نقض حریم شخصی و دردسر تازه برای گوگ

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نقض حریم شخصی و دردسر تازه برای گوگل


خبرگزاری فارس: در حالی که مدت زیادی از انتشار خبر جریمه 25 هزار دلاری گوگل به علت نقض حریم شخصی شهروندان نمی گذرد، یک موسسه خصوصی هم از این شرکت شکایت کرده است.


به گزارش فارس به نقل از بتانیوز، مرکز اطلاعات الکترونیک مربوط به حریم شخصی موسوم به EPIC از وزارت دادگستری آمریکا خواسته تا در مورد سرویس نمای خیابانی گوگل تحقیقات بیشتری به عمل آورد، زیرا این سرویس مشکلاتی فراتر از حد تصور برای مردم ایجاد کرده است.
این گروه در نامه خود به وزارت دادگستری از نقض قانون Wiretap Act توسط گوگل خبر داده و اعلام کرده جمع آوری اطلاعات کاربران اینترنت وای – فای توسط گوگل بدون اطلاع آنها و بهره برداری از این اطلاعات در جریان عکس برداری برای سرویس نمای خیابانی جرمی نابخشودنی است.
گوگل همچنین در مواردی از طریق این سرویس دست به عکس برداری از شهروندان در شرایط و حالات نامناسب کرده و موجب رفتن آبروی آنها و تمسخرشان شده است.
این شرکت از سال 2007 با استفاده از وسایل نقلیه مجهز به دوربین های دیجیتال عکس برداری از خیابان های دهها شهر در نقاط مختلف جهان را آغاز کرده و این تصاویر را بر روی اینترنت قرار داده است. اما این اتومبیل های مجهز به اینترنت اطلاعات جانبی دیگری شامل کلمات عبور ایمیل، اسامی کاربری افراد، سابقه استفاده آنها از اینترنت و ... را هم جمع آوری کرده اند.
 
بالا