پیامبران هزاره سوم(نقش رسانه ها بر اذهان مردم)

helena_99

عضو جدید
پیامبران هزاره سوم(نقش رسانه ها براذهان مردم)


درود
مطلبی رو راجع به ارتباط رسانه و معماری خوندم که به نظرم جالب اومد.حدس زدم شما هم مطالب جالبی در این زمینه داشته باشین.به این خاطر اونو اینجا براتون گذاشتم.اما هدفم از اینکه تو بخش گفتگوی آزاد این موضوع رو مطرح کردم این بود که می خواستم به شکل کلی باتوجه به عنوان تاپیک در رابطه به نقش رسانه ها بر اذهان مردم در زمینه های مختلف بحث بشه نه فقط درزمینه معماری.اگه دوستان همراهی کنن و نظرات و مطالب کلی تری رو مطرح کنن تا راجع به اون بحث بشه ممنون می شم.

به نقل از:
mohammadhamed.mihanblog.com

برای آنانی که مثل من همچنان رسانه ها را بایکت میکنند .
اساسا هنوز معتقدم که رسانه ها همچنان به حکومت بی چون چرایشان بر اذهان مردمان هزاره سوم ادامه میدهند این حکومت کثیف ترن و بی رحم ترن شیوه حکومتی است که تا کنون بر مردم این کره خاکی مسلط شده است . این رسانه ها هستند که امروز همه چیز از ریاست جمهور کشورشان تا حالات واحساساتشان در ساعات مختلف در روز یا شب را تعیین میکنند .
من آدم بی سوادی نیستم . من پشت کوه زندگی نمیکنم من متعلق به امروزم در فضا و هوای امروز زندگی میکنم . اما
زمان زیادی است که شبکه های مزخرف جمهوری اسلامی را نگاه نمی کنم شبکه های آبدو خیاری(مزخرف تر) فارسی زبان لس آنجلسی را هم نگاه نمی کنم و حتی مانستر شبکه ها را که اصلا دوست ندارم نام شان را ببرم هم نگاه نمی کنم آخرین دفعه 2 ماه پیش گذری آنها را تورق کردمشان .
ایا راهی برای پایان دادن این حکومت بی جون چرا می توان متصور شد ؟
جواب این سوال کمی مایوس کننده است شاید این هم دیالکتیک تاریخ باشد که برمردمان این هزاره روا باشد .و فعلا راه گریزی بر این نباشد رسانه ها تقریبا همه جیز را تحت کنترل دارند همانطور که ستاره های هالیوود ستاره شدنشان را مدیوم رسانه ها هستند و چراغشان افول نخواهد کرد تا زمانی که به رسانه ها همچنان پایبندند. ستاره های معماری هم به مانند ستاره های هالیوود اند. نه تنها ستاره ها حتی استایل معماری را هم آنان تعیین میکنند به راستی آیا پرسپکتیوهایی که امروز در رسانه های معماری و حتی گفتار منتشر می شوند می توانند راهی به مسئله معماری داشته باشند . به راستی نه ؟ یعنی حداقل نگارنده اعتقادی به درک معماری و فضا جوهره اصلی آن به این شکل ندارد .اما این جریان واقعی و قدرتمند همچنان ادامه دارد .
 

helena_99

عضو جدید

مشهورترین خواننده بازیگر زن تاریخ موسیقی بی شک خانم مدونا است و مشهور ترین معمار زن تاریخ معماری پرنس زاها حدید است .
مدونا یک خواننده زن فوق ستاره است بر طبق كتاب ركوردهای گینس مدونا موفقترین هنرمند زن تاریخ جهان میباشد. ركورد وی در رده بندی برترین ترانه های هفتگی در تاریخ موسیقی بی رغیب میباشد ترانه ای كه توسط آن به شهرت دست یافت:LIKE A VIRGINشبیه به یک عفیف- می باشد .
مدونای دنیای معماری کسی نیست جز پرنس زاها حدید است.او موفق ترین معمار زن است بی رغیب ترین معمار در پروزه های چند دهه گذشته بوده است. پروزه ای که توسط آن به شهرت دست یافت مسابقه پیک هنگ کونگ می باشد .
همان طور که پرنس در پروزه هایش در نگاه اول تماشایی و غیر عادی می ماند مدونا نیز در نگاه اول در موسیقی اش و در کنسرتهایش تماشایی و غیر عادی است .هم پرنس مالیخولیلیی است هم مدونا
اما در نگاه دوم البته اگر چشم از تمام تماشایی خیره کننده مدونا در آهنگهایش و پرنس زاها حدید در پروزه هایش بپوشیم و به مرحله بعد برویم خواهیم دید همه مدونای 50ساله و هم پرنس 50 و اندی ساله یک نوع پیشرفت بدون دخل و تصرف را به نمایش می گذارند
و نکته جالب تر در مورد این دو ستاره این است که هم مدونا و هم پرنس هر دو شهرت خود را مدیون یک چیز اند بی شک آن یک چیز استعدادشان نیست بلکه آن پارامتر تاثیر گذار بصری چیزی نیست جز رسانه .
آری هر دو شهرتشان را وام دار رسانه ها هستند
نمی دانم چرا بی اختیار وقتی به این دو ستاره- به این دو مدونا در دو دنیای متفاوت نگاه می کنم یاد گفته زان بوردیار . فیلسوف معاصر فرانسوی می افتم که :"رسانه ها در جهت دادن ذهن توده ها نقش اساسی دارند." .

 

helena_99

عضو جدید
می خواییم راجب به بانوی سرکش عروسکی که همیشه تو فیلماش تفنگ تو دستشش و مشغول مبارزه بی پایان هست . جالب رد این آدم رو تحت تدابیر شدی امنیتی تو باشگاه افسران امیکایی در عراق می بینیم جالبه نه کنار مقامات سیاسی بلند پایه در تمام فستیوال های معروف از فرش قرمز کن گرفته تا فستیوال نه چندان معروف در کانادا این بانوی عروسکی رو میشه دید با اون خالکوبی های عجیب غریب روی بدنش . چرا ؟
آیا آنجلینا جولی هاحتی تو واقعیت هم در حال نقش بازی کردن بروی پرده دیجیتالی رسانه ها هستند . آنجلینا جولی ها همه جا هستن سیاست .اقتصاد. انتخابات ریاست جمهوری . سینما . دانشگاه. جامعه . تاریخ . مهندسی . فرهنگ . معماری و همه و همه جا .
در پایان شما چه موضعی در قبال رسانه ها دارید؟
 

h.a.az

عضو جدید
امروزه رسانه ها در دنيا ، فكر ، فرهنگ ، رفتار و درحقيقت هويت فرهنگي انسان ها را القا كرده و تاثير قابل ملاحظه‌اي بر فرهنگ عمومي جوامع بر جاي مي‌گذارند. رسانه ها مي‌توانند در تغيير الگو و سبك زندگي انسانها موثر باشند و همچنين در ارتقاي فرهنگ و معنويت در ميان انسان ها نقش داشته و آنها را خوشبخت تر كنند .به عبارت ديگر رسانه ها بيش از همه بر افكـار عمومي ، تغيير نگرش ها ، باورها ، سنت ها و ايده ها اثر مي گذارند كه با استفاده از رسانه هاي جمعي مي توان عادات و نگرش هاي بعضا اشتباه ونادرست را در درون جامعه از ميان برد و يا اثرات آن را كمرنگ كرد و اين به خاطر اينست كه توده مردم پيرو رسانه هاي جمعي هستند و تاثير اين رسانه ها بر افراد مشهود مي باشد .
 

Similar threads

بالا