وجود جرم در دندانهای زنان باردار به زایمان زودرس منجر میشود

Girlicious

عضو جدید
کاربر ممتاز
رییس دانشکده دندانپزشکی ساری گفت: برخی میکروبهای دهان و دندان در ایجاد بیماری دریچههای قلب موثر هستند و وجود جرم در دندانهای زنان باردار به زایمان زودرس منجر میشود.

دکتر«مهدی غلامرضایی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سلامت دهان و دندان با سلامت بدن رابطه مستقیمی دارد.
وی با بیان اینکه پوسیدگی دندان شایعترین بیماری دندان در کشور است، گفت: این بیماری با مسواک زدن صحیح قابل پیشگیری است.
رییس دانشکده دندانپزشکی ساری با بیان اینکه در سنین ۶ تا ۱۴ سالگی و نیز دوران کهولت سن، میزان پوسیدگی دندان افزایش می یاید، یادآور شد: به لحاظ علمی مسواک هر ۱۲ ساعت یکبار باید زده شود و هرچه دفعات مسواک زدن افزایش یابد دندانهای سالمتری خواهند داشت.
غلامرضایی با بیان اینکه بهترین زمان برای مسواک زدن پیش از صرف صبحانه و پس از شام است، افزود: درست مسواک زدن از نوع مسواک و خمیر دندان اهمیت بیشتری دارد.
وی با تاکید بر اینکه نخستین روش درمان بیماریهای لثه مسواک زدن است، اظهار کرد:جویدن آدامسهای بدون قند به مدت ۱۰ دقیقه پس از صرف غذا به کاهش پوسیدگی دندان کمک میکند.
رییس دانشکده دندانپزشکی ساری در خصوص استفاده از دهانشویهها تصریح کرد: دهانشویهها به دو دسته ضدمیکروبی و فلوراید تقسیم میشوند که نوع اول آن بنابر تجویز پزشک برای برخی بیماریهای خاص استفاده میشود.
غلامرضایی با بیان اینکه دهان شویههای حاوی فلوراید برای عموم مردم قابل استفاده است، گفت: این دسته از دهان شویهها سبب جلوگیری از پوسیدگی دندانها میشود.
وی افزود: بر اثر نداشتن دندان خوب، غذا نیز به خوبی جویده نمیشود در نتیجه به افزیش وزن فرد منجر میشود.
رییس دانشکده دندانپزشکی ساری با بیان اینکه همه مسواکهای موجود استاندارد هستند، گفت: افراد سعی کنند مسواکهایی با مهر استاندارد و دارای مجوز از وزارت بهداشت را خریداری کنند.
غلامرضایی با تاکید بر اینکه هیچ جسمی نمیتواند جایگزین بافت طبیعی دندان باشد، افزود: امروزه جای خالی دندان را با روشهای ایمپلنت و سپس روکشگذاری ترمیم میکنند.
 

Similar threads

بالا