نقاشی های سه بعدی روی دیوار

نقاشی های سه بعدی روی دیوار

  • عالی

    رای: 14 58.3%
  • خوب

    رای: 9 37.5%
  • متوسط

    رای: 1 4.2%
  • بد

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    24

archi_arch

مدیر بازنشسته
راستی مارال جان این بار تو سایت اپ کردم خدارو شکر دیگه ارم نداشت;)
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
خیلی جالبه..........
منم فکر میکنم اینطوری باحالتره.........:D
 

آلوین

عضو جدید
کاربر ممتاز
هنر و معماری در ایستگاه های مترو جهان

هنر و معماری در ایستگاه های مترو جهان

ایستگاه های متر از مهمترین مکان های شهری و عمومی به شمار می روند که در طراحی آن می بایست از بهترین متد های روان شناختی فضای شهری بهره گرفت.خوشبختانه در سال های اخیر دقت بیشتری به کیفیت در طراحی فضای مترو شده است . در ادامه تصاویری از ایستگاه های مترو جهان مشاهده خواهید کرد .






















 

ترانه

عضو جدید
کاربر ممتاز
طرح مركز هنرهاي نمايشي ابوظبي

طرح مركز هنرهاي نمايشي ابوظبي


طرح مركز هنرهاي نمايشي ابوظبي
اثر زاها حديد معمار مشهور عراقي الاصل



لوور ابوظبي
اين طرح كه توسط Jean Nouvel ارائه شده است در سال 2012 ميلادي به بهره برداري خواهد رسيد.


موزه هنري تويوتا

طراحي شده توسط
Yoshio Taniguchi



برج تلويزيوني پكن

طراح
Rem Koolhaas



طرح آسمانخراش

Shard
اثر رنزو پيان



كليساي

St. Henrik
طرح از
Sanaksenaho Architects

http://us.f558.mail.yahoo.com/ym/Compose?To=omid_soroosh_Z@yahoo.com
 

nino

مدیر بازنشسته
ببخشيد مقداد جان چون تكراري بود با قبلي تركيبش كردم ;)
 

elia

عضو جدید
ساختمانی که از پایین خراب می شود ؟

ساختمانی که از پایین خراب می شود ؟

ساختمانی که از پایین خراب می شود ؟


این ساختمان ۱۵ طبقه که در مرکز شهر لندن قرار دارد در حال تخریب است تا به جای آن یک آسمانخراش ساخته شود.نکته ی جالب در مورد این آسمانخراش این است که همانطور که در عکس میبینید ساختمان در حال تخریب از پایین به بالاست و ابتدا طبقات پایین آن تخریب شده است.دلیل این کار چیست؟ هنگامی که این ساختمان در سال ۱۹۶۵ ساخته شده هر طبقه ی آن از یک پایه مرکزی که هسته ی آن در سقف ساختمان قرار دارد اویزان شده است. بنابراین هسته ی اصلی و تعادلی ساختمان در سقف آن قرار دارد و مهندسین مجبورند که ابتدا وزن را از پایین کم کنند.

 

m-khatami

عضو جدید
تشکر

تشکر

مرررررررررررررسیییییییی ماکان جان
فوق العاده بود عکسات:gol:
 

maral55

مدیر بازنشسته
ساختمانی که از پایین خراب می شود ؟



این ساختمان ۱۵ طبقه که در مرکز شهر لندن قرار دارد در حال تخریب است تا به جای آن یک آسمانخراش ساخته شود.نکته ی جالب در مورد این آسمانخراش این است که همانطور که در عکس میبینید ساختمان در حال تخریب از پایین به بالاست و ابتدا طبقات پایین آن تخریب شده است.دلیل این کار چیست؟ هنگامی که این ساختمان در سال ۱۹۶۵ ساخته شده هر طبقه ی آن از یک پایه مرکزی که هسته ی آن در سقف ساختمان قرار دارد اویزان شده است. بنابراین هسته ی اصلی و تعادلی ساختمان در سقف آن قرار دارد و مهندسین مجبورند که ابتدا وزن را از پایین کم کنند.



خیلی ممنون الیا جون فقط فکر کنم بار سوم بود این مطلب رو اینجا گذاشته بودن
 

Bache porroo

عضو جدید
پانتئون رم

پانتئون رم

معبد پانتئون رم به عنوان یکی از بزرگترین گنبد های جهان جزو شگفتی های دنیای معماری است

يکي از پرآوزه ترين و پر نفوذترين بناها در تاريخ معماري، معبد پانتئون است .اين معبد در حدود 125 ميلادي ساخته شد. پانتئون معبدي گرد و گنبد دار است، در جلويش رواقي مستطيلي دارد که به نظر مي رسد آنچنان که بايد و شايد با ساخت گردوار اوليه آن تناسبي ندارد و احتمالاً بعدها برآن افزوده شده است.

تأثير اوليه حاصل از مشاهده اين بنا احتمالاً با تأثير امروزيش متفاوت بوده است، زيرا پانتئون در آغاز يک بناي مستقل نبود بلکه به يک باسيليکاي قديمي تر متصل بود و امتداد آن يالهاي جانبي پانتئون را مي پوشانده است.
گذشته از اين، در جلوي رواق معبد يک حياط ستون بندي شده قرار داشت که بخشي از رواق نيز جزو آن بود و در آغاز تنها بخش قابل رؤيت ساختمان از روبرو بود. اين حياط که در دوره هادريانوس ساخته شد، احتمالاً از طرحهاي همين امپراتور تنوع طلب بوده است. بناي پانتئون از گونه اي سادگي پرهيبت در مقياس بزرگ برخوردار است. برفراز اندرون مدورش گنبدي نيمکره وار به قطر 43 متر زده اند که فاصله نوک گنبد از کف پانتئون نيز 43 متر است


بدين ترتيب، طرح پانتئون بر تقاطع دو دايره يکي عمودي، ديگري افقي قابل تصور به صورت مقاطعي از يک کره «فضا» که در درون بنا محاط شده اند استوار گشته است .

گنبد پانتئون، پوسته اي بتوني دارد که تدريجاً در سمت قاعده بر ضخامتش افزوده مي شود تا در جاي لازم بر قدرت آن بيفزايد. در مرکز گنبد، سوراخي گرد (به نام «چشمه نور» يا «نورگير») به قطر 9 متر تعبيه شده که شيشه اي ندارد، رو به آسمان باز شده و تنها منبع نور براي تأمين روشنايي اندرون بنا است

ديوارهاي نگه دارنده گنبد بسيار ضخيمند و در سطحشان فرونشستگيهاي مستطيل و نيمدايره يک در ميان ايجاد شده است، که بر بالاي هر کدام طاقي هلالي زده شده تا فشار حاصل از گنبد را به جرزهاي عظيم سنگي منتقل کنند. گنبد پانتئون از درون قاب بندي شده تا آنکه هم جلوه هندسي زيبايي از مربعهاي کوچک در درون دايره اي عظيم را پيدا کند هم از فشار و سنگيني کل گنبد بکاهد بي آنکه صدمه اي به قدرتش زده باشد.

کف پانتئون، مختصر تحدبي دارد و زهکشهايش به صورت خطوطي کم عمق در مرکز (مستقيماً در زير نورگير) ايجاد شده اند تا هر آبي را که از آن بالا مي ريزد به سوي خود سرازير گرداند



ديوارها و احجام در معماري مصر و بين النهرين به قدري اهميت دارند که آنچه ديده مي شود همينها هستند، فضا فقط به شکل «منفي» وجود دارد يعني تصادفاً بين احجام ظاهر مي شود. اين گونه معماري را معماري احجام مي نامند. معماري يوناني نيز مخصوصاً به احجام، نسبتهاي ميان احجام و شکل دادن به عناصر حجمي توجه داشت، با صفت معماري استخوان بندي يا ساختاري متمايز شده است.


نخستين بار روميان هستند که معماري را به شکل واحدهايي از فضا در تصور مي آورند که با استفاده از ديوار بستهايي قابل شکل دادن هستند.

ادرون پانتئون، مطابق اين علاقه معماران رومي، يک کل واحد، همشکل و متکي به خود است که احجام يا ديوارهاي نگه دارنده هيچ گسستي در آن پديد نمي آورند، کلي است که بازديد کننده را در خود جا مي دهد بي آنکه او را محبوس کند، جهان کوچکي است که از طريق نورگيرش به سوي ابرهاي گريزپا، آسمان آبي، خورشيد، طبيعت کيهاني و خدايان راه مي يابد. گريختن از سر و صدا و گرماي سوزان يک روز تابستاني رم و پناه آوردن به محيط خنک و عظمت آرام پانتئون، تجربه اي است که تقريباً در وصف نمي گنجد و هر کسي بايد خود شخصاً آن را بيازمايد. از همه چيز که بگذريم، اين کار يک تجربه معماري نيز هست
نبايد از ياد برد که نيروي ابتکار روميان در ساختن فضاهاي بزرگ دروني به شناخت و اطلاعات مهندسي ايشان از خواص احجام و ايستايي احجام خنثي بستگي داشت. قوس، طاق و گنبد، واحدهايي ساختماني بودند که روميان با مهارتي بي مانند در جهان باستان و کم نظير در جهان معاصر، ابداع و تکميل کردند .


سبک


هنگامی که یونانی ها از سرستون های کرنتین و یونیک استفاده می‌کردند، رومی ها قرنیس‌ها و کتیبه هایی را برای سبک کرنتین طراحی کردند، در طراحی پانتئون سبک کرنتین برجسته و بسیار واضح است. و در هیچ یک از معماری های دوران کلاسیک هیچ عنصر دیگری نتوانسته است این تعادل هندسی را به زیبایی برقرار کند. هر فضایی که کاملاً به سبک کرنتین ساخته شده است، به عنوان فضایی پراهمیت و بزرگ شناخته شده است



کمپوزیسیون

تمام لایه های ساختاری (structur) سبک، و عناصر مختلف و منفردی که پانتئون را تشکیل می‌دهند به گونه ای مناسب و زیبا و راضی کننده با یکدیگر ترکیب شده‌اند. در پانتئون شاهد این مسئله هستیم که یک کمپورسیون کلاسیک به طور همزمان در سه بعد و در مقیاس های متفاوت با یکدیگر ، کار کرده و هماهنگی به وجود آورده است. به طور مثال دیوارها، که با چارچوب استادانه‌ای برپا شده‌اند، شامل ستون‌ها، نعل درگاهها، طاقچه‌ها، درب‌ها و سطح دیواری که بین این عناصر قرار گرفته، خودشان به انواع مختلفی تقسیم شده‌اند. فضای باز و فضای بسته بین این عناصر و رابطه بین آن‌ها به درستی طراحی شده است. این اتاق یک پازل سه بعدی است که قسمت های مختلف آن، رابطه پیچیده با یکدیگر دارند، و پاسخگوی نیازهای عملکردی، منطق ساختاری (ساختمانی) و زیبا شناسی می‌باشند. کمپوزیسیون این بنا، مرتبه ای، ظریف، زیبا است. روی هم رفته، آن چه باعث اثرگذاری این بنا می‌شود، هماهنگی بین عناصر است. عناصر تنها گردهم جمع آوری نشده‌اند بلکه به آن‌ها به عنوان اجزای سازنده یک بدن نگاه شده است تا اجزای سازنده یک ماشین


نور و رنگ


پانتئون نمونه کاملی از استفاده استعاری و واقعی نور در کنار فرم ها است. نور خورشید از پنجره گرد به داخل می‌تابد و سطح روشنی را روی زمین و دیوار به وجود می‌آورد. نور این پنجره گرد و طاقچه های دیوارها، نقاشی و طرح زیبا و فریبنده‌ای را به وجود می‌آورد. در روزهای ابری نیز، نوری که از گنبد بالا به درون می‌تابد، زیبایی توصیف نشدنی را به وجود می‌آورد.



تأثیری که نور در این محیط دارد قابل توصیف نیست ولی ما را به این سمت هدایت می‌کند که تأثیر نور ( تأثیر مجازی آن) را در یک محیط درک کنیم. هنگامی که در فضای پانتئون قرار می‌گیرم به وضوح حقیقت، عقل و خرد و جاودانگی را درک می‌کنیم.



بازدید کنندگان از پانتئون زیبایی این بنای کلاسیک را به وضوح در احساس، نور، فرم ها و مصالح این بنا درک می‌کنند. پوشش داخلی این بنا با سنگ‌های مرمر رنگارنگ و براق و طرح های طلائی آن، شکوه و جلال دوره Roman را نشان می‌دهد



میراث پانتئون



با وجود اینکه در قرن 15 دوره رومان تمام شد اما این سبک در دوره بیزانتین ادامه داشت اما در دوره معماری اروپای غربی از بین رفت. در دوره رنسانس ایتالیا این سبک دوباره احیا شد و به کار گرفته شد. در دوره رنسانس سعی معماران این بود که از سبک‌های گذشته استفاده کرده با این تفاوت که نوآوری هایی را نیز با آن همراه کنند


با توجه به بناهایی که در این دوره ساخته شد و با توجه به شرح و توضیحاتی که در مورد آن‌ها نوشته شد، احیای معماری کلاسیک به سرعت به فرانسه، انگلستان، سرتاسر اروپا و در نهایت به جهان جدید وارد شد. این سبک سنتی تا نیمه قرن 18 که ادامه داشت و خود را با فرهنگ ها، مصالح ، آب و هوا، نوع‌های متفاوت و ... هماهنگ کرده بود
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
شهر بازی

شهر بازی

تصاویر مهیج از یک شهر بازی (احتمالا لاس وگاس- امریکا)







پاسخ: شهربازی













__________________












__________________
 
آخرین ویرایش:

ژیلا

عضو جدید
آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم یار در خانه و ما گرد جهان می گرردیم
 
Similar threads

Similar threads

بالا