هفت دلیل برای نوشیدن چای سبز

mamarez86

عضو جدید



چای سبز بنوشید زیرا این نوشیدنی قدیمی فواید سلامتی زیادی دارد و به تغذیه مناسب کمک می کند. به نقل از bistsotoon.com - این‌طور به نظر می‌رسد که نوشیدن چای سبزی می‌تواند برای بدن شما شگفتی بیافریند. اینجا هفت دلیل سلامتی برای نوشیدن چای سبز را ذکر می‌کنیم:

فواید نوشیدن چای سبز : چای سبز برای استخوان‌های شما خوب است.شیر از سر راه کنار برو! با توجه به مطالعه چاپ‌شده در مجله Nutrition Research, چای سبز می‌تواند فرآیند از بین رفتن استخوان را که بر اثر افزایش سن پدید می‌آید، آهسته کند؛ و خطر شکستگی استخوان ناشی از پوکی استخوان را کاهش دهند. با توجه به نتایج گرفته‌شده توسط محققان، خانم‌هایی که روزانه تا سه فنجان چای سبز می‌نوشند، سی درصد کمتر احتمال مبتلا شدن به پوکی استخوان در ناحیه مفصل ران را پیدا می‌کنند.

فواید نوشیدن چای سبز : چای سبز به جلوگیری از ابتلا به سرطان کمک کند.تعداد افراد مبتلا به سرطان در کشورهایی مانند ژاپن که در آن‌ها چای سبز یک نوشیدنی رایج است، کمتر است. درحالی‌که محققان نمی‌توانند مطمئن باشند که دلیل این آمار تنها چای سبز است، چای سبز حاوی موادی است که برای فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی معروف‌اند و از سلول‌ها در مقابل آسیب DNA محافظت می‌کنند. این آسیب اولین گام در رشد سلول‌های سرطانی است. به‌علاوه، خواص چای سبز می‌تواند به محافظت از پوست شما در مقابل اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت کند. این اشعه اولین دلیل سرطان پوست است.

فواید نوشیدن چای سبز : نوشیدن چای سبز به شما در نگه‌داشتن وزن مناسب کمک می‌کند.چای سبز می‌تواند چربی بدن را کاهش دهد. ترکیب چای سبز همچنین ممکن است قدرت کاهش مرض چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن مانند دیابت را داشته باشد.

فواید نوشیدن چای سبز : چای سبز می‌تواند میزان کلسترول را کاهش دهد.چای سبز با کاهش سطح LDL- کلسترول بد- مرتبط است. به‌طورکلی، میزان کلسترول بد کسانی که چای می‌نوشند نسبت به کسانی که چای سبزنمی‌نوشند اندکی کمتر است.

فواید نوشیدن چای سبز : چای سبز احتمالا به تقویت لثه سالم کمک می‌کند.با توجه به محققانی در یک دانشگاه ژاپنی، آمار کسانی که مشکل لثه و خونریزی دارند ا کسانی که به‌طور مرتب چای سبز می‌نوشند کمتر است. هرچه میزان مصرف چای بیشتر می‌شد، علایم بیماری‌های دوره‌ای کمتری مشاهده می‌شد؛ بنابراین نوشیدن بیشتر از یک فنجان چای سبز در روز می‌تواند در بهبود سلامت دهان بسیار مؤثر باشد.

فواید نوشیدن چای سبز : چای سبز برای قلب شما خوب است.با توجه به دانشکده پزشکی هاروارد نوشیدن روزانه چای سبز می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. در مطالعه‌ای در ژاپن از میان چهل هزار از کسانی که به‌طور مداوم چای سبز می‌نوشیدند، تنها بیست و شش درصد آن‌ها خطر مرگ بر اثر حمله قلبی یا سکته را داشتند؛ اما این افراد روزانه حداقل پنج فنجان چای سبز مصرف می‌کردند بنابراین اگر مایل به داشتن قلبی سالم هستید، چای سبز بنوشید.

فواید نوشیدن چای سبز : نوشیدن چای سبز میزان انرژی شما را افزایش می‌دهد.حتی کسانی که در تلاش برای کمک کردن میزان کافئین دریافتی خود هستند می‌توانند از خاصیت افزایش انرژی چای سبز استفاده کنند؛ زیرا یک فنجان چای سبز حاوی بیست‌وچهار تا چهل و پنج میلی‌گرم کافئین است برخلاف یک فنجان قهوه که نودوپنج تا دویست میلی‌گرم کافئین را دارا هست. چای افزایش انرژی را با احتمال کمتر بروز سردرد، سستی و حالت تهوعی که ناشی از مصرف بیش‌از‌حد کافئین است، ایجاد می‌کند؛ و این میزان کافئین می‌تواند همچنین میزان مقاومت در ورزش را زیاد کند بنابراین شما چه یک ورزشکار باشید چه کسی به دنبال یک نوشیدنی مناسب، برایتان بهتر است که چای سبز را انتخاب کنید.

منبع: http://www.bistsotoon.com/p/هفت-دلیل-برای-نوشیدن-چای-سبز
 

Similar threads

بالا