چرب نگاه داشتن دست ها، پوست های زاید اطراف ناخن را ازبین می برد

bahar10

عضو جدید
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با بیان اینکه شوینده ها مهم ترین عامل ایجاد پوسته های اطراف ناخن است، گفت: بهترین راه درمان این عارضه، چرب نگه داشتن دست ها است.
مسعود داوودی علت ایجاد پوسته های اطراف ناخن، تماس پوست با شوینده ها، مایع ظرف شویی، صابون و رطوبت است.
وی اظهار داشت: پوست جدا شده از اطراف ناخن ممکن است به اطراف برخورد کرده و پوست را دچار صدمه بیشتر و همچنین زخم و عفونت کند بنابراین پوست های زاید باید با استفاده از قیچی و ناخن گیر پاکیزه، برداشته شود.
داوودی به افرادی که به این عارضه مبتلا هستند، توصیه کرد، از کندن این پوسته ها از طریق دست جلوگیری کنند.
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با بیان اینکه درمان این بیماری بسیار آسان است، گفت: باید پوست اطراف ناخن با استفاده از قیچی یا ناخن گیر پاکیزه از انتها برداشته شود.
داوودی اضافه کرد: کندن این پوست ها از طریق دست، باعث عمیق شدن زخم و چرک و عفونت در موضع مربوطه شده و میزان ورود میکروب به داخل پوست را افزایش می دهد.
داوودی با بیان اینکه مردم تصور می کنند، علت این بیماری کمبود کلسیم و ویتامین خاصی در بدن است، گفت: این تصور، تصور اشتباهی است چرا که مهم ترین عامل در این زمینه خشکی بیش از حد پوست و تماس با شوینده ها است.
وی درباره پوسته های ایجاد شده بر روی لب ها گفت: عامل اصلی ایجاد پوسته بر روی لب ها نیز خشکی پوست لب است، از سوی دیگر مرطوب کردن مداوم پوست لب از طریق آب دهان، خشکی پوست لب را تشدید می کند.
داوودی، استفاده از چرب کننده های لب به صورت مرتب در طول شبانه روز را به بیماران توصیه کرد و گفت: باید پوسته های ایجاد شده بر روی لب نیز از طریق قیچی یا ناخن گیر ظریف و تمیز، برداشته شود هر چند که شانس ورود عفونت به پوست از طریق کندن این پوسته ها با دست، به مراتب کمتر از پوسته های اطراف ناخن است، اما روند بهبود پوست را کند تر می کند.
وی اضافه کرد: کسانی که سال ها به این عارضه مبتلا هستند پس از مدت ها پوسته های ایجاد شده بر روی لب آن ها، ضخیم تر خواهد شد و بر زیبایی ظاهری آن ها تاثیر خواهد گذاشت.
 

Similar threads

بالا