[هنرهای خانگی]- آموزش دوخت یک رو تختی زیبا

م مژگان

عضو جدید
کاربر ممتاز
آموزش دوخت یک رو تختی زیبا :
در ابتدا بر روی یک پارچه پشمی (نمدی) اندازه و سایزی را که مد نظر دارید ، ( اندازه ای که مایل هستید رو تختی بر سطح تخت قرار بگیرد ، بلندی یا کوتاهی روتختی به دلخواه می باشد )
با گچ خیاطی (صابون ) علامت بزنید .
نوارهای پارچه ای رنگی سه سانتی را با سوزن ته گرد به صورت عمودی بر روی پارچه اتصال دهید تا تمام سطح پارچه ی زیری با نوارهای پارچه ای رنگی پوشیده شود .
زمانی که مطمئن شدید نوارهای پارچه ای در محل صحیح و نهایی خود بر روی پارچه قرار گرفته اند و قصد تغییر دیگری را ندارید به کمک نخ و سوزن کوک بزنید تا دوخته شود .



مرحله ی دوم : درست کردن رو تختی

نوارهای پارچه ای با رنگ دیگری را به کمک سنجاق قفلی همانند شکل به صورت افقی بر روی پارچه ی اصلی بچسبانید
فاصله ی بین نوارهای افقی و عمودی باید به اندازه ی یک سانتی متر باشد .
چگونه می توان نوارها را مانند شکل در هم قرار داد و نظم ردیف های از بین نرود ؟
هنگامی که به انتهای یک ردیف رسیدید ، برای اینکه ردیف پارچه ای شما حرکت نکند باید از سنجاق قفلی کمک بگیرید و سنجاق را در انتهای نوار پارچه ای قرار دهید و در این هنگام نوار افقی را نیز قرار دهید .
یک بار نوار افقی در سطح پارچه و بار دیگر در زیر قرار می گیرد.



مرحله ی سوم : درست کردن رو تختتی

اگر تمام سطح رو تختی را با نوارهای باریک پوشش داده اید ، حال با احتیاط سنجاق ها را که برای ساکن بودن پارچه وصل کرده بودید ، جدا کنید و کوک زدن را آغاز نماید .
به هر چهار نقطه ی چهار گوش هر یک از شکل های رو تختی یک دکمه وصل کنید و آن را بدوزید اما تمام دکمه های یا منجوق هایی که استفاده می کنید باید یک شکل و یک سایز باشند همانند شکل .

 

Similar threads

بالا