پایان می دادیم لذا سیاست جدید را سریعاً به اطلاع تمامی کارکنان رساندیم. در ابتدا شاهد مقاومت هایی بودیم اما از طریق صحبت با افراد و گوش دادن به دیدگاههای آنان، بر این مشكل فایق آمدیم. یكی از نگرانی های اصلی كاركنان، كاهش كیفیت تولید و در عین حال سخت تر شدن كار آنان بود. ما قبل از هر گونه برنامه ریزی، شروع به تولید محصولاتی به عنوان نمونه كردیم.
نظارت و ارزیابی
برخی صرفه جویی ها به خوبی قابل رؤیت هستند. مثلاً تغییر عرضه كننده نوشت افزار
باعث 20 درصد كاهش هزینه های ما شد ضمن اینكه محدود كردن استفاده از خودروهای شركت نیز تا 15 درصد از هزینه های ما كاست.
ما به صورت سالیانه اقدام به بررسی سیاست خرید خود كردیم. ما هزینه ها را سال به سال مقایسه كردیم و كیفیت محصولات و همچنین عملكرد خدمات تمامی عرضه كنندگان را بررسی نمودیم. بازخورد كاركنان را مد نظر قرار دادیم و یافته های كلیدی را در صورت لزوم به اطلاع عرضه كنندگان رساندیم.
كارمتفاوتی كه باید انجام می دادیم
هدف نهایی سیاست خرید، كنترل هزینه ها است، اما روابط خوب با عرضه كنندگان بیشتر از پول ارزش دارد. ما در همان روزهای اول درسهای زیادی آموختیم. مثلاً عرضه كننده خدمات تلفنی خود را تغییر دادیم تا به صرفه جویی زیادی دست یابیم. اما سطح خدمات ،نیازهای ما را مرتفع نمی كرد و در كوتاه مدت دچار مشكل شدیم. لذا دوباره به سراغ عرضه كننده نخست رفتیم. حالا به راحتی می توانیم از طریق تجزیه و تحلیل دقیق سطح خدمات، تصمیم بگیریم كه آیا عرضه كننده ای را حفظ كنیم یا به سراغ عرضه كننده ای جدید برویم.
*چگونه موفق به تنوع سازی در حوزه های جدید شدم
میشل چارلزورث شركتی فعال در حوزه حسابداری و حسابرسی است كه پنج دفتر در نورث وست و بیش از 100 سال سابقه فعالیت دارد. با اطلاع از نیاز به حفظ موقعیت در بازاری به شدت رقابتی، این شركت خدمات تخصصی توسعه كسب و كارهای كوچك را از د و سال پیش آغاز كرد. این خدمات جدید، سودآوری حاصل از هر مشتری را افزایش داد و كسب و كار آن را نیز رونق داد. گرگ هریس مدیر توسعه كسب و كار این شرکت، به ما توضیح می دهد كه چگونه این كارها را انجام داده است.

اگر می خواهید كسب و كارتان را هوشمندانه تر، شادتر یا سودآورتر نمایید، در اینجا به شما می گوییم که چگونه این كار را انجام دهید. نمونه هایی از بهترین مطالعات موردی در اختیار شما قرار گرفته است. هر یك این نمونه ها را مالك یا مدیر یك كسب و كار ارایه کرده و به زبان خاص خود، بهترین اقدامات و چگونگی جامه عمل پوشاندن به اهدافش را برای شما بیان كرده است .
*چگونه هزینه های عرضه را كاهش دادم
رزلی مدیرمؤسسه انتشارات مك میلان-اسكات است. وقتی او به این شركت پیوست، یكی از نخستین چالشهایش نحوه مدیریت هزینه های عرضه بود. یك ارزیابی جامع همراه با تجزیه و تحلیل هزینه ها، او را به سوی یك سیاست جدید خرید و صرفه جویی های عمده در هزینه ها سوق داد.
آنچه انجام دادم
بررسی آمار و ارقام
وقتی ما ارزیابی خود رادر مورد عرضه آغاز كردیم، شركت فاقد یك سیاست رسمی خرید بود. همانند بسیاری از كسب و كارها، ما رشد قابل توجهی كرده بوده ایم اما نظام خرید مشخصی نداشتیم وکارکنان هر طور كه می خواستند دست به خرید می زدند. اولین كاری كه انجام دادیم این بود كه همه مراحل عرضه محصولاتمان را به صورت یك فهرست تهیه كردیم و تمام هزینه ها از خودروهای شركت گرفته تا هزینه لوازم التحریر را محاسبه نمودیم. وقتی همه این اطلاعات را در یك بانك اطلاعاتی جامع قرار دادیم، توانستیم حوزه هایی را مشخص كنیم كه نیازمند پیشرفت بودند. كاملاً مشخص بود كه برای كاهش هزینه ها باید بر تمامی فعالیتهای خرید تمركز می كردیم و در مورد معاملا تمان و دستیابی به بهترین قیمتها، به مذاكره با عرضه كنندگان اصلی می پرداختیم.
برقراری ارتباط با كاركنان و عرضه كنندگان
گام بعدی مشورت با عرضه كنندگان فعلی و بحث در مورد جایگزینهای مختلف بود. حتی اگر گزینه های ارزان تری داشتیم، سعی نمی كردیم تا عرضه كنندگان موجود را از دست بدهیم. ما با آنها وارد مذاكره مستقیم شدیم و سیاست جدید خریدمان را برای آنها توضیح دادیم. ما می خواستیم این فرصت را به آنها بدهیم تا با دیگر عرضه كنندگان وارد رقابت شوند. ما كاری كردیم كه عرضه كنندگان جدید، نیازها و نحوه فعالیت ما را به خوبی درك كنند. توسعه روابط خوب از همان مرحله اول، اهمیت بسزایی دارد. اگر شما به عرضه كنندگان كمك كنید، آنها نیز تمایل بیشتری برای كمك به شما خواهند داشت. باید به خریدهای بی برنامه پایان می دادیم لذا سیاست جدید را سریعاً به اطلاع تمامی کارکنان رساندیم. در ابتدا شاهد مقاومت هایی بودیم اما از طریق صحبت با افراد و گوش دادن به دیدگاههای آنان، بر این مشكل فایق آمدیم. یكی از نگرانی های اصلی كاركنان، كاهش كیفیت تولید و در عین حال سخت تر شدن كار آنان بود. ما قبل از هر گونه برنامه ریزی، شروع به تولید محصولاتی به عنوان نمونه كردیم.
نظارت و ارزیابی
برخی صرفه جویی ها به خوبی قابل رؤیت هستند. مثلاً تغییر عرضه كننده نوشت افزار
باعث 20 درصد كاهش هزینه های ما شد ضمن اینكه محدود كردن استفاده از خودروهای شركت نیز تا 15 درصد از هزینه های ما كاست.
ما به صورت سالیانه اقدام به بررسی سیاست خرید خود كردیم. ما هزینه ها را سال به سال مقایسه كردیم و كیفیت محصولات و همچنین عملكرد خدمات تمامی عرضه كنندگان را بررسی نمودیم. بازخورد كاركنان را مد نظر قرار دادیم و یافته های كلیدی را در صورت لزوم به اطلاع عرضه كنندگان رساندیم.
كارمتفاوتی كه باید انجام می دادیم
هدف نهایی سیاست خرید، كنترل هزینه ها است، اما روابط خوب با عرضه كنندگان بیشتر از پول ارزش دارد. ما در همان روزهای اول درسهای زیادی آموختیم. مثلاً عرضه كننده خدمات تلفنی خود را تغییر دادیم تا به صرفه جویی زیادی دست یابیم. اما سطح خدمات ،نیازهای ما را مرتفع نمی كرد و در كوتاه مدت دچار مشكل شدیم. لذا دوباره به سراغ عرضه كننده نخست رفتیم. حالا به راحتی می توانیم از طریق تجزیه و تحلیل دقیق سطح خدمات، تصمیم بگیریم كه آیا عرضه كننده ای را حفظ كنیم یا به سراغ عرضه كننده ای جدید برویم.
*چگونه موفق به تنوع سازی در حوزه های جدید شدم
میشل چارلزورث شركتی فعال در حوزه حسابداری و حسابرسی است كه پنج دفتر در نورث وست و بیش از 100 سال سابقه فعالیت دارد. با اطلاع از نیاز به حفظ موقعیت در بازاری به شدت رقابتی، این شركت خدمات تخصصی توسعه كسب و كارهای كوچك را از د و سال پیش آغاز كرد. این خدمات جدید، سودآوری حاصل از هر مشتری را افزایش داد و كسب و كار آن را نیز رونق داد. گرگ هریس مدیر توسعه كسب و كار این شرکت، به ما توضیح می دهد كه چگونه این كارها را انجام داده است.