چند سوال کاربردی تاسیسات

mjmk

عضو جدید
1) ایرترول چیست و چگونه کار میکند ؟
وسیله ای که بعد از ایرسپریتور و به مخزن انبساط بسته (تراکمی _متصل به منبع ازت) متصل میباشد و گفته میشود جهت هواگیری در سیستم استفاده میشود airtrol

2) یک بوستر پمپ آتش نشانی دور ثابت (شامل سه پمپ) که روی کلکتور خروجی دو عدد پرشر سوییچ (مارک ایندومارت) نصب شده اند داریم ، اکنون نحوه تنظیم این دو پرشر به چه صورت میباشد؟
میدانیم یکی برای ماکزیمم و دیگری برای مینیمم فشار میباشد
میخواهیم فشار 4 بار تامین شود
منظور از رنج (range) و دیف (diff) چیست؟

3) با توجه به تغییر تعرفه های آب و برق و گاز ، کدام سیستم سرمایش به صرفه تر است ، جذبی یا ترکمی؟

4) در هواسازی کویل سرمایش و گرمایش آن از هم جدا میباشند ، در شرایطی که سرمایش و گرمایش مطلوب تامین نشود میتوان از کویل دیگر استفاده نمود یعنی در زمستان که دمای هوا بسیار پایین میباشد ما میتوانیم آب گرم را هم از کویل گرمایی و هم از کویل سرمایی عبور دهیم؟ ایا تاثیری دارد؟
 

masoodvahidi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاسخ سوال 2 :
range فشار قطع پمپ و Diff اختلاف فشار قطع با وصل است
تنظیم پمپ با قدرت کمتر ( rang=4 و diff=1 ) در این حالت پمپ 3 بار روشن شده و در فشار 4 بار قطع می کند
تنظیم پمپ دوم که قدرت بیشتری دارد ( rang=4 و diff=2 ) در این حالت پمپ 2 بار روشن شده و در فشار 4 بار قطع می کند
مجموعا سیستم به این صورت کار می کند که اگر پمپ کوچکتر نتواند فشار را تامین کند پمپ دوم وارد مدار می شود
 

masoodvahidi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاسخ سوال 1 :
airtrol نوعی شیر هواگیر اتومات در سیستم های بخار می باشد


 

mjmk

عضو جدید
پاسخ سوال 2 :
range فشار قطع پمپ و Diff اختلاف فشار قطع با وصل است
تنظیم پمپ با قدرت کمتر ( rang=4 و diff=1 ) در این حالت پمپ 3 بار روشن شده و در فشار 4 بار قطع می کند
تنظیم پمپ دوم که قدرت بیشتری دارد ( rang=4 و diff=2 ) در این حالت پمپ 2 بار روشن شده و در فشار 4 بار قطع می کند
مجموعا سیستم به این صورت کار می کند که اگر پمپ کوچکتر نتواند فشار را تامین کند پمپ دوم وارد مدار می شود
با سلام و تشکر بسیار
آیا ممکن است از دو پرشر سوییچی که داریم یکی برای حد بالا و دیگری برای حد پایین باشد ؟
چون که ما سه پمپ یکسان داریم و دو پرشر سوییچ .
در این صورت تنظیم آنها چگونه می باشد؟ یعنی رنج و دیف را چگونه تنظیم نماییم
 

mjmk

عضو جدید
با سلام و تشکر بسیار
کاتالوگ کارخانه سازنده اش رو گذاشتم که چند تا از محصولات دیگه اش رو هم معرفی میکند
فقط نحوه کار کردن این شیر یک کم پیچیده است
 

پیوست ها

  • 7.pdf
    1.2 مگایابت · بازدیدها: 8
آخرین ویرایش:

mr.rahjou

کاربر فعال
1) ایرترول چیست و چگونه کار میکند ؟
زحمت ترجمه رو دیگه با شماست چون تو سایت های انگلیسی نگشتین:
Airtrol Components' line of miniature pneumatic components are designed for use in light to medium duty applications where small size, light weight and precision are a must. Typical applications include medical and dental equipment, laboratory/analytical instruments, HVAC applications, test equipment, and process control/automation.


2) یک بوستر پمپ آتش نشانی دور ثابت (شامل سه پمپ) که روی کلکتور خروجی دو عدد پرشر سوییچ (مارک ایندومارت) نصب شده اند داریم ، اکنون نحوه تنظیم این دو پرشر به چه صورت میباشد؟
میدانیم یکی برای ماکزیمم و دیگری برای مینیمم فشار میباشد
میخواهیم فشار 4 بار تامین شود
منظور از رنج (range) و دیف (diff) چیست؟

دوست عزیز شما در قسمت رنج مقدار فشار یعنی 4 بار را تنظیم نموده و در قسمت دیفرانشیل مقدار تولرانس را باید تنظیم کنید که مقدار تولرانس برای آن فشار را باید از مهندس مشاور پروژه بپرسین.

3) با توجه به تغییر تعرفه های آب و برق و گاز ، کدام سیستم سرمایش به صرفه تر است ، جذبی یا ترکمی؟

این سوال بسیار کلی میباشد و نباید اینطور جواب داد یعنی باید با توجه یه ظرفیت پروژه این مقایسه انجام گردد.
اگر در سیستم های جذبی از دستگاه های پربازده یعنی CHP ها و GHP ها استفاده کرد بسیار به صرفه تر است.
خود سیستم های جذبی نیز به چند گروه تقسیم میشوند.شعله مستقیم،آبگرم،بخار......

4) در هواسازی کویل سرمایش و گرمایش آن از هم جدا میباشند ، در شرایطی که سرمایش و گرمایش مطلوب تامین نشود میتوان از کویل دیگر استفاده نمود یعنی در زمستان که دمای هوا بسیار پایین میباشد ما میتوانیم آب گرم را هم از کویل گرمایی و هم از کویل سرمایی عبور دهیم؟ ایا تاثیری دارد؟

این روش تاثیر دارد ولی به مشقتش آیا می ارزد؟؟؟!!!:redface::redface:

پس مهندسی کجا رفت؟؟
ما باید ظرفیت کویل را محاسبه کنیم ، تعداد ردیفهای آن را و ........

در خدمتیم
 
  • Like
واکنش ها: mjmk

mjmk

عضو جدید
اولا بسیار متشکرم ثانیا
1) اون جمله انگلیسی رو که نوشتین هیچ ربطی به وسیله مورد نظر من نداره ، چون کاتالوگش رو هم خوندم و هم واسه دانلود گذاشتم می توانید مشاهده کنید
در کل می توان گفت AIETROL-ATFL وسیله ای است که بعد از ایرسپریتور به سمت منبع انبساط بسته( زیر منبع) وصل میشود و وظیفه آن خروج هوا از سیستم به منبع انبساط (منبع انبساط بسته ای که آب با یک گاز بی اثر مثل ازت تحت فشار قرار دارد)می باشد . و سوال من در حقیقت نحوه خروج هوا می باشد .
2) این یک کار تحفیفی است و مشاور ندارد و سوال من دقیقا چگونگی به دست آوردن دیف آن می باشد ، و اگر مهندس مشاوری در کار بود قطعا از او سوال می کردم و تایپیک نمی زدم
3) می دانم که با یک سری محاسبات میشود به نتایج دلخواه و مطلوب رسید اما فقط نظر شما را می خواهم ، جذبی یا تراکمی؟ حالا هر مدلش فرقی نمی کند شما کدام را به صرفه تر می دانید ... جذبی دایرکت فایر ، آب گرم ، بخار ، تک اثره ، دو اثره ، تراکمی با کمپرسور پیستونی ، اسکرو ....
4)مهنس هواساز رو داریم در نتیجه تمام مشخصات گفته شده انجام شده و تاثیر اون رو بیشتر روی تحمل IP الکتروموتور ، تسمه های فن و تحمل حرارتی اجزای هواساز و کانالها ... می خواستم در کل می دانم این کار به هیچ وجه عملی نیست ولی چرا؟
مرسی
 

Similar threads

بالا