پره توربین گازی

HOSEIN BABAEE

عضو جدید
سلام . در مورد عملیات فورج جهت ساخت پره های توربین گازی اطلاعات می خواهم . اگر دوستان مطلبی دارند ایا میشود برای پایان نامه کارشناسی ارشد کار کرد. اگرمطلب مرتبط با ساخت پره های توربین دارند خوشحال میشوم من را راهنمایی کنید.
 

tsp.co

عضو جدید
سلام!
برای فورجینگ یا آهنگری پره های توربین های گازی از روش همدما یا ایزوترم استفاده می کنن. یعنی درجه حرارت قالب رو در اندازه قطعه کار نگه می دارن. البته مطالبی رو که می گم بیشتر مربوط میشه به موتورهای توربین گازی یا همون موتورهای جت!
برای ساخت پره های این موتورها بیشتر از تیتانیوم برای طبقه های اول وبرای طبقه های آخر از سوپرآلیاژها برای تحمل تنشهای خزشی و حرارتی استفاده میشه که همونطور که می دونین با افزایش طبقات درجه حرارت نیز افزایش پیدا می کنه!جنس قالبهایی که استفاده میشه اغلب از جنس سوپر الیاژهای پایه نیکل هستش که باید در حدود یه چیزی تا 900 درجه سانتیگراد اگه اشتباه نکنم گرم بشن!
برای اینکه شکل دهی به نحو احسن صورت بگیره معمولا سرعت پروسه فورج نسبت به ساخت قطعات مثلا خودرئ پایین تره!
اگه اطلاعات بیشتری خواستین بازم درخدمتتونم و یا می تونین واژه زیر رو تو اینترنت سرچ کنین که شاید هزاران مقاله در این زمینه رو بدست بیارین.
Isothermal Forging
موفق باشین!
 

سادن فرخی

عضو جدید
سلام .در مورد فورج پره ها اطلاعاتی که داده بودن تقریبا کامل بود. البته این مساله در مورد فورج تیتانیوم کاملا فرق میکنه باید فورج تو محیط خلا باشه برای ایجاد نشدن فازهای آلفا و بتا. در ضمن در مورد قالب سازیش هم داستان به طور کامل فرق میکنه. تا حالا کسی تو ایران فورج تیتانیوم در مورد پره های توربین های گازی انجام نداده.فقط یه نفر رو میشناسم که برای پره های هواایی اینکارو کرده.

کار من ساخت پره توربینه. همینطور پروانه کمپرسور یا ایمپلر.یه سری اطلاعات مکتوب دارم که اغلب پراکنده اند. جمع و جورشون که کردم واستون میزارم. موفق باشین.
 

HOSEIN BABAEE

عضو جدید
مرسی بسیار جالب بود ولی انچه که فعلا ذهن من را مشغول کرده اینه که بتوانم با روشهای المان محدود روی پارامتر های قالب های فورج پره های توربین به عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد کار کنم ایا شما موضوع خاصی مد نظر دارید راستی به غیر از سوپر فورج برای طراحی کدام نرم افزار بابت تحلیل بهتر است
 

Similar threads

بالا