چگونه كسب و كارم را به سمت بهتر شدن تغییر دادم

*mandana*

عضو جدید
-چگونه كسب و كارم را به سمت بهتر شدن تغییر دادم :smile:

اگر می خواهید كسب و كارتان را هوشمندانه تر، شادتر یا سودآورتر نمایید، در اینجا به شما می گوییم که چگونه این كار را انجام دهید. نمونه هایی از بهترین مطالعات موردی در اختیار شما قرار گرفته است. هر یك این نمونه ها را مالك یا مدیر یك كسب و كار ارایه کرده و به زبان خاص خود، بهترین اقدامات و چگونگی جامه‌ عمل پوشاندن به اهدافش را برای شما بیان كرده است .

*چگونه هزینه های عرضه را كاهش دادم

رزلی مدیرمؤسسه‌ انتشارات مك میلان-اسكات است. وقتی او به این شركت پیوست، یكی از نخستین چالشهایش نحوه‌ مدیریت هزینه های عرضه بود. یك ارزیابی جامع همراه با تجزیه و تحلیل هزینه ها، او را به سوی یك سیاست جدید خرید و صرفه جویی های عمده در هزینه ها سوق داد.

آنچه انجام دادم
بررسی آمار و ارقام

وقتی ما ارزیابی خود رادر مورد عرضه آغاز كردیم، شركت فاقد یك سیاست رسمی خرید بود. همانند بسیاری از كسب و كارها، ما رشد قابل توجهی كرده بوده ایم اما نظام خرید مشخصی نداشتیم وکارکنان هر طور كه می خواستند دست به خرید می زدند. اولین كاری كه انجام دادیم این بود كه همه مراحل عرضه‌ محصولاتمان را به صورت یك فهرست تهیه كردیم و تمام هزینه ها از خودروهای شركت گرفته تا هزینه‌ لوازم التحریر را محاسبه نمودیم. وقتی همه‌ این اطلاعات را در یك بانك اطلاعاتی جامع قرار دادیم، توانستیم حوزه هایی را مشخص كنیم كه نیازمند پیشرفت بودند. كاملاً مشخص بود كه برای كاهش هزینه ها باید بر تمامی فعالیتهای خرید تمركز می كردیم و در مورد معاملا تمان و دستیابی به بهترین قیمتها، به مذاكره با عرضه كنندگان اصلی می پرداختیم.

برقراری ارتباط با كاركنان و عرضه كنندگان

گام بعدی مشورت با عرضه كنندگان فعلی و بحث در مورد جایگزینهای مختلف بود. حتی اگر گزینه های ارزان تری داشتیم، سعی نمی كردیم تا عرضه كنندگان موجود را از دست بدهیم. ما با آنها وارد مذاكره مستقیم شدیم و سیاست جدید خریدمان را برای آنها توضیح دادیم. ما می خواستیم این فرصت را به آنها بدهیم تا با دیگر عرضه كنندگان وارد رقابت شوند. ما كاری كردیم كه عرضه كنندگان جدید، نیازها و نحوه‌ فعالیت ما را به خوبی درك كنند. توسعه‌ روابط خوب از همان مرحله‌ اول، اهمیت بسزایی دارد. اگر شما به عرضه كنندگان كمك كنید، آنها نیز تمایل بیشتری برای كمك به شما خواهند داشت. باید به خریدهای بی برنامه پایان می دادیم لذا سیاست جدید را سریعاً به اطلاع تمامی کارکنان رساندیم. در ابتدا شاهد مقاومت هایی بودیم اما از طریق صحبت با افراد و گوش دادن به دیدگاههای آنان، بر این مشكل فایق آمدیم. یكی از نگرانی های اصلی كاركنان، كاهش كیفیت تولید و در عین حال سخت تر شدن كار آنان بود. ما قبل از هر گونه برنامه ریزی، شروع به تولید محصولاتی به عنوان نمونه كردیم.

نظارت و ارزیابی

برخی صرفه جویی ها به خوبی قابل رؤیت هستند. مثلاً تغییر عرضه كننده‌ نوشت افزار
باعث 20 درصد كاهش هزینه های ما شد ضمن اینكه محدود كردن استفاده از خودروهای شركت نیز تا 15 درصد از هزینه های ما كاست.
ما به صورت سالیانه اقدام به بررسی سیاست خرید خود كردیم. ما هزینه ها را سال به سال مقایسه كردیم و كیفیت محصولات و همچنین عملكرد خدمات تمامی عرضه كنندگان را بررسی نمودیم. بازخورد كاركنان را مد نظر قرار دادیم و یافته های كلیدی را در صورت لزوم به اطلاع عرضه كنندگان رساندیم.

كارمتفاوتی كه باید انجام می دادیم

هدف نهایی سیاست خرید، كنترل هزینه ها است، اما روابط خوب با عرضه كنندگان بیشتر از پول ارزش دارد. ما در همان روزهای اول درسهای زیادی آموختیم. مثلاً عرضه كننده‌ خدمات تلفنی خود را تغییر دادیم تا به صرفه جویی زیادی دست یابیم. اما سطح خدمات ،نیازهای ما را مرتفع نمی كرد و در كوتاه مدت دچار مشكل شدیم. لذا دوباره به سراغ عرضه كننده‌ نخست رفتیم. حالا به راحتی می توانیم از طریق تجزیه و تحلیل دقیق سطح خدمات، تصمیم بگیریم كه آیا عرضه كننده ای را حفظ كنیم یا به سراغ عرضه كننده ای جدید برویم.

*چگونه موفق به تنوع سازی در حوزه های جدید شدم

میشل چارلزورث شركتی فعال در حوزه‌ حسابداری و حسابرسی است كه پنج دفتر در نورث وست و بیش از 100 سال سابقه‌ فعالیت دارد. با اطلاع از نیاز به حفظ موقعیت در بازاری به شدت رقابتی، این شركت خدمات تخصصی توسعه‌ كسب و كارهای كوچك را از د و سال پیش آغاز كرد. این خدمات جدید، سودآوری حاصل از هر مشتری را افزایش داد و كسب و كار آن را نیز رونق داد. گرگ هریس مدیر توسعه‌ كسب و كار این شرکت، به ما توضیح می دهد كه چگونه این كارها را انجام داده است.
 

*mandana*

عضو جدید
چگونه كسب و كارم را به سمت بهتر شدن تغییر دادم

آنچه انجام دادم
تحقیق در بازار

حتی كسب و كاری معتبر و شناخته شده همچون کسب وکارما نیز باید تكامل یابد. اكثر حسابرسان، مجموعه ای از خدمات مشابه را ارایه می دهند مانند برنامه ریزی مالیاتی و خدمات پرداخت حقوق. اگرچه ما مطمئن بودیم كه از خیلی جهات در بهترین موقعیت هستیم، اما می خواستیم خدماتی ارایه دهیم كه واقعاً برای مشتریان ارزشمند باشند.
نخستین گام در توسعه‌ یك خدمت جدید، مشاوره با مشتریان فعلی بود. از طریق گوش دادن به نظر آنها، ما بازاری را برای توسعه‌ مطمئن كسب و كارمان تعیین كردیم كه می توانست باعث اعتبار بیش از پیش نام تجاری ما شود. همچنین به بررسی رقبایمان پرداختیم و متوجه شدیم كه در زمینه‌ خدمات مشابه ما، فقط دو شركت دیگر فعال هستند.

از آنچه به دست می آورید، استفاده كنید

از طریق گفتگو با مشتریان، ما دریافتیم كه بسیاری از كسب و كارهای كوچك و متوسط نیازمند كمكهای تخصصی برای توسعه و رشد كسب و كارشان هستند اما غالباً نمی دانند كه به چه كسی اعتماد كنند. بنگاههای كوچك به دنبال مشاوران عمومی می روند. آنها فكر می كنند در این زمینه نباید پول زیادی خرج كنند.
در ابتدای خدمات توسعه‌ كسب و كارمان، ما از مزیت نام تجاری خود در حوزه‌ حسابرسی برخوردار بودیم. این امر نمایانگر تضمین كیفیت خدمات بود كه به كسب و كارهای كوچك كمك می كرد تا بر مشكلات خود فایق آیند. در واقع ما می توانستیم خدمات و محصولات جدیدی به مشتریان فعلی خود ارایه دهیم كه طبیعتاً در قالب خدمات حسابرسی ما قرار داشتند بدون اینكه باعث حیرت یا نگرانی دیگر مشتریان خود شویم.

مشتریان فعلی را دست كم نگیرید

در ابتدا فكر می كردیم كه خدمات جدید باعث توسعه‌ كسب و كار ما از طریق جذب مشتریان جدید می شود ولی باید بگویم كه 75 درصد رشد كسب و كارمان متعلق به مشتریان فعلی بود.البته ما به كمك این خدمات توانستیم به مشتریان تازه ای دست یابیم اما موفقیت آنی ما ناشی از مشتریان فعلی بود. هزینه‌ بازاریابی برای مشتریان فعلی به مراتب كمتر از مشتریان جدید است.

كار متفاوتی كه باید انجام می دادم
جسور باشید

تمامی استراتژی های تنوع سازی می توانند خطرهایی داشته باشند. ما می خواستیم با محدود كردن منابعی كه به پروژه هایمان اختصاص می دادیم، این خطرها را كاهش دهیم. به راحتی می توانیم بگوییم كه موفقیت خدمات ما به اثبات رسیده اما اگر بخواهم كارم را از نو آغاز كنم، رویكردی جسورانه تر را در قبال تیم مدیریت به كار خواهم گرفت تا هیچ خطری باقی نماند.

نیازهای كاركنان را پیش بینی كنید

از روز اول، ما آموزش را به عنوان بخشی از فرآیند تنوع سازی مورد توجه قرار دادیم . خدمات توسعه‌ كسب و كار به سرعت كهنه می شوند لذا ما به کارکنانی آموزش دیده نیاز خواهیم داشت كه در همان مرحله اول به ما در پرداختن به مشكلات كمك کنند. اگر زودتر مهارتهای كاركنان فعلی را توسعه می دادیم، نیازی نداشتیم تا افرادی را خارج از شركت استخدام كنیم چرا که این كار در بلند مدت پر هزینه است.

*چگونه برنامه‌ دریافت بازخورد از مشتریان را ایجاد کردم و آن را توسعه دادم

جوایبراهیم مدیر بخش نقاشی و دكوراسیون شركت آكسیس اروپا پی ال سی است .آکسیس یك شركت عمرانی و ساختمانی مستقر در لندن است . او روشی را برای سنجش میزان كارآیی وعملكرد شركتها انتخاب نمود و برنامه‌ بازخورد مشتریان را به یكی از مهم ترین شاخص های عملكرد تبدیل كرد كه شركتها می توانند از آن برای سنجش میزان كارآیی خود استفاده كنند.

آنچه انجام دادم
شروعی ساده

ما به دنبال روشی اثبات شده برای سنجش عملكرد شغلی و میزان رضایت مشتریانمان بودیم. لذا پرسشنامه ای را برای مشتریان طراحی و بر حوزه هایی تمركز كردیم كه خواهان سنجش آنها بودیم. مثلاً یكی از سوالها این بود كه آیا نقاشان ما رضایت شما را جلب كرده اند؟ پاسخهای احتمالی مشتریان ساده بودند یعنی یا بله یا خیر یا به صورت پاسخ دهی از عدد یك تا ده یعنی از خیلی ناراحت تا خیلی راضی.

پرداختن به موضوعات خاص

هم اینك ما هر بازخورد منفی را به سرعت مورد بررسی قرار می دهیم اما در عین حال هر شش ماه یك بار تمامی بازخوردها را بررسی می كنیم و یافته هایمان را برای انجام دادن تحقیقات بیشتر به صورت نمودارهای دایره ای شكل ارایه می كنیم.
نتایج به دست آمده همیشه آن گونه نیستند كه ما انتظار داریم. مثلاً، در ابتدا تعداد زیادی از مشتریانمان یعنی حدود 30 درصد، می گفتند كه پیمانكاران پس از پایان كارشان اقدام به جمع آوری كامل وسایلشان نمی كنند. ما به شدت به مقابله با این مشكل پرداختیم و هم اكنون میزان آن به صفر رسیده است.

ما جلسات هم اندیشی را با حضور مدیران بخش قراردادها و سرپرستان برگزار و مشكلات مختلف را با آنها بررسی می كنیم. یكی دیگر از مشكلات این بود كه متصدیان داربست ،آنها را جا می گذاشتند. آنها قبلاً این موضوع را قبول نمی كردند اما امروزه برای هر داربستی كه یافت شود از آنها 5 پاوند برای فعالیتهای خیریه می گیریم .
 
آخرین ویرایش:

*mandana*

عضو جدید
چگونه كسب و كارم را به سمت بهتر شدن تغییر دادم

تبادل یافته ها

من تمامی یافته هایم را در اختیار مدیران بخش خودم و دیگر بخشها قرار می دهم. این امر به آنها در تدوین طرحهایی برای بررسی بازخورد مشتریان كمك می كند و در عین حال به من نیز كمك می كند تا آنچه را به دست آورده ایم دوباره بررسی كرده و در نتیجه دستاوردهای بیشتری كسب كنیم. كل این سیستم به مثابه‌ یك چرخه‌ واقعاً بزرگ عمل می كند. ما جلساتی ماهانه با حضور تمامی كاركنان داریم و در آنها در باره رضایت مشتریان، عملكرد، اهداف شركت و شاخصهای كلیدی عملكرد بحث می كنیم.

كار متفاوتی كه باید انجام می دادم

انتظار نداشته باشید همه‌ مشتریان اهمیت بازخورد را درك كنند.
همچنان كه پیش می رویم، یاد می گیریم. در سه ماهه‌ نخست، پرسشنامه هایمان را از طریق پست ارسال كردیم كه میزان پاسخها حدود 30 درصد بود. در سه ماهه‌ بعد، آنها را به صورت دستی ارسال كردیم كه باز هم میزان پاسخها همان 30 درصد بود لذا دوباره به سراغ ارسال پستی رفتیم. پاسخ دستی وقت زیادی می برد ضمن اینكه 30 درصد هم نتیجه‌ چندان بدی نیست.

*چگونه شاخصهای عملكرد به من كمك كردند تا به اهداف كسب و كارم دست یابم

شركت لوسی بریستو اپوینتمنتز كه در سال 1987 تاسیس شده، یك شركت كاریابی است كه دو دفتر در بریستول دارد. وندی تروت مدیر فعالیتهای این شركت، توضیح می دهد كه چگونه تدوین اهداف كسب و كار باعث رونق فعالیتهای شركت شده و به آن در مقابله با اوضاع متغیر بازار كمك كرده است.

كاری كه من انجام دادم
تعیین اهداف

سه سال پیش، یك ارزیابی استراتژیك نشان داد كه اگرچه ما دارای كاركنانی ماهر بوده و سطح خدماتمان نیز بالا بود اما سازمانهای بزرگی كه قیمتهایشان از ما پایین تر بود، جایگاه ما رادر بازار به خطر انداخته بودند. افزایش سطح كسب و كار یا كاهش قیمتها گزینه های مناسبی نبودند. ارزیابی كاركنان، نشاندهنده مشكلات انگیزشی و فقدان مسیری روشن بود.
پر واضح بود كه اهداف كسب و كار ما باید تغییر می كردند. ما یك طرح كسب و كار را تدوین كردیم كه باعث افزایش تأكید ما بر ایجاد كسب و كارهای جدید و حفظ مشتریانمان می شد. تعیین اهدافی در قبال شاخص های كلیدی عملكرد، یكی از راههای پیش روی ما بود.
در پی مشاوره با مدیریت، ما اهدافی را برای مشتریان جدید و همچنین كسب و كارمان تعیین كردیم. به علاوه، ما از طریق مشاوره با متصدیان فروش، اقدام به بررسی شاخص های علمكرد كردیم. این اقدامات شامل 25 تماس با مشتریان احتمالی، ملاقات رو در رو با دو مشتری و شش داوطلب برای مصاحبه با مشتریان بود.

در صنعت ما، كسب و كارهای جدید و فعلی به میزان كیفیت كار داوطلبان بستگی دارد لذا در هر هفته پنج مصاحبه نیز با جویندگان كار انجام دادیم .

نظارت بر عملكرد

در كنار جلسات رسمی ماهانه، ما با هر یك از كارمندان جلسه هفتگی داریم تا در مورد عملكرد هفته‌ گذشته‌ او طبق اهداف ماهانه بحث كنیم و در واقع «اهداف فرعی» را برای هفته‌ آتی تعیین كنیم. این امر به ما كمك می كند كه خیلی سریع مشكلات را دریابیم، آنها را حل كنیم و در عین حال انگیزه‌ كاركنانمان را افزایش دهیم.
هر شش هفته یك بار، ما جلسه ای را در شركت برگزار كرده و به بحث در مورد عملكرد مالی می پردازیم. مهم است كه افراد عملكرد خود را در قالب تصویری بزرگ تر بسنجند و ببینند كه تحقق اهداف چقدر بر نتیجه‌ نهایی كار شركت تاثیر می گذارد.
به طور كلی، شاخص های كلیدی عملكرد، برای ما بسیار اثربخش بوده اند. كسب و كارهای جدید وحفظ مشتریان افزایش یافته و كاركنان نیز تمركزوحضوربیشتری در كارشان یافته اند.

كار متفاوتی كه باید انجام می دادم
برگزاری جلسات منظم هفتگی

ما فكر می كردیم جلسات ماهانه كافی هستند اما به زودی متوجه شدیم كه باید برای رفع مشکل عملكرد پایین ، سخت تر كار كنیم و مانع از آن شویم كه كاركنان فكر كنند ما آنها را به حال خود رها كرده ایم. ما به این نتیجه رسیدیم كه باید جلسات خود را به صورت هفتگی برگزار كنیم.

اعطای مالكیت به كاركنان

وقتی تدوین اهداف را آغاز كردیم، مدیریت متعهد شد تا مسئولیت تضمین تحقق آنها را بر عهده بگیرد. هم اكنون با پرسیدن نظر كاركنانمان و بحث در مورد گزینه های جدید به جای دستور دادن به كاركنان، آنان را ترغیب می كنیم تا مسئولیت و مالكیت بیشتری را در كارشان بپذیرند.

*چگونه تجزیه و تحلیل SWOT كسب و كار مرا توسعه داد

شركت خدمات مالی چارتول كه بخشی از گروه لیندلی است، یك مركز مشاوره‌ خدمات مالی است كه متخصص سرمایه گذاری سازمانی و خدمات بازنشستگی است. در سال 2002، یك تیم جدید مدیریت وارد این شركت شد و از آن زمان شرکت همواره در مسیر موفقیت گام برداشته است. از ابتدا، این تیم رویكردی را برای برنامه ریزی تدوین كرد كه شامل یك تجزیه و تحلیل دقیق SWOT بود. ریچارد كلارك ،مدیر این شركت توضیح می دهد كه چگونه این تجزیه و تحلیل بر رشد مستمر شركت تاثیر گذاشته است.

آنچه من انجام دادم
تجزیه و تحلیل همه چیز

ما نخستین تجزیه و تحلیل SWOT خود را به عنوان بخشی از طرح كسب و كارمان و در زمانی انجام دادیم كه این شركت را خریدیم. ما باید دقیقاً می دانستیم كه در كجا هستیم و با ید به كجا برویم. تجزیه و تحلیل SWOT تمامی ابعاد كسب و كار را تحت پوشش قرار می داد. این تجزیه و تحلیل شامل امور مالی، سطح مهارتها، مشتریان مبنا، تحویل خدمات، اوضاع بازار، فعالیت رقبا و موضوعات قانونگذاری بود.
اندیشیدن درباره‌ اینكه باید چگونه به ابعاد مختلف مسایل شركت بپردازیم، مبنای استراتژی ما را تشكیل می دهد. در بسیاری مواقع، ما دریافتیم كه یك تهدید می تواند یك موقعیت یا فرصت باشد. مثلاً، این حقیقت كه نظام بازنشستگی دچار تحولات قانونی زیادی شده ، تهدیدی برای كسب و كار ما به شمار می رود. اما این یك فرصت هم هست زیرا تجربه و دانش صنعتی ما باعث می شود كه در جایگاهی مستحكم قرار بگیریم و به مشتریانمان در زمینه‌ بحث درباره این تحولات كمك كنیم.

تكرار و تمرین

تجزیه و تحلیل SWOT نمایانگر موقعیت كسب و كار ما در موقعیت شرایط خاص است. نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدها همراه با اوضاع بازار و رشد كسب و كار تغییر می كند. ما در پنج سال نخست فعالیتمان به عنوان مالكان این شركت، سه نوع تجزیه و تحلیل را انجام دادیم. هر یك از آنها روشن كننده‌ موضوعاتی جدید بود كه باید به آنها می اندیشیدیم و آنها را در طرح كسب و كارمان اصلاح می کردیم . تجزیه و تحلیل SWOT ابزاری مفید برای ارزیابی كل فعالیتها و افزایش عملكردمان بود.

تدوین یك جدول زمانی

وقتی تجزیه و تحلیل SWOT را تكمیل و طرح را آماده كردیم، زمانی را برای هر اقدام تعیین نمودیم . این امر باعث تمركز ما می شد و نشان می داد كه ما به تجزیه و تحلیل خدمات خود بی اعتنا نیستیم. البته ما همیشه این جداول زمانی را رعایت نمی كردیم اما تلاش می كردیم تا همه‌ كارها طبق مسیر تعیین شده انجام شوند.

كار متفاوتی كه باید انجام می دادم
ارزیابی بیشتر

تجزیه و تحلیل SWOT را می توان در دفعات بیشتری مورد ارزیابی قرار داد. وقتی تجزیه و تحلیل دوم را انجام دادیم، به حدود 70 درصد از آنچه در ارزیابی نخست تعیین كرده بودیم، دست یافتیم. ارزیابی مستمر، مثلاً ماهانه، می تواند به ما كمك كند تا سریعتر به 30 درصد
باقی مانده اهداف دست یابیم.

تقسیم مسئولیتها

ما باید از ابتدا مسئولیتها را با دقت تمام تقسیم می كردیم. در روزهای نخست، تجزیه و تحلیل SWOT نشان می داد كه برخی كارها باید انجام می شدند اما آنها انجام نشده بودند زیرا هر كسی فكر می كرد دیگری آنها را انجام داده است.
 
آخرین ویرایش:

*mandana*

عضو جدید
چگونه كسب و كارم را به سمت بهتر شدن تغییر دادم

*چگونه به سراغ فعالیتهای الكترونیك رفتم

جیم پارسونز از سال 1989 به بررسی فهرست حقوق بگیران كسب و كارهای كوچك پرداخته است. او در ابتدا صرفاً یك تاجر بود اما از سال 1999 شركت ayman.co.uk.limited را تاسیس كرد. او معتقد است كه سیستم پرداخت الكترونیك تا حد زیادی در پول و زمان او صرفه جویی كرده ضمن اینكه انتقال الكترونیك اطلاعات ایمن تر از خدمات پستی است.

آنچه انجام دادم
خرید نرم افزار مناسب

ما تلاش زیادی كردیم تا نرم افزارهای رایانه ای خود را برای مدتی حفظ كنیم اما وقتی دیدیم كه دیگر نمی توانیم به این كار ادامه دهیم، تصمیم گرفتیم تا نرم افزاری جدید بخریم.
برای جایگزین كردن سیستم پرداخت حقوق، ما سیستمی مناسب و سازگار را انتخاب كردیم. ما می توانیم تمامی اطلاعات را منتقل كنیم و مستقیماً به سایتهای مربوط به نرم افزارها متصل شویم. ما به صورت ماهانه اطلاعات خود را روزآمد می سازیم.

ثبت شركت

پیش از شروع فعالیتهای الكترونیك ، ما كار خود را به عنوان یك كارفرما به ثبت رساندیم. ما تمامی اطلاعات خود را وارد كردیم و شماره های ارجاع ارایه كردیم. سپس یك كد شناسایی امنیتی دریافت كردیم تا بتوانیم ثبت نام خود را فعال كنیم. هم اكنون ما قادریم به كمك نام كاربر و كلمه‌ عبور به تمامی اطلاعات ارایه شده دست یابیم.

پرونده الكترونیك دریافتی كاركنان

شركت ما سه بار در سال این كار را انجام می دهد. در پایان سال مالیاتی ،ما از این سیستم برای ارایه‌ اطلاعات استفاده می كنیم تا ببینیم میزان پرداختی به هر كارمند چقدر است. انجام دادن الكترونیك این كار به مراتب بهتر است زیرا افراد می توانند به تمامی اطلاعات كلیدی مربوط به خود دست یابند و دیدگاه های خود را بیان کنند. به دلیل اینكه اطلاعات را می توان مستقیماً از سیستم پرداخت حقوق منتقل كرد، امكان كمتری برای اشتباه كردن وجود خواهد داشت.
وقتی دریافتی را به صورت الكترونیك ثبت كردید، می توانید به كمك شماره‌ ارجاع، یك پرینت را به صورت خودكار از رایانه اخذ نمایید. همچنین می توانید اطلاعات را پس از تأ یید، به هر كجا كه تمایل داشتید ایمیل كنید. وقتی فردی شركت شما را ترك كند، می توانید كل پرونده را در اختیار او قرار دهید. این كار به مراتب ساده تر از پرداختن به انبوهی پرونده های مكتوب است.

كار متفاوتی كه باید انجام می دادم

من هیچ وقت به فكر این نبودم كه پرداختهای مالیاتی را به صورت الكترونیك انجام دهم اما در تلاش هستم كه از پایان امسال این كار را انجام دهم. این كار برای دستیابی سریع تر به اطلاعات خوب است. امیدوارم این كار باعث صرفه جویی در پول و وقت ما بشود.
*چگونه یك ترازنامه‌ خوب به من كمك كرد تا كسب و كارم را بهبود بخشم
ساندیپ سود یك وكیل مجرب است كه كسب و كاری را در خصوص تولید لباسهای رسمی مدارس در هونسلو و با مشاركت والدینش انجام می دهد. این شركت كه دارای چهار كارمند تمام وقت است، از ترازنامه ها برای سنجش میزان پیشرفت كسب و كارش استفاده می كند. همچنین، این یك عامل كلیدی در تضمین یك وام بانکی جهت توسعه و گسترش فعالیتهای شركت بوده است.

آنچه انجام دادم
چشم دوختن به آمار متغیر

در یك مشاركت، ما باید اقدام به تهیه‌ ترازنامه ها به عنوان بخشی از حسابهای سالانه‌ خود نماییم هر چند كه ممكن است متعهد به اجرای آنها نباشیم اما من آن را یكی از روشهای مهم مدیریتی می دانم.
ترازنامه به شما نشان می دهد كه عملكردتان در یك مدت مشخص چگونه بوده است. این كاری مفید است اما باید به خاطر داشته باشید كه این ترازنامه می تواند یك شبه تغییر كند. مثلاً، اگر در تاریخ 30 آوریل یعنی در پایان سال مالی خود، بدهكار بوده اید، ممكن است در روز اول ماه مه این بدهی را بپردازید و در نتیجه تصویری كاملاً متفاوت از نقاط قوت كسب و كارتان ترسیم خواهد شد.

بررسی آمار سود و زیان

ترازنامه زمانی مفید است كه به آمار سود و زیان می پردازد زیرا در آن زمان است كه شما می توانید به تصویری كامل دست یابید. مثلاً، اگر شما مبلغ زیادی را در سال گذشته قرض كرده باشید اما سود هم به دست آورده باشید، این سود می تواند كل سود و زیان حسابهایتان را نشان دهد اما میزان بدهی شما فقط در ترازنامه مشهود و قابل رؤیت است. مهم است كه به هر دو دسته اعداد توجه كنید.

استفاده از ترازنامه برای تضمین وام

داشتن یك ترازنامه‌ قوی زمانی به شما كمك می كند كه وام گرفته باشید. وقتی درخواست یك وام تعمیراتی كردیم، نتوانستیم آخرین اطلاعات حسابهایمان را در اختیار مدیر بانك قرار دهیم. این یك مشكل بزرگ برای ما بود اما ما باید سریعاً كاری انجام می دادیم زیرا وام درخواستی ما تصویب شده بود. به دلیل اینكه ترازنامه‌ ما بسیار قوی بود، بانك فكر كرد كه ما در وضع خوبی قرار داریم. اگرچه ما از دریافت وام صرفنظر و به جای آن از جریان نقدی خود استفاده كردیم، اما چشمانمان بر روی اهمیت یك ترازنامه‌ قوی باز شد.
 
بالا