نسخه جدید نرم افزار جامع‌التفاسیر آماده عرضه شد

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

نسخه جدید نرم افزار جامع‌التفاسیر آماده عرضه شد / آیا جای خالی تفسیر «تسنیم» پر می‌شود؟

نسخه جدید نرم افزار جامع التفاسیر از سری نرم‌افزارهای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) طراحی شد و به زودی روانه بازار می‌شود.​


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نسخه جدید نرم افزار جامع التفاسیر از سری نرم‌افزارهای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) طراحی شد و به زودی روانه بازار می‌شود و در اختیار محققان قرار می‌گیرد.

از ویژگی‌های این نسخه از نرم‌افزار ارائه متن 903 عنوان کتاب و رساله در 3577 جلد از منابع مهم قرآنی، نمایش متن قرآن با قابلیت‌های متنوع،‌ 137 ترجمه به 33 زبان دنیا به همراه مقایسه و ترازبندی بین ترجمه‌ها و آیات، اتصال آیات به 404 تفسیر مهم شیعه و اهل سنت، قرائت قرآن به صورت تحدیر، ترتیل و تحقیق به همراه ترجمه گویا، معجم صرفی قرآن با امکان جستجوهای متنوع بر اساس ویژگی‌های صرفی و فهرست واژگان به همراه آیات و توصیفات آن از لغت‌نامه‌ها و قاموس‌های قرآنی است.

وجه بارز این نسخه از نرم‌افزار با شماره قبل آن، اضافه شدن 1164 جلد کتاب و رساله است که البته باید دید چه تعداد از این کتاب‌ها مربوط به تفاسیر و چه مقدار مربوط رساله‌ها است. ضمن آنکه جای خالی تفاسیر مهمی همچون «تسنیم» آیت الله جوادی آملی در این نرم‌افزار احساس می‌شد و باید دید آیا مؤسسه نور در این شماره از نرم‌افزار اجازه انتشار آن را از مؤسسه اسراء دریافت کرده است یا خیر.

بناست روز یکشنبه 13 اسفند از این نسخه از نرم‌افزار مؤسسه نور با حضور آیت الله محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در ساختمان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی واقع در استان قم رونمایی شود.
 
بالا