پیشگیری از بیماری چاقی با مصرف روزانه سیب!

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
طبق تحقیقی جدید که در دانشگاه واشنگتون انجام شده است؛ خوردن یک سیب در روز می‌تواند از بیماری چاقی مفرط پیشگیری کند، به ویژه اگر سیب سبز باشد.





طبق تحقیقات قبلی، سیب برای سلامتی مفید است. طبق تحقیقی در سال 2011 نیز، سیب و گلابی خطر سکته قلبی را بیش از 50 درصد کاهش می‌دهند.
اما طبق این تحقیق جدید، ترکیبات فعال موجود در سیب که جذب نمی‌شوند؛ مانند پلی‌فنول‌ها (نوعی آنتی اکسیدان) و فیبر خوراکی، تأثیر مثبتی بر روی باکتری‌های روده‌ دارند. این باکتری‌ها موجب افزایش ایمنی شده و به ثابت نگهداشتن وزن کمک می‌کنند.

تأثیر ترکیبات غیرقابل هضم سیب سبز بر رشد باکتری‌های روده
این گروه بر روی تأثیر ترکیبات فعال هفت نوع سیب مختلف بر روی باکتری‌های روده تحقیق کردند. این محققان دریافتند که سیب سبز در مقایسه با سایر انواع سیب، بیشترین تأثیر مثبت را بر روی باکتری‌های مفید روده‌ی موش‌های چاق دارند.
میانگین باکتری‌های مفید روده در افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، معمولاً پایین است. اما زمانی که مدفوع موش‌های چاقی را که سیب سبز می‌خورند با مدفوع موش‌های لاغر مقایسه کردند، گروه تحقیقاتی متوجه شد که میزان باکتری‌ها تقریباً یکسان است.
طبق گفته این محققان، میزان پلی‌فنول و فیبر خوراکی غیر قابل هضم سیب سبز بسیار زیاد است. این در حالی است که میزان کربوهیدرات موجود در این سیب‌ها پایین است. حتی پس از این که ترکیبات سیب سبز جویده شده و در معرض اسید و آنزیم‌های معده قرار می‌گیرند، زمانی که به روده‌ بزرگ می‌رسند، سالم هستند. سپس باکتری موجود در روده بزرگ این ترکیبات را تخمیر کرده و یک اسید باکتریایی تولید می‌کند. این اسید محرکی برای رشد باکتری‌های مفید روده است.
نزدیک به 34.9 درصد آمریکایی‌ها دچار چاقی مفرط هستند و در نتیجه، احتمال این که به بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت نوع دو یا حتی سرطان مبتلا شوند، بسیار زیاد است.

این محققان معتقدند نتیجه تحقیقات آن‌ها ممکن است منجر به دستیابی به راهبردهایی شود که از بیماری چاقی و اختلالات ناشی از آن جلوگیری می‌کنند.
عدم تعادل باکتری‌های روده که ناشی از غذاهایی است که می‌خوریم، می‌تواند باعث التهاب مزمن و در نهایت دیابت شود. اما محققان می‌گویند برقراری مجدد تعادل باکتری‌های روده از طریق مصرف سیب سبز امکان پذیر است.
یکی از محققان این تحقیق می‌گوید: «ما می‌دانیم که سیب در کل منبع ترکیبات غیرقابل هضم است، اما انواع مختلفی از سیب وجود دارد. نتایج این تحقیق به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند که بین انواع سیب فرق قائل شوند و علیه بیماری چاقی بجنگند».


پریا اقدامی
 

narges_F

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام..آخ من عاشقه سیب سبززززززززززززززمممممم زیادم میخورم ها ولی محبوبه به قول یکی چرا وقتی هوا میخورم چاق میشیم آخه :Dبر من اثر ندارد عایا؟:D
 
بالا