هاردنر چیست؟

maniz445

عضو جدید
هاردنر در لغت به معنای سفت کننده است و این ماده یکی از اجزای ترکیب هایی از جمله رنگ، کیلر و… است. هاردنر در بعضی از ترکیب ها برای افزایش مقاومت و پایداری مواد به کار می رود و در برخی دیگر از ترکیب ها می توان از این محصول به عنوان ترمیم کننده سطوح استفاده کرد.

هاردنر رنگ خودرو به طور کلی نقش کاتالیزوری را اجرا می کند و انعطاف پذیری رنگ ماشین را هنگام استفاده بیشتر می کند. اکثرا برای استفاده از هاردنر در رنگ خودرو، آن را با کمی بتونه و رنگ اصلی ترکیب کرده و سپس مورد استفاده قرار می دهند. خرید تینر و استفاده از آن هم می تواند در این ترکیب فوق العاده و کاربردی باشد. در موضوع ترمیم رنگ اتومبیل، استفاده از هاردنر و ترمیم رنگ بدنه خودرو ها امری امکان پذیر است و با استفاده از این روش، رنگ بدنه جلا می گیرد و براقیت خاصی در آن ایجاد می شود. یکی از ویژگی های هاردنر کاربرد ترمیم آن است، به صورتی که رنگ قسمتی از بدنه که آسیب دیده است با استفاده از هاردنر و خاصیت ترمیم آن دوباره به شکل اولیه خود باز می گردد. البته استفاده از هاردنر در پولیش خودرو فرآیندی پیچیده دارد که باید حتما توسط متخصصین این حوزه انجام شود. همچنین یکی از ویژگی های هاردنر در ترمیم خط و خش های خودرو، کاهش هزینه و قیمت پولیش ماشین است.



خرید هاردنر

در خرید هاردنر حتما باید چند پارامتر مهم و ویژه را در نظر داشته باشید تا در حین خرید و پس از آن در حین استفاده با مشکلات مواجه نشوید. در کنار خرید رنگ رنگ ماشین، معمولا هاردنر برای افزایش مقاومت، سفتی بیشتر، چسبندگی بهتر، خشک شدن سریع و… خریداری می شود و می توان گفت که هاردنر یکی از اجزای مهم و کلیدی درترکیب و مخلوط رنگ ماشین است. اولین و مهم ترین پارامتر در خرید هاردنر، سمی بودن آن است. برخی از هاردنر ها ممکن است به دلیل ترکیبات شیمیایی خود سمی باشند و برای انسان ها و محیط زیست مضر باشد. علاوه بر آن برخی از هاردنر ها نیاز به شرایط و موقعیت خاصی برای استفاده دارند. این شرایط را می توان به عواملی همچون دما، رطوبت، زمان خشک شدن و… اشاره کرد که عدم رعایت این عوامل منجر به کاهش کیفیت و عمر رنگ می شود. عامل و پارامتر بعدی در خرید هاردنر، حساسیت این محصول به شرایط محیطی خاص است. برخی از هاردنر ها ممکن است که در برابر شرایط و موقعیت های خاص از جمله نور خورشید و حرارت حساسیت نشان دهند و مقاومت کمتری داشته باشند.



قیمت هاردنر​

به طور کلی قیمت هاردنر بسته به نوع هاردنر و مواد بکار رفته در تولید آن متفاوت است. علاوه بر آن در یک سبک مشخصی از هاردنر ها هرچقدر مقدار رنگ بیشتر باشد به طبع مقدار هاردنر استفاده بیشتر می شود و هزینه ها بالاتر می رود. همچنین در خرید هاردنر عوامل تاثیر گذار دیگری در تعیین هزینه نهایی وجود دارند که در مخلوط و مراحل قبل و بعد فرآیند رنگ کاری مانند خرید آستر ماشین، تینر، بتونه، رنگ، کیلر و… استفاده می شود. به صورت کلی تعیین کننده نهایی قیمت هاردنر ها، برند ها و شرکت های سازنده هستند. هر برند و شرکت تولید کننده هاردنر یک ترکیب شیمیایی منحصر به فرد دارد که ترکیبات آن، قیمت نهایی یک هاردنر را مشخص می کند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا