پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

  • در مورد معماري باشد

    رای: 0 0.0%
  • در حد امكان در مورد كارهاي اجرايي باشد

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    0
وضعیت
موضوع بسته شده است.

8memar6

عضو جدید
سلام.خوبین؟ من فهمیدم که شما عمران می خونین.می تونین کمکم کنین؟
من معماری می خونم.اما باید در مورد پیچش و اثر اون بر ساختمان تحقیق کنم.شما می تونین کمکم کنین؟ من این ترم مقاومت مصالح داشتم.و تحقیقم در مورد همین درس هست.
اگه اطلاعاتی دارین لطفا به این آی دی پیغام بدین.ممنون می شم. booshfeg2004
 

ارسن

عضو جدید
scan2cad

scan2cad

چه جوری میشه یه نقشه اسکن شده رو از scan2cad ببری تو auto cad
ممنون
 

arc_b80

عضو جدید
موزه

موزه

سلام دوستان برای پایان نامه احتیاج به هر گونه اطلاعات در مورد موزه دارم.با سپاس
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
دوست خوبم
با تشکر از زحمت شما . تقاضا می کنم قبل از اقدام به هر کاری در مورد ایجاد تاپیک ،‌نسبت به جستجوی تالار ها اقدام کنید و از زدن تاپیک تکراری خودداری کنید .
تاپیک شما به دلیل تکراری بودن قفل و پس از 1 روز حذف خواهد شد .
موفق باشید .
 

amin_architect22

عضو جدید
کمک

کمک

:gol:به نام یگانه معمار هستی:gol:
سلام...
لینک دانلود archicad 12 رو کی داره؟:w05:
من از یه لینکی دانلود کردم ولی به زبان اسپانیایی بود من انگلیسیشو میخوام..:w20::w06:
اگه کسی میدونه لطفا بذاره.. . . . . .​
 

greatmemar

عضو جدید
چرا معماران مينويسند ؟!

چرا معماران مينويسند ؟!

والتر گروپیوس در بیانیه‌‌‌ی تأسیس مدرسه‌ی باوهاوس در سال ۱۹۱۹ «هدف غایی تمامی فعالیت‌های خلاقانه را «ساختن» دانست. این در حالی بود که نه گروپیوس و نه مدرسه‌ی باوهاوس، هیچکدام تا لحظه‌ی نگارش این بیانیه، کمترین سابقه‌ای در ساختن به معنای واقعی آن نداشتند.
گروپیوس شخصاً به این واقعیت اذعان می‌کند: «زندگی من جایی بین زمین و آسمان، در بلاتکلیفی سرگردان است... چیزی برای طراحی وجود ندارد که بتوانم از طریق آن، درآمدی هر چند ناچیز کسب کنم.» حتی زمانی که شرایط اقتصادی بهبود یافت، باز گروپیوس فاصله‌‌اش با دنیای مادی معماری را حفظ کرد. او در دوران دانشجویی‌ دریافت که اگر شخصاً به نقشه‌‌کشی معماری بپردازد، دچار گرفتگی عضلانی خواهد شد، به همین خاطر با پرداخت دستمزد به دوستانش، آنان را به کشیدن طرح‌های دانشجویی‌اش گمارد.
در ادامه و پس ار ورود به دنیای حرفه‌ای معماری، گروپیوس مشغول به همکاری با معماران دیگری از جمله آدولف مه‌یر گردید و مجدداً از کلمات برای تشریح مقاصد معمارانه‌اش بهره گرفت.
والتر گروپیوس از جمله معماران برجسته‌ای است که از «واژگان» بصورت گسترده در ارائه‌ی کارهایش استفاده کرده، اما او یقیناً یگانه معماری نیست که چنین راهی را برای خود برگزیده است. معماران معدودی از زمان ویتروویوس تا دوران معاصر به نوشتن رساله یا بیانیه در باب معماری پرداخته‌اند. آدولف لوس، یکی دیگر از چهره‌هایی است که علاوه بر فعالیت در زمینه طراحی، به عنوان یک نویسنده‌ی پرکار و زبردست نیز شناخته شده است.
او معتقد است که ویژگی‌های ذاتی معماری‌ او از طریق تصاویر قابل انتقال نبوده و هر معماری خوب باید قابلیت توصیف در قالب واژه‌ها را دارا باشد. یکی دیگر از استادان معماری مدرن یعنی لوکوربوزیه سوئیسی‌الاصل نه تنها در دوران حیاتش حدود ۶۰ کتاب تألیف نمود بلکه به هنگام درخواست تابعیت فرانسوی‌ در سال ۱۹۳۰ حرفه‌‌ی شخصی‌اش ‌را به جای ‘architecte’ (معمار) ‘homme de lettre’ (نویسنده) اعلام کرد.
علیرغم تمایل معماران به نظریه‌پردازی درباره‌ی آثار معماری از دوران روم باستان تاکنون، مرز بین نویسندگی و طراحی بویژه در سال‌های دهه‌ی هشتاد میلادی در نتیجه‌ی توجه فزاینده پست‌مدرنیست‌ها به نشانه‌شناسی کمرنگ‌تر گردید. بسیاری از معماران دیروز که توانسته‌اند در جایگاه پیشروان معماری امروز تکیه کنند، اعتبار خود را در ابتدا از طریق نویسندگی و پرداختن به «معماری کاغذی» کسب کردند: پیتر آیزنمن، دانیل لیبسکیند و رم کول‌هاس (به عنوان مهمترین نمونه‌ی قابل بررسی)، برخی از ستار‌ه‌های امروز عالم معماری هستند که آوازه‌ی خود را بیش از آنکه از طرح‌ها و ساختمان‌ها به‌دست آورده باشند، ازطریق تألیفاتشان کسب نمود‌ه‌اند. نفوذ معمارانی از این دست بر محیط آکادمیک و روابط درون حرفه‌ای معماران بسیار گسترده است.
رساله‌ی پیش رو تلاش دارد تا نسبت بین نویسندگی و (طراحی) معماریِ معماران را مورد بررسی قرار دهد و این هدف را با طرح این پرسش مقدماتی آغاز می‌کند: انگیزه‌ی معماران از نوشتن و چاپ متون درباره‌ی معماری چیست؟ آیا این مسئله راهبردی برای بازاریابی و فروش طرح به کارفرماست یا تلاشی که معماران برای نمایش ذات روشنفکرانه‌ی معماری به عنوان یک رشته‌ی علمی انجام می‌دهند؟ آیا نویسندگی معماران تنها انعکاسی از فرآیند طراحی است یا اهدافی برای طراحی و معیارهایی برای شکل تماس با اثر معماری نیز تعریف می‌کند؟ تفاوت بین نویسندگی در میان معماران با نویسندگی در میان مورخان و ناقدان معماری در چه مواردی می‌باشد؟
گاهی اوقات معماران در نوشته‌های خود تلاش می‌کنند تا قواعدی را برای خود و دیگران به عنوان اصول طراحی وضع نمایند. با این وجود در پاره‌ای موارد همخوانی‌ای بین این نظریه‌پردازیه‌ها و ساختمان‌هایی که ساخته می‌شود، به چشم نمی‌آید که این امر باعث ایجاد تردید در انگیزه‌ی معماران از نوشتن می‌شود. یکی دیگر از مصارف متون معماری در تبلیغات و بازنویسی تاریخ معماری است. در موارد متعدد دیگری نویسندگی به یکی از مراحل تفکر طراحی بدل می‌شود.
از آنجا که پرسش از نوع رابطه‌ی نویسندگی و (طراحی) معماریِ معماران بسیار گسترده می‌باشد، این رساله رویکردهای تئوریک متفاوتی را در شکافتنِ مباحث، مورد بررسی قرار خواهد داد: هستی‌شناسی هنر آرتور سی دانتو، اندیشه‌ی artwriting نزد دیوید کریر، نشانه‌شناسی معماری نزد اومبرتو اِکو، نظریه جامعه‌شناسانه پیر بوردیو درباره‌ی سرمایه‌های فرهنگی و راهبردهای تشخص‌یابی (distinction) و کاربرد دی‌کانستراکشن در معماری توسط مارک ویجلی.
پیش‌شرط ورود به مسئله و فهم این رساله، آگاهی عمیق از تاریخ معماری مدرن شامل آثار شاخص ساختمانی و نوشتاری این قرن می‌باشد


منبع : Memarha.Com
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز

سلام کدخدای محل
تاپیک خوبی خواهد شد اگر آرشیو کاملی از نرم افزارهای معماری بشه و همینطور همه دوستان کمک کنن .
به نظرم اگه توضیحاتی هم راجع به نرم افزار ها داشته باشیم خیی بهتر میشه تا حداقل یه عده از دوستان که اطلاعاتی از نرم افزار ها ندارن بتونن با دید باز تر نسبت به انتخاب اونا اقدام کنن .
موفق باشی .
 

adroit

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام یه سوال دارم:warn:
میخواستم بدونم واسه قبولی دانشگاه غیر انتفاعی چند ماه باید درس بخونم
در روزی 6 ساعت لطفا مرا راهنمایی کنین:redface:
سلام عزيزم خوش اومدي.:gol:
بستگي به اين داره كه چقدر پايه ت قويه و اينكه كدوم دانشگاه باشه. ولي در كل قبولي غير انتفايي آسونه.:smile: بچه ها توي تاپيك كارشناسي %ها و رتبه هاشونو گذاشتن. حتما نگاشون كن. ببين در چه حد مي توني بخوني و %هات در چه حدي مي تونه باشه. بعد بيا اينجا بهم بگو تا بگم رتبه ت چند مي تونه باشه و كجا قبول مي شي.;)
 

adroit

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام عزیزم.خوبی؟
خودت هم کم پیدایی! میدونم داری برای کنکور درس میخونی ولی بد نیست اینجا هم مثل تاپیک ناپیوسته فعال باشی.
در باره ی دانشگاه و این که کجا میگیره و کجا نه اصلا فکر نکن.چون این مسائل الان غیر از اینکه فکرتو بیخود مشغول میکنه کار دیگه ایی نمیکنه.
من امسال که دفترچه اومد و دیدم حدود 100 نفر از ظرفیتا کم شده نمیدونی چه حالی داشتم ولی باز هم لطف خدا بود و ما بنده های عجول.
الان هم فقط به خدا توکل کن و حسابی درس بخون.دلم میخواد سال دیگه بیام و تو ی رجایی ببینمت.
برات برای تو و همه ی اونایی که امسال کنکور دارن دعا میکنم.انشاالله موفق باشی.
درس بخونیا باشه ؟!
سلاااااااام عزيز دلم. :heart::gol::gol: خوبي؟ :smile:
من مي خوام يه اعترافي كنم. من خيلي بچه ي بديم :( نمي دونم چرا تا يكي دو روز درس نمي خونم ديگه كلا واسه م سخت مي شه و نمي تونم دوباره شروع كنم. اين همه وقت داشتم ولي كليشو تلف كردم:( ولي قول مي دم كه خوب بخونم. و خبر قبوليمو بهت بدم.;)
بعدم دليل اينكه كم ميام اينه كه سيستمم مشكل داره. بايد بيام كافي نت.از خونه نمي تونم on شم. وگرنه من هيشه تو فكر دوستاي خوبم هستم.:gol:
ازتو هم خيلي خيلي ممنونم كه به فكر من هستي. ايشالا با قبوليم زحمتاتو جبران مي كنم.:D
 

ehsan_shp

عضو
متاسفانه من بعد از نصب فونت ها هم هنوز يه سري از فايل ها فونت هاش به هم ريخته
چيكارش كنم؟
چه شكلي ميشه فايل ها را ريكاوري كرد؟
خيلي وقت تنگه .....لطفا كمك كنيد
 

cute

عضو جدید
کاربر ممتاز









اين چند تا عكس هم براي فهم بهتر مطلب
البته خط مقطع اينجا كشيده نشده اما اگه به پلان دقت كني نزديك به ديوار بيروني و از پله ها مي گذره....:gol:
 

sjm

متخصص ریسندگی و فرش
نساجی

نساجی

با سلام به تمامی عزیزان

با توجه به رشد روز افزون علم و تکنولوژی و رشد فزاینده فضاهای تخصصی در علوم مختلف ،‌ قصد داریم تا با شناخت فضا های تخصصی کاری هر رشته و همچنین موانع و محدودیتهای طراحی معماری فضاها ،‌ اطلاعات پایه و جامعی را جمع اوری کنیم .
در این راه تنها کسانی قادرند نسبت به تشریح فضاها اقدام کنن که خودشون درگیر فضا ها باشن و فعالیت حرفه ایشون در این زمینه باشه .
بنابر این از همه عزیزانی که تمایل دارن تا در جمع اوری این اطلاعات گروه معماری رو یاری کنن دعوت می کنم تا با شرکت در این تاپیک نسبت به تشریح خواسته های زیر اقدام کنن.

اهداف
هدف ما از انجام این نظر سنجی و پرسش های تخصصی ،‌ضمن جمع اوری اطلاعات مفید شما ،‌ آشنایی بیشتر معماران با فعالیتهای تخصصی و صرفا آشنایی مقدماتی برای طراحی فضاهایی است که به صورت تخصصی هیچگاه در یک مجموعه درسی گنجونده نمی شه و گاها برای طراحی اونها نیاز به مطالعات بسیار زیادی هست .
اگر چه در هر صورت برای یک طراحی دقیق و بدون اشکال نیاز به مطالعات و بررسی و پژوهشهای دقیقی هست اما جمع آوری این اطلاعات به نحو مطلوبی به طراحی فضای کمک خواهد کرد.
:
سوالات :



1- نام رشته و نوع فعالیت تخصصی شما چیست ؟

2- نام فضاهای معمول و تخصصی محیط کاری شما چیست ؟
مثلا کارخانه تولید سیم و کابل ،‌ مثلا آزمایشگاه خاک و ...
دراین بخش محدودتها از نیاز به وجود نور یا نبود نور ،‌ نوع مواد های موجود در فضا ،‌ وجود یا عدم وجود فضاهای خیس ؛‌ حیطه بندی وزن و یا تشعشع و ... مورد نظره

3- تعداد افرادی که در یک چنین مجموعه ای مشغول به فعالیت می شن به طور متوسط چند نفر هستند ؟

4- فضایی که دارای سلسله مراتب خاصی باشه در مجموعه هست و یا خیر از چه نظر ؟
به عنوان مثال : سلسله مراتب مدیریتی ،‌سلسله مراتب کاری ،‌ ساسله مراتب تولیدی و ...

5- متریال های خاصی که باید در فضا وجود داشته باشن چه متریالهایی هستند ؟‌
به عنوان مثال در بیمارستان نیاز هست از سنگ و سرامیک برای نظافت بهتر استفاده بشه و یا در محیطی مثل رادیولوژی فضا باید عایق تشعشع باشه .

6- محدودیت های شهری و آلودگی در مجموعه فعالیتی شما وجود داره یا خیر ؟

7- فضای سبز خاص و یا فضا سازی خاصی برای محدوده اطراف فضای کاری شما نیاز هست ؟
مثلا در مورد بعضی از رشته ها یک فاصله امنیتی نسبت به دسترسی ها و یا موارد مشابه در نظر گرفته می شود .

8- اندازه ها و ابعاد وسایل کار شما وزن قابل توجهی دارد ؟
توضیح اینکه : در مورد بعضی از وسائل کاری مثلا دستگاه پرس که وزن زیادی داره و یا دستگاههای تزریق پلاستیک نیاز هست که مستقیما روی زمین باشن و یا اندازه این وسائل طوریه که حتما ماشینهای سنگین باید بتونن در اون مکان حرکت کنن .

9- نمونه های موجود از فضاهای تخصصی در داخل از خارج کشور وجود داره که به عنوان یک نمونه معرفی کنید ؟

10 - مواردی رو که فکر می کنید مطرح کردنش در طراحی فضای تخصصی کاری شما اثر داره رو مطرح کنید .

قبلا از همکاری شما تشکر می کنم

برای درج اطلاعات خواسته شده به این تاپیک بروید :‌

طرح جامع جمع اوری اطلاعات ابنیه تخصصی

سلام به همگی

پاسخ سوالات بالا به ترتیب شماره ذکر شده است

1- مهندسی نساجی ، رنگرزی ، ریسندگی ، بافندگی فرش ، تکمیل

2- من فقط در مورد سالن ریسندگی توضیح می دهم
این سالن به دلیل ثابت نگه داشتن دما و رطوبت تعریف شده ، با فضای بیرون عایق بندی می گردد
و همچنین نور کافی نیاز این سالن می باشد
3- حدود 100- 500 نفر در 3 شیفت

4- بله هم سلسله مراتب مدیریتی و هم تولیدی .وهمچنین دارای خط تولید به هم پیوسته است .
5- معمولا" به دلیل پرز زیاد کف به صورت موزائیک جهت نظافت بهتر و همچنین از پنجره جهت تغییر در میزان دما رطوبت استفاده نمی گردد.
6 – ریسندگی نه ، ولی رنگرزی دارد
7- فضای سبز جهت روحیه کاری نیاز است ولی ربطی به کار تخصصی ندارد
8- بله ، ماشین آلات که دارای وزن ثابتی هستند در سالن نصب می باشد ولی جابه جایی مواد اولیه مثلا" عدل الیاف و یا مواد تولید شده گونیهای نخ توسط لیفتراک صورت می گیرد .
9- کارخانه های ریسندگی در سطح دنیا بسیار زیاد است
10- معمولا " درهای اصلی ورودی به سالن تولید به صورت دو در و یک راهروی بین به دلیل بهم نخوردن دما ورطوبت سالن در هنگام تردد استفاده می شود . و نیز خطر آتش سوزی در سالن به دلیل پرز الیاف زیاد می باشد کلیه مسائل ایمنی آن باید رعایت گردد.
 

پیمان خان

عضو جدید
جون هرکس که دوستش دارین حداقل اگربرای خودتان ارزش قائل نیستید سعی کنید وقت دیگران را بی هوده تلف نکنید . چیزی که دانلود نمیشه چرا برای دانلود گذاشتید !
آموزش اتوکد را میگم
 

معماری سنتی

عضو جدید
ضوابط واستانداردهای طراحی هتل

ضوابط واستانداردهای طراحی هتل

دوستان عزیز من به ضوابط واستانداردهای یک هتل 5ستاره نیاز دارم وکلابه مطالعات یک هتل نیاز دارم.لطف کنین برام بفرستید ممنون.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا