چرا در 40 سالگی بیشتر احساس جنسی می کنم؟

tfoorooghi

عضو جدید
بعد از تولد 41 سالگی، متوجه تغییری در خودم شدم. انرژی بیشتری داشتم و احساس سبکی و شادی بیشتری داشتم، اما چیز دیگری در حال دمیدن بود. میل جنسی من ناگهان دوباره بیدار شد. در حالی که من همیشه از رابطه جنسی، صمیمیت و کمی شیطنت لذت می بردم، متوجه شدم که بخشی از وجودم در اوایل تا اواسط دهه 30 زندگی ام کمی آرام شده است.

شاید داشتن سه فرزند در سه سال بود که میل جنسی من را متوقف کرد و بدنم به من می گفت که آن را تعطیل کنم و از قبیله ای که داشتم مراقبت کنم. شاید می‌دانست که من می‌توانم یک مادر معمولی برای سه سال باشم، اما اگر یک مادر بیشتر در این ترکیب وجود داشته باشد، بهترین چیز برای بدن یا ذهن من نخواهد بود.

بعد از اینکه از چند نفر از دوستان 40 ساله‌ام پرسیدم که آیا چنین احساسی دارند یا خیر، تقریباً مورد حمله قرار گرفتم، آنها بسیار هیجان زده بودند. با من روبرو شد: "اوه خدای من، بله!" و "همه چیز در حال حاضر بسیار داغ است."

یک موضوع مشترک با همه ما این است که بچه‌هایی در سنین نوجوانی یا نوجوانی داریم. مطمئناً فرزندان ما مستقل‌تر هستند، که ما را با انرژی بیشتری رها می‌کند.

زنانی که فرزندان کمی بزرگتر دارند نیز در تمام طول روز لمس یا کشیده نمی شوند. آنها می توانند زمان بیشتری را صرف مراقبت از خود کنند که باعث خوشحالی آنها می شود.

البته این چیزها منطقی است، اما نمی‌توانم فکر نکنم که آیا در این سن چیز دیگری با هورمون‌های ما در بدن زنان می‌گذرد.

تیفانی آلیز یلورتون، متخصص جنسی و بنیانگذار Sexy Survivors، سازمانی که به بازگرداندن رابطه جنسی و صمیمیت به زندگی افرادی که رویدادهای تغییردهنده زندگی مانند سرطان را تجربه می‌کنند، کمک می‌کند، به SheKnows می‌گوید که هورمون‌ها قطعا نقش مهمی دارند.برای اطلاعات در مورد عمل لابیاپلاستی اینجا کلیک کنید

یلورتون می‌گوید: «با شروع دوران پیش از یائسگی، سطح هورمون‌های ما در زمان‌های مختلف کاهش می‌یابد و افزایش می‌یابد. استروژن شروع به کاهش می‌کند، و اگر تستوسترون ثابت باشد، گویی تستوسترون افزایش می‌یابد. همچنین، در طول دهه 40، زمان‌هایی وجود دارد. جایی که بدن سطوح بالایی از پروژسترون و تستوسترون را تولید می کند تا فشار بیشتری برای تولید مثل ایجاد کند.

در همین راستا، دکتر جان رابینسون و دکتر کریستینا بوش از The Hormone Zone به SheKnows می‌گویند که در این سن، سطح هورمون‌های ما – به‌ویژه تستوسترون، هورمون اصلی میل جنسی – می‌تواند کاهش یابد، اما این چیزی نیست که همیشه جنسیت زن را تعیین می‌کند.

آنها توضیح می دهند: "با نزدیک شدن به 40 سالگی زنان، ممکن است احساس رهایی نسبت به خود و شریک زندگی خود را تجربه کنند، که میل جنسی و پاسخ آنها را افزایش می دهد." و ابراز خود - همانطور که باید باشد.اما باز هم، همیشه اینطور نیست، و ما تمایل داریم با زنان زیادی سروکار داشته باشیم که در فکر مراقبت از خود و باز کردن حس جنسی شخصی خود مشکل دارند. "

بنابراین در حالی که هورمون ها در اشتهای جنسی ما نقش دارند، تنها چیزی نیست که باید در نظر گرفته شود. همه افراد متفاوت هستند و رابینسون و بوش می گویند که اگر شما فردی هستید که در بیشتر زندگی خود همیشه میل جنسی بالایی داشته اید، سطح هورمون شما ممکن است اصلاً روی شما تأثیر نگذارد.

با این حال، اگر آنها این کار را انجام دهند و شما متوجه شوید که با متخصص زنان خود نشسته اید و به این فکر می کنید که آیا هرگز دوباره احساس جنسی خواهید کرد، رابینسون و بوش می گویند که درمان جایگزینی هورمونی، زمانی که به روشی جامع و بهینه انجام شود، «به معنای واقعی کلمه می تواند زندگی یک زن را تغییر دهد و بهبود بخشد. تمایلات جنسی، احساس خود و ارتباط او با عزیزان و شریک زندگی اش."

اما همه در مورد نقش هورمون ها در افزایش میل جنسی زنان در 40 سالگی موافق نیستند.

دکتر جین ال. "بعضی از زنان در دهه 40 زندگی خود افزایش میل جنسی را تجربه می کنند، اما به طور معمول هیچ یک از اینها نمی تواند با تغییرات هورمونی در بدن مرتبط باشد، زیرا هیچ مطالعه ای در رابطه با این موضوع وجود ندارد." فردریکیک متخصص غدد تولید مثل در مرکز پزشکی Saddleback در لاگونا هیلز، کالیفرنیا، به SheKnows می گوید.

در عوض، او پیشنهاد می کند که این می تواند یک تغییر اجتماعی باشد.

فردریک می افزاید: «با افزایش سن، یک زن ممکن است با تمایلات جنسی راحت تر شود، یا در برخی موارد اگر بچه دار نشده باشد، ممکن است تمایل به تولید مثل افزایش یابد، بنابراین میل جنسی او افزایش می یابد.

او یک نکته دارد. سال‌ها تجربه و احساس راحتی در پوست و همچنین شرکای ما که وازکتومی یا روش‌های دیگر کنترل بارداری آزادتر انجام می‌دهند، ما را در خلق و خوی صمیمیت بیشتر نیز قرار می‌دهد. ما می توانیم خودجوش تر باشیم و این می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. ما همچنین خود را با کمی زمان و آزادی بیشتر می یابیم - به خصوص اگر بچه هایمان هر شب با ما به رختخواب نمی روند یا در طول روز نیاز زیادی به ما ندارند.

صرف نظر از علت، داشتن یک زندگی جنسی رضایت بخش می تواند تنها یکی از چیزهایی باشد که با افزایش سن باید منتظر آن باشید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
S با انواع جنس پوست بیشتر آشنا شوید پزشکی 0

Similar threads

بالا