نکات مهم پیک نیک رفتن

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۱۶ نکته ی مهم پیک نیک رفتن دو نفره و خانوادگی​



نکات پیک نیک رفتن


نکات مهمی که قبل از رفتن به پیک نیک باید بدانید چیست؟ آیا اصلا نکات پیک نیک رفتن را رعایت می‌کنید و چیزی درباره آن می‌دانید؟ پیک نیک رفتن هم قاعده و اصول‌ خاص خودش را دارد و اگر درباره آن اطلاعات کافی نداشته باشید، ممکن است خودتان و همسفرهایتان با مشکل مواجه شوید و لذت پیک نیک کم شود. تعطیلات عید نوروز و فصل تابستان، فرصت مناسبی برای پیک نیک رفتن و سفرهای کوتاه است.


نکات پیک نیک رفتن​


چه نکاتی برای پیک نیک رفتن رعایت کنیم


۱- از قبل برنامه ریزی کنید​


«برنامه ریزی دقیق» مهم‌ترین اصل قبل از پیک نیک رفتن است. باید بدانید وضعیت هوایی جایی که می‌خواهید به پیک نیک بروید، چگونه است تا مبادا درگیر باران یا شرایط نامساعد جوی شوید. اگر می‌خواهید در یک منطقه سرپوشیده مثل کاروانسرا و … ساکن شوید، از قبل باید مکانی را که قرار است در آن ساکن شوید، بررسی کنید.

۲- لوازم سبک با خود داشته باشید​


در هنگام پیک نیک رفتن، پیاده‌روی یا کوهنوردی معمولا غیر قابل اجتناب خواهد بود. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن وسایل سبک با خود همراه ببرید. از ظرف‌های یک بار مصرف و با وزن کم استفاده کنید.
بشقاب‌های کاغذی، کارد و چنگال‌ و لیوان‌های پلاستیکی را به جای ظروف سنگین و مجلل با خود همراه داشته باشید تا حمل آنها آسان باشد

۳- برای غذای خود برنامه‌ریزی کنید​


در پیک نیک برای غذای خود برنامه‌ریزی کنید


شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد، ولی پر کردن سبد پیک نیک کار چندان ساده‌ای نیست. سعی کنید غذاهایی با خود همراه ببرید که نشتی ندهند و آبکی نباشند. می‌توانید غذاهای کنسروی بخرید تا نیازی به آشپزی و وسایل پخت و پز پیدا کنید.
اما اگر می‌خواهید لذت آشپزی در طبیعت را بچشید، وسایلی مثل سیخ، مرغ مزه‌دار شده، سیب زمینی و … را با خود همراه ببرید. بردن چاقو، قاشق و چاقو را هم فراموش نکنید. ممکت است به لوازمی مثل کبریت، فندک، زغال، ژل آتش زا و ظروفی مثل قابلمه و سینی هم نیاز پیدا کنید.


۴- خوراکی‌های امن ببرید​


وسایل پیک نیک را هوشمندانه انتخاب کنید. از به همراه بردن سالادهایی که سس یا چاشنی‌های آبدار دارند، آش و آبگوشت خودداری کنید. تکان‌های ناشی از رانندگی می‌تواند باعث شود این خوراکی‌ها بریزند و دیگر لوازم را هم کثیف کنند.

بستنی، پودینگ و کیک هم جزو مواردی هستند که حمل آنها سخت خواهد بود. همچنین برای راحتی کار می‌توانید خوراکی‌ها را از قبل در خانه به طور کامل آماده کنید یا میوه‌ها را پوست بگیرید و در ظرف‌های دربسته قرار دهید. با این کار هم وزن وسایلی که می‌برید کمتر می‌شود و هم دیگر نیازی به آماده کردن آنها نخواهد بود.

۵- لباس و کفش مناسب بپوشید​


در پیک نیک لباس و کفش مناسب بپوشید


لباسی که در زمان پیک نیک رفتن می‌پوشید، باید هم با آب و هوای مکان مورد نظر همخوانی داشته باشد و هم راحت باشد. احتمالا قرار است در هنگام پیک نیک، مسیر زیادی را پیاده روی کنید. پس پوشیدن کتونی و کفش‌های کوه یا کفش‌های رانینگ بهترین انتخاب است. به همراه داشتن لباس‌های آزاد و سبک هم ضروری است.

۶- دستمال کاغذی و لوازم بهداشتی​


در هنگام پیک نیک رفتن، حتما به همراه داشتن دستمال کاغذی و لوازم بهداشتی را به یاد داشته باشید. مواردی مثل ژل ضد عفونی کننده، دستمال مرطوب، الکل، پد یا نوار بهداشتی را در یک پاکت یا کیف به همراه داشته باشید.


۷- با خود وسایل روشنایی به همراه داشته باشید​


معمولا مسیرها و مکان‌های مناسب برای پیاده‌روی به روشنایی و منبع نور نیاز دارند. به همراه داشتن چراغ قوه یا لامپ‌های شارژی که به وسیله شارژر خودرو، باتری یا پاوربانک ضروری است تا دید بهتری در پیک نیک داشته باشید.

۸- وسایل بازی و تفریح ببرید​


بازی فکری در پیک نیک


یکی از نکات پیک نیک رفتن، به همراه داشتن بازی‌های فکری یا سرگرمی است. حتما با کسانی که به پیک نیک می‌روید، برای تفریح کردن وقت بگذارید تا لذت بیشتری ببرید.

۹- آب و کلمن یخ را فراموش نکنید​


حتما در پیک نیک و سفرهای کوتاه، آب آشامیدنی و آب مناسب برای شست‌وشو به همراه داشته باشید. اگر هوا گرم است، از قبل بطری‌های آب را در فریزر قرار دهید تا به طور کامل یا به صورت نیم‌بند یخ بزنند.
اما به همراه داشتن کلمن گزینه بهتری است. در صورتی که به اندازه کافی فضا برای نگهداری وسایل پیک نیک دارید، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها را در کلمن بگذارید تا سرد شوند یا سرمای آنها حفظ شود.

۱۰ – مواد غذایی را در مجاورت آفتاب نگذارید​


مواد غذایی برای جلوگیری از فساد باید در دمای پایین و هوای خنک نگه داشته شوند تا خراب نشوند. نوشابه‌ها، میوه‌ها و دیگر خوراکی‌های فاسدشدنی را در سایه قرار دهید. مواد غذایی را بیشتر از یک ساعت نمی‌توان در هوای آزاد نگه ‌داشت. در هوای گرم و دمای بالا باکتری‌ها با سرعت بیشتری رشد می‌کنند، بنابراین امکان فساد مواد غذایی افزایش پیدا می‌کند.
همچنین غذاهای گوشتی، غذاهایی که سرد سرو می‌شوند، سالادهایی که با سیب‌زمینی و سس مایونز تهیه می‌شوند، تا زمانی سالم و قابل مصرف هستند که داخل محفظه‌ خنک نگه‌دارنده و در میان تکه‌های یخ نگهداری شوند. قبل از اینکه یخ‌ها به کلی ذوب شوند و دمای درون محفظه بالا برود و با محیط همدما شود، این مواد غذایی باید مصرف شوند.


۱۱- چادر مسافرتی و پتو به همراه ببرید​


چادر مسافرتی یا پتو در پیک نیک به همراه داشته باشید


یکی دیگر از نکات پیک نیک رفتن، به همراه داشتن چادر‌ مسافرتی است. چادر باید برای هر تعداد افرادی که به پیک نیک می‌روند، فضا داشته باشد. اگر چادر ندارید، با خودتان چند پتوی مسافرتی ببرید تا در صورتی که باد شروع به وزیدن گرفت، آنها را دور خودتان بپیچید یا به درخت یا پایه ببندید تا مثل یک دیوار از شما محافظت کند.

۱۲- اسپری ضد حشره با خودتان داشته باشید​


طبیعت محل زندگی حشرات و حیوانات دیگر است. برای اینکه از گزند نیش حشرات در امان بمانید، نیاز به اسپری یا کرم‌های ضد حشره خواهید داشت. مخصوصا اگر با نیش حشرات حساسیت دارید، در طول پیک نیک، آن را همراه خود داشته باشید.

۱۳- جعبه کمک‌های اولیه به همراه داشته باشید​


شاید کمتر کسی با خودش جعبه کمک‌های اولیه به پیک نیک ببرد ولی به همراه داشتن این جعبه می‌تواند جلو بروز خطرات بزرگ‌تر را بگیرد. در این جعبه باند، پماد سوختگی، چسب زخم و قرص مسکن قرار دهید تا در صورت نیاز، سریعا از آن‌ها استفاده کنید.

۱۴- غذاهای اضافه را دور بریزید​


غذاهای اضافه در پیک نیک را دور بریزید


غذاهایی که در طول پیک نیک باقی مانده‌اند، اگر دیگر قابل خوردن نیستند یا بسته بندی آنها باز و فاسد شده است، حتما دور بریزید. مواد غذایی در طبیعت تجزیه می‌شوند و به طبیعت برمی‌گردند. اما اگر می‌خواهید مواد غذایی را دوباره با خود برگردانید، حتما باید در محفظه خنک نگهدارنده بگذارید و از سلامت آنها مطمئن شوید.
حتما این مواد را در ظروف در بسته قرار دهید و اگر تا زمان رسیدن به منزل نسبت به سلامت آنها مشکوک هستید، از مصرف آنها اجتناب کنید.

۱۵- کیسه زباله​


یکی از مهم‌ترین نکات پیک نیک رفتن، به همراه داشتن کیسه زباله است. تعداد کیسه‌های زباله را بیشتر از آنچه فکر می‌کنید، ضروری است، در نظر بگیرید. زباله‌های تر و خشک را از هم جدا کنید و در کیسه‌ها بریزید. بعد از تمام شدن پیک نیک، حتما مکانی را که در آن اتراق کرده‌ بودید، تمیز کنید تا هیچ زباله‌ای باقی نماند.
به هیچ عنوان زباله‌هایی که بازیافت نمی‌شوند یا دیر بازیافت و تجزیه می‌شوند، در طبیعت رها نکنید و حتما آنها را با خود ببرید.

۱۶- وسایل پیک نیک برای ماشین​


وسایلی که برای پیک نیک در ماشین باید داشته باشید شامل یخدان سفری، فلاسک، کتری، قوری، منقل کباب سفری، زیرانداز سفری، چادر، کیسه خواب، سبد پیک نیک، میز و صندلی سفری، کیسه زباله و مواردی از این دست هستند.

سوالات متداول​


وسایل پیک نیک یک روزه با چی ببریم؟​


از مهم‌ترین نکات پیک نیک رفتن به همراه بردن وسایل ضروری پیک نیک است. پتو، زیرانداز، وسایل آشپزی، خوراکی و تنقلات پیک نیک، کیسه زباله، وسایل بهداشتی و … از وسایل پیک نیک یک روزه است.

مهم‌ترین نکات پیک نیک رفتن چیست؟​


برای پیک نیک رفتن حتما در مورد زمان شروع و پایان پیک نیک به توافق برسید. وضعیت آب و هوا را بررسی کنید. وسایل مناسب با خود ببرید. وسایل سفر خود را سبک در نظر بگیرید. غذاهای امن، آب نوشیدنی و آب مناسب شست و شو با خود داشته باشید. در آخر هم به طبیعت آسیب نرسانید و آن را کثیف نکنید.


منابع: greatist / gooutdoors
 

Similar threads

بالا