[پتینه] - تزیین شیشه با گلهای لاله عباسی

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
لوازم مورد نیاز:
- شیشه
-ماژیک CD
- طلق سفید طرح
- دورگیر طلائی
- ورق طلا و نقره و مس
- ابر ساده
- اسفنج حفره دار
- قلم موی باریک و نرم
- رنگ نارنجی و آبی متالیک و سبز اکرلیک
- چسب ورق طلا
1- ابتدا شیشه را با الکل کاملاً تمیز کنید تا عاری از هر گونه آلودگی باشد، سپس دایره کوچکی را انتخاب کرده و روی سطح بیرونی ظرف بکشید . دقت کنید طرح مورد نظر باید روی ظرف رسم شود تا بتوانید پس از اتمام کار آن را تمیز کنید . سپس قسمت بیرونی دایره را با ابر چسب ورق طلا بزنید. این عمل از پشت ظرف انجام می گیرد .


2- تعدادی ورق طلا را روی هم گذاشته سپس با دست آن ها را خرد کرده و قطعات کوچکتری بدست آورید . پس از بی رنگ شدن چسب ورق طلا، خرده های ورق طلا را روی آن بریزید به طوری که همه ی قسمت ها تراکم ورق ها یکسان باشد. سپس با یک قلم موی پهن و نرم ، ورق ها را روی ظرف کاملاً بچسبانید .


3- رنگ اکرلیک نارنجی را به پشت سطح ورق طلا بزنید تا کاملاً پشت ورق طلا را پوشش دهد . پس از خشک شدن رنگ چنانچه پوشش رنگ مناسب نبود مجدداً رنگ کنید تا حدی این کار ادامه یابد که هیچ فضای خالی باقی نماند . چنانچه رنگ از حاشیه دایره خارج شد می توانیم پس از خشک شدن با کاتر یا با دستمال آنرا پاک کنید .


4- طرح گل سنتی یا هر طرحی که مایل بودید را روی طبق بی رنگ یا کاغذ پوستی با ماژیک CDبکشید ، سپس چسب کاغذی را به قطعات کوچک ببرید و لوله کنید و به قسمت هایی از طرح بچسبانید به روی بشقاب از پشت شیشه بچسبانید .

5-طرح گل را از سمتی که ورق طلا چسبانیده بودید با دورگیر ویترای، دور گیری کنید. استفاده از دورگیر به این علت است که باعث می شود خط گلبرگ ها و برگ ها از هم جدا شده و رنگ ها با هم تداخل نکنند در ضمن دو طرح با این خطا، طلایی و یکدست دیده شود .


6- سپس بعد از اینکه دور گیر کاملاً خشک شد بعضی از گلبرگ ها و ساقه های گل را انتخاب کرده و با قلم موی نرم و باریک رنگ سبز اکرلیک بزنید. سپس قسمت هایی از گلبرگ ها را با رنگ آبی متالیک رنگ کنید . بگذارید کاملاً خشک شود .


7-با قلم مو چسب ورق طلا را داخل بعضی از گلبرگ ها زده پس از اینکه کاملاً خشک شد ، ورق طلا را روی آن چسبانده و اضافه ورق طلا را با قلم خشک جدا کنید .
8- با قلم اکرلیک نارنجی را به صورت ضربه ای روی بعضی از گلبرگ ها بزنید و حاشیه گلبرگ ها را پر رنگ تر کنید . سپس با ابر با قلم مو چسب ورق طلا را پشت رنگ اکرلیک نارنجی بزنید . و آن را ورق مس کنید . روی قسمت های باقی مانده چسب زده و ورق نقره کنید .


9-10- با اسفنج حفره دار رنگ آبی متالیک را به صورت یکسان پشت گلها و فضای شیشه ای خالی مابین گلها بزنید. سپس رنگ نارنجی را با ابر ساده پشت کل ظرف بزنید، تا کاملاً آن را بپوشاند . پس از خشک شدن وارنیش مناسب بزنید تا قابل استفاده باشد .
منبع:ساغررنگ
 

Similar threads

بالا