نقاشی های سه بعدی روی دیوار

نقاشی های سه بعدی روی دیوار

  • عالی

    رای: 14 58.3%
  • خوب

    رای: 9 37.5%
  • متوسط

    رای: 1 4.2%
  • بد

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    24

maral55

مدیر بازنشسته
بچه ها من سرچ کردم یه سری اطلاعات در بارش به دست اوردم.این مکان تو شرق برلینه و در زمان نازی ها خراب شده و دوباره بازسازی شده.ساختمون اصلیش سال 1904 و به سبک نئو کلاسیک ساخته شده و معماراش Ruth Golan و Kay Zareh بودن.البته اطلاعات دیگه ای هم نوشته بود ولی چون من زیاد انگلیسیم خوب نیست به همین بسنده کردم متنشو اینجا میذارم اگه میخواین کاملشو بخونین.


Major German synagogue reopened
Interior view at the Rykestrasse synagogue
The building survived being set ablaze in 1938
Germany's biggest synagogue has reopened in a special ceremony attended by political leaders and Holocaust survivors from around the world.​

The building in the east of Berlin, topped with a stunning blue dome, has been described as one of the jewels of Germany's Jewish community.​

The place of worship was built more than one hundred years ago.​

But having survived both Nazi rule and communism, it had gradually fallen into a state of disrepair.​

The restoration was funded by Berlin city authorities with the help of lottery money.​

Fast-growing community​

The synagogue, on Rykestrasse, was set ablaze on Kristallnacht - the night in 1938 when many Jewish temples, homes and businesses were torched - but it narrowly avoided destruction.​

It also survived atheist East Germany, although under communism the synagogue slowly fell into decay and disrepair.​


Exterior of the Rykestrasse synagogue​

Synagogue in pictures​

Now the country's biggest synagogue has received a multi-million-dollar makeover and is open for worship again.​

Originally built in 1904, the neo-classical construction was closed for more than three years for the 4.5 million euro ($6 million, £3 million) refit.​

Architects Ruth Golan and Kay Zareh have used three surviving black and white photographs of the original building to recreate its original appearance.​

Among the guests at the inauguration ceremony was a 94-year-old rabbi named Leo Trepp, who preached at the synagogue in the 1930s.​

He told the AFP news agency that the reopening was a "miracle".​

The BBC's Steve Rosenberg, in Berlin, says that there has been a revival of Jewish life and culture in Germany in recent years, helped by an influx of mainly Russian-speaking Jews from former Soviet states.​


This has helped modern Germany boast one of the fastest-growing Jewish communities in the world.​
یه بخشی رو ترجمه کردم زیاد خوب نیست ولی از هیچی بهتره فعلا!

کنیسه اصلی آلمان بازگشایی شد.
نمای داخلی از کنیسه ریکسیتریس
ساختمان توانست همچنان در سال 1938 زنده بماند.
بزرگترین کنیسه آلمان در طی مراسمی مخصوص که رهبران سیاسی و نجات یافته گان از کولوکاست از سراسر جهان در آن شرکت داشتند بازگشایی شد.
این بنا که در شرق برلین قرار گرفته و در بالای آن گنبدی خیره کننده به رنگ آبی وجود داره که به عنوان یکی از ثروت های جامعه یهودیان آلمانی توصیف شده است.
این بنا برای عبادت حدود یکصد سال قبل شاخته شده است.
بعد از نجان یافتن از جنگ نازی ها و کمونیسم به تدریج دچار وضعیتی شده که نیاز به بازسازی دارد.
مبلغ مورد نیاز برای بازسازی توسط اولیای امور در شهر برلین و کمک پول لاتاری برآورده شده است.
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
بعد از نجان یافتن از جنگ نازی ها و کمونیسم به تدریج دچار وضعیتی شده که نیاز به بازسازی دارد.
مبلغ مورد نیاز برای بازسازی توسط اولیای امور در شهر برلین و کمک پول لاتاری برآورده شده است.
مرسی از ترجمه ات مارال عزیز.:)ولی فقط یه چیزی یعنی هنوز بازسازی نشده؟
ولی به نظرم گفته بود بازسازی شده و تموم شده گفته بود سه سال به خاطر بازسازی بسته بوده نه؟!!!:que:
 

PostModern

عضو جدید
مساجد اسلامی و معماری اسلامی صفای خودش رو داره و واقعا زیباییش و استادی که در ساختش به کار رفته غیر قابل تکراره
متاسفانه نمی دونم چرا طراحی برای مساجد صورت نمیگیره و بدتر از اون روزانه شاهد ساخته شدن مسجد های جدید به تقلید از فرم مساجد قدیمی و همون مناره و گنبد به شکلی بسیار تصنعی و بد هستیم که به نظرم داره واقعا شکوه معماری اسلامی و مساجد اسلامی رو از بین می بره
ولی به نظر من نباید اینها رو مقایسه کرد.
کلیسا و کنیسا مربوط به یک مذهب و فرهنگ کاملا جداست که با وجود شباهت هایی که از نظر مدهب بینشون هست که همگی ادیان الهی هستن و اینجور چیزا (نمی خوام وارد بحث های مذهبی بشم)از نظر فرهنگ به نظرم هیچ شباهتی به هم ندارن.
از اونجایی که به نظر من فرهنگ تا حدود زیادی رو مذهب تاثیر میزاره و فرهنگ اروپا در آن قرون و اکنون کاملا با فرهنگی که ما در ایران داشتیم و داریم متفاوت هست.
در نتیجه اینها به نظرم کلیسا و کنیسا رو باید از دید یه مسیحی یا یهودی و یا حداقل یه انسان کاملا آشنا به فرهنگ جوامع اروپایی نگاه کرد.در این صورت فکر کنم در می یابیم که اونها هم مانند استادکاران مساجد اسلامی از نظر رعایت ارکانی که باید در طراحی مد نظر قرار میدادن بسیار موفق بودن و برعکس ما که متاسفانه الان در حفظ ارزش یک مسجد ناکام موندیم کسانی مثل آندو و مییر رو دارن که براشون کلیساهایی خوب در حد و اندازه ارزش این بنای مقدس با طراحی جدید ولی تاکید هر چه بیشتر بر همان اصول قدیمی میسازن.

البته . هر معماری براساس مشخصات حسی و فرهنگی طراحش و محیط پیرامونش ( چه زمانی و چه مکانی ) شکل میگیره .
در مورد معماری مساجد در طی چند قرن تغییرات بسیاری اتفاق افتاده و پیشرفت کرده ولی متاسفانه در سه قرن اخیر و با توجه به قاطی شدن معماری سنتی ما با معماری غربی در تمام طراحیهامون از جمله طرح مساجد دچار سردرگمی شدیم . و بدبختانه چون دیگه استادکارهای ساخت مساجد وجود ندارن و مهندسین جدید هم زیاد به این قصه ها کاری ندارن طرح مساجد افتاده به گردن حاجیهای بازاری و خیرین مسجدساز و ... ! اونها هم از این قضایا فقط تسبیح و زنارش رو یاد گرفتن . من سر طرح مصلای تهران خیلی با اون جماعت دست اندرکار پروژه بحث کردم ولی نتونستم کاری بکنم . فقط یکسری از دیتیلها رو تغییر دادم . ایکاش میذاشتن خودمون مسجد طراحی کنیم . یا خیلی چیزهای دیگه . اما نمیذارن و هیچ آفتی برای طرح بدتر و مخربتر از محدود کردن طراح نیست . اگر میبینی آرشیتکتهای کشورهای دیگه در همه زمینه ها ( از طرح بناهای مذهبی گرفته تا دیسکوها و بارها و ... ) اینهمه تنوع طلب و قوی شدن بابت اینه که دستشون بازه . کسی در کار و تخصص اونها دخالت نمیکنه . ولی اینجا ...
 

maral55

مدیر بازنشسته
مرسی از ترجمه ات مارال عزیز.:)ولی فقط یه چیزی یعنی هنوز بازسازی نشده؟
ولی به نظرم گفته بود بازسازی شده و تموم شده گفته بود سه سال به خاطر بازسازی بسته بوده نه؟!!!:que:

بله بله !!
درسته اون فعل اشتباه شده!
درست فهمیدی این جمله مربوط به زمان گذشته بود
ببخشید اگه بد ترجمه کردم راستش باید میرفتم بیرون و از طرفی میگرن هم داشت شروع میشد این بود که اشتباهات زیاد شد!:redface::redface:
 

maral55

مدیر بازنشسته
البته . هر معماری براساس مشخصات حسی و فرهنگی طراحش و محیط پیرامونش ( چه زمانی و چه مکانی ) شکل میگیره .
در مورد معماری مساجد در طی چند قرن تغییرات بسیاری اتفاق افتاده و پیشرفت کرده ولی متاسفانه در سه قرن اخیر و با توجه به قاطی شدن معماری سنتی ما با معماری غربی در تمام طراحیهامون از جمله طرح مساجد دچار سردرگمی شدیم . و بدبختانه چون دیگه استادکارهای ساخت مساجد وجود ندارن و مهندسین جدید هم زیاد به این قصه ها کاری ندارن طرح مساجد افتاده به گردن حاجیهای بازاری و خیرین مسجدساز و ... ! اونها هم از این قضایا فقط تسبیح و زنارش رو یاد گرفتن . من سر طرح مصلای تهران خیلی با اون جماعت دست اندرکار پروژه بحث کردم ولی نتونستم کاری بکنم . فقط یکسری از دیتیلها رو تغییر دادم . ایکاش میذاشتن خودمون مسجد طراحی کنیم . یا خیلی چیزهای دیگه . اما نمیذارن و هیچ آفتی برای طرح بدتر و مخربتر از محدود کردن طراح نیست . اگر میبینی آرشیتکتهای کشورهای دیگه در همه زمینه ها ( از طرح بناهای مذهبی گرفته تا دیسکوها و بارها و ... ) اینهمه تنوع طلب و قوی شدن بابت اینه که دستشون بازه . کسی در کار و تخصص اونها دخالت نمیکنه . ولی اینجا ...


بله دیگه متاسفانه مشکل ما جای دیگه هست! از طرفی همین قاطی شدن معماری غربی با اسلامی و از طرفی هم همین نداشتن مدیریت
به هر حال ان شاالله در طی چندین قرن آینده درست میشه!
 

PostModern

عضو جدید
منم تا حدود همین یکسال پیش از این بناها بدم میمود ولی تو این یکسال اخیر و مخصوصا چند وقت اخیر خیلی علاقمند شدم!
منم نمی دونم چرا!!
شاید به خاطر اینکه تو این مدت زیادی در مورد فرهنگ اروپا خوندم یا شایدم زیادی چارلز دیکنز خوندم!!

من از هر بنایی که نسبت مصالح مصرفی در اون به سطح و حجم و فرمش از مقدار خاصی بیشتر باشه بدم میاد . نمونه بارزش همین بناهای بعد از قرون وسطی تا نیم قرن پیش اروپاست . اونقدر مصالح بنایی در اونها به کار رفته و ابعاد و حجم جرزها و ستونها و دیوارها زیاده که خود فضا رو گم میکنی . یکجور حس خفقان به آدم میده . مهم نیست چقدر ارتفاع گنبدهای کلیسا یا کنیسه ها ش بلنده یا چند پنجره در سقف قصرهاش وجود داره . اون حجم مصالح مصرفی آدم رو عذاب میده . خسته میکنه . برعکس معماری مدرن و پست مدرن و ... که از حداقل این مصالح استفاده میشه . اگر به من باشه ترجیح میدم یک سقف رو به جای این گنبدهای بزرگ با چندتا کابل بپوشونم و یا از یک پوسته استفاده کنم . حتی یک ساختمون عریض و طویل رو به جای استفاده از دهها ستون فقط و فقط با یک ستون مرکزی پیش تنیده پس کشیده طرح کنم و تمام طبقات رو به شکل طره از اون بگیرم . یا هر کار دیگه ای که کمترین حس خفگی و اسارت رو به کاربران بنا بده . جوری که به جای له شدن زیر حجم بتن و آهن و آجر و سنگ و ... احساس رهایی و آرامش کنن .
 

maral55

مدیر بازنشسته
من از هر بنایی که نسبت مصالح مصرفی در اون به سطح و حجم و فرمش از مقدار خاصی بیشتر باشه بدم میاد . نمونه بارزش همین بناهای بعد از قرون وسطی تا نیم قرن پیش اروپاست . اونقدر مصالح بنایی در اونها به کار رفته و ابعاد و حجم جرزها و ستونها و دیوارها زیاده که خود فضا رو گم میکنی . یکجور حس خفقان به آدم میده . مهم نیست چقدر ارتفاع گنبدهای کلیسا یا کنیسه ها ش بلنده یا چند پنجره در سقف قصرهاش وجود داره . اون حجم مصالح مصرفی آدم رو عذاب میده . خسته میکنه . برعکس معماری مدرن و پست مدرن و ... که از حداقل این مصالح استفاده میشه . اگر به من باشه ترجیح میدم یک سقف رو به جای این گنبدهای بزرگ با چندتا کابل بپوشونم و یا از یک پوسته استفاده کنم . حتی یک ساختمون عریض و طویل رو به جای استفاده از دهها ستون فقط و فقط با یک ستون مرکزی پیش تنیده پس کشیده طرح کنم و تمام طبقات رو به شکل طره از اون بگیرم . یا هر کار دیگه ای که کمترین حس خفگی و اسارت رو به کاربران بنا بده . جوری که به جای له شدن زیر حجم بتن و آهن و آجر و سنگ و ... احساس رهایی و آرامش کنن .

درسته شما حق داری حس خفقان به انسان دست میده
ولی اصولا من همیشه آدم عجیب غریبیم حس هایی رو می پسندم که هیچ کس نمی پسنده نمی دونم چرا اینجوریه خلاصه یه چیزی در من درست کار نمی کنه!:surprised:

تزیینات بسیار زیادی که در این بناها به کار رفته باعث ایجاد نوعی وحشت در بیننده میشه و همون احساس خفقان که شما گفتی و اصلا قصد معماران این بناها هم ایجاد همین احساس در بیننده بوده که در کارشون گویا بسیار موفق بودن

حس آرامشی که از رفتن داخل نمونه های معماری مدرن و پست مدرن به آدم دست میده و اون احساس سبکی و راحتی که داره واقعا زیباست ولی من به شخصه دوست دارم گاهی هم برای ایجاد تنوع هم که شده داخل اینجور فضاها بشم و اون سنگینی و تاثیری که فضا روم میزاره رو احساس کنم و از اون احساس ترس لذت ببرم
کلا زیاد به علایق من توجه نکن اصولا من همه چیزم با آدما فرق داره در صورتی که همه می پسندن مثلا اتاق خوابشون نور گیر باشه یا از زنگ های آروم درش استفاده بشه من همچین چیزی رو نمی پسندم بسیار لذت می برم از زندگی در جاهای کاملا تاریک!
 

PostModern

عضو جدید
سایه روشن رو که همه دوست دارن . اکثر اهالی دل . نور کامل و تاریکی کامل رو نه .

اونی که گفتی راجع به نوع طراحی اصل بنا و همینطور طراحی داخلی عبادتگاههای دیگه کاملا درسته . در معابد و ... به اوج میرسه . تا بشه اینجوری جماعت رو مرعوب کرد یا به فضای مقدس اونجا نزدیکتر ! و بزرگترین تفاوت معماری مساجد با اونها در همینه . سادگی و ظرافت و آرامش .
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
بله بله !!
درسته اون فعل اشتباه شده!
درست فهمیدی این جمله مربوط به زمان گذشته بود
ببخشید اگه بد ترجمه کردم راستش باید میرفتم بیرون و از طرفی میگرن هم داشت شروع میشد این بود که اشتباهات زیاد شد!:redface::redface:
:gol::gol::gol:
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
من از هر بنایی که نسبت مصالح مصرفی در اون به سطح و حجم و فرمش از مقدار خاصی بیشتر باشه بدم میاد .
میشه یه کم درباره ی این توضیح بدین؟من متوجه ی منظورتون نشدم:redface:
 

PostModern

عضو جدید
میشه یه کم درباره ی این توضیح بدین؟من متوجه ی منظورتون نشدم:redface:

من دوره های مختلف معماری رو بیشتر از اونکه متاثر از سبکهای طراحی بدونم وابسته به نوع محاسبات و مصالح مصرفی ساختمون میبینم . شاید یک دوره ای در ذهن یک طراح حجم یا فرم به خصوصی وجود داشته ولی مصالح موجود اون زمان و نوع ساخت بنا بهش اجازه پیاده سازی طرحش رو نداده ! یک زمانی دیوارهای بنا باربر بود . به شکل جرزهای قطور و ضخیم . با تیرهایی که روی اون نشسته بود . بعد ستونهای بسیار بزرگ به اون اضافه شد . در طی قرنها برای ساختن همون حجم و همون فضاها از ستونهای لاغرتر و تیرهای کوچکتر استفاده شد . و بعد از تیرها و ستونهای فلزی و بتنی . هرقدر قدرت بشر در ساخت مصالح مصرفی با حداقل وزن و حجم و در عین حال حداکثر مقاومت بیشتر شد دست طراحان برای استفاده مفید از فضاها و ترکیب صحیح اونها هم بازتر . حالا مثلا معماری قرون گذشته اروپای مرکزی رو با معماری الانش مقایسه کن . همون سطح . همون کاربری . اون موقع با سنگ و آجر و اسکلتی که شاید سی تا چهل درصد حجم بنا رو اشغال میکرد و الان با سازه های پیش تنیده یا کابلی یا ... که واقعا حداقل فضا رو از بین میبره . تازه خیلی اوقات به عنوان تزئین بطئی کار استفاده میشه !

زیباترین طرح معماری وقتی به دست میاد که از کمترین حد مصالح نسبت به حجم بنا و سطح اون استفاده بشه و طبیعیه که این مستلزم کاربرد مصالح مدرن و خاصه و در تضاد با مصالح سنتی قرون گذشته . ( البته این در مورد اسکلت یا سیستم نگهدارنده سازه ست وگرنه در تزئینات جانبی و نما سازی و طراحی داخلی قصه فرق میکنه و ممکنه هزار و یک طرح با مصالح مختلف وجود داشته باشه که بسته به کار استفاده میشه ) . برای همین گفتم که ...
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
من دوره های مختلف معماری رو بیشتر از اونکه متاثر از سبکهای طراحی بدونم وابسته به نوع محاسبات و مصالح مصرفی ساختمون میبینم . شاید یک دوره ای در ذهن یک طراح حجم یا فرم به خصوصی وجود داشته ولی مصالح موجود اون زمان و نوع ساخت بنا بهش اجازه پیاده سازی طرحش رو نداده ! یک زمانی دیوارهای بنا باربر بود . به شکل جرزهای قطور و ضخیم . با تیرهایی که روی اون نشسته بود . بعد ستونهای بسیار بزرگ به اون اضافه شد . در طی قرنها برای ساختن همون حجم و همون فضاها از ستونهای لاغرتر و تیرهای کوچکتر استفاده شد . و بعد از تیرها و ستونهای فلزی و بتنی . هرقدر قدرت بشر در ساخت مصالح مصرفی با حداقل وزن و حجم و در عین حال حداکثر مقاومت بیشتر شد دست طراحان برای استفاده مفید از فضاها و ترکیب صحیح اونها هم بازتر . حالا مثلا معماری قرون گذشته اروپای مرکزی رو با معماری الانش مقایسه کن . همون سطح . همون کاربری . اون موقع با سنگ و آجر و اسکلتی که شاید سی تا چهل درصد حجم بنا رو اشغال میکرد و الان با سازه های پیش تنیده یا کابلی یا ... که واقعا حداقل فضا رو از بین میبره . تازه خیلی اوقات به عنوان تزئین بطئی کار استفاده میشه !

زیباترین طرح معماری وقتی به دست میاد که از کمترین حد مصالح نسبت به حجم بنا و سطح اون استفاده بشه و طبیعیه که این مستلزم کاربرد مصالح مدرن و خاصه و در تضاد با مصالح سنتی قرون گذشته . ( البته این در مورد اسکلت یا سیستم نگهدارنده سازه ست وگرنه در تزئینات جانبی و نما سازی و طراحی داخلی قصه فرق میکنه و ممکنه هزار و یک طرح با مصالح مختلف وجود داشته باشه که بسته به کار استفاده میشه ) . برای همین گفتم که ...
:gol::gol::gol:
 

maral55

مدیر بازنشسته
مریم جان مشکل عکسا انگار حل نشد می تونی تو سایت آپ کنی؟
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
مارال جان یه جا دیگه اپلودش کردم امیدوارم این یکی دیگه نپره!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگه این ارم باشگاه زیر عکسها نیاد میشه تو خود سایتم اپ کرد ولی خوب متاسفانه.........
 

maral55

مدیر بازنشسته
مارال جان یه جا دیگه اپلودش کردم امیدوارم این یکی دیگه نپره!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگه این ارم باشگاه زیر عکسها نیاد میشه تو خود سایتم اپ کرد ولی خوب متاسفانه.........


آرم باشگاه آخه بدبخت چشه!!:w39:
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
آرم باشگاه آخه بدبخت چشه!!:w39:
:biggrin:
واسه چی اینقدر حرص میخوری خوب مارال جون برات خوب نیستا!!!!;):D
خوب عزیزم زشته دیگه فکر کن تو میخوای عکسی که اینجا قرار داره رو که مال یه معمار معروفه و میخوای همه جا بتونی ازش استفاده کنی و سیو کنی ولی این ارم روش دستت رو واسه استفاده تو همه جا میبنده!(یعنی اصل حال گیری!)
بعضی هاشم نامردی نکرده و خیلی بزرگه خوب!
فکر کنم دیگه نداره
من دیگه امتحان نکردم نمیدونم ولی چشم امتحان میکنم همین جا اپ میکنم;)
 

maral55

مدیر بازنشسته
:biggrin:
واسه چی اینقدر حرص میخوری خوب مارال جون برات خوب نیستا!!!!;):D
خوب عزیزم زشته دیگه فکر کن تو میخوای عکسی که اینجا قرار داره رو که مال یه معمار معروفه و میخوای همه جا بتونی ازش استفاده کنی و سیو کنی ولی این ارم روش دستت رو واسه استفاده تو همه جا میبنده!(یعنی اصل حال گیری!)
بعضی هاشم نامردی نکرده و خیلی بزرگه خوب!

من دیگه امتحان نکردم نمیدونم ولی چشم امتحان میکنم همین جا اپ میکنم;)

اینجوریه پس ها؟!!
باشه اگه به ادمین نگفتم اصلا کلا یه جلسه در مورد این اهانتت به آرم باشگاه باید در مورد تو بزاریم با بقیه مدیران :w12::w07:
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
:D
پس تو جلسه تون متهم رو هم دعوت کنین تا حداقل از خودش دفاع کنه!

یعنی میخواین بنم کنین؟!!!!!!!!!!!!!:child::crying2::w05:
 

maral55

مدیر بازنشسته
:D
پس تو جلسه تون متهم رو هم دعوت کنین تا حداقل از خودش دفاع کنه!

یعنی میخواین بنم کنین؟!!!!!!!!!!!!!:child::crying2::w05:

امکانش زیاده بن بشی:twisted: جرمت سنگینه ولی حالا من سعی می کنم با اینو اون حرف بزنم یه تخفیفی برات بگیرم:w24:

راستی آپ کردی تازگی عکس ؟دیگه آرم نداره
 

maral55

مدیر بازنشسته
حداكثر اندازه مجاز عكس200 KBحداكثر ابعاد مجاز برای عكس1024 * 1740

اینا حداکثرشه
باید سایز عکستو تغییر بدی و کوچکتر از این اندازه بکنی
 

معمارباشی

عضو جدید
سلام به دوستان
خوب مارال جان مرسی از توضیحاتت اگه اشکال نداشته باشه من کاملش کنم (چه خوب می شد اگه این پست رو به صورت یه قانون بگذارید تا عکسا با حجم زیاد توی سایت قرار نگیره!)

خوب archi جونم ببین خیلی راحته

قبل از این که عکس را جایی اپلود کنی بهتر اول حجم و سایزش رو کم کنی به این صورت که عکس مورد نظر را در فوتوشاپ باز کن بعد از منیو بار گزینه ی image رو باز کن و از لیست گزینه ی emage size رو انتخاب کن یه پنجره باز می شه که دو تا جای خالی طول و عرض عکس رو به پیکسل می خواهد .بهتره حداکثر اندازه را 600-500 در نظر بگیری یا کمتر (مثلا عکسایی که من گذاشتم 400-300 بود) سایز عکسا اگه تا اندازه ی 800-600 باشند به شکل صفحه لطمه نمی زنند ولی هم دیر لود می شه هم حجمش بالاست . خوب بعد اوکی می کنی. بعضی وقتا یه صفحه دیگه بعدش باز می شه که کیفیت عکس را از 0 تا 10 می گه بهترینش که هم حجم پایین باشه هم کیفیت 6-7 هستش . بعد عکس را به کمک save az یه جا دیگه سیو کن که عکس اصلیت تغییر نکنه و بعدا بتونی ازش خودت استفاده کنی. بعد عکس جدیده را اپلود کن

موفق باشی;)
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
ساختماني که از پايين تخريب مي شود!

ساختماني که از پايين تخريب مي شود!

ساختماني که از پايين تخريب مي شود!


http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/903046f7dbda194c6.jpg


این ساختمان 15 طبقه که در مرکز شهر لندن قرار دارد در حال تخریب است تا به جای آن یک آسمانخراش ساخته شود. نکته جالب در مورد این ساختمان این است که همانطور که در عکس میبینید ساختمان در حال تخریب از پائین به بالاست و ابتدا طبقات پائین آن تخریب شده است. دلیل این کار چیست؟هنگامی که این ساختمان در سال 1965 ساخته شده هر طبقه آن از یک پایه مرکزی که هسته آن در سقف ساختمان قرار دارد آویزان شده است. بنابراین هسته تعادلی و اصلی ساختمان در سقف آن قرار دارد و مهندسین مجبورند که ابتدا وزن را از پائین کم کنند. فکر کنم اگر این ساختمان جالب را که در 40 سال پیش با این معماری جالب ساخته شده در همین وضعیت نگه دارند خیلی جالب تر از ساختن یک آسمانخراش برای پول بیشتر باشد.


منبع
 

maral55

مدیر بازنشسته
!!
چه قدر جالب ! دلم می خواد بدونم برای چی این ساختمان اینطوری ساخته شده؟علت خاصی داشته؟

به نظر منم بزارن همین طور بمونه
 
Similar threads

Similar threads

بالا